Minne?

jpntar

Kävin tänään kasvitieteellisellä puutarhalla, ja ihastelin siellä kaikkea. Japanilainen puutarha on vuorossa elokuussa:) Mikä on se paikka, jossa sinä kävisit mielelläsi..? Lomalla..vapaa-aikanasi..

30

1113

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (.)Y(.)

ihan mukavia paikkoja käydä,
      mutta mieluummin menen taidenäyttelyyn.. :))
      Yksi mieleenpainunut reissu, oli
      Iittalan taidemuseoon.. :))
      Silloin siellä oli, Huu Haa Innasen,
      naivistisen taiteen näyttely.. ;))
      Mukavia katsella muualla, mutten
      kuitenkaan ostaisi, niitä omalle seinälle.. ;))
      Messuilla on myös mukava käydä.. :)))
      Ja, monia muita juttuja on kiva tehdä...

• jpntar

pikkulikkana, kun oltiin perheen kanssa aina kesät maatalousnäyttelyssä:) Loppuaika kesää olikin sitten heinäpellolla...enää einäy seipäitä...:(((( Juu, yksi paikka on minulla vielä, jossa haluaisin käydä tuon puutarhan ohella...pieni kalastajakylä tuolla saaristossa Norjan puolella, erillään oikeastaan ihmisistä kokonaan...:)) Lämmintä päivän jatkoa, sinullekin...:)

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

pikkulikkana, kun oltiin perheen kanssa aina kesät maatalousnäyttelyssä:) Loppuaika kesää olikin sitten heinäpellolla...enää einäy seipäitä...:(((( Juu, yksi paikka on minulla vielä, jossa haluaisin käydä tuon puutarhan ohella...pieni kalastajakylä tuolla saaristossa Norjan puolella, erillään oikeastaan ihmisistä kokonaan...:)) Lämmintä päivän jatkoa, sinullekin...:)

onkin oma tunnelmansa.. :))
        Eipä näy ei, kaikki paalataan nykysin.. :(
        Aaah.. Norja on upea maa maisemiltaa.. :)))
        Aurinkoista päivää Sinullekkin.. :)))))
        Helteet jatkuu...

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

onkin oma tunnelmansa.. :))
        Eipä näy ei, kaikki paalataan nykysin.. :(
        Aaah.. Norja on upea maa maisemiltaa.. :)))
        Aurinkoista päivää Sinullekkin.. :)))))
        Helteet jatkuu...

ei jaksa kohta enää...Ei tämä tällainen helle ole tarkoitettu suomalaiselle...huh näinkin kauan jo..:))))Nyt oli muuten mahtavat prätkäkelit...??Oletkos jo kokeillut...minä opetan tytölle nyt autolla ajoa...eräskin kilometri on menty tuolla metsässä...:)))) Että se siitä prätkällä ajosta minun osaltani....

• kalle-p-aa

käyt katselamassa alastonmaalauksia ;DD

Miten olis, saanko maalata sinut alastomana ;DD
        Siis minä olisin alasti ;D
        Vai mitä se tarkoittaakaan :)

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

ei jaksa kohta enää...Ei tämä tällainen helle ole tarkoitettu suomalaiselle...huh näinkin kauan jo..:))))Nyt oli muuten mahtavat prätkäkelit...??Oletkos jo kokeillut...minä opetan tytölle nyt autolla ajoa...eräskin kilometri on menty tuolla metsässä...:)))) Että se siitä prätkällä ajosta minun osaltani....

helteitä.. ;))
        Mulle vähäsempikin lämpö riittäis.. ;))
        Empä ole päässyt kokeilemaan.. :(
        Meinasitko ettet, ehdi koko kesänä ajella?.. :(

• jpntar
        (.)Y(.) kirjoitti:

helteitä.. ;))
        Mulle vähäsempikin lämpö riittäis.. ;))
        Empä ole päässyt kokeilemaan.. :(
        Meinasitko ettet, ehdi koko kesänä ajella?.. :(

elokuu-syyskuussa...:)) Juhannuksenakin olin pyörän päällä mutta polkupyörän...Eiiiiii lisääkö tätä kuumuutta!!!!!! Herranen aika, ihmiset jo nyt ovat tuskissaan...monella ahdistaa sydämestä...:(

• jpntar
        kalle-p-aa kirjoitti:

käyt katselamassa alastonmaalauksia ;DD

Miten olis, saanko maalata sinut alastomana ;DD
        Siis minä olisin alasti ;D
        Vai mitä se tarkoittaakaan :)

nyt on tosin helppo ollakin alaston...helpottaa kummasti...:)

• (.)Y(.)
        jpntar kirjoitti:

elokuu-syyskuussa...:)) Juhannuksenakin olin pyörän päällä mutta polkupyörän...Eiiiiii lisääkö tätä kuumuutta!!!!!! Herranen aika, ihmiset jo nyt ovat tuskissaan...monella ahdistaa sydämestä...:(

pääset ajelemaan.. :)))
        Fillarointikin on ihan mukavaa.. :))
        Puoleen viikkoon asti, ainakin
        helteet jatkuu.. :(
        Päivä on vasta puolessa ja mittarissa jo 30.. :(
        Nyt pitää lähtee asioille ja kuumaan autoon.. :((
        Voi eiiii.. :(((
        Vanhuksille varsinkin, nämä helteet on tukalia.. :(((

• tuffe

jonnekin loiskulaan, vedestä pidämme kaikki.

Missä muuten sellainen Japanilainen puutarha on? Jossain tuolla pohjoisessa? On varmaan näkemisen arvoinen... Yhden olen nähnyt, se oli japanilaisten tekemä, jopa kivet oli tuotu Japanista... niin rauhallista ja levollista paikkaa en ole ennen nähnyt.

• (.)Y(.)

• jpntar

Vantaalla on muunmuassa japanilainen puutarha..Totta, siellä ikään kuin "sielu" lepää:)) Lämmintä päivän jatkoa sinulle..!

• keskiyonkehraaja

Jäämeren rannalla hiljainen kesäilta...
      Siellä sitä tuntee itsensä pieneksi.Valitettavasti jäi tänä kesänä haaveeksi...

• jpntar

sitä, että olisi kiva mennä kahdestaan....? Jäämeren rannalla on yksi pieni kylä, jossa leiriydyimme vuosia sitten prätkällä kierrellessämme..ihmiset siellä ainakin olivat mukavia ja todella vier. varaisia:))) Yksikin mummo pani meille evästä mukaan takaisin Suomeen....:))))) Kiva siellä olisi käydä vielä, mutta jää varmaan ...Juu, Jäämeren rannalla tuntee itsensä pieneksi...mutta on se vesikin kyllä kylmää..hrrrr:)

• keskiyonkehraaja
        jpntar kirjoitti:

sitä, että olisi kiva mennä kahdestaan....? Jäämeren rannalla on yksi pieni kylä, jossa leiriydyimme vuosia sitten prätkällä kierrellessämme..ihmiset siellä ainakin olivat mukavia ja todella vier. varaisia:))) Yksikin mummo pani meille evästä mukaan takaisin Suomeen....:))))) Kiva siellä olisi käydä vielä, mutta jää varmaan ...Juu, Jäämeren rannalla tuntee itsensä pieneksi...mutta on se vesikin kyllä kylmää..hrrrr:)

Jonkun kanssa.En pidä yksin reissaamisesta vaikka silloin saakin helpommin uusia ystäviä..
        Olen joskus mennyt siellä lumisotaa kesäkuulla.

• maami1964

Kyllä kasvitieteellisillä puutarhoilla on ihana käydä. Minua likin on Oulussa. Itselläni tosin on melkein 6000 neliön tontti ja paljon kaikkea kasvamassa...samalla sekä iloa että työtä, mutta on tosi ihana kerätä sato talteen syksyllä.
      Museot on kans aivan mahtavia paikkoja. Kaikki keskiaikaan liittyvä (Turun linnassa olen kierrellyt ihan "pöpinä" monet kerrat ;-)on likellä sydäntäni...oliskohan sillä jotakin osuutta, että mieheni, joka on rehtori ja pojalla historianopettajan koulutus, on minuun tämän rakkauden sytyttänyt

• jpntar

varmaan.."kasvanut" siihen...historiaan..niin...pikkuhiljaa:)))Mutta eihän siinä mitään pahaa ole. Historia on kesäaikanakin miel. kiintoinen aihe, ja löytyy niin paljon kaikenlaista..."koluttavaa" siltäkin saralta. Oletko muuten käynyt Olavinlinnassa? Mahtava paikkana oopperajuhlien aikana ainakin...
        Oletko käynyt niillä siirtolapuutarhoilla Oulussa? Sellaisen paikan hankkisin ellei minulla olisi muuta, ja siellä kökkisin kesän kasvien kimpussa:)))))

• kalle-p

paikka olis savusauna...
      Siellä kiire ja murheet unohtuu pehmeässä löylyssä ...

Oliskos selän pesijöitä tarjolla ;DD

• jpntar

kalle-p...ja siellä todella unohtuu huolet....:)))))Kiva, että olet huomannut saman...Vai selän pesijöitä sinä...:)))))

• kalle-p
        jpntar kirjoitti:

kalle-p...ja siellä todella unohtuu huolet....:)))))Kiva, että olet huomannut saman...Vai selän pesijöitä sinä...:)))))

eikös saunassa oliskin hyvä olla selänpesijä ;DD
        Silloinhan nautinto oliskin täydellinen...

Ootkos saanut kylpee savusaunassa ;)

• jpntar
        kalle-p kirjoitti:

eikös saunassa oliskin hyvä olla selänpesijä ;DD
        Silloinhan nautinto oliskin täydellinen...

Ootkos saanut kylpee savusaunassa ;)

hyvinkin...

• Mariella-13

makoilemaan tekee mieli aina kun aurinko paistaa. Vielä nappikuulokkeet korviin ja hyvä musiikki soimaan. Eipä autuaaseen löhötilaan sitten muuta tarvita. Piristää mukavasti myös työpäivän jälkeen.

• jpntar

lystiä...:))) Muistan itse, kun oli pitkäänkin tapa tulla aina töitten jälkeen istumaan ja makoilemaan rantakalliolle...Eipä siinä kaivannut muuta ...lokit...aurinko ja kallio...bikinit oli aina jemmassa valmiina laukussa...:)Sitä saattoi nukkuakin siinä sitten...

• mirham
        jpntar kirjoitti:

lystiä...:))) Muistan itse, kun oli pitkäänkin tapa tulla aina töitten jälkeen istumaan ja makoilemaan rantakalliolle...Eipä siinä kaivannut muuta ...lokit...aurinko ja kallio...bikinit oli aina jemmassa valmiina laukussa...:)Sitä saattoi nukkuakin siinä sitten...

hienoa maata rannalla..vaan 80-luvulla kun kävin Leningradissa ja siellä erimitaasissa ...siellä on aivan mahtavia maalauksia ,joita suuret vanäläiset taidemaalarit ovat maalanneet..koko nykyinen Pietari oli näkemisen arvoinen..sinne olisi vielä mukava päästä..

• jpntar
        mirham kirjoitti:

hienoa maata rannalla..vaan 80-luvulla kun kävin Leningradissa ja siellä erimitaasissa ...siellä on aivan mahtavia maalauksia ,joita suuret vanäläiset taidemaalarit ovat maalanneet..koko nykyinen Pietari oli näkemisen arvoinen..sinne olisi vielä mukava päästä..

lie, mutta itään päin minulla ei ole tehnyt mieli koskaan matkustaa..Olen tosin kuullut siitä, että Pietari on näkemisen arvoinen..:) Rakastan taidetta, ja se voisi olla minullekin elämys ..:)

• saaret on takuuvarma lomapäivän viettopaikka. Ne veneet ovat vaan niin tuhottoman täysiä joskus, osa ihmisistä saattaa jäädä rannalle. Mutta Isossa-Vasikkasaaressa on lapsillekkin puuhaa.

• jpntar

ole käynyt pääkaupunkiseudulla..mutta Ruissalosta ja saaristosta olen kuullut vain hyvää:)))))

• ollikolli-63

Kertoisin että välttämättä en lähtisi erityisesti minnekkään..
      Olisin siellä missä on hyvä olla eli kotona..
      Toisena vaihtoehtona olisin kesämökillä.

Kun paljon on kiertänyt niin ei oikein jaksa lähteä mihinkään ruuhkaiseen paikkaan..

Jos jossitellaan niin haluaisin meren rantakalliolle tuulisena yönä..Silloin kun vuosisadan pahin myrsky pauhaa ja salamoi julmetusti..ihailisin luonnon voimaa..

Paras paikka missä viihtyisin on oma sänky :))

• keskiyonkehraaja

Tonne myrskyyn...
        Luonnon voimat, niissä on sitä jotain.
        Yhtä aikaa kaunista ja pelottavaa...
        Lupaisin kerrankin olla hiljaa :))

• jpntar

minä sen uskon..:) Koti on tärkeä paikka minullekin, koska olen koti-ihminen, ja häärään siellä mielelläni:)))))Kuitenkin sitä lomallaan kaipaa välillä muuallekin....ettei nyt ihan mökkihöperöksi...:))) Lämmintä kesän jatkoa sinulle ja lapsillesi!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5360
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2367
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1607
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      232
      1564
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      310
      1116
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1047
    Aihe