Ravintola asiaa?

Suunnitteilla..

Mistä saa ravintola illallisen pitkän kaavan mukaan? Mitä maksaa? Aada, Astoria vai minne? Suosituksia?

14

2787

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gourmetmies

Lähimmät hyvät ravintolat sijaitsevat 350 km kaakkoon, siis Pietarissa. Yhtä hyviä löytyy 450:n kilometrin päästä, Helsingistä. Joensuun ravintolat eivät ole kovin tasokkaita; kaupunki kärsii SOK-viruksesta, joka tarkoittaa että S-ryhmän ravintolat ovat tappaneet lukuisia yksityisiä paikkoja. Astoria on tautipesä, Puukello sikolätti ja Aadassa taso vaihtelee. Voit saada tosi hyvää, mutta myös moskaa. Suosittelen gourmetmatkaa Thaimaahan, Sveitsiin tai Etelä-Ranskaan.

• Ravintolassa

on joensuun parhaimmat ruoat, mutta ei sekään mikään görmee ravintola ole.

• suunnittelua..

Aada on ihan OK(tasossa vaihtelua) ja Teatteri-ravintolassa parhaimmat ruuat. Kiitos vihjeistä. Lisää saa vihjata. =)

• pahass

Fransmanni on hyvä myös, vaikka onkin s-ketjun ravintola. Se on itäranta 1 osoittteessa, kimmelhotellin yhteydessä

• hanna78
        pahass kirjoitti:

Fransmanni on hyvä myös, vaikka onkin s-ketjun ravintola. Se on itäranta 1 osoittteessa, kimmelhotellin yhteydessä

Olenpa syönyt oikeastaan kaikissa kaupungin S-ketjun rafloissa hyvää ruokaa. Vaikkei jossain Amarillossa ehkä syödäkään ihan pisimmän kaavan mukaan, niin ruoka on kyllä maistunut =) Samoin Rosso ja Fransmanni... Näistä ehkä "hienoin" on tuo viimeisin.

• Gourmetmies
        hanna78 kirjoitti:

Olenpa syönyt oikeastaan kaikissa kaupungin S-ketjun rafloissa hyvää ruokaa. Vaikkei jossain Amarillossa ehkä syödäkään ihan pisimmän kaavan mukaan, niin ruoka on kyllä maistunut =) Samoin Rosso ja Fransmanni... Näistä ehkä "hienoin" on tuo viimeisin.

Tiesitkö, että S-ryhmän ravintolat tarjoavat suurelta osin eineksiä ja puolivalmisteita, joita näiden paikkojen "kokit", siis nimenomaan lainausmerkeissä, lämmittelevät ja paistelevat? Näissä paikoissa ei ole tietoakaan todellisesta ruuanlaittotaidosta; kaiken lisäksi esim. lihan määrä annoksissa on laskettu grammalleen siten, että se on vähäisin osa annosta. Kateajattelu on viety äärimmilleen ruuan laadun ja määrän kustannuksella. No, tietysti jos haluaa tyytyä pelkkiin keskinkertaisuuksiin ja pikaruokaan, voi S-ryhmän ravintola tulla kysymykseen, mutta mitään elämää suurempia ruokailunautintoja näissä ei todellakaan koe. Käyhän joskus esim. Helsingin Michelintähtipaikoissa, tai poimi turistimatkallasi jokin tasokas gourmetpaikka.

• safkaaja
        Gourmetmies kirjoitti:

Tiesitkö, että S-ryhmän ravintolat tarjoavat suurelta osin eineksiä ja puolivalmisteita, joita näiden paikkojen "kokit", siis nimenomaan lainausmerkeissä, lämmittelevät ja paistelevat? Näissä paikoissa ei ole tietoakaan todellisesta ruuanlaittotaidosta; kaiken lisäksi esim. lihan määrä annoksissa on laskettu grammalleen siten, että se on vähäisin osa annosta. Kateajattelu on viety äärimmilleen ruuan laadun ja määrän kustannuksella. No, tietysti jos haluaa tyytyä pelkkiin keskinkertaisuuksiin ja pikaruokaan, voi S-ryhmän ravintola tulla kysymykseen, mutta mitään elämää suurempia ruokailunautintoja näissä ei todellakaan koe. Käyhän joskus esim. Helsingin Michelintähtipaikoissa, tai poimi turistimatkallasi jokin tasokas gourmetpaikka.

Eihän tuo hanna kirjoituksessaan väittänytkään, että kyseiset ravintolat ovat mitään gourmet ravintoloita. Selväähän se on, että taso ei ole sama, kuin jossain ihan oikeassa gourmet ravintolassa, mutta jutun pointti oli kai se, että ruoka näissä paikoissa on siitä huolimatta hyvää! Yhdyn kyllä tuohon mielipiteeseen täysin. Olen syönyt monissa upeissa ravintoloissa sekä koti-, että ulkomailla ja maistanut ihan "oikeeta" gourmet ruokaa, silti käyn lähestulkoon säännöllisesti keskustan s-ravintoloissa ihan vain siksi, että ruoka on hyvää =) Ja ne "kokit" on muuten ihan oikeita kokkeja...

• Suunnitteilla
        safkaaja kirjoitti:

Eihän tuo hanna kirjoituksessaan väittänytkään, että kyseiset ravintolat ovat mitään gourmet ravintoloita. Selväähän se on, että taso ei ole sama, kuin jossain ihan oikeassa gourmet ravintolassa, mutta jutun pointti oli kai se, että ruoka näissä paikoissa on siitä huolimatta hyvää! Yhdyn kyllä tuohon mielipiteeseen täysin. Olen syönyt monissa upeissa ravintoloissa sekä koti-, että ulkomailla ja maistanut ihan "oikeeta" gourmet ruokaa, silti käyn lähestulkoon säännöllisesti keskustan s-ravintoloissa ihan vain siksi, että ruoka on hyvää =) Ja ne "kokit" on muuten ihan oikeita kokkeja...

Näyttää olevan niin, että Joensuusta ei löydy paikkaa, jossa voi nauttia viiden ruokalajin aterioita/illalisia. Olen käynyt Rossossa ja ihan hyvää ruokaa siellä on. Suunnitteilla on ollut tarjota yhelle naiselle, kun on hänen unelmansa syödä hienosti jossain hienossa ravintolassa. No harmillista tuo on kun Joensuu ei tarjoa tasokasta paikkaa nauttia juuri tuota pitkää kaavaa.

Itse tiedän siitä tämän verran ko. pitkästä kaavasta.

1.aperitiivit(likööri/viini ja jotain pientä purtavaa)

2.alkupala (paahto leipää hanhen maksalla/ tai joku keitto)

3.pääruoka

4.juustot, salaatit ja viinit yms.

5.Jälkiruoka

Olen aika noviisi näissä hommissa, mutta kiitos vinkeistä joita on tullut tähän asti. Helsinki on ilmeisesti lähin, jossa voi nauttia näistä. Hyvistä pääruuista olen saanut hyviä vinkkejä myös, kiitos niistä.

• tyytymätön
        Gourmetmies kirjoitti:

..on vieläpä se, että näissä s-ryhmän ravintoloissa palvelukin on mitä on. En toki kiellä sitä seikkaa, että keskimäärin näissäkin on asiakaspalvelutaitoista ja pätevää henkilökuntaa, mutta minulle ja tuttavilleni on käynyt niin, että on ollut joillakin työntekijöillä paha päivä juuri silloin, kun olemme käyneet syömässä noissa paikoissa. Ja paha päivähän ei ole mikään syy kehnoon asiakaspalveluun - oikeasti ammattitaitoinen työntekijä kyllä hoitaa työnsä kelvollisesti, oli sitten mitä tahansa henkilökohtaisia huolia. Ja jos ei työnteko tunnu sujuvan, kannattaa se jättää väliin. Mieluummin menen vaikka heseen, koska siellä nyt en odotakaan saavani hyvää palvelua.

• Suunnitteilla kirjoitti:

Näyttää olevan niin, että Joensuusta ei löydy paikkaa, jossa voi nauttia viiden ruokalajin aterioita/illalisia. Olen käynyt Rossossa ja ihan hyvää ruokaa siellä on. Suunnitteilla on ollut tarjota yhelle naiselle, kun on hänen unelmansa syödä hienosti jossain hienossa ravintolassa. No harmillista tuo on kun Joensuu ei tarjoa tasokasta paikkaa nauttia juuri tuota pitkää kaavaa.

Itse tiedän siitä tämän verran ko. pitkästä kaavasta.

1.aperitiivit(likööri/viini ja jotain pientä purtavaa)

2.alkupala (paahto leipää hanhen maksalla/ tai joku keitto)

3.pääruoka

4.juustot, salaatit ja viinit yms.

5.Jälkiruoka

Olen aika noviisi näissä hommissa, mutta kiitos vinkeistä joita on tullut tähän asti. Helsinki on ilmeisesti lähin, jossa voi nauttia näistä. Hyvistä pääruuista olen saanut hyviä vinkkejä myös, kiitos niistä.

Käy kysymässä tai soita ja kysy tuollaista suoraan vaikka esim.Astoriasta että onnistuuko.
        Tietty jos paalua löytyy paljon niin ainahan sitä voi varata yksityistilaisuuden ja järjestää että on mitä haluaa ja miten haluaa..

• PirunNyrkki kirjoitti:

Käy kysymässä tai soita ja kysy tuollaista suoraan vaikka esim.Astoriasta että onnistuuko.
        Tietty jos paalua löytyy paljon niin ainahan sitä voi varata yksityistilaisuuden ja järjestää että on mitä haluaa ja miten haluaa..

Siellä varmastikin onnistuu.

• syöppö

Joensuussa ihmiset puhuvat käyneensä ravintolassa syömässä, kun kerran vuodessa syövät Rosson pannupitsan.
      Mitenkä tälläisessa kaupungissa voi oikeat ruokaravintolat menestyä.
      Jos joskus on saanut KUNNON ravintolaruokaa, ei kyllä ketjupaikkoihin mene. Jokainen tehköön omat valintansa.......!

• Kaupuncilainen

Kuka nyt ylipäätään menee ravintolaan syömään, muut kuin turistit ja liikemiehet... Ei omassa kaupungissa ole mitään syytä mennä ravintolaan.

• Mie

Nyt on pakko liputtaa Astorian puolesta. Mistään et löydä niin hyviä kastikkeita, ainut ravintola Joensuussa jossa pihvin saa OIKEASTI MEDIUMINA (siis halutessaan), eikä melkein kypsänä, jälkiruoat ovat väsäiset mutta hyvät. Pippuripihvi ja verdereno on ehdottomia suosikkeja. Suosittelen käyntiä. Myös paikka itsessään on mukavan intiimi. käy itse tutustumassa listaan... www.astoria.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228