Täytyykö kone luovuttaa poliisille

jos on itse ilmoituksentekijä

asian vireille laittaja ja epäilen tekijää nimenomaan netissä kunnianloukkauksesta (törkeitä solvauksia), en hakkeroinnista.

Miksi poliisi tarvitsisi koneeni välttämättä?

Minulle esitettiin outo vaihtoehto poliisista: jos aiot että juttusi tutkitaan meidän on takavarikoitava koneesi. Koneen luovuttamisesta kuukaudeksi poliisille aiheutuisi minulle huomattavaa haittaa jo aiemman lisäksi ja tulonmenetystä.

Korvaussummaa pitäisi lisätä ainakin 20 000 lisää.

Voiko poliisi vaatia koneeni väkisin milkäli teen ilmoituksen?

Enhän tässä minä ole se rikollinen,eikä se herjaaja voi minun koneeltanikaan löytyä.

34

1903

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr.White

Jos ei kestä vittuilua niin sitten täytyy laittaa kone pois kokonaan. Näin se vaan on, ei tarvitse osallistua keskusteluihin, eikä jakaa postiosoitettaan tuntemattomille. Koveta itsesi ja loukkaa takaisin.

Olen usein naureskellut keskustelupalstoillakkin tätä fenomeenia, ensin ollaan erimieltä, sitten yllyttään vittuilemaan. Poliisit saavat selvitellä iät ja ajat tuollaisia mitättömiä rikoksia. Varsinkin jos toinen osapuoli on hiemankin älykkäämpi ja tuhoa kaiken todistus materiaalin päivittäin. Kyllä kaiken voi tuhota, jopa windowsin tekemät varmenteet.

Pari hyvää keinoa suojautua tälläisiltä itkijöiltä yleensä on tuhota kaikki mahdollinen jonkun tähän tarkoitetulla ohjelmalla. Gutzmanin metodilla vielä jäljelle jääneen kovalevy tilan blokit siivoukseen.

Voivat vaatia, eivätkä silti välttämättä löydä todisteita, vaikka olisivat asiantuntijoita.

• koska...

Sinä jätät nyt jotain kertomatta ja se, mitä jätät kertomatta on syy siihen, että sinun koneesi halutaan tarkistaa. Eikö totta?

• menisin tekemään

ilmoitusta jos minulla olisi itselläni rikollisia puuhia? Kannatatisi ajatella hieman.

Mutta koneen luovuttaminen kuukaudeksi on kyllä aika moinen homma.

• nyt kyllä

En minä jättänyt nyt kertomatta yhtään mitään.Koeta uskoa asia.Kyseessä on nettihäirintä ja normaali ilmoitus asiasta tehty.

Mutta sellainen on kyllä epäilys ettei tuo veto poliisilta olisi ihan ok.

• voiolla
        nyt kyllä kirjoitti:

En minä jättänyt nyt kertomatta yhtään mitään.Koeta uskoa asia.Kyseessä on nettihäirintä ja normaali ilmoitus asiasta tehty.

Mutta sellainen on kyllä epäilys ettei tuo veto poliisilta olisi ihan ok.

Siis onko joku kirjoitellut sinusta jollain palstalla jotakin? Silloin ei konettasi tarvita paitsi jos on epäillys, että ne on sinun koneeltasi kirjoitettu eli olet ne itse kirjoittanut tahi joku sellainen joka pääsee koneellesi.

Nettihäirintää, onko se yllämainittua vai jotakin muuta?

Ennenkuin menette ilmoituksia tekemään asioista joihin olette itse sekaantuneet omilla laitteillanne muistakaa tämä; konelle jää jälki jokaisesta klikkauksesta, jokaisesta näppäimen painalluksesta, jokaisesta netissä käynnistä ja palveluntarjoajan tietokannasta löytyy jokainen osoite missä olette vierailleet, jokainen sähköposti jonka olette kirjoittaneet tarkkoinen kellonaikoineen.

Tavallinen koneenkäyttäjä ei millään kurin eikä millään ohjelmilla saa levyltään poistettua sinne tallentunutta tietoa. Gurut ovat asia erikseen mutta jos he haluavat olla asiasta täysin varmoja niin hekin ottavat levyn irti, moukaroivat sen rikki, polttavat tulella ja ripottelevat osat meren syvimpiin kohtiin.

• omaa konettaan
        voiolla kirjoitti:

Siis onko joku kirjoitellut sinusta jollain palstalla jotakin? Silloin ei konettasi tarvita paitsi jos on epäillys, että ne on sinun koneeltasi kirjoitettu eli olet ne itse kirjoittanut tahi joku sellainen joka pääsee koneellesi.

Ennenkuin menette ilmoituksia tekemään asioista joihin olette itse sekaantuneet omilla laitteillanne muistakaa tämä; konelle jää jälki jokaisesta klikkauksesta, jokaisesta näppäimen painalluksesta, jokaisesta netissä käynnistä ja palveluntarjoajan tietokannasta löytyy jokainen osoite missä olette vierailleet, jokainen sähköposti jonka olette kirjoittaneet tarkkoinen kellonaikoineen.

Tavallinen koneenkäyttäjä ei millään kurin eikä millään ohjelmilla saa levyltään poistettua sinne tallentunutta tietoa. Gurut ovat asia erikseen mutta jos he haluavat olla asiasta täysin varmoja niin hekin ottavat levyn irti, moukaroivat sen rikki, polttavat tulella ja ripottelevat osat meren syvimpiin kohtiin.

ilmoittamaan? Aika kummallista logiikkaa kyllä.

Sehän on itsestäänselvää että oma pesä on puhdas jos menneään ilmoittamaan rikoksesta.

Todellakin asia on vain näin.

Mutta poliisin toimintahan tässä ihmetyttää. Voisiko häirikkö olla itse poliisi ja siksi kone pyydetään?

• tulisi
        omaa konettaan kirjoitti:

ilmoittamaan? Aika kummallista logiikkaa kyllä.

Sehän on itsestäänselvää että oma pesä on puhdas jos menneään ilmoittamaan rikoksesta.

Todellakin asia on vain näin.

Mutta poliisin toimintahan tässä ihmetyttää. Voisiko häirikkö olla itse poliisi ja siksi kone pyydetään?

kun on sopimukset ja kaikenmaailman tiedot koneella ja hommat kesken olisi aikamoinen uhraus antaa nyt kuukaudeksi kone poliisille! Siinä tärveltyisi jo tehdyt sopimukset ja vaikka mitä.

Ajatelkaapa onko edes mukavaa antaa konettaan toiselle...ainakaan pikkukaupungin tuttupoliiseille? Huh!

Minä harkitsen jopa ilmoituksen luovuttamista ennenkuin tuohon lähden. Ja sitten toisten lähettämät luottamuspostit- huh!

Haluaisitko sinä poliisille semmoista? Vaikka et olisikaan rikollinen itse?

• tahallaan
        tulisi kirjoitti:

kun on sopimukset ja kaikenmaailman tiedot koneella ja hommat kesken olisi aikamoinen uhraus antaa nyt kuukaudeksi kone poliisille! Siinä tärveltyisi jo tehdyt sopimukset ja vaikka mitä.

Ajatelkaapa onko edes mukavaa antaa konettaan toiselle...ainakaan pikkukaupungin tuttupoliiseille? Huh!

Minä harkitsen jopa ilmoituksen luovuttamista ennenkuin tuohon lähden. Ja sitten toisten lähettämät luottamuspostit- huh!

että luovuttaisin asiassa eikä tarvitse tutkia? Miksi poliisi on haluton tutkimaan? Askarruttaa.

• että
        tahallaan kirjoitti:

että luovuttaisin asiassa eikä tarvitse tutkia? Miksi poliisi on haluton tutkimaan? Askarruttaa.

sinusta on tehty vastakanne, eli se josta kanteen olet tehnyt väittää sinun puhuvan paskaa ja poliisi haluaa selvittää asian.

• ZCXXFZX
        voiolla kirjoitti:

"konelle jää jälki jokaisesta klikkauksesta, jokaisesta näppäimen painalluksesta, jokaisesta netissä käynnistä ja palveluntarjoajan tietokannasta löytyy jokainen osoite missä olette vierailleet, jokainen sähköposti jonka olette kirjoittaneet tarkkoinen kellonaikoineen."

99.5% soopaa.

• se on tilanne
        että kirjoitti:

sinusta on tehty vastakanne, eli se josta kanteen olet tehnyt väittää sinun puhuvan paskaa ja poliisi haluaa selvittää asian.

se on tilanne ettei olla tehty.Ketään ei ole voitu nimetä asiassa. Ylläpitäjä ei ole vastuussa kirjoittajista.

• ole pertti
        ZCXXFZX kirjoitti:

"konelle jää jälki jokaisesta klikkauksesta, jokaisesta näppäimen painalluksesta, jokaisesta netissä käynnistä ja palveluntarjoajan tietokannasta löytyy jokainen osoite missä olette vierailleet, jokainen sähköposti jonka olette kirjoittaneet tarkkoinen kellonaikoineen."

99.5% soopaa.

Jokainen näppäimen painallus jättää merkin koneelle ja se on sieltä löydettävissä. Jokainen tiedosto iso tai pieni, ohjelma, valokuva tai artikkeli löytyy koneelta vaikka ne olisi poistettu vuosi sitten. Totta.

Kaikki nettiosoitteet jossa olet vieraillut löytyy palvelimelta nykyisin vähintään kolmen kuukauden ajan. Totta.

Jokainen sähköposti jonka olet lähettänyt löytyy sisältöineen palvelimelta nykyisin kolmen kuukauden ajan. Totta.

Proxylle jää myös kellonajat sekunnilleen kaikista sen kautta kulkeneesta liikenteestä.

Mikä näistä on soopaa ja mikä se 0.5% totta?

Minä en väitä minä tiedän, että tämä kaikki on totta.

• puuttuvat
        ole pertti kirjoitti:

Jokainen näppäimen painallus jättää merkin koneelle ja se on sieltä löydettävissä. Jokainen tiedosto iso tai pieni, ohjelma, valokuva tai artikkeli löytyy koneelta vaikka ne olisi poistettu vuosi sitten. Totta.

Kaikki nettiosoitteet jossa olet vieraillut löytyy palvelimelta nykyisin vähintään kolmen kuukauden ajan. Totta.

Jokainen sähköposti jonka olet lähettänyt löytyy sisältöineen palvelimelta nykyisin kolmen kuukauden ajan. Totta.

Proxylle jää myös kellonajat sekunnilleen kaikista sen kautta kulkeneesta liikenteestä.

"minä tiedän, että tämä kaikki on totta"

Uskottavahan se sitten on jos sinä kerran sen tiedät. Kerro nyt kuitenkin vielä meille teknisesti rajoittuneille, kuinka voisimme penkoa koneiltamme esiin vaikkapa viikon takaisia hiirenklikkauksia ja näppäinpainalluksia?

• ole pertti kirjoitti:

"Jokainen näppäimen painallus jättää merkin koneelle ja se on sieltä löydettävissä. Jokainen tiedosto iso tai pieni, ohjelma, valokuva tai artikkeli löytyy koneelta vaikka ne olisi poistettu vuosi sitten. Totta."

Kerro nyt mullekin, että miten toi on mahdollista...

Se VOI löytyä, mutta esitit tuon niin, että se LÖYTYY, mikä on TÄYSIN mahdotonta!!! Jos se on kovassa käytössä ja vähänkin ahdas, niin sieltä löytyy pelkkää bittimössöä...

Mä en osaa ihan tarkka aikaa sanoa, koska en oo nykyisellä koneella koskaan kovoa totaalisen "puhtaaksi" pistänyt, mutta ei sitä nyt niin kovin montaa kertaa tarvitse päälle kirjoittaa;)

• Kiperä?
        MaxBad kirjoitti:

"Jokainen näppäimen painallus jättää merkin koneelle ja se on sieltä löydettävissä. Jokainen tiedosto iso tai pieni, ohjelma, valokuva tai artikkeli löytyy koneelta vaikka ne olisi poistettu vuosi sitten. Totta."

Kerro nyt mullekin, että miten toi on mahdollista...

Se VOI löytyä, mutta esitit tuon niin, että se LÖYTYY, mikä on TÄYSIN mahdotonta!!! Jos se on kovassa käytössä ja vähänkin ahdas, niin sieltä löytyy pelkkää bittimössöä...

Mä en osaa ihan tarkka aikaa sanoa, koska en oo nykyisellä koneella koskaan kovoa totaalisen "puhtaaksi" pistänyt, mutta ei sitä nyt niin kovin montaa kertaa tarvitse päälle kirjoittaa;)

Olen muuten sitten kommarit oikeistolainen:)
        Aina tarvitaan oikeistolaisen apua, kun tulee punikeille liian vaikea kysymys.

Dod 5220.22 -M tai NISPOM 8-306, päällekirjoitus riittää SUPO tekniselle osaamiselle. Jos haluaa olla täysin varma tietojen hävittämisestä, suosittelen Guttmanin metodia, tämä voi kyllä viedä aikaa tolkuttomasti. Ohjelmia näiden suorittamiseen löytyy aika runsaasti kun vain hakee netistä.

Windowsin piilotetut logi tiedostot ovat toinen engelma, mutta niistäkin pääsee eroon suht mukavasti kun tietää mitä tekee. Menkää punikit lukemaan kirjastoon muuta kuin punikki kirjallisuutta, selviää teillekkin elämän salaisuudet. Kaikki väliaikaiset tiedostot kuten Temp tiedostot pois, Windowsin Swap tiedostoista varsinkin SUPO yleensä tonkii tietoja, näin olen kuullut.

Seuraavat kannattaa myös poistaa manuaalisesti tai ohjelmalla ennen kovalevyn uudelleenkirjoitusta.

- Prefetch hakemisto
        - Windowsin palomuurin yhteys tiedosto logi
        - Ad cache tiedosto
        - Viimeksi yhdistetyt verkkoresurssit
        - Cookiet, piparit
        - Internet explorerin historia tiedostot
        - mahdolliset automaattiset täydennyspalvelut
        - Väliaikaiset internet tiedostot

Muisti kannattaa putsata, jopa näytönohjaimesta.
        Monet piilotetut logitiedostot saa esille ihan Atrrib komennon avulla, toisiin tarvitaan ohjelmaa joka tekee sen puolestasi. Tälläisiä ohjelmia on saatavilla, koska tavis käyttäjä ei manuaalisesti kaikkea saa poistettua.

• Kiperä? kirjoitti:

Olen muuten sitten kommarit oikeistolainen:)
        Aina tarvitaan oikeistolaisen apua, kun tulee punikeille liian vaikea kysymys.

Dod 5220.22 -M tai NISPOM 8-306, päällekirjoitus riittää SUPO tekniselle osaamiselle. Jos haluaa olla täysin varma tietojen hävittämisestä, suosittelen Guttmanin metodia, tämä voi kyllä viedä aikaa tolkuttomasti. Ohjelmia näiden suorittamiseen löytyy aika runsaasti kun vain hakee netistä.

Windowsin piilotetut logi tiedostot ovat toinen engelma, mutta niistäkin pääsee eroon suht mukavasti kun tietää mitä tekee. Menkää punikit lukemaan kirjastoon muuta kuin punikki kirjallisuutta, selviää teillekkin elämän salaisuudet. Kaikki väliaikaiset tiedostot kuten Temp tiedostot pois, Windowsin Swap tiedostoista varsinkin SUPO yleensä tonkii tietoja, näin olen kuullut.

Seuraavat kannattaa myös poistaa manuaalisesti tai ohjelmalla ennen kovalevyn uudelleenkirjoitusta.

- Prefetch hakemisto
        - Windowsin palomuurin yhteys tiedosto logi
        - Ad cache tiedosto
        - Viimeksi yhdistetyt verkkoresurssit
        - Cookiet, piparit
        - Internet explorerin historia tiedostot
        - mahdolliset automaattiset täydennyspalvelut
        - Väliaikaiset internet tiedostot

Muisti kannattaa putsata, jopa näytönohjaimesta.
        Monet piilotetut logitiedostot saa esille ihan Atrrib komennon avulla, toisiin tarvitaan ohjelmaa joka tekee sen puolestasi. Tälläisiä ohjelmia on saatavilla, koska tavis käyttäjä ei manuaalisesti kaikkea saa poistettua.

"Dod 5220.22 -M tai NISPOM 8-306, päällekirjoitus riittää SUPO tekniselle osaamiselle."

Kyllä muuten riittää CIA ja NSA:llekin...;)

"Muisti kannattaa putsata, jopa näytönohjaimesta."
        Uffomies???

• mutta...
        MaxBad kirjoitti:

"Dod 5220.22 -M tai NISPOM 8-306, päällekirjoitus riittää SUPO tekniselle osaamiselle."

Kyllä muuten riittää CIA ja NSA:llekin...;)

"Muisti kannattaa putsata, jopa näytönohjaimesta."
        Uffomies???

Vieläkään ei selvinnyt minne käyttäjän näppäinpainallukset ja hiiren klikkaukset tallentuvat ja kuinka ne saa tongittua esiin.

• tässä
        tulisi kirjoitti:

niin suuria ongelmia pitäisi olla, kun ottaa koko koviksesta ns. imagen (esim. ghost...)toiselle levylle ja luovuttaa toisen, jos niin haluaa ja sillä toisella voi jatkaa töitään.

• lupus lupus
        mutta... kirjoitti:

Vieläkään ei selvinnyt minne käyttäjän näppäinpainallukset ja hiiren klikkaukset tallentuvat ja kuinka ne saa tongittua esiin.

Näppäin painallus tarkoittaa merkkiä eli yleensä kirjainta ja se jää aina talteen. Klikkaamalla avataan yleensä jokin ohjelma tai ohjelman osa ja tästä jää merkintä koneen logeihin.

Te tunnutte olevan kuitenkin täysin pihalla tietokoneasioissa muuten kuin käytön osalta eikä teillä siten ole mitään mahdollisuutta löytää koneeltanne mitään mihin ei ole työpöydällä valmista kuvaketta.

Suosittelen siksi toista palstaa joissa asioista saa tietoa niiltä jotka tietävät eivätkä mustustele. Alkuun voitte lukea vakka tuon ketjun ja sitten voitte laittaa uusia kysymyksiä asioista jotka mieltänne askarruttavat.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000301&posting=22000000009425279&view_mode=threaded

• sinua häiritsee

jos joku on soittanut suutaan sinulle? Ei haukku haavaa tee!!! Minua ainankin saa haukkua niin pahasti, kuin verbaalisesti vain kykenee. Hauskaahan se vain loppujen lopuksi on. Eri asia on tietysti elämää haittaava toiminta, kuten perättömien juorujen levittäminen ympäri kotikuntaa.

• on syynä

Eihän sitä viitsi kuunnella huorittelua kun on ihan muussa asiassa liikkellä. Ei kenenkään tarvitse. Itsekunnioitus menee, jos muka "tavitsee".

• tapauksessa
        on syynä kirjoitti:

Eihän sitä viitsi kuunnella huorittelua kun on ihan muussa asiassa liikkellä. Ei kenenkään tarvitse. Itsekunnioitus menee, jos muka "tavitsee".

vain asia vireille ja jaksamista :)

• Guru?;)

Sinä, poliisi(t)ja kone marssitte alan liikkeeseen, jossa kovalevystä tehdään image toiselle kovolle. Asentavat vielä samalla, jos itseltä ei onnistu.

Seriffit saa alkuperäisen tongittavakseen, eikä tuu haittaa tai tulonmenetystä... Valtio saa hommata rungon sen ympärille, ei mun mielestäni tässä tapauksessa kuulu "syytetylle"

• vaan ilmoittaja

Niin miksei ne voi tulla kotiin sitä tekemään?

Onko mun annettava yksityispostit niille? Eikö se tarvitse oikeuslaitoksen päätöksen tuekseen?

Eikö mulla ole oikeutta olla mukana, kun se hakkerointi tarkistetaan? Enhän minä ole tässä syytetty vaan ilmoittaja.

• näkyykö se mistään?

Kertokaa,jos tiedätte,miten näkisin hakkeroinnin?

• Hommaa nyt vaikka aluksi ilmainen palomuuri...
        http://www.zonelabs.com
        Se muistaakseni asennuksen jälkeen kyselee ohjelmia, joille annetaan lupa verkkoon/nettiin

Siinä olisi jo alku?

• se muuri
        MaxBad kirjoitti:

Hommaa nyt vaikka aluksi ilmainen palomuuri...
        http://www.zonelabs.com
        Se muistaakseni asennuksen jälkeen kyselee ohjelmia, joille annetaan lupa verkkoon/nettiin

Siinä olisi jo alku?

mutta miten sinne ollaan sitten hahkkeroitu?

• kun näyttöön

ilmestyy cartmanin kuva :))))

• karmea ukko!
        kun näyttöön kirjoitti:

ilmestyy cartmanin kuva :))))

Se Cratmanin naama oli!Onko se sitten sen merkki? Olen vakavissani!

• Lataa ehdottomasti maailman parhain AntiSpyware-ohjelma...

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Tää niinku näkee kaiken, ei oo parempaa...

• oli aina

viimeisenä näytölläni! Sama kuin se Cartmanin naama.Ovatko ne merkkejä tunkeutumisesta. Kuka tunkeutui?

• minusta

Kertokaa nyt mitä ne meinaavat?Ketä ne ovat?

• onko tämä osa poliisilakia?

outoa..jos et kerra ole mitää sil itse tehny
      musta ei tartte ja áina tollasee tarttee syynkanssa vai onko tämä sitä uutta poliisilakia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8172
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5723
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      285
      5134
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      5013
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3787
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3011
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2727
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2528
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2512
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2471
    Aihe