"Lavrovilta kovia sanoja: "Venäjä ei anna tämän tapahtua"
Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov sanoo, että olisi rikos jättää venäjänkieliset Ukrainassa Zelenskyin ”juntan” hallinnon alaisuuteen.
- Venäjä ei anna tämän tapahtua, Lavrov sanoo Reutersin mukaan.
Lavrov myös kehottaa kansainvälistä yhteisöä vaatimaan, että Ukraina peruu venäjänkielisiä syrjivät lait.
Venäjä on yrittänyt oikeuttaa hyökkäyssotaansa Ukrainassa väittämällä, että se puolustaa Ukrainan venäjänkielisiä väitetyltä syrjinnältä ja sota oli tämän takia väistämätön. Venäjän sota on kuitenkin iskenyt erityisesti Ukrainan venäjänkielisille alueille maan itäosissa.
Lavrovin mukaan Ukrainan sodan ”juurisyyt” on poistettava kokonaan ”kuin syöpäkasvain”. "Juurisyinä" Venäjällä pidetään juurikin venäjänkielisten väitettyä syrjintää ja Naton laajentumista.
Lavrov kutsui myös tapaamista Ukrainan kanssa Vatikaanissa epärealistiseksi. Hän piti epämukavana ajatuksena sitä, että katolinen Vatikaani isännöisi kahden ortodoksimaan neuvotteluja."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011226378.html?post=402963
Luottaisiko länsi sitten FSB:n patriarkka Kiriliin? Pölhöoikeiston uskonnolliseen esikuvaan.
Lavrov ei luota paaviin.
Anonyymi-ap
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lierow on kasapaskaa
- Anonyymi
Putlerin kanssa ihmiskunnan pohjasakkaa. Vähän sellainen sköntsäpöksy ja pula-ajan Väyrynen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329