kuulin eräältä huippuhiihtäjältä että rullasuksilla ei kannata hiihtää perinteisellä tyylillä eikä valmentajat enää sitä suosittele tehtäväksi, koska pito on aivan erilainen kuin talvella ja tekniikka kärsii. tasatyöntöä tietenkin voi ja pitääkin työnnellä ja sehän onnistuu luikkareillakin. Onko muut kuullut samaa??
Itellä onneks onkin vaan luikkarit.
rullilla ei perinteistä?!
4
1106
Vastaukset
Ne asiantuntijat ovat kyllä puhuneet p*skaa (kuten usein tekevät).Minoon hiihtäny perinteisen rullilla jo ainakin viis vuotta ja tekniikka on handussa. Täytyy tosin myöntää, että parin ensimmäisen kesän jälkeen oli talvella vaikeuksia, mutta se on totuttelukysymys.
- asd
kyllä ne huiputkin hiihtävät perinteistä rullilla.
osa syy miksi sitä ei suositella on juuri tuo pito, jonka takia lantio tahtoo tippua kovin herkästi alas/taakse ja jota sitten koetetaan korjata pahimmassa tapauksessa koko talvi.
ps. kyllä Lallukka hiihteli pertsaa viime viikolla vuokatin vaaralle. - isä kuntoilija, lapsi kilpa...
Poikani innostui hiihtämään perinteisen rullasuksillani nyt kesällä. Kannattaako antaa lapsen hiihdellä, jos se kerran vaikuttaa tekniikkaan, jota ei lapsilla vielä häävisti ole, on vasta 9 vuotias. Poika hiihtelee lähinnä hiljaista vauhtia ja ilman sauvoja.
- .....
Minä sanoisin, että anna poikasi ihan huoletta vain pertsaa hiihdellä, mikäli siitä tykkää; tekniikka tulee muokkautumaan vielä tulevina vuosina niin paljon, että tuskinpa siitä ainakaan haittaa on..
Tuon ikäisenä pitäisi kyllä keskittyä ennen kaikkea tasapaino- ja ketteryysasioihin, sikäli mikäli ehdottomasti haluaa rullasuksien päällä olla. Isolle asfalttikentälle (tyhjälle parkkipaikallle?) siis vaan luistelemaan kahdeksikkoja, pujottelemaan, tasapainottelemaan yhdellä suksella jne jne.
Ja kypärä päähän tietenkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873207
- 622907
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802256
- 742169
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416