Tällä palstalla esim. sun mielestä.
Ovatko ihmiset, miehet tai naiset jollain tapaa erilaisia, riippuen siitä, mistä päin Suomea he ovat kotoisin?
Siis, jos ovat kertoneet asuinseutuaan :)
Onko edes pieniä vivahde-eroja?
Voiko yleistää?
12
781
Vastaukset
ihmisen asuinpaikka vaikuttaa huomattavasti siihen millainen ihminen on. Ei nyt varsinaisesti perusluonteeseen, mutta muuten käyttäytymiseen kyllä.
Varsinkin tuolla sätin puolella, on hauska huomata, miten erilaista huumori on eripuolilla Suomea.
Oma tietynlainen jähmeytenikin on kotipaikkakunnalla hyvin yleistä.Pohjois-pohjanmaalla ei kovin lupsakoita olla.....- Sani
..ei 'jäyhäksi' voine sanoa ;)
Minulla äiti pohjanmaalta kotoisin; josta tosin nuorena lähtenyt etelämpään.
- ggnojoP
silloin kun kerrotaan asioihin suhtautumisesta
yleensä, kuten myös vapaa-ajanviettokulttuurista
ja musiikista.
Kotiseuturakkaus esiintyy puolustautumisena, johon
itsekin mielelläni sorrun. :D- Sani
Muistanenko oikein, että pk-seudulta oot, 'harvinaisuus', et ole muuttanut sinne muualta? ;) Minäpä sitten muistan yhden jutun, missä tuo 'pisti silmääni'.. tuo kotiseuturakkaus tavallaan :)
- ggnojoP
Sani kirjoitti:
Muistanenko oikein, että pk-seudulta oot, 'harvinaisuus', et ole muuttanut sinne muualta? ;) Minäpä sitten muistan yhden jutun, missä tuo 'pisti silmääni'.. tuo kotiseuturakkaus tavallaan :)
Aito sellainen. Stadilainen. Huonontunut polvi
isästäni, joka pamlaa stadii stydimmin ku mä. on myös "paljasjalkainen tamperelainen".
(Tarkoittaa Tampereella syntynyttä, jos kuulostaa oudolta ilmaisulta ;)
- (.)Y(.)
Olemme kaikki erilaisia persoonia,
asuinpaikasta riippumatta.. :)
Ihmisten liikkuvuus, esim. työn takia
on taannut, monimuotoisuuden eri
asuinpaikkakunnilla.. :)- tuffe
ajattelen minäkin, se on henkilöstä kiinni eikä paikkakunnasta.
Toisaalta miellän kaupunkilaiset nopeatempoisimmiksi kuin maalla asuvat, heidät kuvittelen taas rennommiksi ja huolettomimmiksi (eh, meniköhän tuo vimppa sana nyt oikein... hassulta näyttää...) Teesiä saa vapaasti ampua alaskin, voi ihan täysin olla mielikuvituksen tuotetta. ..mielipiteet jakautuu; toisinaan kuulee sanottavan "lupsakka savolainen", esim. ;), tosiaan "jäyhähkö" pohjalainen, hidas hämäläinen.
Ja sitten se herttainen ja hauska naisrunoilija Heli Laaksonen, oliko hän Laitilasta, varsinaissuomesta?
Hän on jossain tv-ohjelmassa maininnut, että hänelle riittävät sovitut ns. "pakolliset" menot, eikä halua jokaisiin 'kissanristiäisiin' osallistua vaikka kutsuja riittäisi.
Ja taisi myös mainita, että sielläpäin ihmiset haluavat säilyttää omaa reviiriään, eivätkä ole ns. halailija -tyyppejä, siis ihan ventovieraillekin ihmiselle.
Itse ajattelisin, että sekä-että. Varmaan yksilökohtaista, mutta jotain vaikutusta/merkitystä voi olla sillä, mistä päin on kotoisin.
Se on sitten eri asia, kun 'elämä ja siperia opettaa' ;))- eeva-sisko
Sanin kirjoitti:
..mielipiteet jakautuu; toisinaan kuulee sanottavan "lupsakka savolainen", esim. ;), tosiaan "jäyhähkö" pohjalainen, hidas hämäläinen.
Ja sitten se herttainen ja hauska naisrunoilija Heli Laaksonen, oliko hän Laitilasta, varsinaissuomesta?
Hän on jossain tv-ohjelmassa maininnut, että hänelle riittävät sovitut ns. "pakolliset" menot, eikä halua jokaisiin 'kissanristiäisiin' osallistua vaikka kutsuja riittäisi.
Ja taisi myös mainita, että sielläpäin ihmiset haluavat säilyttää omaa reviiriään, eivätkä ole ns. halailija -tyyppejä, siis ihan ventovieraillekin ihmiselle.
Itse ajattelisin, että sekä-että. Varmaan yksilökohtaista, mutta jotain vaikutusta/merkitystä voi olla sillä, mistä päin on kotoisin.
Se on sitten eri asia, kun 'elämä ja siperia opettaa' ;))karsinoinut ihmisiä heidän maakuntansa mukaan...Eli savolaiset ovat sellaisia, tai hämäläist, tai pohjanmaalaiset, mutta nyt olen järkyttynyt!!!!!
Olen saanut nimimerkillä "Pelimies" äärettömän rivoja maileja.
Kyseinen tyyppi ei ole palstalla näyttäytynyt, mutta s- postiini on tullut uskomatonta saastaa. En tahdo tässä puhua enempää,sillä ei anna aihettakaan. Olen kirjautunut ulos , eli minua eivät hänen törkeytensä tavoita.
Kertokaa, jos kyseinen tyyppi on häirinnyt muitakin! - Sani
eeva-sisko kirjoitti:
karsinoinut ihmisiä heidän maakuntansa mukaan...Eli savolaiset ovat sellaisia, tai hämäläist, tai pohjanmaalaiset, mutta nyt olen järkyttynyt!!!!!
Olen saanut nimimerkillä "Pelimies" äärettömän rivoja maileja.
Kyseinen tyyppi ei ole palstalla näyttäytynyt, mutta s- postiini on tullut uskomatonta saastaa. En tahdo tässä puhua enempää,sillä ei anna aihettakaan. Olen kirjautunut ulos , eli minua eivät hänen törkeytensä tavoita.
Kertokaa, jos kyseinen tyyppi on häirinnyt muitakin!..ainakaan mitään ilkeämielistä karsinointia maakunnan mukaan tarkoittanut!
Kunhan mielenkiinnosta kyselin..
"Pelimiehestä" en tiedä mitään, enkä puolustele!
On vaan sellainen nicki, että vois olla aika yleinen.. en tiedä.. - eeva-sisko
Sani kirjoitti:
..ainakaan mitään ilkeämielistä karsinointia maakunnan mukaan tarkoittanut!
Kunhan mielenkiinnosta kyselin..
"Pelimiehestä" en tiedä mitään, enkä puolustele!
On vaan sellainen nicki, että vois olla aika yleinen.. en tiedä..karjalaiseksi, mikä hämmensi minua entistä enemmän, sillä siellä päin Suomea ihmiset ovat
käsittääkseni ystävällisiä ja mukavia.
Kaikki se saasta mitä hän syyti niskaani on painokelvotonta tekstiä.
Tiedän, että on ihmisiä, jotka nauttivat toisten järkyttämisestä.
En olisi kyllä kuitenkaan uskonut tyypistä, joka käytäytyi alussa niin korrektisti!!Turhaa varoitella, koska tälläiset tyypit vaihtavat nikkiään melkeinpä päivittäin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906