kultaista noutajaa ekaksi ns. "vähän isommaksi" koiraksi? Onko hyvä luonteinen, kohtuu helppo kouluttaa? ..luin täällä jutun jossa joku sanoi ettei kultaisianoutajia saa lenkittää kunnolla kun vasta puolivuotiaina ettei tule lonkkavikaa..pitääkö paikkaansa?? kiitos vastauksista :)
Suositteletteko...
4
403
Vastaukset
- nanna
Mitähän tarkoitat kunnolla lenkittämisellä? Toivottavasti et ainakaan pyörälenkkejä
- Roaul
Minä ainakin sanoisin että on hyvä valinta. Luo luonne kysymykset ovat aina yksilökohtaisia, mutta yleensä kyllä kultaiset noutajat ovat niitä helposti koulutettavi, koska ovat persoja herkkujen perään ja ovat mielyttämisen haluisia. Niin kuten jo tuolla jo joku kysyi mitä tarkoitat kunnon lenkeillä. Ei mitään pentua saa viedä juoksu/pyörä/ylipitkälle lenkille hyppyytyskin on kielletty ennen kuin lonkat on kasvanu. Mutta omani on kasvanut maalla ja se sai vapaana siellä resuta ja juosta niin kyllä enne puolta vuotta jo käytiin kevyesti yli puolen tunnin lenkeillä ja kun koira oli vapaana niin sehän juoksi enemmänkin ja hyppy ja pomppi ojien yli ja lonkat on kunnossa. Tuossa lenkkeilyssä pitää muistaa että koira kyllä tietää suurinpiirtein kroppansa, mutta kyllä se hyppää jos hyppyytettää tai ravaa pyörän vieressä.
- Ota vaan! =)
Kultainennoutaja on ihan huippu. Meidän kulta oli maailman kiltein koira ja todella helppo hoitaa ja kouluttaa, aivan rodunsa arvoinen! =) Meillä ei ollut lonkkavikaa, kerran sillä revähti takajalka, kun jalka lipes jäisessä rappusessa. Ota ihmeessä!! =)=)
Juu,kyllä suosittelen kultaistanoutajaa ensimmäiseksi koiraksi..:) On hyvä luonteinen,ja helppo kouluttaakin,kun on niin miellyttämisen haluinen. Itsellänikin oli ensimmäisenä koirana kultainennoutaja,ja hyvin pärjättiin..:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955