kaatamalla, ja on aikaa olla koneella. Missä kaikki?? Naapurissako..:(
Sataa
35
1663
Vastaukset
- ollikolli-63
On tullukkin viime aikoina lueskeltua siellä näitä pettämisen motiiveja..
Tosi mielenkiintoinen aihe..:))
Ei sillä että minä..
En tietenkään..:))- jpntar
on mielenkiintoinen..onkos tällä palstalla ollutkaan siitä aloitusta..*miettii*....Paljon on porukkaa naapurissa...liikkeellä..:)
- ggnojoP
Etelä-Naapurissa...
- jpntar
..ettei aivan lähellä..
- ggnojoP
jpntar kirjoitti:
..ettei aivan lähellä..
on lähellä, voi olla kaukana. Mikä taas lähellä,
voi olla pirun etäinen.
Mutta kyllähän sinä sen tiedät.
:)))
Joo, täällä ruuhka-Suomessa. :D - jpntar
ggnojoP kirjoitti:
on lähellä, voi olla kaukana. Mikä taas lähellä,
voi olla pirun etäinen.
Mutta kyllähän sinä sen tiedät.
:)))
Joo, täällä ruuhka-Suomessa. :Dpois..se kaikkein tärkein:)
- ggnojoP
jpntar kirjoitti:
pois..se kaikkein tärkein:)
Täällä voi jäädä munist... sanoistaan kiinni.
Ei, en ole pettäjän tiellä. En vain enää... tjaa
kävinpäs matkailuosastolla antamassa silmänisk...
eiku vinkkejä matkaajille.
Ei ole kiinnostusta vilasta 50 hameid... tekstejä
tai 30 string... herjoja.
Koti on siellä, missä rakastel... sydänkin.
;)
ihanan lämmin sää.Voi vielä nytkin istua parvekkeella ja nauttia illasta.
Lähetän sinne vähän lämpöä täältä.....- jpntar
täällä on kylmää ja koleaa...aivan kuin syksyllä!! Ja vielä marjat pithäisi saada pensaista..apua. Viikonlopuksi luvattiin lämpimämpää joten jospa sitä sitten..pensaisiinkin...:))Taloa pitää alkaa lämmittää..
- ollikolli-63
jpntar kirjoitti:
täällä on kylmää ja koleaa...aivan kuin syksyllä!! Ja vielä marjat pithäisi saada pensaista..apua. Viikonlopuksi luvattiin lämpimämpää joten jospa sitä sitten..pensaisiinkin...:))Taloa pitää alkaa lämmittää..
Minä lämmitin jo uunin kun sateiden jälkeen oli jotenkin liika kostean tuntuista..
- jpntar
ollikolli-63 kirjoitti:
Minä lämmitin jo uunin kun sateiden jälkeen oli jotenkin liika kostean tuntuista..
ei halua palella, ei auta ku lähteä hakkeen puuta pihan perältä..:( Leipää tekisin samalla, jos ei olisi näin myöhä..ja kissa, jos olisi tykkäisi kellotella uunin kuppeessa..:)))
- ollikolli-63
jpntar kirjoitti:
ei halua palella, ei auta ku lähteä hakkeen puuta pihan perältä..:( Leipää tekisin samalla, jos ei olisi näin myöhä..ja kissa, jos olisi tykkäisi kellotella uunin kuppeessa..:)))
Tyytyväisinä lämmössä hyristään..:))
Olin tosin lämmittäessäni hiukan huolissani et huomaako kukaan lämmitystäni kun ulkona on t-paita kelit.. - jpntar
ollikolli-63 kirjoitti:
Tyytyväisinä lämmössä hyristään..:))
Olin tosin lämmittäessäni hiukan huolissani et huomaako kukaan lämmitystäni kun ulkona on t-paita kelit..kai se savu kuitenkin paljasti..:))Mutta en varmaan minäkään kehtaisi ihan päiväsaikaan helteellä lämmitellä...:)Ajattelisivat, että on menny sekasin...
- ollikolli-63
jpntar kirjoitti:
kai se savu kuitenkin paljasti..:))Mutta en varmaan minäkään kehtaisi ihan päiväsaikaan helteellä lämmitellä...:)Ajattelisivat, että on menny sekasin...
Mä olen vissiin vähintäin vartti-kahjo kun villasukat on jo käytössä..:))
- jpntar
ollikolli-63 kirjoitti:
on ainaki kaksi, koska niissä on mukava tossutella sisällä....*tossutellut jo ties kuinka kauan*...:))))))
ollikolli-63 kirjoitti:
Mä nukun kahden peiton alla ja väliin on kesälläkin villasukat jalassa,siis siellä peittojen alla. Helppoa on kun ei tarvi tupaa lämmittää,kun ei ole sitä tupaa/taloo/mökkiä. Toishan se kuitenkin näin "luisevalle" tyypille lämmikettä kun sais panna puita pesään. Pitää vaan odottaa kun patterit alkaa lämpiään,sitten joskus. Kyllä on joillekin kaikki automaattista.
- ollikolli-63
virgo65 kirjoitti:
Mä nukun kahden peiton alla ja väliin on kesälläkin villasukat jalassa,siis siellä peittojen alla. Helppoa on kun ei tarvi tupaa lämmittää,kun ei ole sitä tupaa/taloo/mökkiä. Toishan se kuitenkin näin "luisevalle" tyypille lämmikettä kun sais panna puita pesään. Pitää vaan odottaa kun patterit alkaa lämpiään,sitten joskus. Kyllä on joillekin kaikki automaattista.
Kerran tuli erään kaverin kanssa peräkkäin matkattua niin hän mölisi llaassa et "puita pessään" kun piti vauhtia lisätä..:))
Mutta asiaan.. Kohta 11v olen puilla lämmittänyt taloa ja pidän sitä hyvänä vaihtoehtona ellei parhaana lämmön pehmeyden ja edullisuuden vuoksi..
En ole maksanut puista kuin oman sahan bensat ja työpanoksen.. - jpntar
ollikolli-63 kirjoitti:
Kerran tuli erään kaverin kanssa peräkkäin matkattua niin hän mölisi llaassa et "puita pessään" kun piti vauhtia lisätä..:))
Mutta asiaan.. Kohta 11v olen puilla lämmittänyt taloa ja pidän sitä hyvänä vaihtoehtona ellei parhaana lämmön pehmeyden ja edullisuuden vuoksi..
En ole maksanut puista kuin oman sahan bensat ja työpanoksen..on paras ja halvin konsti saada "mökki" lämpimäksi:) Lämmitys on todella pehmeä..aivan kuin saunassa oleva löyly:)))Vaikka kiuas lämpiää sähköllä, löylyt ovat pehmeät..kuin puulämmityksessä!
ollikolli-63 kirjoitti:
En ole maksanut puista kuin oman sahan bensat ja työpanoksen..lämmittää puilla ja omistaa oman sahan ja kirveen millä puita pilkkoa,nykysestä työstä vois joskus saada ilmasia puitakin,ei tulis kalliiks. Se talo vaan puuttuu. Talokin joskus oli,se vaan meni ositukseen syystä nimeltä mainitsemattomasta.
Jos jonkun päälle kaatuvan saiskin hommattua,on toi peukalo keskellä kämmentä,työkalut puuttuu ja se remonttireiskakin. Siis tyydyn noihin pattereihin,ne kun lämpiää ihan varmasti joskus.- ollikolli-63
virgo65 kirjoitti:
lämmittää puilla ja omistaa oman sahan ja kirveen millä puita pilkkoa,nykysestä työstä vois joskus saada ilmasia puitakin,ei tulis kalliiks. Se talo vaan puuttuu. Talokin joskus oli,se vaan meni ositukseen syystä nimeltä mainitsemattomasta.
Jos jonkun päälle kaatuvan saiskin hommattua,on toi peukalo keskellä kämmentä,työkalut puuttuu ja se remonttireiskakin. Siis tyydyn noihin pattereihin,ne kun lämpiää ihan varmasti joskus.Hauska toi "päälle kaatuva"..:))
Vai tekikö mun kiero mielikuvitukseni taas tepposen..
Olen kuullut joo et kaatikselle viedään paljon hyvää lautaa rakennuksilta..
Kerran kysyinkin niitä polttopuiksi mut joku työmaan "omamies" oli jo varannut ne.. ollikolli-63 kirjoitti:
Hauska toi "päälle kaatuva"..:))
Vai tekikö mun kiero mielikuvitukseni taas tepposen..
Olen kuullut joo et kaatikselle viedään paljon hyvää lautaa rakennuksilta..
Kerran kysyinkin niitä polttopuiksi mut joku työmaan "omamies" oli jo varannut ne..Joo,se on toi sun mielikuvitukses tehny tepposen. Täällä noi päälle kaatuvatkin maksaa maltaita,saiskohan jonkun vuokrata... Sulle toisin polttopuita ihan ilmaseks,taidat vaan olla liian kaukana,ei ne sitten tuliskaan kovin halvaks.
- ollikolli-63
virgo65 kirjoitti:
Joo,se on toi sun mielikuvitukses tehny tepposen. Täällä noi päälle kaatuvatkin maksaa maltaita,saiskohan jonkun vuokrata... Sulle toisin polttopuita ihan ilmaseks,taidat vaan olla liian kaukana,ei ne sitten tuliskaan kovin halvaks.
Muutama soitto vaan on sen verran tuttuja liikenteessä..milloin vain..yötä päivää..:))
Oikeesti tiedän tuon ruuhkasuomen ongelman..
On katsos vakoilija mulla keravalla tutkailemassa markkina tilannetta..
Tilanne asuntomarkkinoilla on mahdoton kun 150tuhannen euron talosta maksetaan sumeilematta 230 ja enemmänkin..
Kukaan normaalissa työssä käyvä ei ikinä pääse kiinni haaveeseensa..
Ps. katsele vähän kauempaa.. ollikolli-63 kirjoitti:
Muutama soitto vaan on sen verran tuttuja liikenteessä..milloin vain..yötä päivää..:))
Oikeesti tiedän tuon ruuhkasuomen ongelman..
On katsos vakoilija mulla keravalla tutkailemassa markkina tilannetta..
Tilanne asuntomarkkinoilla on mahdoton kun 150tuhannen euron talosta maksetaan sumeilematta 230 ja enemmänkin..
Kukaan normaalissa työssä käyvä ei ikinä pääse kiinni haaveeseensa..
Ps. katsele vähän kauempaa..vaan ei ihan Keravalta asti,siellä se tilanne taitaa tosiaan olla ihan karannu käsistä. Alan jo hiljalleen totutella ajatukseen että tämä aso on mun asumismuotoni,tähän vielä rahkeet riittää ja ne patteritkin lämpiää ihan ittestään,saa vaan vetää lonkkaa peittojensa alla. Iän mukanaan tuomaa mukavuuden halua...ja rahapussin tyhjyyden sanelemaa pakkoa... Vaan aina saa haaveilla.
- Tapsako
tuossa just haulikon ja pakkailen reppua ylihuomista varten, se paljon parjattu sorsanmetsästys alkaa nääs.
Velipojan kanssa mietittiin, että on tämä miehenä eläminen yhtä odottamista. pienenä odotettiin joulupukkia ja kun ei enää siihen uskottu, niin alettiin odottaa elokuun 20:tä päivää että pääsis sorsaan.
Ei sillä että haittais, mukavaahan tuo on menee syksy kuin siivillä ja kohta voi alkaa pelätä pukkia, että mitä kaikkee ne lapset taas toivovatkaan... hohhoijaa- jpntar
sorsajahdista se tuo kossikin puhuu..:) Putsasi sekin pyssyään ennenku häipyi pimeään..Laitetaanko teillä kotona sorsapaistia?? Kehuvat, mutta en periaatteesta pistä poskeeni ainuttakaan palasta:((
- Tapsako
jpntar kirjoitti:
sorsajahdista se tuo kossikin puhuu..:) Putsasi sekin pyssyään ennenku häipyi pimeään..Laitetaanko teillä kotona sorsapaistia?? Kehuvat, mutta en periaatteesta pistä poskeeni ainuttakaan palasta:((
porukat ovat kyllä aina tykänneet laittamistani riistaruoista, sorsaa voi laittaa paistiksi sekä keitoksi (ne ainakin meillä uppoo). Metsälinnuille on erilaisia variaatioita ja jänikselle olen kehitellyt aivan oman reseptin joka vie kyllä kielen mennessään. Syksyllä meillä ei paljon makkaroita ostella, koska metsä antaa sen mitä tarvitaan.
Ps. Olenhan vanhan taruston mukaan nimettykin metsänjumalan mukaan, niin olishan se häpeä jollen käyttäisi riista-aittojen antimia hyväkseni. :))) - jpntar
Tapsako kirjoitti:
porukat ovat kyllä aina tykänneet laittamistani riistaruoista, sorsaa voi laittaa paistiksi sekä keitoksi (ne ainakin meillä uppoo). Metsälinnuille on erilaisia variaatioita ja jänikselle olen kehitellyt aivan oman reseptin joka vie kyllä kielen mennessään. Syksyllä meillä ei paljon makkaroita ostella, koska metsä antaa sen mitä tarvitaan.
Ps. Olenhan vanhan taruston mukaan nimettykin metsänjumalan mukaan, niin olishan se häpeä jollen käyttäisi riista-aittojen antimia hyväkseni. :)))tuokin on tottumiskysymys..olen katsos popsinut ikäni poroa ja savustettua kalaa..sienet ovat minulle ihan vieraita..
- Se sama Tapsako
jpntar kirjoitti:
tuokin on tottumiskysymys..olen katsos popsinut ikäni poroa ja savustettua kalaa..sienet ovat minulle ihan vieraita..
pitäs sinunkin uskaltautua heittäytyä vaan rohkeasti makujen maailmaan, kokeilisit edes saatat vaikka yllättyä positiivisesti.
- jpntar
Se sama Tapsako kirjoitti:
pitäs sinunkin uskaltautua heittäytyä vaan rohkeasti makujen maailmaan, kokeilisit edes saatat vaikka yllättyä positiivisesti.
sannoo...mutta poroa järsin yhä...:)))
- sudeetti
kehä3:n sisäpuolella. Tyyni ja lähes pilvetön taivas. Ilmassa kuitenkin jo reilu aavistus lähestyvästä syksystä..
- jpntar
siellä, minä toisessa päässä Suomea..saman taivaan ja samat tähdet näemme silti.
- sudeetti
jpntar kirjoitti:
siellä, minä toisessa päässä Suomea..saman taivaan ja samat tähdet näemme silti.
eikös olekin. Vaihteeksi kuivempaa keliä täälläkin päin Suomea. :-D
Huomenna sitten on ilotulituksen SM-kisat stadissa. Pitänee mennä paikanpäälle Kaivariin katsomaan. - jpntar
sudeetti kirjoitti:
eikös olekin. Vaihteeksi kuivempaa keliä täälläkin päin Suomea. :-D
Huomenna sitten on ilotulituksen SM-kisat stadissa. Pitänee mennä paikanpäälle Kaivariin katsomaan.ilotulituskin vaikuttavampaa katsella pimeämmällä..Mutta siellähän onkin pimeämpää kuin täällä:)
- jpntar
näkyy piisaavan säpinää naapurissa..porukkaa paljon liikkeellä:)
- jpntar
paistaa aurinko, ja on lämmintä:) Nyt marjapensaisiin kipin kapin..
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873207
- 622907
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802256
- 742169
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?361416