Raja-aidat

Weijo

Kyllä ne kaatuvat...

Armon ja totuuden tielle

Siunausta Herran seurakunnalle, jonka Hän on omalla verellään itselleen ansainnut.
Vastuksista huolimatta elävän Jumalan seurakunta toimii. ( Matt. 24 ).
Eräät seurakunnan vastustajat ovat kaukana Jeesuksesta omaksuessaan lapsikasteen kristilliseksi kasteeksi. Ikävä heille. Ko. harha on eksyttämässä Jumalan seurakuntaa laajemmaltikin, jopa vapaitten kristittyjen piireissä.
Lapsikasteen harha johtaa pois apostolien ja profeettain peruskiviltä eli alkukristillisistä opeista.

Oikea uskonelämämme perustus on ainoastaan Jeesuksen veriuhri Golgatalla. Tälle perustalle tulee rakentaa hengellisen elämän rakennus apostolien esimerkin ja opetuksen ( oppien ) mukaan.
Golgatan kalliolle asetettavat peruskivet ennen mitään muuta rakentamisvaihetta ovat :

1.   Jeesuksen vastaanottaminen (= uskoon tulo), joka vaikuttaa parannuksen teon eli luopumisen kuolleista teoista Hänen voimassaan (Joh.1:12; Hb.6;1-3 ym.).
2.   Upotuskaste vedessä Jeesuksen Kristuksen Nimeen (Apt. 2:38,41; Kol. 3:17 ym.).
3.   Pyhän Hengen lahjan vastaan ottaminen kielilläpuhumisineen ym. armolahjoineen (Apt. 10:46-48; 19:1-6 ym.).
4.   Uskossa olemisen julkinen tunnustaminen (Room. 10:9-10).

Aivan häpeällistä on, että kastetut päästävät kastamattomia kirkon herroja yms. tilaisuuksiinsa puhumaan. Eikä heille riitä enää sekään. On nimittäin kuulunut sellaistakin, että kasteella käyneet ottavat osaa samaan ehtoollispöytään kastamattomien kanssa. ” Sen tähden onkin teidän joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; mutta kun meitä tuomitaan, niin se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi” (1 Kor.11:30-32). Sellainen ”baabelin pöytä” ei ole siunauksen, vaan kirouksen lähde. Älä Sinä rakas uskova lähde kirouksen tielle. Jos olet lähtenyt, niin palaa takaisin. Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä.

Ekumeenisen liikkeen kirous kalvaa seurakuntaa. Saastaiset riivaajahenget iloitsevat heidän ”yhteystilaisuuksissaan”. ”Heidän paimenensa ovat vieneet heidät harhaan, eksyttäville vuorille” (Jer 50:6). Sen tähden "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa” (Ilm. 18:4-5; Room. 16:17-18; 2 Kor.6:14-18 ym.).
Siis mistä tulee lähteä ulos? Raamatun opetusten mukaan tulee lähteä ulos kaikista ekumeenisen liikkeen kanssa yhteistyössä olevista uskontokunnista. Jokaisen pitää auttaa ”eksyttäville vuorille” joutuneita löytämään tie takaisin Siioniin.
Tänä aikana on kokonaan lopetettava sellaisten puhujien kuunteleminen, jotka sallivat esim. ehtoollisen vieton kastamattomien kanssa. Sellaiset puhujat juottavat kuulijoilleen juovuttavaa, mieltä sekoittavaa baabelin viiniä.
Ekumeeninen harhasuuntaus kaikkine uskontoineen on Raamatun mainitsema ”baabelin porttokirkko” ( Ilm. luvut 17 ja 18).

Oikean herätyksen teemaksi sopinee otsikko: TAKAISIN ALKUUN !

Me etsimme rakkautta, totuutta ja nöyryyttä Jumalan Sanan tiellä, ei sen ulkopuolella.

http://sc.groups.msn.com/tn/A2/90/RistinLoisto/a/f4.jpg
Kuvan ja kirjoituksen piirsi Weijo Lindroos

2

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoituksesi perusteella ei ainakaan raja-aidat tule kaatumaan. Kastekysymys on vaan monelle arka asia ja kynnys kysymyksenä. Monin osin kylläkin yhdyn täysin kirjoitukseesi ja ihan hyvä kirjoitus oli.

Herää vaan kysymys että jos on lapsena kastettu niin miksi pitää itsensä uudestaan kastaa? Jos kerran tilanne on sellainen että uskoon tultuaan ihminen toteaa että lapsena tehty kaste "on se oikea kaste kohdallani" ja Jumalakin sen hyväkseni lukee samoin.

Minua ei ole lapsikastettu vaan olen uskon tuloni jälkeen kastattannut itseni. Joten itselläni tämmöinen tilanne. Tämän olen lukenut itselleni oikeaksi kasteeksi. Näin minulla. En lähtisi riistämään muita vaatimalla minunlaista tapaa.

Eikös tärkeintä ole että on saanut tulla uskoon ja kaste tehty elämänsä aikana. Minusta ei pidä liikaa ehdollistaa kaikkea. Tiukkapipoisuus ei lähennä uskovia vaan hajottaa viimeisetkin sillat meidän uskovien väliltä. Rakkaus vain voi meitä yhdistää. Sallikaa enemmän ja antakaa tilaa lähimmäisille. Rakkautta enemmän ja vähemmän hajottavia osa- totuuksia.

Siunausta ja rauhaa shalom!!

• Weijo

Ajatuksesi ovat aivan siunaavia. Siinä on vain
        sellainen pohtimisen aihe, että onko Jumalan
        tahdon mukaista yrittää rakentaa uskovien
        yhteyttä vääryyden ja erheiden varaan.
        Itse uskon Jumalan tahdoksi edelleen sen linjan,
        jonka Hän itse on sanassaan antanut.
        Raamattu sanoo mm. näin:
        "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän
        Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin
        eikä siihen OPPIIN, joka on jumalisuuden mukainen,
        niin hän on paisunut, ja on rittakysymyksien ja
        sanakiistojen kipeä, joista syntyy riitaa, pahoja epäluuloja ja alituisia kinastuksia..."
        (1 Timot. 6:3-5).
        Raamattu siis toteaa ed. riidan aiheuttajiksi ne,
        jotka eivät pysy alkuperäisessä Jumalan Sanan
        opetuksessa. Tämän asian olemme voineet todeta
        näilläkin foorumeilla. Mm. kirkolliset tuovat
        epäraamatullisella lapsikasteopillaan riitaa
        uskovien välille.

On Jumalan tahdon vastaista yrittää rakentaa
        uskovien yhteyttä vääryyden varaan.
        Jokaisen uskoon tulleen on otettava kaste
        vedessä Jeesuksen Nimeen, mikäli aikoo kulkea
        siunauksen tietä.

Lapsikasteoppi, kuten kaikki muukin kirkollinen
        ns. kristillisyys on kirouksen alaista evankeliumia. Sen sanoo Gal. 1:8,9.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7360
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3634
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      374
      2019
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1826
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1489
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1300
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1267
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe