Hyvä biisi

Anonyymi-ap

61

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Profetia - Maurice Sklar.
      ”Tämä PAHA SUKUPOLVI ON UNOHTANUT MINUT. Palvotte demoneja ja paholaisia ettekä Minua. Olette kääntäneet uhmaten selkänne Minulle.

RAUHAN SIUNAUS VÄISTYY PIAN!
      Psalmi 83 ja Obadjan kirja toteutuvat kirjaimellisesti. Samoin sen jälkeen Hesekielin luvut 38 ja 39.
      Minä nöyryytän myös IRANIN ja VENÄJÄN ja NIIDEN LIITTOLAISET, kun ne jälleen yrittävät tuhota Minun kansani.

Tuhoan varmasti sotaisat ISLAMISTIHALLITUKSET, jotka terrorisoivat Lähi-itää ja monia kansoja.
      Israel on HOUKUTUSLINTUNI, jolla vedän kansat ansaan. Nousen ja taistelen kuten soturi puolustaakseni liittoani, jonka tein Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa.

NIIN KUIN TE OLETTE TEHNEET ISRAELILLE, niin Minä varmasti teen teille.

Te ISRAELIN ikuiset VIHOLLISET – kuulkaa Herran sana! Teidät lyödään! Te kaadutte ja tuhoudutte koko maailman silmien edessä, ettekä enää koskaan nouse! Silloin kaikki tietävät, että minä olen Korkein Jumala, Minä Olen Pyhä Jumala – Israelin Pyhä, kuten sanassani on selvästi kirjoitettu.
      Jo alusta alkaen olen ilmoittanut, mitä lopussa tapahtuu. KAIKKI KÄY TOTEEN juuri niin kuin on kirjoitettu!

Kokoan kansakunnat Jisreelin laaksoon, jota myös HARMAGEDDONIKSI kutsutaan, ja tuomitsen teidät siellä [Ilm.16:16]. Tuhoan suuni miekalla kaikki, jotka vihaavat Minua, Minun kansaani tai Minun maatani, kun PALAAN PERUSTAMAAN KUNINGASKUNTANI maan päälle.

Se ei ole satua tai uskonnollinen myytti. Kaikki tapahtuu kirjaimellisesti teidän silmienne nähden. Mikään ei voi estää näitä tapahtumasta hyvin PIAN! Oi Maa, oi Maa, oi Maa, kuule Herran sana! - Jeshua Messias.”

Profetia saatu 23.10.2016. --- KUKA ON MAURICE SKLAR?
      Tämä maailmankuulu messiaaninen venäjänjuutalainen viulisti, viulunsoiton ihmelapsi, syntyi New Orleansissa, Louisianassa, venäläis-juutalaiseen perheeseen. Hän aloitti viulunsoiton 4 -vuoden iässä. 9 -vuotiaasta lähtien hän voitti lukuisia palkintoja ja 13 -vuotiaana muutti kotoa opiskelemaan viulunsoittoa Houstoniin, Texasiin.
      1990 Musical America valitsi hänet yhdeksi 10:stä parhaasta "Young Artist of the Year" -kilpailussa. Yli 13 vuoden ajan hän toimi Oral Robertsin yliopiston residenssitaiteilijana ja viulunsoiton professorina. Vuosina 1990–1991 hän toimi Tulsa Philharmonic Orchestran apulaiskonserttimestarina. 1997 hän suoritti teologian tohtorin tutkinnon.

Hän ei tuntenut henkilökohtaisesti kuka Jumala on, kunnes 1976 (13 -vuotiaana) hän osallistui viulunsoittajille tarkoitetulle leirille, jossa yhtenä ohjaajana oli Eric -niminen nuori mies. Eric oli mukana ”Jeesus liikkeessä”, joka tuolloin veti massoittain nuoria puoleensa. Ennen kuin leiri päättyi, Eric oli johdattanut Mauricen vastaanottamaan pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa.

Aikuisuuden kynnyksellä, 1986, iski syvä masennus ja kaikki tuntui romahtavan. Silloin Maurice aikoi tehdä itsemurhan, mutta enkeli ilmestyi hänelle ja esti häntä useamman kerran tekemästä sitä.

Jonkin ajan kuluttua, itsemurhayritystensä jälkeen, Maurice koki jälleen yliluonnollisen kohtaamisen. Tullessaan soittamasta musiikkioopperasta kotiin ja pysäköidessään auton kotinsa eteen, yhtäkkiä pilvi täytti auton. Se oli kuin olisi ollut lentokoneessa, sanoi Maurice, mitään ei nähnyt. Hän murtui, lysähti ratin päälle ja alkoi itkeä. Silloin Herra puhui hänelle:
      ”Poikani, voit viihdyttää ihmisiä yhden illan ja se on ihan hyvä, mutta jos palvelet Minua, se on enemmän kuin yhden illan viihdettä. Muutan elämiä. Kumpaa haluat?”
      Maurice sanoi: ”Teen, mitä tahdot.”
      Herra kysyi: ”Oletko valmis soittamaan sitä, mitä maailma kutsuu tyhmäksi ja yksinkertaiseksi? Koska teen suurimmat tekoni sellaisen kautta.”
      ...Maurice suostui. Ja nyt hän soittaa musiikkia Herran kunniaksi. Ja siellä, missä hän soittaa, siellä Pyhä Henki vaikuttaa hänen kauttaan...
      ENTÄ SINÄ? Suostutko sinä siihen, mitä Herra sinulta pyytää, vaikka se olisi vähäisempää tai ”kakkosviulun soittamista.”?
      ”Katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään,
      ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
      ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi,
      sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.” 1.Kor.1:26-29

• Anonyymi
      UUSI

Vaikka Hamasin nimi on lyhenne arabian sanoista Ḥarakat al-Muqāwamah al-ʾIslāmiyyah (Islamilainen vastarintaliike), myös juutalaisten hebrean kielessä on sama sana hamas. Siellä se tarkoittaa väkivaltaa.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki toteutuu nopeasti ja rutosti. Koko maailma saa todistaa miten Jumala suojelee Israelia. Surkeat epäjumalanpalvojat, täynnä vihaa Jumalaa kohtaan ei mitään mahda.

• Anonyymi
      UUSI

Hävettäisi kuunnella Kristinuskon lastenlauluja näin 30 vuotiaana. Maailman väkivaltaisimmasta uskonnosta tulikin yhtäkkiä mies lasten uskonto.

• Anonyymi
        UUSI

Tietenkään ei ole mitään pelättävää, kristityt ovat tuoneet pelkonsa tänne, hindut eivät pelkää, kristityt kuvittelevat, että ihmiset pelkäävät täällä. Kun olen jo kirjoittanut, miten vaishnavat ovat lähteneet planeetaltamme, ei ole mitään pelkoa. Lukuisat ihmiset ovat todistaneet sen ja nykyhetkessä, eivät menneisyydessä. Todisteita viimeisten muutaman kymmenen vuoden ajalta.

MITEN TUNNISTAA TÄLLAINEN OIVALTANUT HENKILÖ: ENSIMMÄINEN TUNTOMERKKI, KUN HÄNET TUTUSTUTETAAN SELLAISEEN JALOON FILOSOFIAAN, ON SE, ETTÄ KAIKKI PELOT POISTUVAT; TÄLLAINEN HENKILÖ EI ENÄÄ KOSKAAN, EI ENÄÄ IKINÄ PELKÄÄ MITÄÄN, EI YHTÄÄN MITÄÄN.

Se on historian suurin huijaus -tämä nykyaikainen kristinusko sensuurin ja lisäysten jälkeen: maailmassa ei ole suurempaa huijausta.
        KRISTINUSKO - IHMISET PITÄÄ PELASTAA "JUMALALTA". SUUREMPAA HUIJAUSTA EI VOI ENÄÄ OLLA.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään ei ole mitään pelättävää, kristityt ovat tuoneet pelkonsa tänne, hindut eivät pelkää, kristityt kuvittelevat, että ihmiset pelkäävät täällä. Kun olen jo kirjoittanut, miten vaishnavat ovat lähteneet planeetaltamme, ei ole mitään pelkoa. Lukuisat ihmiset ovat todistaneet sen ja nykyhetkessä, eivät menneisyydessä. Todisteita viimeisten muutaman kymmenen vuoden ajalta.

MITEN TUNNISTAA TÄLLAINEN OIVALTANUT HENKILÖ: ENSIMMÄINEN TUNTOMERKKI, KUN HÄNET TUTUSTUTETAAN SELLAISEEN JALOON FILOSOFIAAN, ON SE, ETTÄ KAIKKI PELOT POISTUVAT; TÄLLAINEN HENKILÖ EI ENÄÄ KOSKAAN, EI ENÄÄ IKINÄ PELKÄÄ MITÄÄN, EI YHTÄÄN MITÄÄN.

Se on historian suurin huijaus -tämä nykyaikainen kristinusko sensuurin ja lisäysten jälkeen: maailmassa ei ole suurempaa huijausta.
        KRISTINUSKO - IHMISET PITÄÄ PELASTAA "JUMALALTA". SUUREMPAA HUIJAUSTA EI VOI ENÄÄ OLLA.

Lisään tähän nerokkaan Enkeli Mäntän tekstin:

SANON JO ETUKÄTEEN, ETTÄ SEURAAVAT TEKSTIT EIVÄT OLE MINUN OMIA KIRJOITUKSIANI, VAAN TEKSTEJÄ ERÄÄLTÄ TOISELTA HENKILÖLTÄ, JONKA IRONINEN MUTTA TOTUUDENMUKAINEN ANALYYSI ON MIELESTÄNI VERTAANSA VAILLA.

Tekstiin on siis sekoitettu ripaus runollisuutta, mutta sarkastisissa kehyksissä. Nerokasta.

Tämä selostus kristittyjen tyrannien toiminnasta ja heidän kyseenalaistamattomasta doktriinistaan on vertaansa vailla.

Hänen tekstinsä on seuraava:

Enkeli Mäntän kirjoitukset:

Synti. Se on kristinuskon mestarillinen keksintö: näkymätön ongelma, joka alkaa heti syntymästäsi – tai jo ennen, jos Jumala ehti vihastua äitiisi. Se ei näy, ei kuulu, eikä sitä voi mitata, mutta älä huoli, sillä siihen on olemassa valmis ratkaisu: usko, alistuminen ja automaattinen sielunpesuohjelma!

Ajattele! Ensin sinulle kerrotaan, että olet rikki. Sitten sama taho tarjoaa sinulle pelastusta – omaan tuotteeseensa perustuvaa pelastusta. Se on kuin vakuutusyhtiö, joka ensin murtaa jalkasi ja sitten myy sinulle kainalosauvat.

Synti ei ole pelkästään teko – se on olemassaolon virhe. Olet syyllinen jo olemalla. Mutta, hyvä uutinen: saat armahduksen, jos vain uskot tarinaan, jossa sinut ensin tuomittiin. Loogista? Ei. Kätevää? Erittäin.

Enkeli Mäntä

"Seuraavana sarjassamme: "Pelastuspaketti, jonka mukana tulee helvetti"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään tähän nerokkaan Enkeli Mäntän tekstin:

SANON JO ETUKÄTEEN, ETTÄ SEURAAVAT TEKSTIT EIVÄT OLE MINUN OMIA KIRJOITUKSIANI, VAAN TEKSTEJÄ ERÄÄLTÄ TOISELTA HENKILÖLTÄ, JONKA IRONINEN MUTTA TOTUUDENMUKAINEN ANALYYSI ON MIELESTÄNI VERTAANSA VAILLA.

Tekstiin on siis sekoitettu ripaus runollisuutta, mutta sarkastisissa kehyksissä. Nerokasta.

Tämä selostus kristittyjen tyrannien toiminnasta ja heidän kyseenalaistamattomasta doktriinistaan on vertaansa vailla.

Hänen tekstinsä on seuraava:

Enkeli Mäntän kirjoitukset:

Synti. Se on kristinuskon mestarillinen keksintö: näkymätön ongelma, joka alkaa heti syntymästäsi – tai jo ennen, jos Jumala ehti vihastua äitiisi. Se ei näy, ei kuulu, eikä sitä voi mitata, mutta älä huoli, sillä siihen on olemassa valmis ratkaisu: usko, alistuminen ja automaattinen sielunpesuohjelma!

Ajattele! Ensin sinulle kerrotaan, että olet rikki. Sitten sama taho tarjoaa sinulle pelastusta – omaan tuotteeseensa perustuvaa pelastusta. Se on kuin vakuutusyhtiö, joka ensin murtaa jalkasi ja sitten myy sinulle kainalosauvat.

Synti ei ole pelkästään teko – se on olemassaolon virhe. Olet syyllinen jo olemalla. Mutta, hyvä uutinen: saat armahduksen, jos vain uskot tarinaan, jossa sinut ensin tuomittiin. Loogista? Ei. Kätevää? Erittäin.

Enkeli Mäntä

"Seuraavana sarjassamme: "Pelastuspaketti, jonka mukana tulee helvetti"

JOS OLISI IKUINEN HELVETTI, JOHON "JUMALA" HEITTÄÄ IHMISIÄ, NIIN SE EI OLE JUMALAN PALVONTAA, SE ON SAATANAN PALVONTAA, KRISTINUSKO ON SAATANAN PALVONTAA, JOSSA SAATANAN NIMI ON VAIHDETTU JUMALAN NIMEKSI, NYKYÄÄN KRISTINUSKO ON PAHUUTTA ALUSTA LOPPUUN, SE ON SADISTIN PALVONTAA.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

JOS OLISI IKUINEN HELVETTI, JOHON "JUMALA" HEITTÄÄ IHMISIÄ, NIIN SE EI OLE JUMALAN PALVONTAA, SE ON SAATANAN PALVONTAA, KRISTINUSKO ON SAATANAN PALVONTAA, JOSSA SAATANAN NIMI ON VAIHDETTU JUMALAN NIMEKSI, NYKYÄÄN KRISTINUSKO ON PAHUUTTA ALUSTA LOPPUUN, SE ON SADISTIN PALVONTAA.

Enkeli Mäntä kiteyttää kristinuskon hyvin, se on täysin järjetön kristinusko, se on idiooteille.

Enkeli Mäntä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enkeli Mäntä kiteyttää kristinuskon hyvin, se on täysin järjetön kristinusko, se on idiooteille.

Enkeli Mäntä

"Profetia - Maurice Sklar.
        ”Tämä PAHA SUKUPOLVI ON UNOHTANUT MINUT"

Emme koskaan lue kristityn lähettämää viestiä, mutta tyylistä päätellen kyseessä on jälleen yksi kristityn jumalan ihmekertomus ja profetia.

KAIKISSA MAAILMAN USKONNOISSA ON SELLAISIA IHMIEITÄ, IHAN KAIKISSA POIKKEUKSETTA. Myös islamisa, myös juutalaisuudessa, myös pienimmissä uskonnoissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Emme koskaan lue kristityn lähettämää viestiä, mutta tyylistä päätellen kyseessä on jälleen yksi kristityn jumalan ihmekertomus ja profetia.

KAIKISSA MAAILMAN USKONNOISSA ON SELLAISIA IHMIEITÄ, IHAN KAIKISSA POIKKEUKSETTA. Myös islamisa, myös juutalaisuudessa, myös pienimmissä uskonnoissa.

Oli dokumentti siitä, kun muslimilapsen kehoon alkoi tulla itsestään Koraanin tekstejä, mutta kristittyjen mukaan se on tietenkin Saatanasta.

Myös profetioita on islamissa ja muissakin uskonnoissa, ja "suuria ihmeitä".

• Anonyymi
      UUSI

Onks teillä hindut snapchattiä? Olen ex adventisti

• Anonyymi
        UUSI

Ei, tälla hetkellä pidämme yhteyttä lähinnä puhelimitse ja sähköpostitse. Whats app ja Instagram ovat tauolla, emme pidä niitä lenää kovin luotettavina, emme toistaiseksi, katsotaan, mitä tulevaisuus tuo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, tälla hetkellä pidämme yhteyttä lähinnä puhelimitse ja sähköpostitse. Whats app ja Instagram ovat tauolla, emme pidä niitä lenää kovin luotettavina, emme toistaiseksi, katsotaan, mitä tulevaisuus tuo.

**Hävettäisi kuunnella Kristinuskon lastenlauluja näin 30 vuotiaana. Maailman väkivaltaisimmasta uskonnosta tulikin yhtäkkiä mies lasten uskonto.**
        Yep, miten osasit niin hyvin ajatella?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Voi hankkia puhelinliittymiä, joiden avulla voit soittaa rajattomasti samalla kiinteällä kuukausimaksulla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko snapchat mielestäsi nuorille? Eikä aikuisille

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onko snapchat mielestäsi nuorille? Eikä aikuisille

En tiedä, emme ole koskaan sitä käyttäneet.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä, emme ole koskaan sitä käyttäneet.

Snapchatissä on paljon kiusaamista. Minua kiusattiin rankasti siellä kouluaikoina 5 vuotta sitten. Jouduin poistamaan. Mulla ei oo Tällä hetkellä edes whats appia käytän vaan puhelin soittoja ja normi teksti viestejä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Snapchatissä on paljon kiusaamista. Minua kiusattiin rankasti siellä kouluaikoina 5 vuotta sitten. Jouduin poistamaan. Mulla ei oo Tällä hetkellä edes whats appia käytän vaan puhelin soittoja ja normi teksti viestejä

Minustakin se on paras.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minustakin se on paras.

Ja vanha kunnon sähköposti myös.

• Anonyymi
      UUSI

Kiusasivat niin paljon että sain psykoosin enkä uskaltanut mennä enää kouluun.

• Anonyymi
        UUSI

Nyt et ole enää koulussa, yritä unohtaa huonot kokemuksesi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt et ole enää koulussa, yritä unohtaa huonot kokemuksesi.

Minua ei ole kiusattu sen jälkeen kun poistin sosiaalisen median Facebookin,instagramin, snapchatin. Kukaan ei ole kiusannut sen jälkeen paras päätös koska tein. Sosiaalinen medi on se paikka missä kiusataan eniten. Ne ei oo turvallisia käyttää

• Anonyymi
      UUSI

Tiesittekö hindut että whats app stalkkaa keskusteluja ja kuvia ja videoita ha jakaa niitä eteenpäin ja käyttää niitä omiin mainoksiin sun muuhun keräväät tietoja ihmisistä siksi poistin

• Anonyymi
        UUSI

Joo, myös sen takia lopetimme ne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, myös sen takia lopetimme ne.

Whats vakoilee mitä teet ja instagram kuuluu metalli ja Facebook myös whats ne kaikki vakoilee ja jakaa henkilökohtaiset keskustelut ja kaikki eteenpäin. Poistakaa instagram myös samaa tekee kuin whatsapp

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Whats vakoilee mitä teet ja instagram kuuluu metalli ja Facebook myös whats ne kaikki vakoilee ja jakaa henkilökohtaiset keskustelut ja kaikki eteenpäin. Poistakaa instagram myös samaa tekee kuin whatsapp

" kuuluu metalli "

Selitä, en ymmärrä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

" kuuluu metalli "

Selitä, en ymmärrä.

Metalle sanoin virhe tuli

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki nuo ovat metan omistuksessa. Sen johtaja on kyllä ihan mulkero

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua".

Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää olevansa jumala) itsensä aiheuttamasta ongelmasta, johon tarjotaan "ratkaisua". Se on ihmiskunnan suurin huijaus.
        Suurempaa huijausta ei ole olemassa.

https://natashacrain.com/wp-content/uploads/forcingreligion.jpg

Kuvasta voi huomata, millainen ihminen on todella "pelastettu".

Ajatella, koko "taivas" on täynnnä sellaisia. Ei se taivas ole houkuttava.
        https://natashacrain.com/wp-content/uploads/forcingreligion.jpg

Taitaa se "paratiisi" olla kammottava paikka, kun siellä on sellaisia "pelastettuja".

• Anonyymi
      UUSI

Sain hindut hengellisen herätyksen oltuani kaupungilla. Semmoinen että haluan olla hindu

• Anonyymi
        UUSI

Olen jo niin paljon selittänyt, että se termi on väärä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos esimerkiksi kysytään: mikä on hindu uskonto, se on samanlainen kuin jos kysytään: mikä on amerikkalainen uskonto. Aivan kuten Amerikassa on lukemattomia eri uskontoja, mukaan lukien ateismi, niin samalla tavalla hindulaisuus tarkoittaa lukemattomia eri uskontoja, eri filosofioita, ateismin eri muotoja jne.,Hindu on se, joka asuu Intiassa. Intian kristityt ovat myös hinduja. Tai oikeastaan he kaikki ovat bharatalaisia, koska Intian oikea nimi on Bharata, ja se tulee yhden mahtavimmista kuninkaista nimestä - siitä nimi Bharata:

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos esimerkiksi kysytään: mikä on hindu uskonto, se on samanlainen kuin jos kysytään: mikä on amerikkalainen uskonto. Aivan kuten Amerikassa on lukemattomia eri uskontoja, mukaan lukien ateismi, niin samalla tavalla hindulaisuus tarkoittaa lukemattomia eri uskontoja, eri filosofioita, ateismin eri muotoja jne.,Hindu on se, joka asuu Intiassa. Intian kristityt ovat myös hinduja. Tai oikeastaan he kaikki ovat bharatalaisia, koska Intian oikea nimi on Bharata, ja se tulee yhden mahtavimmista kuninkaista nimestä - siitä nimi Bharata:

Termiä käytetään auditorion tason vuoksi.

Sana hindulaisuus on yhtä väärin kuin se, että kristinuskoa kutsutaan jordanismiksi.

Nimen "hindu" kehittivät ulkopuoliset, valloittajat, jotka eivät osanneet lausua Sindhu-joen nimeä oikein. Sanskritin leksikografi Sir Monier Williamsin mukaan sanoille Hindu tai Intia ei löydy alkuperäistä juurta.

Näitä sanoja ei myöskään löydy mistään buddhalaisista tai jainilaisista teksteistä eikä mistään Intian 23 virallisesta kielestä.

Joidenkin lähteiden mukaan Aleksanteri Suuri oli se, joka nimesi Sindhu-joen ensimmäisenä uudelleen Induksi ja jätti pois sen alkukirjaimen "S", mikä helpotti kreikkalaisten ääntämistä. Tämä tuli tunnetuksi nimellä Indus.

Tämä tapahtui, kun Aleksanteri yritti tuloksetta valloittaa Intian noin vuonna 325 eaa. Hänen makedonialaiset joukkonsa kutsuivat sen jälkeen Induksen itäpuolella olevaa maata Intiaksi, ja tätä nimeä käytettiin erityisesti Britannian hallinnon aikana. Tätä ennen alueen vedainen nimi oli Bharata Varsha, ja monet ihmiset kutsuvat sitä edelleen mieluummin sillä nimellä.

Hindulaisuus - Indus joki.

Juutalaisuus - Jordan.

Kristinusko - Johannes Kastaja kastoi Jeesuksen Jordanilla.

Jeesuksen kaste Jordanissa, joten kristinusko on jordanismia.

Sana hindulaisuus on yhtä väärin kuin se, että kristinuskoa ja juutalaisuutta sanoa jordanismiksi.

Tai sitten Kemijoki ja Suomi.

Jos joku kysyy teiltä, mikä on Suomen uskonto, voitte sanoa: kemismi.

Sana hindulaisuus on yhtä väärin kuin se, että kristinuskoa ja juutalaisuutta sanoa jordanismiksi ja että suomalainen uskonto on kemismi.

Sana hindulaisuus on yhtä väärin kuin se, että kristinuskoa kutsutaan jordanismiksi.

Nimen "hindu" kehittivät ulkopuoliset, valloittajat, jotka eivät osanneet lausua Sindhu-joen nimeä oikein. Sanskritin leksikografi Sir Monier Williamsin mukaan sanoille Hindu tai Intia ei löydy alkuperäistä juurta.

Näitä sanoja ei myöskään löydy mistään buddhalaisista tai jainilaisista teksteistä eikä mistään Intian 23 virallisesta kielestä.

Joidenkin lähteiden mukaan Aleksanteri Suuri oli se, joka nimesi Sindhu-joen ensimmäisenä uudelleen Induksi ja jätti pois sen alkukirjaimen "S", mikä helpotti kreikkalaisten ääntämistä. Tämä tuli tunnetuksi nimellä Indus.

Tämä tapahtui, kun Aleksanteri yritti tuloksetta valloittaa Intian noin vuonna 325 eaa. Hänen makedonialaiset joukkonsa kutsuivat sen jälkeen Induksen itäpuolella olevaa maata Intiaksi, ja tätä nimeä käytettiin erityisesti Britannian hallinnon aikana. Tätä ennen alueen vedainen nimi oli Bharata Varsha, ja monet ihmiset kutsuvat sitä edelleen mieluummin sillä nimellä.

Juutalaisuus - Jordan.

Sana hindulaisuus on yhtä väärin kuin se, että kristinuskoa ja juutalaisuutta sanoa jordanismiksi.

Sana hindulaisuus on yhtä väärin kuin se, että kristinuskoa ja juutalaisuutta sanoa jordanismiksi ja että suomalainen uskonto on kemismi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Termiä käytetään auditorion tason vuoksi.

Juutalaisuus - Jordan.

Juutalaisuus - Jordan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vrinda on kirjoittanut kaiken niin ytimekkäästi ja tarkasti. En olisi itse pystynyt ilmaisemaan asiaa näin oikeilla ja samalla totuudenmukaisilla sanoilla. On huomattava, että Vrinda on totuuden tiellä. Toivotamme Vrindalle kaikkea hyvää!

EN OLE KIRJOITTANUT SEURAAVAA TEKSTIÄ, VAAN SEN ON KIRJOITTANUT ERÄS TOINEN HENKILÖ.

Vrinda kirjoitti

2005-10-22 13:05:49 hindupalstalla:

Rauhaa ystävä! :)
        Kyselit, miten meistä on tullut hinduja. Itse vähän vierastan tuota hindu-sanaa. Se kun on kuitenkin kattokäsite, jonka alle mahtuu mitä erilaisempia suuntauksia. Tavallaan yhteen ja samaan uskontoon sovitetaan ajatusmalleja, jotka eroavat toisistaan enemmän kuin kristinuskon, juutalaisuuden ja islamin äärilaidat. Toisaalta se on ehkä myös tuo tietty avaruus, joka minua hindulaisuudessa on aina viehättänyt. Avoimmuus ja vapauttava sanoma, joka myös Bhagavad-Gitan sivuilta niin kauniisti välittyy.

En ole kokenut mitään voimakasta kääntymiskokemusta. Jotenkin vain elämänmatkani on kulkenut fanaattisesta kristillisyydestä kristilliseen mystiikkaan, siitä agnostikoksi ja lopulta vaishnava-hindulaisuuteen. Koen löytäneeni gaudiya-vaishnavismissa tähän asti parhaimmat vastaukset elämän suuriin kysymyksiin, joihin pohjimmiltaan ei ole ihmismielen käsityskykyyn mahtuvaa vastausta.

Tässä ajattelussa minua kiehtoo sen avaruus ja monimuotoisuus, se miten Jumalalla on monia kasvoja ja monia nimiä. Ja miten jokainen luonteensa mukaisesti voi löytää niistä sen itselleen sopivimman. Lisäksi arvostan sitä, miten käytännöllisyys ja korkealentoinen filosofia nivoutuvat yhteen hindulaisuudessa.

Voisin luetella enemmänkin piirteitä, jotka minua hindulaisuudessa kiinnostavat. Pohjimmiltaan kuitenkin jonkun uskonnon valitseminen ei ole yksinomaan älyllinen, järjen ja loogisten perusteluiden varassa tehty valinta. Siinä on kyse kokonaisvaltaisesta kokemuksesta, rohkeudesta ottaa tarvittava ”uskon loikka”, rakastumisesta. :)

• Anonyymi
      UUSI

Haluan kääntyä miten teen sen?

• Anonyymi
        UUSI

Mihin haluat kääntyä Intian tuhansien eri suuntien, eri filosofioiden ja uskontojen joukosta, koska niitä on tuhansia? Ateismi on myös osa hindulaisuutta. Valitse, mihin haluat kääntyä tuhansien eri suuntien ja uskontojen joukosta. Kristinusko on nykyisin myös osa hindulaisuutta samoin islam, samoin buddhalaisuus, samoi ateismi jne. jne.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin haluat kääntyä Intian tuhansien eri suuntien, eri filosofioiden ja uskontojen joukosta, koska niitä on tuhansia? Ateismi on myös osa hindulaisuutta. Valitse, mihin haluat kääntyä tuhansien eri suuntien ja uskontojen joukosta. Kristinusko on nykyisin myös osa hindulaisuutta samoin islam, samoin buddhalaisuus, samoi ateismi jne. jne.

"Haluan kääntyä miten teen sen?"

Valitse, mihin haluat kääntyä tuhansien eri suuntien ja uskontojen joukosta. Kristinusko on nykyisin myös osa hindulaisuutta samoin islam, samoin buddhalaisuus, samoi ateismi jne. jne.

• Anonyymi
      UUSI

Pelkkään hindulaisuuden puhtaasti

• Anonyymi
        UUSI

Et voi kääntyä tuhansiin eri uskontoihin ja filosofioihin, valitse mieleisesi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

VALITSE YKSI TUHANSISTA, MUUTEN SE EI ONNISTU.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hindulaisuuteen kuu uu on tuhansia, valitse yksi, et voi harjoittaa kaikkia uskontoja ja filosofioita samanaikaisesti, koska ne sulkevat toisensa pois, esim. buddhalaisuus sulkee pois Vedat, esim. yksi filosofia sulkee pois toisen opetuksen, tietty ”hindulaisuus” sulkee pois ateismin jne.
        Hindulainen ateismi sulkee pois jotain muuta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä

Hindulaisuus on monitahoinen uskonnollinen, ateistinen, kulttuurinen, ja etninen ilmiö, joka yhdistää monia erilaisia uskonnollisia, filosofioita, eri ateismin muotoja, eri etnisiä ryhmiä, ja eri henkisiä perinteitä , eri filosofioita, hindulaisuutta ei ole olemassa yhtenäisenä, tiukasti määriteltynä uskontona kuten jotkut muut.

Ei ole olemassa yhtä perustajaa tai yhtä keskeistä oppia, joka olisi yhteinen kaikille hindulaisuuden kannattajille.
        Hindulaisuus juontaa juurensa muinaisiin intialaisiin perinteisiin ja uskomuksiin...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hindulaisuus on monitahoinen uskonnollinen, ateistinen, kulttuurinen, ja etninen ilmiö, joka yhdistää monia erilaisia uskonnollisia, filosofioita, eri ateismin muotoja, eri etnisiä ryhmiä, ja eri henkisiä perinteitä , eri filosofioita, hindulaisuutta ei ole olemassa yhtenäisenä, tiukasti määriteltynä uskontona kuten jotkut muut.

Ei ole olemassa yhtä perustajaa tai yhtä keskeistä oppia, joka olisi yhteinen kaikille hindulaisuuden kannattajille.
        Hindulaisuus juontaa juurensa muinaisiin intialaisiin perinteisiin ja uskomuksiin...

Mikä on sitten se filosofia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hindulaisuutta ei ole olemassa yhtenäisenä, tiukasti määriteltynä uskontona kuten jotkut muut.

Siihen kuuluu tuhansia erilaisia etnisiä ryhmiä, toisiaan poissulkevia filosofioita jne.

Valitse niitä tuhansista yksi: esim. buddhalaisuus, jainismi, kartikealaisuus, tantrisuus, shivaismi . jne.

Niitä kaikkia ei voi harjoittaa yhtä aikaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hindulaisuutta ei ole olemassa yhtenäisenä, tiukasti määriteltynä uskontona kuten jotkut muut.

Siihen kuuluu tuhansia erilaisia etnisiä ryhmiä, toisiaan poissulkevia filosofioita jne.

Valitse niitä tuhansista yksi: esim. buddhalaisuus, jainismi, kartikealaisuus, tantrisuus, shivaismi . jne.

Kiitos tiedosta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mikä on sitten se filosofia?"''

Siihe kuuluu tuhasia erilaisia filosofioita, mutta perusfilosofioita on kuusi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mikä on sitten se filosofia?"''

Seuraavassa sinulle tekstiä, käännösvirheet suomen kielessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavassa sinulle tekstiä, käännösvirheet suomen kielessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Intian kuusi filosofiaa

Intiassa on kuusi muinaista filosofista järjestelmää. Ensimmäinen on Kanada Rsin Vaisesika-filosofia, atomiteoria. Hänen mukaansa kaikki koostuu atomeista. Niin monet erilaiset atomit yhdistyvät ja tuottavat tämän maailman. Kana tarkoittaa atomihiukkasta. Niin monet atomihiukkaset ovat yhdistyneet ja tuottaneet tämän maailman sattumalta, ilman mitään syytä, rytmiä, tietoisuutta tai mitään sellaista. Ja näiden yhdistelmien tuloksena on syntynyt se, mitä löydämme täältä. Tämä on Kanadan mielipide: tämä on atomimaailma.

Bhakti Vinod Thakur, 1800-luvun Krishna-tietoisuusliikkeen perustaja, laulaa eräässä laulussaan: ...
        ... Jatkuva kärsimyksen virta on nielaissut meidät syntymästä kuolemaan, emmekä voi sietää tällaisen kurjuuden aiheuttamaa tuskaa. Ja niin monet helpottajat - Kapila, Patanjali, Gautam, Kanada, Jaimini, Buddha - juoksevat meitä kohti ja tarjoavat ratkaisujaan."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Intian kuusi filosofiaa

Intiassa on kuusi muinaista filosofista järjestelmää. Ensimmäinen on Kanada Rsin Vaisesika-filosofia, atomiteoria. Hänen mukaansa kaikki koostuu atomeista. Niin monet erilaiset atomit yhdistyvät ja tuottavat tämän maailman. Kana tarkoittaa atomihiukkasta. Niin monet atomihiukkaset ovat yhdistyneet ja tuottaneet tämän maailman sattumalta, ilman mitään syytä, rytmiä, tietoisuutta tai mitään sellaista. Ja näiden yhdistelmien tuloksena on syntynyt se, mitä löydämme täältä. Tämä on Kanadan mielipide: tämä on atomimaailma.

Bhakti Vinod Thakur, 1800-luvun Krishna-tietoisuusliikkeen perustaja, laulaa eräässä laulussaan: ...
        ... Jatkuva kärsimyksen virta on nielaissut meidät syntymästä kuolemaan, emmekä voi sietää tällaisen kurjuuden aiheuttamaa tuskaa. Ja niin monet helpottajat - Kapila, Patanjali, Gautam, Kanada, Jaimini, Buddha - juoksevat meitä kohti ja tarjoavat ratkaisujaan."

Analyysi, jooga ja logiikka

Kapila on tuonut mukanaan sankhya-filosofisen analyysijärjestelmän ja sanonut: "Analysoi materiaa, niin olet vapaa kaikesta tästä tuskasta." Patanjali on tuonut mukanaan joogan: "Hei, jivatma! Tule tapaamaan Paramatmaa! Silloin kaikki tämän maailman ongelmat katoavat sinusta. Tulkaa yhteyteen Paramatman, Ylisielun kanssa." Tämä on hänen suosituksensa.

Gautam esittää logiikkaa, Nyaya-shastraa: "On olemassa yksi Luoja, yksi Luoja, mutta Hän on välinpitämätön. Hän on luonut tämän maailman, lopettanut sen ja jättänyt sen. Ja teidän on yritettävä elää järjenne avulla. Kehittäkää päättelykykyänne ja olkaa järkeviä kaikessa käytöksessänne. Vain siten voitte auttaa itseänne tässä maailmassa. Muuta parannuskeinoa ei ole. Olkaa hyvä loogikko, ja silloin pystytte hallitsemaan ympäristöä järjen voimalla, ja teistä tulee onnellisia." Ja Kanada: "Sattumalta atomit ovat yhdistyneet, ja kun atomit hajoavat, mitään ei jää jäljelle. Miksi vaivautua? Älkää välittäkö. Mikä on kohtalo? Se ei ole mitään; älä välitä siitä. Ja kun ruumis hajoaa, mitään ei jää jäljelle. Miksi valittaa?"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Analyysi, jooga ja logiikka

Kapila on tuonut mukanaan sankhya-filosofisen analyysijärjestelmän ja sanonut: "Analysoi materiaa, niin olet vapaa kaikesta tästä tuskasta." Patanjali on tuonut mukanaan joogan: "Hei, jivatma! Tule tapaamaan Paramatmaa! Silloin kaikki tämän maailman ongelmat katoavat sinusta. Tulkaa yhteyteen Paramatman, Ylisielun kanssa." Tämä on hänen suosituksensa.

Gautam esittää logiikkaa, Nyaya-shastraa: "On olemassa yksi Luoja, yksi Luoja, mutta Hän on välinpitämätön. Hän on luonut tämän maailman, lopettanut sen ja jättänyt sen. Ja teidän on yritettävä elää järjenne avulla. Kehittäkää päättelykykyänne ja olkaa järkeviä kaikessa käytöksessänne. Vain siten voitte auttaa itseänne tässä maailmassa. Muuta parannuskeinoa ei ole. Olkaa hyvä loogikko, ja silloin pystytte hallitsemaan ympäristöä järjen voimalla, ja teistä tulee onnellisia." Ja Kanada: "Sattumalta atomit ovat yhdistyneet, ja kun atomit hajoavat, mitään ei jää jäljelle. Miksi vaivautua? Älkää välittäkö. Mikä on kohtalo? Se ei ole mitään; älä välitä siitä. Ja kun ruumis hajoaa, mitään ei jää jäljelle. Miksi valittaa?"

Atomiteoria ja karma

Sitten karma-mimamsa-filosofian avulla Jaimini sanoo: "Voi olla Joku, joka on yhdistänyt meidät tähän maailmaan ja karmaamme, mutta karma on kaikki kaikessa. Hän on välinpitämätön tarkkailija. Hänellä ei ole enää mitään otetta meistä. Karman mukaan me joko menestymme tai vajoamme alas. Näitä toimintoja siis suositellaan teille. Jos jatkatte karmaanne, tulette onnellisiksi. Sitä ei tietenkään voi kieltää; karma-phala, karman tulos, vähenee ja loppuu. Mutta pitäytykää karmassa, hyvässä karmassa; älkää menkö huonoon karmaan. Hyvän karman tulos loppuu, mutta se ei haittaa; jatkakaa taas hyvän karman tekemistä, ja hyvä tulos odottaa teitä taivaassa, ja teillä on onnellinen elämä. Jos jokin on teille ystävällistä, se on karmanne. Jumala on olemassa, mutta hän on välinpitämätön. Hänen on pakko palvella teitä, joko hyvässä tai pahassa, karmanne mukaan. Hänellä ei ole itsenäisyyttä."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Atomiteoria ja karma

Sitten karma-mimamsa-filosofian avulla Jaimini sanoo: "Voi olla Joku, joka on yhdistänyt meidät tähän maailmaan ja karmaamme, mutta karma on kaikki kaikessa. Hän on välinpitämätön tarkkailija. Hänellä ei ole enää mitään otetta meistä. Karman mukaan me joko menestymme tai vajoamme alas. Näitä toimintoja siis suositellaan teille. Jos jatkatte karmaanne, tulette onnellisiksi. Sitä ei tietenkään voi kieltää; karma-phala, karman tulos, vähenee ja loppuu. Mutta pitäytykää karmassa, hyvässä karmassa; älkää menkö huonoon karmaan. Hyvän karman tulos loppuu, mutta se ei haittaa; jatkakaa taas hyvän karman tekemistä, ja hyvä tulos odottaa teitä taivaassa, ja teillä on onnellinen elämä. Jos jokin on teille ystävällistä, se on karmanne. Jumala on olemassa, mutta hän on välinpitämätön. Hänen on pakko palvella teitä, joko hyvässä tai pahassa, karmanne mukaan. Hänellä ei ole itsenäisyyttä."

"Liuota mielesi" - Buddha

Toinen filosofian luokka on Buddhan filosofia: "Vain erilaisten asioiden yhdistelmä on luonut mielenjärjestelmänne. Kun mentaalijärjestelmä on hajotettu, mitään ei jää jäljelle. Meidän on siis jotenkin liuotettava mentaalijärjestelmä. Harjoitelkaa ahimsaa, väkivallattomuutta, satyaa, totuudellisuutta ja niin edelleen."

On nähtävissä, että kaikki nämä filosofit puhuvat joko luopumisesta tai hyväksikäytöstä (bhukti, mukti). Ja asettamalla erilaisia lumoavia ansoja he järjestävät jiva-sielun vangitsemisen. Bhakti Vinod Thakur sanoo: "Mutta olen ymmärtänyt, että nämä kaverit ovat kaikki huijareita. Ja heillä kaikilla on tämä yhteinen kanta: heillä ei ole mitään kosketusta Sinun antaumuksestasi, Sinun palvelustasi. Siinä he ovat yhtä. He eivät voi tuottaa mitään todellista hyvää. Heillä on yhteistä vastustaa Sinun omistautunutta palvelustasi ja ylivertaisuuttasi. Ja lopulta he jättävät meidät kaaokseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Liuota mielesi" - Buddha

Toinen filosofian luokka on Buddhan filosofia: "Vain erilaisten asioiden yhdistelmä on luonut mielenjärjestelmänne. Kun mentaalijärjestelmä on hajotettu, mitään ei jää jäljelle. Meidän on siis jotenkin liuotettava mentaalijärjestelmä. Harjoitelkaa ahimsaa, väkivallattomuutta, satyaa, totuudellisuutta ja niin edelleen."

On nähtävissä, että kaikki nämä filosofit puhuvat joko luopumisesta tai hyväksikäytöstä (bhukti, mukti). Ja asettamalla erilaisia lumoavia ansoja he järjestävät jiva-sielun vangitsemisen. Bhakti Vinod Thakur sanoo: "Mutta olen ymmärtänyt, että nämä kaverit ovat kaikki huijareita. Ja heillä kaikilla on tämä yhteinen kanta: heillä ei ole mitään kosketusta Sinun antaumuksestasi, Sinun palvelustasi. Siinä he ovat yhtä. He eivät voi tuottaa mitään todellista hyvää. Heillä on yhteistä vastustaa Sinun omistautunutta palvelustasi ja ylivertaisuuttasi. Ja lopulta he jättävät meidät kaaokseen.

"Mutta viime kädessä näen, että he ovat teidän palkkaamianne asiamiehiä, joiden tehtävänä on erottaa vakavasti sairaat henkilöt toiselle osastolle vähemmän vakavasti sairaiden potilaiden hyväksi. Se on Sinun järjestelysi, jolla toivottomat henkilöt erotetaan toiselle puolelle hyvän puolen hyväksi. Tämä on Sinun suunnitelmasi, ja he leikkivät kädessäsi kuin monet nuket. He ovat Sinun agenttejasi, ja he myös palvelevat Sinua jollakin tavalla, koska mikään ei ole Sinun ulkopuolellasi." Bhakti Vinod Thakur päättää sanomalla: "Hyvästelen heidät kaikki. Tunnen sydämessäni, että osoitan kunnioitusta kaikille näille niin sanotuille hyville asiamiehille etäältä; ainoa todellinen pääomani on kuitenkin Sinun hartaitesi pyhien jalkojen pöly. Luotan tuohon pölyyn kaikkien mahdollisuuksieni lähteenä. Pyrin käyttämään kaiken energiani siihen, että otan heidän pyhien lootusjalkojensa pölyn pääni päälle. Tämä on minulle kaikki kaikessa."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Mutta viime kädessä näen, että he ovat teidän palkkaamianne asiamiehiä, joiden tehtävänä on erottaa vakavasti sairaat henkilöt toiselle osastolle vähemmän vakavasti sairaiden potilaiden hyväksi. Se on Sinun järjestelysi, jolla toivottomat henkilöt erotetaan toiselle puolelle hyvän puolen hyväksi. Tämä on Sinun suunnitelmasi, ja he leikkivät kädessäsi kuin monet nuket. He ovat Sinun agenttejasi, ja he myös palvelevat Sinua jollakin tavalla, koska mikään ei ole Sinun ulkopuolellasi." Bhakti Vinod Thakur päättää sanomalla: "Hyvästelen heidät kaikki. Tunnen sydämessäni, että osoitan kunnioitusta kaikille näille niin sanotuille hyville asiamiehille etäältä; ainoa todellinen pääomani on kuitenkin Sinun hartaitesi pyhien jalkojen pöly. Luotan tuohon pölyyn kaikkien mahdollisuuksieni lähteenä. Pyrin käyttämään kaiken energiani siihen, että otan heidän pyhien lootusjalkojensa pölyn pääni päälle. Tämä on minulle kaikki kaikessa."

Edellä suomennoksessa erittäin paljon käännösvirheitä.

Teksti täältä

The Search for Sri Krishna — Reality the Beautiful
        Six Philosophies of India
        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Sri Chaitanya Saraswat Math

the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Edellä suomennoksessa erittäin paljon käännösvirheitä.

Teksti täältä

Sri Chaitanya Saraswat Math

the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

Sri Chaitanya Saraswat Math International

https://scsmathinternational.com/

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

There are six ancient philosophical systems of India. The first is the Vaisesika philosophy of Kanada Rsi, the atomic theory. According to him, everything is made of atoms. So many different atoms combine and produce this world. Kana means atomic particle. So many atomic particles have combined and produced this world by chance, with no necessity of any reason, rhyme, consciousness, nothing of the kind. And the outcome of these combinations has produced what we find here. That is the opinion of Kanada: it is an atomic world.

Bhakti Vinod Thakur, the nineteenth century founder of the Krishna consciousness movement, sings in one song, «Kesava! Tuya jagata vichitra: «O my Lord Krishna, I see that everything is available in Your world, which has an infinite, variegated nature. Separated from You, however, we are always feeling miseries. A continuous flow of suffering has swallowed us from birth to death, and we cannot tolerate the pain of such misery. And so many relief agents — Kapila, Patanjali, Gautam, Kanada, Jaimini, Buddha — are running towards us, offering their solutions.»
        Analysis, yoga, and logic

Kapila has come with the sankhya philosophical system of analysis, saying, «Analyse matter, and you will be free from all this pain.» Patanjali has come with yoga, «Hey, jivatma! Come to meet Paramatma! Then all the problems of this world will go away from you. Come in connection with Paramatma, the Supersoul.» This is his recommendation.

Gautam comes with logic, Nyaya-sastra: «There is one Maker, one Creator, but He is indifferent. He has created this world, finished, and left it. And you must try to live with the help of your reason. Develop your reasoning faculty and be reasonable in all your conduct. Then only can you help yourself in this world. There is no other remedy. Be a good logician, and then you will be able to control the environment with the power of reason, and you will be happy.» And Kanada: «By chance atoms have been combined, and with the dissolution of atoms, nothing will remain. Why do you bother? Don’t care. What is fate? It is nothing; ignore it. And when the body is dissolved, nothing will remain. Why lament?»
        Atomic theory and karma

Then, with the philosophy of karma-mimamsa, Jaimini says, «There may be One who has connected us with this world and our karma, but karma is all-in-all. He is an indifferent observer. He has got no hold on us any longer. According to our karma, we shall thrive or we shall go down. So, these activities are recommended to you. If you go on with your karma, you will be happy. Of course, it cannot be denied; karma-phala, the result of karma, diminishes and is ended. But stick to karma, good karma; don’t go to bad karma. The result of good karma will be finished, but that does not matter; again go on doing good karma, and the good result will await you in heaven, and you will have a happy life. If anything is friendly to you, it is your karma. There is God, but He is indifferent. He is bound to serve you, either good or bad, according to your karma. He has no independence.»
        «Dissolve your mind» — Buddha

Then another class of philosophy is that of Buddha: «Only the combination of different things has created your mental system. With the dissolution of the mental system, nothing remains. So, somehow, we must dissolve the mental system. Practise ahimsa, nonviolence, satya, truthfulness, and so on.»

It is seen that all these philosophers are talking either of renunciation or of exploitation (bhukti, mukti). And by setting different types of enchanting traps, they arrange to capture the jiva-soul. Bhakti Vinod Thakur says, «But I have come to realise that these fellows are all cheaters. And they all have this common stand; they have no touch of Your devotion, Your service. There, they are one. They cannot deliver any real good. They are common to oppose Your devotional service and supremacy. And ultimately they leave us in chaos.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

There are six ancient philosophical systems of India. The first is the Vaisesika philosophy of Kanada Rsi, the atomic theory. According to him, everything is made of atoms. So many different atoms combine and produce this world. Kana means atomic particle. So many atomic particles have combined and produced this world by chance, with no necessity of any reason, rhyme, consciousness, nothing of the kind. And the outcome of these combinations has produced what we find here. That is the opinion of Kanada: it is an atomic world.

Bhakti Vinod Thakur, the nineteenth century founder of the Krishna consciousness movement, sings in one song, «Kesava! Tuya jagata vichitra: «O my Lord Krishna, I see that everything is available in Your world, which has an infinite, variegated nature. Separated from You, however, we are always feeling miseries. A continuous flow of suffering has swallowed us from birth to death, and we cannot tolerate the pain of such misery. And so many relief agents — Kapila, Patanjali, Gautam, Kanada, Jaimini, Buddha — are running towards us, offering their solutions.»
        Analysis, yoga, and logic

Kapila has come with the sankhya philosophical system of analysis, saying, «Analyse matter, and you will be free from all this pain.» Patanjali has come with yoga, «Hey, jivatma! Come to meet Paramatma! Then all the problems of this world will go away from you. Come in connection with Paramatma, the Supersoul.» This is his recommendation.

Gautam comes with logic, Nyaya-sastra: «There is one Maker, one Creator, but He is indifferent. He has created this world, finished, and left it. And you must try to live with the help of your reason. Develop your reasoning faculty and be reasonable in all your conduct. Then only can you help yourself in this world. There is no other remedy. Be a good logician, and then you will be able to control the environment with the power of reason, and you will be happy.» And Kanada: «By chance atoms have been combined, and with the dissolution of atoms, nothing will remain. Why do you bother? Don’t care. What is fate? It is nothing; ignore it. And when the body is dissolved, nothing will remain. Why lament?»
        Atomic theory and karma

Then, with the philosophy of karma-mimamsa, Jaimini says, «There may be One who has connected us with this world and our karma, but karma is all-in-all. He is an indifferent observer. He has got no hold on us any longer. According to our karma, we shall thrive or we shall go down. So, these activities are recommended to you. If you go on with your karma, you will be happy. Of course, it cannot be denied; karma-phala, the result of karma, diminishes and is ended. But stick to karma, good karma; don’t go to bad karma. The result of good karma will be finished, but that does not matter; again go on doing good karma, and the good result will await you in heaven, and you will have a happy life. If anything is friendly to you, it is your karma. There is God, but He is indifferent. He is bound to serve you, either good or bad, according to your karma. He has no independence.»
        «Dissolve your mind» — Buddha

Then another class of philosophy is that of Buddha: «Only the combination of different things has created your mental system. With the dissolution of the mental system, nothing remains. So, somehow, we must dissolve the mental system. Practise ahimsa, nonviolence, satya, truthfulness, and so on.»

It is seen that all these philosophers are talking either of renunciation or of exploitation (bhukti, mukti). And by setting different types of enchanting traps, they arrange to capture the jiva-soul. Bhakti Vinod Thakur says, «But I have come to realise that these fellows are all cheaters. And they all have this common stand; they have no touch of Your devotion, Your service. There, they are one. They cannot deliver any real good. They are common to oppose Your devotional service and supremacy. And ultimately they leave us in chaos.

«But from the ultimate standpoint, I see that they are agents engaged by You to segregate the seriously diseased persons to another ward for the good of the less seriously diseased patients. It is Your arrangement to segregate the hopeless persons to another side for the benefit of the good side. That is Your design, and they are playing in Your hand like so many dolls. They are Your agents, and they are also serving You in some way, because nothing is outside You.» Bhakti Vinod Thakur concludes saying, «I bid good-bye to them all. I feel in my heart that I shall show respect to all these so-called good agents from a distance; however, my only real capital is the dust of the holy feet of Your devotees. I rely on that dust as the source of all my prospects. I seek to put all my energy into taking the dust of their holy lotus feet upon my head. This is everything for me.»

• Anonyymi
      UUSI

Hindus are the goats!!

• Anonyymi
      UUSI

greatest of all time
      What does 'G.O.A.T. ' mean? "G.O.A.T." is an acronym used to call someone or something the "greatest of all time," according to Dictionary.com. It is pronounced "goat" like the animal.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2993
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2604
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2245
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2158
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1966
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1732
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1546
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1497
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      29
      1316
    Aihe