Uusi koulu

Susi

Mietin eroa ja eniten huolestuttaa lapseni uusi koulu ja miten hän siihen suhtautuu. Hän on nykyään peinessä kyläkoulussa ja aloitti ekanluokan. Siirto tapahtuisi monen sadan oppilaan suureen kouluun ja vilkaana lapsena mietin hänen pärjäämistään isossa ryhmässä. Plussaa olisi lyhyemmät koulumatkat ja harrastusmahdollisuudet lähellä.Kerro kokemuksistasi uuteen kouluun vaihtamisesta tai miten lapsesi ovat suhtautuneet siihen.

3

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi ympyrä

Lapseni vaihtoi toisinpäin. Suureta koulusta
      kyläkouluun. Yllättävän hyvin mennyt. Uskon
      että lapsesi selviytyy. Lapset ovat sitkeitä
      sissejä (ihania sellaisia)

• Mukulat osaa sopeutua olemaan vaikka kirveen silmässä. Vaikka koulu on isompi, niin oman luokkalaisten kanssa sitä kuitenkin välitunnilla loikitaan, juostaan, ja mölytään kuten pienessäkin koulussa. Itse olin naapurin sällin kanssa koulun pienimpiä. Naapurin poika oli hiljainen hissukka kuin mikä, ja sitä kyllä kiusasivat, mutta meikäläinen oli kuin elohopea, ja koskaan ei ollut isoistakaan mitään harmia. Vilkkaksi sanot omaasi, ei vilkkaita kiusata, kunhan ei ala kiusaamaan muita.

• raikas

Koulun vaihto pienestä suureen kävi hienosti! Vaikka lapsilla olikin muutenkin elämänmuutosta tuolloin, niin mitään ongelmia meillä ei lapsilla ollut. Toinen meni ekalle uuteen kouluun (eriin missä oli eskarin) ja toinen kolmannelle luokalle. Molemmilla vaihto sujui hienosti. Meillä tuohon liittyi myös muutto toiseen kaupunkiin ja isi jäi toiselle paikkakunnalle. Parin vuoden päästä muutettiin takaisin pienempään ja silloinkin kaikki sujui ihan kivasti. Itse jännitin kyllä lasten puolesta aivan turhaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe