Moicca!
Ollaan matkalla Norjan Trömssaan(kirjoitetaanko noin???),siellä on kuulemma ihanat maisemat ja vuonot,mutta millainen kaupunki Trömssa muuten on? Onko siellä minkäänlaista menoa,siis onko yhtään discoa tai jotain? Entäs kauppoja?
Kiva jos joku tietää..........;)
Trömssa
6
5106
Vastaukset
- Leppis
On tullut kerran käytyä. Yöelämää ei tullut katsastettua, kun oltiin AUTOlomalla. Kaupunkihan ei ole mikään valtavan suuri. Sellainen keskiverto Suomalaisen kuten Kajaani, Kokkola ym. Shoppailemaankaan en kyllä Norjaan lähtisi, kun hinnat on kuitenkin Suomea jonkinverran kalliimmat, mutta taisi siellä muutama rättikauppakin olla :)
Ja niitä vuonoja on enemmän tuolla etelämpänä, mutta maisemat on kyllä ihan hienot. Ehkä hienoin on se Lyngen vuono, minkä näkee ensimmäisenä, jos tulee Kilpisjärven kautta. - jkk
Tromsø on oikea nimi norjalaisittain :)
Täällä norjassa (en asu kuitenkaan Tromssassa) puhutaan kaupungista usein nimella pohjoisen pariisi, eli yöelämää ja kuppiloita pitäisi riittää. Varauduthan sitten myös siihen että täällä on erittäin kallista käydä ulkona siemailemassa juomia. Tapana on myös ottaa kuppia kotona ja mennä ulos vasta todella myöhään, eli jos olet alkuillasta liikkeellä voi vaikuttaa todella kuolleelle ulkoelämä.
Kauppoja löytyy myös, Tromssa on pohjoisnorjan "pääkaupunki". Monien isojen ketjujen liikkeitä joista voit löytää jopa hyviä tarjouksia. Mielestäni esim vaatteilla ei ole niin iso hintaero suomen ja norjan välillä kuin monilla muilla tavaroilla.
Niin ja sitten vielä, Tromssahan on kuitenkin vain pieni kaupunki, 63 000 asukasta.
Hyvää matkaa! - Pikku Hukka
Tromssassa on Pohjois-Norjan suurin kauppakeskus, Jekta nimeltään. Se ei kylläkään ole ihan keskustassa. Mutta kyllä keskustastakin kauppoja löytyy!
Yöelämästä sen verran, että kaikki ravintolat, baarit ja kahvilat ovat savuttomia. Ja kalliita! Ja kyllä Tromssassa diskojakin on, sekä komeita norskimiehiä... ;-D myös paljon ulkomaalaisia vaihto-opiskelijoita! Erittäin mukava kaupunki (vaikkakin kylmä)!- Fiina
Vastanneille!
Mukava kuulla,että siellä on kauppoja noinkin paljon! Miellyttävää! Kilpisjärven kautta emme mene,jotenka se yksi hieno vuono jää kai näkemäti,sillä menemme Oslon kautta lentäen.
Eikä se juhliminenkaan ole tosiaankaan pääosassa,mutta silti kysyin,josko vaikka yhden oluen haluaisi lähetä ottamaan.Norskimiehille voi kanssa viitata kintaalla,sillä minulla on jo maailman komein ja ihanin ikioma mies.Hänen kanssaa lähemmekin,ihan romanticlomalle!!! =)=)
Hyvää syksyä kaikille! Fiina kirjoitti:
Vastanneille!
Mukava kuulla,että siellä on kauppoja noinkin paljon! Miellyttävää! Kilpisjärven kautta emme mene,jotenka se yksi hieno vuono jää kai näkemäti,sillä menemme Oslon kautta lentäen.
Eikä se juhliminenkaan ole tosiaankaan pääosassa,mutta silti kysyin,josko vaikka yhden oluen haluaisi lähetä ottamaan.Norskimiehille voi kanssa viitata kintaalla,sillä minulla on jo maailman komein ja ihanin ikioma mies.Hänen kanssaa lähemmekin,ihan romanticlomalle!!! =)=)
Hyvää syksyä kaikille!käsin ne maisemat on tosi upeat, jos sattuu hyvä keli ja ikkunapaikalla on.
Hauskaa matkaa.- jokunen
kawasaki250 kirjoitti:
käsin ne maisemat on tosi upeat, jos sattuu hyvä keli ja ikkunapaikalla on.
Hauskaa matkaa.Kiinnostais tietää minkä hintaista on mennä lentämällä Oslon kautta Tromssaan? Olen itekkin miettinyt yhtenä vaihtoehtona lentää sinne, mutta siinä on monta koneenvaihtoa. Suomessa ei taida muuten onnitua kuin lentää ensin Helsinkiin ja siellä vaihtaa konetta ja lentää Osloon. Ja siellä vielä koneenvaihtoa ja sitten Tromssaan.
Onko teillä mitään tarjous lentoa vai normaalihintainen? Olenko liian utelias...:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421