Ilta-sanomien kolumnissa Sarasvuo paljasti tulleensa uskoon ollessaan rippileirillä Lohjan Vivamossa.
JARI SARASVUO TULI USKOON!!!
21
2703
Vastaukset
Jos se tapahtui rippileirillä niin siitä on jo muutamakymmen vuosi,vai kävikö Jari rippikoulun nyt aikuisena?Tätä ei kannata purematta niellä,Hyvä juttu jos on tullut uskoon,mutta sanotaa että hedelmistä puu tunnetaan.Että katsotaan alkaako hän elämään Herran tahdon mukaan.Aika tulee näyttämään.Viittaan vain ,tulihan Halmekin uskoon??
- vivamo
jokaiselle suomalaiselle nuorelle pitäisi järjestää yhtä laadukas rippileiri kuin vivamossa.
- Totta se on!
Tämä kolumni oli Ilta-Sanomissa noin 10 vuotta sitten. -Ei aiheuttanut mitään sen suurempaa kohua silloin.
Kertoi silloin tyyliin, että "kyllä minäkin tulin uskoon Vivamossa rippileirillä niin että tyrä rytkyi".
Kertoi myös että alkoi sitten myöhemmin epäillä julistusta jonka mukaan Raamattu on ehdotonta Jumalan sanaa.
Niin tai näin, niin jotain on liikahtanut aikoinaan hänen nuoressa sydämessään.
-Jumalalla kun on tapana aina kuulla avunhuudot hänen puoleensa. Jumala ei ole unhoittanut Jari Sarasvuota eikä Tony Halmettakaan, vaikka kuinka kapinoisivatkin.
-Rukoillaan molempien puolesta!
-Kumpikaan ei muuten ole kieltänyt uskovansa, jotenka varotaan tuomitsevaa asennetta - Uskoontulon kannalla
Totta se on! kirjoitti:
Tämä kolumni oli Ilta-Sanomissa noin 10 vuotta sitten. -Ei aiheuttanut mitään sen suurempaa kohua silloin.
Kertoi silloin tyyliin, että "kyllä minäkin tulin uskoon Vivamossa rippileirillä niin että tyrä rytkyi".
Kertoi myös että alkoi sitten myöhemmin epäillä julistusta jonka mukaan Raamattu on ehdotonta Jumalan sanaa.
-Jumalalla kun on tapana aina kuulla avunhuudot hänen puoleensa. Jumala ei ole unhoittanut Jari Sarasvuota eikä Tony Halmettakaan, vaikka kuinka kapinoisivatkin.
-Kumpikaan ei muuten ole kieltänyt uskovansa, jotenka varotaan tuomitsevaa asennettaHyvä jos Jari on löytänyt Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja tietää, kenen puoleen kääntyä ahdistuksissa ja kiitosmielellä.
Minä uskon, että useapi suomalainen Julkkis ja Menestyjä on Jumalan löytänyt, kuin mitä Ilta-Sanomat tai Suomi24:n nettipalstat kertoo. Hedelmistään puu tunnetaan, toki, mutta ainoastaan Jumala tutkii ihmisten sydämet.
Siunausta Jarille ja jokaiselle, joka haluaa. - tyränperä
Totta se on! kirjoitti:
-Kumpikaan ei muuten ole kieltänyt uskovansa, jotenka varotaan tuomitsevaa asennettavarmaankin kasteessa räiskyi,eikös sitä silloin synnytä ja täytytä.
Voi vaan kuvitella sitä kastejuhlaa,kun pappi vesikipponsa kanssa räiski vettä pojan päälle.
OLIKO SIITÄ KIRJOITUS? - Saa
Uskoontulon kannalla kirjoitti:
Hyvä jos Jari on löytänyt Jeesuksen henkilökohtaisena Vapahtajanaan ja tietää, kenen puoleen kääntyä ahdistuksissa ja kiitosmielellä.
Minä uskon, että useapi suomalainen Julkkis ja Menestyjä on Jumalan löytänyt, kuin mitä Ilta-Sanomat tai Suomi24:n nettipalstat kertoo. Hedelmistään puu tunnetaan, toki, mutta ainoastaan Jumala tutkii ihmisten sydämet.
Siunausta Jarille ja jokaiselle, joka haluaa.Minä olen jutellut useiden julkkisten kanssa, eritoten artistien. Monet heistä uskovat Jumalaan, ja jotkut jopa tunnustavat ottaneet Jeesuksen vastaan pelastajanaan. Mitä me olemme tuomitsemaan ketään. Herransa edessä jokainen seisoo tai kaatuu!
- Kuusamo
vivamo kirjoitti:
jokaiselle suomalaiselle nuorelle pitäisi järjestää yhtä laadukas rippileiri kuin vivamossa.
Onko Kansan raamattuseuran/ Vivamon työntekijöitä kuulolla?
Löytyisikö Vivamosta jotain arkistoa, jossa olisi listattu kaikki joskus vuonna 1980 ? käyneiden riparilaisten nimet, tai ainakin Jarin rippipappia voisi yrittää tavoitella.
Voisi olla uutisarvoa jos haastateltaisiin samalla leirillä olleita. Ja sitä millainen tuo leiri oli. Samaan syssyyn voisi haastatella vaikka Sana-lehteen Jarin kokemuksia uskosta ja elämästä.
Miltä kuulostaa? - Tollo Peloton
Jari Sarasvuolla on antikristuksen kaltainen yksi jumala ja se on raha.
- Roope Ankka
Tollo Peloton kirjoitti:
Jari Sarasvuolla on antikristuksen kaltainen yksi jumala ja se on raha.
Sinulleko on annettu valta jaella tuomioita?
- minäpäminä99
vivamo kirjoitti:
Vivamo onki ihana paikka :3 Paljon muistoja ja ihania ihmisiä (: Itte oon jo varmaanki päättäny et meen sinne, sit ku sen aika on. Riparille siis :D
- Ei kai?
No se nyt on varmaan niitä helluntailaisten "uskoontuloja"...
- Nimetön
Tiedoksesi.
- Eila
...Kansan Raamattuseuran paikka, ja se firma on ihan luterilainen. Tämä ei ole mitään toisen käden tietoa vaan olen hyvin selvillä homman nimestä. Ja olen sen kuullut jo aikoja sitten, että Sarasvuo on nuoruudessaan käynyt rippikoulunsa juuri siellä.
Omalle pojallenikin Vivamo oli harkinnassa rippikoulupaikkana, mutta poika tahtoi oman seurakunnan leirille. Konfirmaatio muuten oli tänään.
- Jorma.Kovanen
Jarin jumala on raha ja valta.
- Totta se on!
Jari on luvannut lahjoittaa rahansa hyväntekeväisyyteen, sitten kun on tienannut "törkeän paljon" rahaa.
Siitä voisi päätellä, että hän on tullut päätelmään että raha ei tuo onnea, ja että hän etsii tuota onnea. Tuossa halussa lahjoittaa on nimittäin selkeästi nähtävissä kova yritys löytää onnellisuus elämään. Jonkinlainen yritys askeettisuuden kautta päästä vapaaksi syyllisyydestä, joka vaivaa.
Tai sitten hän haluaa ansaita hyvillä teoillaan "taivaspaikan":
Hän on muuten varmasti lukenut myös Raamattua. Vrt. tarina rikkaasta miehestä:
Mark. 10:21
"Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Ehkäpä hän on saanut maistaa Jumalan hyvyyttä, ja tietää sisimmässään että sille ei löydy vertaa. Rimpuilla voi mutta pakoon ei voi enää päästä.
Kyllä sitä uskovainenkin voi langeta rahan ja vallan palvontaan vaikka olisi köyhäkin. Samoin kuin lakihenkisyyteen. Jari Sarasvuon ei-uskovaisuudesta en uskaltaisi sanoa yhtään mitään. Toinen asia olisi, jos hän itse sanoillaan kieltäisi Jumalan.
Vai uskallatko sinä Jorma tuomita hänet kadotukseen?
- aglius
Mitä virkaa ja kenelle on uskolla joka ei toimi, ei näy, ei kuulu, ei haise eikä maista ?
siihenkö Jeesus opetuslapsensa kanssa tähtäsi ?
toki monikin on saattanut kokea jonkinlaisen tällin Jumalan puolelta, mutat mitä sitten,jos se jää siihen ?
entäas jos ihmisvauva jää lopuksi elämää makaamaan vaunuihin, oniko se iso voitto ja kenelle ?- niin ma koin
Eikös joku Nikodeemus lahjoittanut hautapaikkansa Jeesukselle ja kalliit lääriliinat ja mirhat ja muut, vaikka oli salaa opetuslapsi juutalaisten pelvossa. Mieshän teki enemmän kuin monet nykyiset uskikset joilla kyllä meteliä piisaa mutta tekojen kanssa on vähä niin ja näin.
niin ma koin kirjoitti:
Eikös joku Nikodeemus lahjoittanut hautapaikkansa Jeesukselle ja kalliit lääriliinat ja mirhat ja muut, vaikka oli salaa opetuslapsi juutalaisten pelvossa. Mieshän teki enemmän kuin monet nykyiset uskikset joilla kyllä meteliä piisaa mutta tekojen kanssa on vähä niin ja näin.
Amen amen ja amen !!!!
- jkhgghkjg
?-?-? savonarola
04:20 eiks uni tule? Rippikoulussa on opetettu harhaoppeja, joten kukaan siellä "uskoon" tullut on eksytetty poloinen.
- 11111111111111111111
Riparileirit ovat hyvä paikka saattaa herkässä murrosiän vaiheessa olevat nuoret hypnoottiseen tilaan jossa uskoontulon luullaan tapahtuneen. Päivisin saarnataan helvetin kadotuksesta ja illalla annetaan pelastus leirinuotiolla musiikin tahdittamana. Tuollaisen uskoontulon olen myös itse kokenut. Nykyisen mielipiteeni on että jos jumala on olemassa ei se ainakaan sillai toimi kuten raamattu monessa kohtaa ristiriitaisesti asioista satuilee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154