käytätkö kypärää kun hiihdät rullasuksilla?
kypärä
14
1139
Vastaukset
- joo
..aina.
- asd
pari kertaa olen päässyt tielle asti ilman kypärää niin pitänyt hakea kun on ollut niin outo olo ilman sitä kun siihen on tottunut.
- rullahiihtäjä
no kaipa se olisi järkevää minunkin sitten ostaa kypärä, mutta millainen? Pyöräilen aika paljon, niin kävisikö pyöräilykypärä ettei tarvitse kahta ostaa? Pyöräilykypärässähän ei tietysti ole "takaraivosuojusta" niinku rullailukypärissä kait on.
- asd
rullahiihtäjä kirjoitti:
no kaipa se olisi järkevää minunkin sitten ostaa kypärä, mutta millainen? Pyöräilen aika paljon, niin kävisikö pyöräilykypärä ettei tarvitse kahta ostaa? Pyöräilykypärässähän ei tietysti ole "takaraivosuojusta" niinku rullailukypärissä kait on.
ainankin minä käytän tavallista polkupyöräilykypärää, tietysti, jos haluaa suuremman suojan, on rahaa, pelkää kaatumista, kaatuu usein ja vieläpä usein takaraivolleen niin kannattaa hommata sellainen kypärä joka suojaa ja tietysti jos haluaa sellaisen enemmin kuin tavallisen pp-kypärän niin ostaa sellaisen.
muistat vain että niissä on usein huonompi ilmanvaihtokin.
Tänä kesänä en oo käyttäny kun olen vähän mietiskellyt asiaa ja tullut siihen tulokseen ettei se kypärä pelasta jos auto tai iso rekka hurauttaa yli.
- sinulle!
Hurraa! Hienosti ajateltu, taisit ihan pitkäät ja perusteellisesti pohdiskella tätä kypäräasiaa?
sinulle! kirjoitti:
Hurraa! Hienosti ajateltu, taisit ihan pitkäät ja perusteellisesti pohdiskella tätä kypäräasiaa?
Kiitoz vaan1
- hiihtäjä
Oliskohan tämä vähän sama juttu kun että minkä takia kaikki jääkiekkoilijat ei käytä visiiriä? En käytä kypärää minäkään vaikka voisihan se ihan asiallinen olla. Toisaalta kaatuessa olen ainakin aina telonut polvet ja kyynärpäät, mutta niihin on turha alkaa suojia virittelemään, rajoittavat liikaa liikkuvuutta ja sitä kautta vaikuttavat tekniikkaan hiostavat älyttömästi. Mutta pieni kipu tekee vaan hyvää ja aika parantaa haavat! :)
- jahas
hiihtäjä kirjoitti:
Oliskohan tämä vähän sama juttu kun että minkä takia kaikki jääkiekkoilijat ei käytä visiiriä? En käytä kypärää minäkään vaikka voisihan se ihan asiallinen olla. Toisaalta kaatuessa olen ainakin aina telonut polvet ja kyynärpäät, mutta niihin on turha alkaa suojia virittelemään, rajoittavat liikaa liikkuvuutta ja sitä kautta vaikuttavat tekniikkaan hiostavat älyttömästi. Mutta pieni kipu tekee vaan hyvää ja aika parantaa haavat! :)
"voisihan se ihan asiallinen olla"
No joo-o...
Viime kesänä eräs norjalainen (a- tai b-maajoukkueen) naishiihtäjä joutui takaapäin tulleen auton töytäisemäksi ja oli ainakin jonkin aikaa koomassa. En tiedä lopullista kohtaloa.
Tänä kesänä jompikumpi fredriksson tuolta naapurimaasta kaatui muistaakseni rullaradalla, kun (jos en väärin muista) joku mopoilija tukki tien tai jotain vastaavaa.. Joutui laskemaan pusikkoon, ei ollut kypärä päässä, sai kaiketi ainakin jotain ruhjeita.
Tarinan opetus: vaikka itse olisit kuinka hemmetin taitava ja näppärä niiden suksiesi kanssa, niin et voi lukea muiden tiellä liikkujien ajatuksia. Kaikki ei ole sinusta itsestäsi kiinni, katsos.
Itse käytän aina kypärää. En ole ikinä kaatunut (kerran ylämäessä käynyt polvillani), viime kesänä tosin oli ensimmäinen kerta enemmän kuin lähellä, kun kovavauhtisssa laskussa suksi osui pienehköön kiveen..
Toki minulle on sinällään ihan sama, että miten pahasti sinä telot itseäsi urheillessasi, mutta ajattelinpa vain tuoda tällaisen näkökulman esille. - diefenbaker
jahas kirjoitti:
No joo-o...
Viime kesänä eräs norjalainen (a- tai b-maajoukkueen) naishiihtäjä joutui takaapäin tulleen auton töytäisemäksi ja oli ainakin jonkin aikaa koomassa. En tiedä lopullista kohtaloa.
Tänä kesänä jompikumpi fredriksson tuolta naapurimaasta kaatui muistaakseni rullaradalla, kun (jos en väärin muista) joku mopoilija tukki tien tai jotain vastaavaa.. Joutui laskemaan pusikkoon, ei ollut kypärä päässä, sai kaiketi ainakin jotain ruhjeita.
Tarinan opetus: vaikka itse olisit kuinka hemmetin taitava ja näppärä niiden suksiesi kanssa, niin et voi lukea muiden tiellä liikkujien ajatuksia. Kaikki ei ole sinusta itsestäsi kiinni, katsos.
Itse käytän aina kypärää. En ole ikinä kaatunut (kerran ylämäessä käynyt polvillani), viime kesänä tosin oli ensimmäinen kerta enemmän kuin lähellä, kun kovavauhtisssa laskussa suksi osui pienehköön kiveen..
Toki minulle on sinällään ihan sama, että miten pahasti sinä telot itseäsi urheillessasi, mutta ajattelinpa vain tuoda tällaisen näkökulman esille.Kyllähän tuo kypärän käyttö on enemmänkin kuin asiallista. Monien itsetunto, siis erityisesti miesten (tutkittu on) ei vain kestä tuota kypärän käyttöä. Vähän sama juttu kun aikoinaan ja osin nykyisinkin turvavöiden käytön kanssa. Pelastusliivien käyttö meloessa tai pienveneillessä on lähes sama ongelmakenttä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos joku luistellessa/hiihtäessä/rullilla saa aivovamman, koska ei käyttänyt kypärää, saisi myös itse maksaa sairaalalaskunsa. Samoin jos joku menee meloessa hukkumaan, koska ei käyttänyt liivejä, sieti mennäkin.
Itse olen kerran kaatunut vaimon kanssa lenkillä ollessa, hitaassa vauhdissa kun katselin maisemia. Pyörähdin 180 astetta ympäri ja kaaduin selälleen. Kallo olisi tod. näk. mennys säröille ilman kypärää. Vaaratilanteita on ollut useita - koirien kävelyttäjät ovat aiheuttaneet niistä useimmat. jahas kirjoitti:
No joo-o...
Toki minulle on sinällään ihan sama, että miten pahasti sinä telot itseäsi urheillessasi, mutta ajattelinpa vain tuoda tällaisen näkökulman esille.Se kypärän käyttö ei ole mikään ulkonäköseikka. Vältän sen käyttöä hiihtäessä lähinnä siksi, että se haittaa vaikka oiskin ihan uusinta uutta. Itseasiassa minun kypärähän on ihan upean style mutta minkäs teet jos haittaa. Enkä muuten oo mies.
- häh?
Zip1 kirjoitti:
Se kypärän käyttö ei ole mikään ulkonäköseikka. Vältän sen käyttöä hiihtäessä lähinnä siksi, että se haittaa vaikka oiskin ihan uusinta uutta. Itseasiassa minun kypärähän on ihan upean style mutta minkäs teet jos haittaa. Enkä muuten oo mies.
ihan ei tuo viestisi sisältö nyt auennut... siis mikä siinä kypärässä haittaa? Jos se on ihan uusinta uutta, niin luulisi sen päähän istuvan aika kivasti..
- ölkh
diefenbaker kirjoitti:
Kyllähän tuo kypärän käyttö on enemmänkin kuin asiallista. Monien itsetunto, siis erityisesti miesten (tutkittu on) ei vain kestä tuota kypärän käyttöä. Vähän sama juttu kun aikoinaan ja osin nykyisinkin turvavöiden käytön kanssa. Pelastusliivien käyttö meloessa tai pienveneillessä on lähes sama ongelmakenttä.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos joku luistellessa/hiihtäessä/rullilla saa aivovamman, koska ei käyttänyt kypärää, saisi myös itse maksaa sairaalalaskunsa. Samoin jos joku menee meloessa hukkumaan, koska ei käyttänyt liivejä, sieti mennäkin.
Itse olen kerran kaatunut vaimon kanssa lenkillä ollessa, hitaassa vauhdissa kun katselin maisemia. Pyörähdin 180 astetta ympäri ja kaaduin selälleen. Kallo olisi tod. näk. mennys säröille ilman kypärää. Vaaratilanteita on ollut useita - koirien kävelyttäjät ovat aiheuttaneet niistä useimmat.Eipäs nyt sotketa melontaa näihin röttelöhommiin, koskaan en ole nähnyt melojaa ilman liivejä, paitsi Tanja Karpela televisiomainoksessa :)
häh? kirjoitti:
ihan ei tuo viestisi sisältö nyt auennut... siis mikä siinä kypärässä haittaa? Jos se on ihan uusinta uutta, niin luulisi sen päähän istuvan aika kivasti..
pää tuntuu raskaalta ja hiostaa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450