Alkoholi tekee ihmisestä...

xxxx

helvetin pirullisen olennon! minulla ja miehelläni menee hyvin mutta jos alkoholi otetaan mukaan niin kaikki menee päin p:tä. ennen pystyimme ottaa kunnon kännit ja kaikki oli silti normaalisti mutta nykyään mieheni muuttuu täysin erilaiseksi ja pirulliseksi niin että saa pelätä mitä seuraavaksi tapahtuu..minua oikeasti pelottaa sillä en halua missata tätä suhdetta sillä selvinpäin suhde taas kukoistaa..
kysyn nyt että onko muilla samanlaisia ongelmia kuin minulla ja onko se normaalia vai vaivaako miestäni esim masennus tms..?! please vastatkaa!!

12

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opiskelija

Miksi sitten käytätte alkoholia, jos se selvästi tuo vaikeuksia parisuhteeseenne? Tunteeko miehesi myös samoin kuin sinä?

Etsikää elämäänne muita kivoja, rentouttavia asoita ja vapaa-ajanviettotapoja kuin alkoholin siivittämät! Niitä todellakin löytyy!

Tuo pelko on jo aika vakava juttu ja laittaa pohtimaan missä mennään!

Ei välttämättä mistään masennuksesta ole kyse, mutta ehkä alkoholi ei vain sovi miehellesi. Miten usein käytätte alkoholia, onko se esim. joka viikonloppuista?

• mutta..

no tuota ei nyt joka viikonloppuista ole tuo alkoholin käyttö mutta aina silloin tällöin..itse en voi toki nyt juoda yhtään kun olen raskaana enkä muutenkaan ole viime aikoina pystynyt nauttimaan alkoholista juuri tuon ongelman takia..kyllä olemme puhuneet mieheni kanssa tästä ongelmasta ja itsekin sen myöntää selvinpäin mutta kun viinaa saa niin taas alkaa!!en jaksa ymmärtää mistä tämä johtuu..onko muilla tällaista?? haluan tietää syyn mistä tämä johtuu!! mieheni ei siis kuitenkaan ole alkoholisti, mutta silloin harvoin kun ottaa ja jos ottaa liikaa niin se show alkaa aina. eli mieheni alkaa piruilla minulle kaikesta ja joskus jopa käy käsiksi..haluan sen loppuvan. muuten meillä menee hyvin aina ja teemme yhdessä kaikkea kivaa vapaa-aikana..kiitoksia jos joku jaksoi lukea näin paljon..

• mutta..

no tuota ei nyt joka viikonloppuista ole tuo alkoholin käyttö mutta aina silloin tällöin..itse en voi toki nyt juoda yhtään kun olen raskaana enkä muutenkaan ole viime aikoina pystynyt nauttimaan alkoholista juuri tuon ongelman takia..kyllä olemme puhuneet mieheni kanssa tästä ongelmasta ja itsekin sen myöntää selvinpäin mutta kun viinaa saa niin taas alkaa!!en jaksa ymmärtää mistä tämä johtuu..onko muilla tällaista?? haluan tietää syyn mistä tämä johtuu!! mieheni ei siis kuitenkaan ole alkoholisti, mutta silloin harvoin kun ottaa ja jos ottaa liikaa niin se show alkaa aina. eli mieheni alkaa piruilla minulle kaikesta ja joskus jopa käy käsiksi..haluan sen loppuvan. muuten meillä menee hyvin aina ja teemme yhdessä kaikkea kivaa vapaa-aikana..kiitoksia jos joku jaksoi lukea näin paljon..

• mutta..

• mutta..

• mutta..

• mutta..

• Litrahuuli.

Pitkäaikainen alkoholin käyttö hitaasti muuttaa ihmisen persoonallisuutta, ärsytyskynnys laskee, pitkäjänteisyys laskee, hermokireyttä niin fyysisesti kuin henkisesti jne. Itse joskus havahdun esim. siihen, kun liikennevalot mielestäni vaihtuvat hitaasti, ja meinaan saada raivarin.

• aahoohoo

liikakäyttö aiheuttaa masemmusta - viina kun haukkoo niitä välittäjäaineita kallosta.
      Mikäli masennus johtuu em. syystä ja ihminen raitistuu, niin välittäjäaineetkin palautuvat ennalleen.
      Siinä on kierre:alkoholi aiheuttaa masennusta ja toisaalta masennus lisää alkoholinkäyttöä.
      Aikaisempi kirjoittaja puhui mielestäni ihan oikein persoonallisuuden muutoksista mutta nekään eivät ole pysyviä. Raitistuminen korjaa nekin.

• köyhät ritarit

AA-jäsenet kokoontuvat yhteen hengellisessä ympäritössä huutaakseen apua jumalalta, jota he myös korkeammaksi voimaksi kutsuvat.
      - on onni, että minusta tuli alkoholisti, muutoin minusta ei olisi tullut näin hengellistä - on pohjanoteerattu laukaisu -.

• aahoohoo

on sinunkin ajattelusi - kaikella kunnioituksella. No, sinänsä on itsesi kannalta positiivista, että jotain ajattelet.

Minun kohdallani tuo mainitsemasi pohjanoteerauslaukaisu saattaa pitää paikkaansakin, koska suurempien kysymysten kohdalla on ollut pakko pysähtyä.

Jossittelua tietenkin on, mutta osaisinko nyt antaa arvoa tälle hetkelle ja elämän pienille asioille, mikäli oma elämäni olisi ollut tasaista eteen päin viilettämistä ja omaisuuden keruuta olemattomia eläkepäiviä varten.

Oman raitistumiseni myötä olen oppinut aimoannoksen itsestäni, ihmisestä ja siitä, mikä on kaikkein tärkeintä elämässä.

Mikä sitten on tärkeintä? Mielenrauha ja onnellisuus, jonka itse saavuttaa. Mielentila, johon muilla ihmisillä tai asioilla ei ole vaikutusta. Oman, perimmäisen itsensä löytäminen siivoamalla merkityksettömän roinan mielestään pois. Elämällä nimenomaan tätä hetkeä, tekemällä tästä päivästä juhlapäivän, koska meillä ei ole muuta kuin tämä hetki.

• aahoohoo kirjoitti:

on sinunkin ajattelusi - kaikella kunnioituksella. No, sinänsä on itsesi kannalta positiivista, että jotain ajattelet.

Minun kohdallani tuo mainitsemasi pohjanoteerauslaukaisu saattaa pitää paikkaansakin, koska suurempien kysymysten kohdalla on ollut pakko pysähtyä.

Jossittelua tietenkin on, mutta osaisinko nyt antaa arvoa tälle hetkelle ja elämän pienille asioille, mikäli oma elämäni olisi ollut tasaista eteen päin viilettämistä ja omaisuuden keruuta olemattomia eläkepäiviä varten.

Oman raitistumiseni myötä olen oppinut aimoannoksen itsestäni, ihmisestä ja siitä, mikä on kaikkein tärkeintä elämässä.

Mikä sitten on tärkeintä? Mielenrauha ja onnellisuus, jonka itse saavuttaa. Mielentila, johon muilla ihmisillä tai asioilla ei ole vaikutusta. Oman, perimmäisen itsensä löytäminen siivoamalla merkityksettömän roinan mielestään pois. Elämällä nimenomaan tätä hetkeä, tekemällä tästä päivästä juhlapäivän, koska meillä ei ole muuta kuin tämä hetki.

Taustat meillä on erilaiset, sillä törpöttelen vieläkin silloin tällöin. Vuosikausia kestäneen pohdiskelun jälkeen olen tullut aivan samaan johtopäätökseen kanssasi. Se mammona, krääsä ja raha eivät auta elämässä yhtään mitään. Jotkut juoksevat läpi elämän rahan perässä, ja havahtuvat siihen mielettömyyteen, kun on jo myöhäistä. Onni, rauha ja tasapainoisuus eivät löydy toisesta ihmisestä tai hienosta krääsästä. Se on löydettävissä vain ja ainoastaan omien korvien välistä. Siellä arkussa ei ole taskuja, eikä Visaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6315
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2611
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1123
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      79
      1087
    6. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      301
      1074
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1068
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      78
      983
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      66