Neulamäestä

power*

terppa kaikille!

Mä olen muuttamassa syksyllä kuopioon ja tietenki jouduin neulamäelle asuu.. Mä asun sellasessa paikassu ku "Pahkaneula" tietääks kukaan onks se miten rauhaton paikka??
Kauheesti rupes pelottaa ku kuulin minkälainen paikka se on ku itte en ole mikään juhlia/ryyppääjä ja aloitan lukion niin pitäs kai sitä luku rauha saada..
Toivoisin että asian tuntevat ihmiset kehtaisi joitan mulle kertoo ku en ole kuopiosta..
kiitos jo etukäteen! x)

38

10016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noh juuh

Petonen ja neulamäki on juoppojen paikka tää on totuus.Juontotie hulisee täynnä kaikenlaisia juoppoja osa juo joka päivä....

• power*

no tiiäks sä mitään sit tosta "pahkaneulast"??

• man83

On se rauhallisempaa aluetta tosin sielläkin pyörii juoppoja mutta on varmaan rauhallisempaa siellä.....

• ölölö
        man83 kirjoitti:

On se rauhallisempaa aluetta tosin sielläkin pyörii juoppoja mutta on varmaan rauhallisempaa siellä.....

kun itse asuin opiskeluaikana neulamäessä kuopaksen asunnoissa niin sain ainakin opiskelurauhan. riippuu tietenkin kämppiksistä ja ainahan voi anoa siirtoa jos on bailaavat kämppikset samassa kämpässä..siirrosta en kyllä tiedä miten se toteutuu. mutta kyllä siellä pärjää ihan ok..ei siis hätää.

• Löpö
        man83 kirjoitti:

älä sinä mene sinne ryyppäämään!

• power*
        Löpö kirjoitti:

älä sinä mene sinne ryyppäämään!

en mene en. en harrasta sellaista ollenkaan!

• julli
        man83 kirjoitti:

elä kuseta.juoppo oot itekkin.

• oona

Ite oon kyl viihtyny, ylä-neulamäki on rauhallisempaa aluetta, ku ala-neulamäki. Lähellä on kauppa, ni se kyl kerää aamusin näitä juoppoja. Mut plussaa on, et bussi kulkee tosi läheltä. =)

• power*

No tuota tuota, onks pahkaneula sit siel ylhäällä vai alhaalla? kato en tierä mitään..:D
        kiitos jos voisit vastata..:D

• oona
        power* kirjoitti:

No tuota tuota, onks pahkaneula sit siel ylhäällä vai alhaalla? kato en tierä mitään..:D
        kiitos jos voisit vastata..:D

Kyllä on pahkaneula ylä-neulamäessä. =)

• asuu varkaita

ja kaikenmaailman huumekauppiaita paljon enemmän kuin muualla kuopiossa. Tiedän sen, koska sisko asu siellä. Kannattaa ainakin autoon hommata hälytin.

• Power*

aika risti riitaisia mieli piteitä..

• Verdoux
        Power* kirjoitti:

aika risti riitaisia mieli piteitä..

Taitaa olla niin, että ne jotka morkkaavat Neulamäkeä eivät ole asuneet siellä tai muuten vaan purkavat pahaa oloaan johonkin kuvitteelliseen mörköön.

Tosiasiahan on, että järjestyshäiriöitä tapahtuu, enemmän kasvavilla alueilla (ja tietysti keskustassa). Neulamäki ei todellakaan ole enää mikään kasvava-alue. Sen näkee mm. siitä, että koululaisten määrä on vähentynyt (viipalekoulu vietiin pois) ja ikärakenne on kokoajan vanhenemaan päin.

Toisin sanoen, ei Neulamäessä tarvitse pelätä.

• Verdoux

Opiskelija-asunnot ovat aina enemmän tai vähemmän rauhattomia paikkoja (kakarat pääsevät ensimmäistä kertaa maistamaan vapautta).

Kyseinen Pahkaneulan alue on rauhallisella paikalla (omakotitaloja, rivareita jne.) ja taitaa siinä tien toisella puolella olla vielä kauppakin.

Itse en ole Kuopiossa asunut enää viiteen vuoteen, mutta silloin kun siellä asuin, niin ei se sen pelottavampi tai rauhattomampi paikka ollut kuin mikään muukaan alue Kuopiossa. Itse asiassa kuukausi sitten kun kävin viimeksi siellä, niin ihmettelin, että mitenkä hiljaista Neulamäessä oli.

• needlehill

Kyl se dokaamiseks menee jos sinne joudut muuttaa....varsinkin jos joudut soluun asuu ni sit lähtee lapasesta.

• power*
        needlehill kirjoitti:

Kyl se dokaamiseks menee jos sinne joudut muuttaa....varsinkin jos joudut soluun asuu ni sit lähtee lapasesta.

terse!
        miten niin menee? kai mä ite päätän siitä että meneeks mun kurkusta alas jotakI?
        Sitä paitsi, se on sellanen solu että siin on ku tulet ovesta kaks ovee ja toisesta ovesta pääsee mun "kotiin" mulla on siinä niin ku oma wc,keittiö ja huone...niillä kaikki muu yhteistä!
        Mä joudun vaan käyttään niiden 3:n muun kanssa samaa suihkuu.. ja uunia ku ei oo omas huonees ku kaks levyy..
        No ei kai se pahka neula ollu niitä rauhattomimpia? ainaki aika moni on kirjoittanu niin..?

• power*
        needlehill kirjoitti:

Asutko sä itte siel pahkaneulaa ,vai?

• neulamäessä

Kolmessa asunnossa, alhaalla, keskellä ja ylhäällä.
      Alhaalla opiskelija-asunnoissa oli pahvinohuet seinät, keskellä tappeli ja huusi juopot ympäri vuorokauden (tosi juttu), kolmanessa asunnossa ylhäällä vierusnaapureiksi sattui kusipää ja toiselle puolelle narkkari, jossa juoksi väkeä ympäri vuorokauden, yläpuolella asui tappelevia pultsareita. Ikinä en eläissäni muuttaisi neulamäkeen.
      Onhan siellä varmaan rauhallisempiakin seutuja. Oudolta vaan tuntuu, että neulamäen pultsareille piti kaupungin järjestää metsään oma ryyppypaikka, jotta eivät olisi alakaupan vieressä ryyppäämässä 24/7, tämä ei toiminut, koska pultsarit eivät suostuneet siirtymään.

• Power*

Kiitoksia että sanoit omia kokemuksiasi...toivon vaan että se mun paikka on rauhallinen niin kuin tossa yks kirjoitti..:D
        Jospa mä pärjään. missä sit asuit, ku asuit neulamäellä? teitkö koskaan valitusta? ja jos teit mitä sen eteen tehtiin??

• Tepi
        Power* kirjoitti:

Kiitoksia että sanoit omia kokemuksiasi...toivon vaan että se mun paikka on rauhallinen niin kuin tossa yks kirjoitti..:D
        Jospa mä pärjään. missä sit asuit, ku asuit neulamäellä? teitkö koskaan valitusta? ja jos teit mitä sen eteen tehtiin??

Mie asuin viimevuoden neulamäessä, eikä mitään valitettavaa ole. Kämppikset on oma lukunsa sitten millaset sattuu, mutta seutuna on minusta mukavaa. Ihanat lenkkeilypolut ja hyvät bussiyhteydet. Kauppa, apteekki ja kirjasto ihan vieressä. Ei ne muutamat juopot ketkä siellä joskus kulki ikinä kimppuun käynyt. Lukeakin sain ihan rauhassa, ja jos ei saanut niin aina voi kämppikselle sanoa että on tentti tulossa, volaa pienemmälle. Hyvin se menee!
        Oli nyt pakko kirjottaa sulle positiivisestakin kokemuksesta kun kaikki vaan mollaa. ainoo huono puoli neulamäessä on se Heeeelvetiiin pitkä ylämäki sinne mentäessä! :)

• Power*
        Tepi kirjoitti:

Mie asuin viimevuoden neulamäessä, eikä mitään valitettavaa ole. Kämppikset on oma lukunsa sitten millaset sattuu, mutta seutuna on minusta mukavaa. Ihanat lenkkeilypolut ja hyvät bussiyhteydet. Kauppa, apteekki ja kirjasto ihan vieressä. Ei ne muutamat juopot ketkä siellä joskus kulki ikinä kimppuun käynyt. Lukeakin sain ihan rauhassa, ja jos ei saanut niin aina voi kämppikselle sanoa että on tentti tulossa, volaa pienemmälle. Hyvin se menee!
        Oli nyt pakko kirjottaa sulle positiivisestakin kokemuksesta kun kaikki vaan mollaa. ainoo huono puoli neulamäessä on se Heeeelvetiiin pitkä ylämäki sinne mentäessä! :)

Juu kiitos! mä olen ihan tutissu täällä jo..:D
        Mä ku olen tällänen perukan juntti joka muuttaa suur kaupunkiin..:O niin sit joutuu viel tollaselle alueelle asuu.. NO MUTTA KIITOS KU KERROIT JOTAIN POSITIIVISTA, piristi mieltäni kovasti! :D

• juoppo sinne tänne
        Tepi kirjoitti:

"Ei ne muutamat juopot ketkä siellä joskus kulki ikinä kimppuun käynyt."
        Bussissa istui viereeni yksi nepiksen peruspultsari ja rupesi puhumaan vieressä istuvan tytön raiskaamisesta. Siinä tilanteessa meinasi sen verran kiehua yli, että jos en olisi ollut helvetin väsynyt niin olisi pultsari lennellyt pitkin lattiaa ja pitkään. Rupesi minulle vielä riitaa lopuksi haastamaan.
        Kyllä varmaan neulamäessa on jossain ihan ok asuntoja, mutta enemmän siellä on pultsareita ja narkkareita kuin muualla Kuopiossa missä olen asunut.
        "Lukeakin sain ihan rauhassa, ja jos ei saanut niin aina voi kämppikselle sanoa että on tentti tulossa, volaa pienemmälle. Hyvin se menee! "
        Kaikki ihmiset eivät pysty asumaan jatkuvassa metelissä. Minä olen tästä elävä esimerkki. Nyt asun onneksi kunnollisessa asunnossa, missä ei asu yhtään pultsaria tai ensimmäiseen asuntoonsa muuttanutta teinipelleä bassoa huudattamassa.

Kuitenkin, onnea uuteen asuntoon. Tiedä vaikka kohdalle sattuisi hyvä paikka.

Jos kuitenkin myöhemmin haet uutta asuntoa niin (uusi)haapaniemi ja niirala ovat rauhallista seutua.

• suhteen
        Power* kirjoitti:

ei tehdä mitään ainakaan niiralan kulman asunnoissa, niihin slummeihin älä muuta.
        Kuopas on asia erikseen.

• Power*
        juoppo sinne tänne kirjoitti:

"Ei ne muutamat juopot ketkä siellä joskus kulki ikinä kimppuun käynyt."
        Bussissa istui viereeni yksi nepiksen peruspultsari ja rupesi puhumaan vieressä istuvan tytön raiskaamisesta. Siinä tilanteessa meinasi sen verran kiehua yli, että jos en olisi ollut helvetin väsynyt niin olisi pultsari lennellyt pitkin lattiaa ja pitkään. Rupesi minulle vielä riitaa lopuksi haastamaan.
        Kyllä varmaan neulamäessa on jossain ihan ok asuntoja, mutta enemmän siellä on pultsareita ja narkkareita kuin muualla Kuopiossa missä olen asunut.
        "Lukeakin sain ihan rauhassa, ja jos ei saanut niin aina voi kämppikselle sanoa että on tentti tulossa, volaa pienemmälle. Hyvin se menee! "
        Kaikki ihmiset eivät pysty asumaan jatkuvassa metelissä. Minä olen tästä elävä esimerkki. Nyt asun onneksi kunnollisessa asunnossa, missä ei asu yhtään pultsaria tai ensimmäiseen asuntoonsa muuttanutta teinipelleä bassoa huudattamassa.

Kuitenkin, onnea uuteen asuntoon. Tiedä vaikka kohdalle sattuisi hyvä paikka.

Jos kuitenkin myöhemmin haet uutta asuntoa niin (uusi)haapaniemi ja niirala ovat rauhallista seutua.

kiitoksia,onnen toivotuksesta.. jos se on totta että siellä "pahkaneulan" alueella on omakotitaloja ja rivitaloja, niin kai siellä vähä rauhallisempaa ainaki o.
        Oikeesti tollasesta "raiskaus" puheista olisi kannattanu ilmoittaa poliisille niin se pultsari olis saanu edes sakot!
        mutta kiitos kun kerroit omia kokemuksiasi.

• Pasi_m

Jos tuo sinun tuleva asuinpaikka on Kantotien varressa niin asuinpaikassa ei ole mitään vikaa.Itse olen asunut Kantotiellä nyt 4 vuotta ja (opiskelija-asuntojen vieressä) ja sitä edeltävät 5 vuotta opiskelija-asuntojen toisella puolella Lehväkujalla. Liiankin rauhallista on ollut. Huoletta voit sinne kulmille muuttaa ainakin asuinalueen puolesta, itse asunnoista tms. en osaa kommentoida...

• power*

Juuh..ootas ku katon osoitteen.:D
        juup eli se on pahkakujalla..:D
        kuuluks se siihen alueeseen?

• Pasi_m
        power* kirjoitti:

Juuh..ootas ku katon osoitteen.:D
        juup eli se on pahkakujalla..:D
        kuuluks se siihen alueeseen?

..no sehän on aivan Neulamäen perillä, eli omakoti,-ja rivitalojen keskellä. Luulempa että tulet olemaan ihan tyytyväinen asuinpaikkaan.
        (asunnosta en osaa sanoa, muistaakseni sellainen punatiilitalo) Tietty opiskelijan kannalta joku esim.Haapaniemi olisi varmasti parempi, se kun on kävelymatkan päässä keskustasta. Neulamäen periltä keskustaan ei taida 5 km riittää. Ja polkupyörällä jos ajattelit liikkua, tulet Neulamäen rinteen tuntemaan hyvin, ylämäki kun taitaa loppua vasta pyörävaraston kynnyksellä.
        Niin ja vastaus kysymykseesi, Pahkakuja kuuluu juuri siihen Neulamäen ns. rauhalliseen osaan.
        Ja tuo narkkari, juoppo yms. jutustelu Neulamäestä on minun mielestä hieman liioteltua..Eikun tervetuloa Neulamäkeen, saahan sitä paikkaa sitten vaihdettua jos ei miellytä.

• nka
        Pasi_m kirjoitti:

..no sehän on aivan Neulamäen perillä, eli omakoti,-ja rivitalojen keskellä. Luulempa että tulet olemaan ihan tyytyväinen asuinpaikkaan.
        (asunnosta en osaa sanoa, muistaakseni sellainen punatiilitalo) Tietty opiskelijan kannalta joku esim.Haapaniemi olisi varmasti parempi, se kun on kävelymatkan päässä keskustasta. Neulamäen periltä keskustaan ei taida 5 km riittää. Ja polkupyörällä jos ajattelit liikkua, tulet Neulamäen rinteen tuntemaan hyvin, ylämäki kun taitaa loppua vasta pyörävaraston kynnyksellä.
        Niin ja vastaus kysymykseesi, Pahkakuja kuuluu juuri siihen Neulamäen ns. rauhalliseen osaan.
        Ja tuo narkkari, juoppo yms. jutustelu Neulamäestä on minun mielestä hieman liioteltua..Eikun tervetuloa Neulamäkeen, saahan sitä paikkaa sitten vaihdettua jos ei miellytä.

Pahkakujalla rivariosastolla asuvana voin sanoa että rauhallista on...rauhalliselta omakotitaloalueelta muuttaneena voin sanoa että ero ei ollut suuren suuri....ei kuulu melut ainakaan minulle eikä ole narkkareitakaan näkynyt. Ostarilta niitä narkkareita sitten löytyy....ei passaa sinne mennä...

Alemman rivarin lapsukaiset joskus kiljuvat, mikä särähtää tällaisen perheettömän korvaan...melua on niin monenlaista...

• power*
        Pasi_m kirjoitti:

Kiitoksi! ajattelin kyllä bussia käyttää.. ku en oikeen tiiä siitä pyörän raahaamisesta.
        Mutta oli helpotus kuulla tuosta talon siainnista!:D

paljon kiitoksia avusta! :D

• Power*
        nka kirjoitti:

Pahkakujalla rivariosastolla asuvana voin sanoa että rauhallista on...rauhalliselta omakotitaloalueelta muuttaneena voin sanoa että ero ei ollut suuren suuri....ei kuulu melut ainakaan minulle eikä ole narkkareitakaan näkynyt. Ostarilta niitä narkkareita sitten löytyy....ei passaa sinne mennä...

Alemman rivarin lapsukaiset joskus kiljuvat, mikä särähtää tällaisen perheettömän korvaan...melua on niin monenlaista...

Juu kiitoksia varoituksesta!
        musta tuntuu että hoidan suurinmaksi osaksi kauppa asiani keskustassa!:D

• Verdoux
        Power* kirjoitti:

Juu kiitoksia varoituksesta!
        musta tuntuu että hoidan suurinmaksi osaksi kauppa asiani keskustassa!:D

Mitä suotta. Siinä sinun asuinpaikan vieressä (vajaa sata metriä) on ihan hyvä kauppa.

PS. Kylläpä sinua on helppo pelotella ;)

• Power*
        Verdoux kirjoitti:

Mitä suotta. Siinä sinun asuinpaikan vieressä (vajaa sata metriä) on ihan hyvä kauppa.

PS. Kylläpä sinua on helppo pelotella ;)

niinpäs on. olen aika pelokas ku näin pieneltä paikkakunnalta isoon maailmaan olen menossa..:P
        pistää vähä pelottaa.

• myöskin
        power* kirjoitti:

Kiitoksi! ajattelin kyllä bussia käyttää.. ku en oikeen tiiä siitä pyörän raahaamisesta.
        Mutta oli helpotus kuulla tuosta talon siainnista!:D

paljon kiitoksia avusta! :D

muuttamassa tälläisestä pikkukaupungista neulamäkeen. Versoneula muistaakseni nimeltään se talo, josta huoneen sain.. Itse kuullut oikeastaan alueesta pelkkää positiivista, kunnes tänne foorumille eksyin. :) Eiköhän me pikkukaupungin reippaat ja raittiit siellä pärjätä! :)

• Power*
        myöskin kirjoitti:

muuttamassa tälläisestä pikkukaupungista neulamäkeen. Versoneula muistaakseni nimeltään se talo, josta huoneen sain.. Itse kuullut oikeastaan alueesta pelkkää positiivista, kunnes tänne foorumille eksyin. :) Eiköhän me pikkukaupungin reippaat ja raittiit siellä pärjätä! :)

Juu kiva kuulla että en ole ainut joka muuttaa sinne käpykylästä..xD
        juu toivon että siellä ois mukavia tyyppejä joiden elämä ei pyöris päihteiden ja muiden ongelmien ympärillä!
        Toivottavasti sattuis mukavat solu kämppikset! :D

• Hyvä paikka asua
        Power* kirjoitti:

Juu kiva kuulla että en ole ainut joka muuttaa sinne käpykylästä..xD
        juu toivon että siellä ois mukavia tyyppejä joiden elämä ei pyöris päihteiden ja muiden ongelmien ympärillä!
        Toivottavasti sattuis mukavat solu kämppikset! :D

Itse olen asunut neulamäessä yli kymmenen vuotta ja voin sanoa rehellisesti, että ihan hyvä paikka asua, eipä ole paljon tarvinnut stressata muista ihmisistä. Ja juopoista sen verran, että ihmisiä ne nekin ovat, omat tarinansa jokaisella, sama kai tuo on mitä aikuiset tekevät itselleen, jos haluavat pilata terveytensä viinalla, se on heidän asiansa.Jos eivät muita häiritse niin ei luulisi olevan nokan koputtamista kellään.Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, kun se jää siihen.

• Nimetön
        Hyvä paikka asua kirjoitti:

Itse olen asunut neulamäessä yli kymmenen vuotta ja voin sanoa rehellisesti, että ihan hyvä paikka asua, eipä ole paljon tarvinnut stressata muista ihmisistä. Ja juopoista sen verran, että ihmisiä ne nekin ovat, omat tarinansa jokaisella, sama kai tuo on mitä aikuiset tekevät itselleen, jos haluavat pilata terveytensä viinalla, se on heidän asiansa.Jos eivät muita häiritse niin ei luulisi olevan nokan koputtamista kellään.Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, kun se jää siihen.

Onpa joo tosi kiva asua Neulamäessä. Aamulla kun lähtee kouluun niin bussi on täynnä spurguja ja vanha viina haisee. Spurgupäivystys on myöskin S-marketin edustalla. Siinä on kiva sitten istuskella bussissa ja yrittää näyttää huomaamattomalle ettei kukaan tule viereen haisemaan ja örisemään ja kirjastoon ja kauppaan mennessä saa takuuvarmasti kuulla kommenttia joko tisseistään, perseestään, tai ylpeydestään jos yrittää nopeasti kävellä ohi.

Ja vielä parempaa on jos asuu opiskelija-asunnoissa, joissa rehellistä sakkia riittää. Itselleni kävi viime viikolla niin, että vein parvekkeelle pariksi tunniksi neuletakkini tuulettumaan ja sattuikin olemaan niin kova tuuli, että takki oli ilmeisesti tipahtanut joko jonkun toisen parvekkeelle tai maahan. Kävin sitä sitten etsiskelemässä ja laitoin "Kadonnut"-ilmoituksia jokaiseen lähistön rappuun, roskiksille ja pesutupaan, vaan eipä löytynyt tai kuulunut. Saipa siinä joku epärehellinen minun vähillä opiskelijan tuloilla ostamani lämmikkeen, jota ehdin jopa kaksi kertaa pitää itse päälläni. Mahtaa olla hyvä mieli ottajalla kun sen pukee päällensä.

Että ihanaa on joo Neulamäessä. Onneksi opiskelut loppuu ensi keväänä ja pääsee täältä pois.

• jokujokuutelias

minkälaista on nykyään asua juontotie 3:ssa.

• Anonyymi

Hei. Olisin muuttamassa Kuopioon opintojen perässä, ja täältä päin olisi mahdollisesti asunto tarjolla. Nettikeskustelua lueskelleena sain kuvan, että seutu olisi ainakin aikaisemmin ollut kovin rauhatonta. Onko tilanne minkälainen tätä nykyä?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      196
      1523
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1278
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1032
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      71
      949
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      863
    6. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      863
    7. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      824
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      810
    10. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42