Voiko olla mahdollista?

memmu

Kysyisin sellaista asiaa kuin että jos on allerginen niin onko mahdollista että kaikille koira roduille ei olisi allerginen ja joillekkin roduille taas sitten olisi? Rupensin vaan ajatelemaan asiaa kun en ole yhtään allerginen siskoni saksanpaimenkoiralle kun olen ollut hänen luonaan joskus 2-viikkoakin ja ei ole tullut mitään.

Sitten yhtenä päivänä menin ihan vaan muutamaksi yöksi erään ihmisen luokse ja hänellä oli sekarotuinen koira ja minulle tuli koirasta ihottumaa aika paljon ja koko ajan melkein kutitti.

Voisiko olla mahdollista sellainen että ei olisikaan kaikille koirille allerginen vaan joillekkin roduille?

2

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cerelia

Miehelläni on todella paha allergia, on joskus joutunut jopa sairaalaan tämän takia. Yhdessä kyläpaikassa ei tarvitse olla kuin sen hetkisen ja miehelläni vuotaa silmät ja tulee todella huono-olo. Nyt sitten eräs toinen kaveri osti koiran ja siellä miehelläni ei tule oikeastaan mitään oireita.

Tässä ensimmäisessä kyläpaikassa oli sekarotuinen koira ja toisessa joku tällainen hienoa rotua oleva koira, joka kuulemma on soveltunut allergisillekin hyvin. (en ole itse kovin perehtynyt koiriin...)

Toiset koirat eivät ilmeisesti saa niin helposti aikaan allergista reaktiota? Olen joskus kuullut ainakin näistä allergisille soveltuvista koirista. Vai riippuuko se sitten ihmisestä? Ehkä jollain toisella olisi aiheesta enemmän kokemuksia ja fakta tietoa?

• -----

Itse olen taas alleginen ystäväni saksanpaimenkoiralle mutta en omalle novascotiannoutajalleni. Johtuuko sitten siitä että noutajilla on hieman rasvainen turkki vai mistä... Ehkä olen vain siedättynyt omaan koiraan. Lääkäriltä kysyin ja hän sanoi että syynä voi olla juuri tuo siedättyminen ja että on mahdollista että jos olen erossa koirastani todella kauan tulen sille allergiseksi.
      Yleensäkkään mistään noutajaroduista´minulle ei tule mitään mutta muutamasta muusta rodusta kyllä. Näillä roduilla on sitten varmasti sellainen hilse koostumus joka ei ärsytä minua.

Villakoirasta on sanottu että se ei allergisoi. Tällä rodulla ei ole aluskarvaa ollenkaan ja se johtuu kuulemma siitä, eikö se sitten sen vuoksi eritä sitä allergisoivaa ainetta. Normaalisti koiralla on voisko sanoa kaksinkertainen karvapeite. Cotton de tulear ja bichon frisee on myös rotuja jotka saattavat sopia allergiselle.
      Äitini joka on allerginen ja pahasti pystyy olemaan tätini villakoiran kanssa samankaton alla ilman ongelmia kun taas valitettavasti oman hauvan käydessä joutuu ottamaan lääkettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1274
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60