Asiakaspalvelutyö

t.i.ruskeepaa

Mikä synnyttää täydellisen asiakaspalvelusuorituksen? Yrittäjän asenteen kanssa identtinen käytös. Yrittäjä pitää työstään ja antaa sen näkyä asiakkaalle iloisena vastaanottona. Yrittäjä tuntee omat etunsa ja kohtelee asiakasta sen mukaan, että tyytyväinen asiakas toteuttaa yrittäjän edut. Yrittäjä työskentelee omien etujensa hyväksi tehokkaimmalla mahdollisella tavalla, johon kuuluu työstä nauttiminen, positiivinen asenne, asiakkaiden miellyttäminen ja nopeaan ja tehokkaaseen myyntiin tähtäävä suorittaminen.

Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä. Hän tiedostamattaan toivoo, että työläiset pystyvät toteuttamaan yrittäjän näkemyksen mahdollisimman tehokkaasta myynnistä ja nyky-Suomessa kun työläisellä ei ole mitään irtisanomissuojaa, hänet potkitaan pellolle pienestäkin yrittäjän ihanteesta poikkeavasta ilmiöstä.

Työläiset eivät (useinkaan) ole täydellisiä neroja, jotka ymmärtäisivät yrittäjät todelliset vaatimukset, ja pystyisivät siten varmistamaan toimeentulonsa asiakaspalvelutyössä. Useimmiten he osoittavat vain toimivansa niin kuin käsketään ilman omaa käsitystä työn laadusta. Parhaimmat asiakaspalvelijat yrittäjän näkökulmasta ovat ne, jotka ymmärtävät laadun ja hallitsevat työnsä. Voilá!

Yksi työläistyyppi, joka pelottaa eniten yrittäjää, on sellainen, joka osoittaa käsityskykyä laadusta, mutta joka ei tee työtään samalla tavalla kuin yrittäjä. Pelkkä osoitus siitä, että työläinen pyrkii ymmärtämään eikä tottelemaan on monille yrittäjille nykymaailmassa riittävä peruste irtisanomiseen.

Yrittäjän vaatimus oman käsityksensä toteuttamista on epärealistinen, koska kukaan ihminen ei ole samanlainen kuin toinen. Mielivaltaisesti työsuhteita ja uusia työntekijöitä ulos potkivat yrittäjät vaativat mahdottomuuksia työläisiltä, estävät kykyjen sisäänpääsyn yrityksiinsä, toimivat oman narsistisen ja ennakkoluuloisen harhakäsityksensä perusteella kun he päättävät toisten ihmisten toimeentulosta, tällä perusteella vaativat työläisiltä jotakin, mikä ei ikinä voi toteutua ja sitten rankaisevat työläisiä siitä, ettei heidän itsekäs tahtonsa toteudu asiakaspalvelussa.

5

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      ... melkoista varianssia niin yrittäjistä kuin palkatuistakin! Harvoin näkee noin yksisilmäistä paskanjauhantaa!

      • t.i.ruskeepaa

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.


      • Asiakaspalvelija
        t.i.ruskeepaa kirjoitti:

        Asian kannalta olennaista olisi, että osoittaisit tapoja ja tilanteita, joissa tämä ei pidä paikkaansa.

        ... minun ongelmani laatia loputonta luetteloa. Järjetöntä sen sijaan on väittää, että kaikki yrittäjät ja kaikki työntekijät ovat samalaisia, edes millään abstraktiotasolla.


    • pitää

      paikkansa. Mutta ei ainoastaan asiakaspalvelutyössä, vaan myös monessa muussa työssä, missä yksityisyrittäjä toimii.
      Työntekijän tulisi olla kai omilla aivoillaan ajattelematon koira. -Siksi suositaan ulkomaalaisia, jotka eivät omista oikeuksistaan osaa/ymmärrä huolehtia, sekä nuoria työntekijöitä, joilla ei vielä useinkaan ole työelämän realiteeteista ymmärrystä.
      -Kuulinpa sellaisenkin lauseen tämän vuoden aikana, että "opettava" työntekijä sanoi uudelle työntekijälle: "älä ajattele".

    • Erkkie

      "Kun yrittäjä palkkaa asiakaspalvelutyöläisen hoitamaan myyntiä, hän ei tiedä odottavansa heiltä identtistä käytöstä."

      Väittäisin, että yrittäjät ja johtajat ovat harvinaisen hyvin selvillä "arvojohtamisen" ja "yhtenäisen yrityskulttuurin" merkityksestä - konsultteja kun tuntuu kasvavan joka oksalla. Perimmäisenä tarkoituksena on saada työntekijä sisäistämään yritysjohdon arvot - ikään kuin itsenäisenä ja tulosvastuullisena "yrittäjänä" yrityksen sisällä. Näin työkaveritkin muuttuvat "asiakkaiksi". Ideaalitilanteessa tuottavuus paranee, mutta samalla valvonnan ja kurituksen tarve vähenee, kun arvot on omaksuttu ja vastuu sisäistynyt työntekijän luonnolliseksi osaksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      669
    9. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      647
    10. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      645
    Aihe