Pakoa arjesta!?

Millaisia keinoja sinulla on?
Liikunta/ulkoilu yms. Ystävät, rakkaus? Vaikka pohjimmiltaan ihminen on kuitenkin yksin, eikä toisiin aina voi turvata.
Unelmat, haaveet?
Alkoholi?
Millaisia keinoja?
Vai onko elämäsi niin onnellista, että arkikin on juhlaa, eikä siitä tarvitsekaan paeta?

31

1424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Animus

Mä oon yrittänyt muokata mun arjesta niin mielekkään ettei sitä tarvitse pakoilla. Oon ilmeisesti onnistunut hyvin. No tietty perjantai on paras päivä vieläkin ;))

Arjen mielekkyydessä ei ainoa vaihtoehto ole se, että "arki on juhlaa" muuten. Arki on erilaista kun juhla (viikonloput), mutta silti mukavasti organisoitua, kivaa, nautinnollista. Ehkä mä tarvitsen jonkinlaista aikataulua, viikonloppujen liika vapaus ei välttämättä sovi...

• Sani

..ei varsinaisesti pakoilla!
        Ihannetilanne, että arki tuntuu aina valoisalta, ilman ajoittaista harmautta :)

• jpntar
        Sani kirjoitti:

on välistä harmaata, eikä aurinko paista itkemälläkään:( Meillä on kuitenkin jokaisella valta tehdä siitä itsellemme mahdoll. mielekäs..:)))

• Animus
        Sani kirjoitti:

...eihän arki AINA tunnu valoisalta ;)) Aaltoliikettä ihmisen elämä on ja niin kuuluu ollakin.

• Sani
        jpntar kirjoitti:

on välistä harmaata, eikä aurinko paista itkemälläkään:( Meillä on kuitenkin jokaisella valta tehdä siitä itsellemme mahdoll. mielekäs..:)))

Sen kun vain aina muistaisi :)

• Sanin
        Animus kirjoitti:

...eihän arki AINA tunnu valoisalta ;)) Aaltoliikettä ihmisen elämä on ja niin kuuluu ollakin.

otsake. Ehkäpä rentoutuminen ois parempi ilmaus kuin pako, kun en kuitenkaan tarkoita, että elämää/arkea pitäisi jotenkin pakoilla.
        Ja noita rentoutumis juttuja on tietysti ollut tuhat ja sata täälläkin jo aiemminkin.
        Mutta se on myöhäistä rypistää jne.. ;))

• Animus
        Sanin kirjoitti:

otsake. Ehkäpä rentoutuminen ois parempi ilmaus kuin pako, kun en kuitenkaan tarkoita, että elämää/arkea pitäisi jotenkin pakoilla.
        Ja noita rentoutumis juttuja on tietysti ollut tuhat ja sata täälläkin jo aiemminkin.
        Mutta se on myöhäistä rypistää jne.. ;))

...ei munkaan olis aina pakko tarrata yhteen sanaan välittämättä ajatuksesta ;))

Mulle kissat on sellasia arjen sulostuttajia. Heti kun menen sohvalle istumaan on ne tulossa syliin kerjäämään rapsutusta. Koira tietty kanssa, mutta se vouhottaa vähän liikaa, kissat on rauhallisia nautiskelijoita (kuten ite).

Kahvihetket on buenoja.

Musiikki rentouttaa, innostaa tai piristää riippuen mitä valitsee ;))

• Animus kirjoitti:

...ei munkaan olis aina pakko tarrata yhteen sanaan välittämättä ajatuksesta ;))

Mulle kissat on sellasia arjen sulostuttajia. Heti kun menen sohvalle istumaan on ne tulossa syliin kerjäämään rapsutusta. Koira tietty kanssa, mutta se vouhottaa vähän liikaa, kissat on rauhallisia nautiskelijoita (kuten ite).

Kahvihetket on buenoja.

Musiikki rentouttaa, innostaa tai piristää riippuen mitä valitsee ;))

..on ihania, mulle riittäisi yksikin. Mutta en ole vielä tarpeeksi totutellut ajatukseen pelkästään sisäkissasta. Se perusluonne, ainakin maatiaiskissalla taitaa olla 'villi ja vapaa'..
        Retkiltään se sitten palaa, ja voi sitä hellyyden määrää..

• Tapsako

työelämästä pois olleena en enää erota onko arki vai viikonloppu. Kaupatkin auki joka päivä, ainoa asia että lapset ei kuulemma mene viikonloppuna kouluun.
      Omalta kohdaltani voisin siirtyä 7.n päiväiseen mitään tekemättömyys viikkoon, nimittäin aikaa on vaikka myydä asti... :))

• Sani

..vuorotyössä. Ei niin selkeää eroa arjella ja viikonlopulla.
        Tietysti hiukan rajoittaa ihmisten tapaamista & läheisempää ihmissuhdettakin tämä. Useimmat kuitenkin vapailla viikonloppuna, ja itselle se osuu kokonaan vapaaksi harvemmin.
        On kuitenkin oma valinta tää vuorotyö, siksi ei auta valittaa :))

• vio-letti

Minulla on vain elämää. Eikä elämäänsä voi mihinkään pakoilla. Kun vain jotenkin pärjään tämän raihnaisen maallisen majani kanssa, niin lopusta voi itse luoda vaikka minkälaista juhlaa...

• Sani

Taisi muuten olla Irwinin biisikin..
        Se kait munkin pitäis 'ymmärtää'. Josko silloin loppuisi ajoittainen levottomuus.
        Kait tämä täällä, siis palstalla oleilukin voi olla jonkinmoista pakoa, joskus..

• vio-letti
        Sani kirjoitti:

Taisi muuten olla Irwinin biisikin..
        Se kait munkin pitäis 'ymmärtää'. Josko silloin loppuisi ajoittainen levottomuus.
        Kait tämä täällä, siis palstalla oleilukin voi olla jonkinmoista pakoa, joskus..

Juu, Irwin se osasi sanoiksi somitella tätä elämää, käytäntö oli sitten taas vallan toinen kalossi. On se kanssa yksi miettimisen arvoinen juttu että ensin saa tämän elämän ihan lahjana, mutta käyttöohje ei seuraa mukana. Siinä onkin sitten hitonmoinen opettelu, siinä elämän elämisessä. Joskus siihen menee koko elämä. Minulta meni puolielämää...

Levottomuus ja elämäntuska, niinkuin nautinto ja onnikin kuuluvat elämään. Jos ei mitään missään tunnu, saa alkaa huolestumaan. Rauhan ja levon saa sitten haudassa. Eikä kai meillä nyt sinne vielä kiirus ole? ;)))

• Sani
        vio-letti kirjoitti:

Juu, Irwin se osasi sanoiksi somitella tätä elämää, käytäntö oli sitten taas vallan toinen kalossi. On se kanssa yksi miettimisen arvoinen juttu että ensin saa tämän elämän ihan lahjana, mutta käyttöohje ei seuraa mukana. Siinä onkin sitten hitonmoinen opettelu, siinä elämän elämisessä. Joskus siihen menee koko elämä. Minulta meni puolielämää...

Levottomuus ja elämäntuska, niinkuin nautinto ja onnikin kuuluvat elämään. Jos ei mitään missään tunnu, saa alkaa huolestumaan. Rauhan ja levon saa sitten haudassa. Eikä kai meillä nyt sinne vielä kiirus ole? ;)))

Etenkin toi jälkimmäinen kappale sun viestissä.
        Sellaistahan se, elämä saa, ja sen pitääkin tuntua.
        Sellaistakin lausahdusta näkee jossain, että "kuolema kuittaa univelat".. silläkö sitten lohduttautuu, kun oikein väsyttää? :)
        Juu, nyt ei ole kiirus minnekään, eikä etenkään hautaan!

• mirham
        Sani kirjoitti:

Etenkin toi jälkimmäinen kappale sun viestissä.
        Sellaistahan se, elämä saa, ja sen pitääkin tuntua.
        Sellaistakin lausahdusta näkee jossain, että "kuolema kuittaa univelat".. silläkö sitten lohduttautuu, kun oikein väsyttää? :)
        Juu, nyt ei ole kiirus minnekään, eikä etenkään hautaan!

ainakin hetkeksi rentouttaa,,,olen joskus opetellut sellon soittoa,sitä sitten vinguttelen ..ja kun oikein innostun ja uppoudun soittamiseen niin alkaa kuulua epämääräistä meteliä ylä sekä ala-kerrasta(asun kerrostalossa)..naapuri pelko pitää harrastuksen kurissa..:))

• ggnojoP

Kunnon filmit tai Itse soitettu naapurin kiusa.

• mirham

Naapurit saattaa...ottaa sen kiusaamisena..
        Mutta meikäläiselle se on omatekemä taide nautinto:)

• mirham kirjoitti:

Naapurit saattaa...ottaa sen kiusaamisena..
        Mutta meikäläiselle se on omatekemä taide nautinto:)

Mr Pojonggilla lienee taas vitsailu päällä :)
        Mikäpä teidän naapureille sen hienompaa, kuin saada silloin tällöin taidenautintoja kotiinsa :))

• ollikolli-63

Kun puottelen puutöiden pariin autotalliin..
      Siellä kun väkertää niin huolet ja haaveet jää taka-alalle..
      Sen verran pölyistä hommaa etten suosittele sitä kaikille..
      Ei se nyt ihan pakenemista ole mut kuitenkin..

• ..kadehdin, niin ihmisiä, jotka osaa "väkertää", kädentaitoja siis.
        Tuskin sä kuitenkaan halonhakkuuta tarkoitit? ;))

• ollikolli-63
        Sanin kirjoitti:

..kadehdin, niin ihmisiä, jotka osaa "väkertää", kädentaitoja siis.
        Tuskin sä kuitenkaan halonhakkuuta tarkoitit? ;))

Kun muksut(häiriötekijät :)) on koulussa niin voi paremmin keskittyä..
        Inspis pitää ensin olla muuten ei tule kuin kuunneltua radioo mikä on tallissa ollessani aina päällä..
        Halon hakkuu on kuin pikajuoksua, muutamassa päivässä talven puut tulee tehtyä..:))

• Sani
        ollikolli-63 kirjoitti:

Kun muksut(häiriötekijät :)) on koulussa niin voi paremmin keskittyä..
        Inspis pitää ensin olla muuten ei tule kuin kuunneltua radioo mikä on tallissa ollessani aina päällä..
        Halon hakkuu on kuin pikajuoksua, muutamassa päivässä talven puut tulee tehtyä..:))

..on vain nurinpäin kääntynyttä ihailua ;)
        Ja vielä talven puutkin niin nopeasti tehty, aina vaan pahenee :)

• tuffe

Pojonggilla mutta toiste päin, muitten tekemä musiikki ja omatekoiset leffat (

• Ei mult ois saanu noin vaikeaa ;)
        Tilanteen mukaan suunnilleen noita kaikkia, jotka avauksessa mainitsin (mitähän siel olikaan ;)
        Täällä piipahtelu toisinaan. Hassusti sanottu varmaan, mutta joskus tää palsta tuntuu vähän kuin ystävältä, kokonaisuutena, kaikkine ihmisineen :))

• jpntar

jurppii, hikilenkille ja kovat löylyt..käristemakkaraa takassa ja jotain rauhoittavaa musiikkia ja se on siinä:) Jospa sitä seuraavaan kertaan sitten jaksaa..

• Silti oli tarkoitus lähteä kunnon lenkille. Vaikken sokeria olekaan, ympäriinsä harmaana kiertelevät pilvet estivät, ja lenkki jäi ihan 'nysäksi'.
        Oli vielä liian tuoreessa muistissa, kun vähän aikaisemmin juoksin keskeltä metsää pois ukkosen ja sateen alta (en ihan kerinnyt, että suihku tuli melki siinä samalla :))

• jpntar
        Sanin kirjoitti:

Silti oli tarkoitus lähteä kunnon lenkille. Vaikken sokeria olekaan, ympäriinsä harmaana kiertelevät pilvet estivät, ja lenkki jäi ihan 'nysäksi'.
        Oli vielä liian tuoreessa muistissa, kun vähän aikaisemmin juoksin keskeltä metsää pois ukkosen ja sateen alta (en ihan kerinnyt, että suihku tuli melki siinä samalla :))

muuten kauaa, kun olin pienessä sateessa lenkillä koirien kanssa, ja oli muuten mahtava:)))

• Laahustava

Kirjallisuutta mikä käsittelee kaikenlaista ihmismieleen liittyvään ,uskontoa, ufoja ja yleesäkkin sellaista mikä selittämiseen ei äly riitä(ainakaan oma).Kivasti irtoaa jalat maasta ja pää hipoo pilviä. Tästä johtuen on pakko ottaa ainakin kerran kuussa mörökölli känni niin saa jalat tukevasti maahan.

• Sani

Seuraavana päivänäkö ne jalat sitten tukevasti maassa? ;)
        Sori, takerruin sivuseikkaan. Ei tainnut juuri kukaan kirjoja muistaa mainita, vaikka uskoisin aika monen lukevankin. Kuka mitäkin.
        Itse kunnostauduin kesäloma-aikaan; kirjastosta kolme kirjaa lainassa, kaikki myöhästyivät kolme viikkoa. Ja sitten vielä se, että luin vain yhden niistä :)

• Krista

tulee euforinen flow kun soittaa reipasta musiikkia keittiötouhuilun lomassa, käy suihkussa ja harjoittelee täysin palkein laulutuntinsa läksyt. On vain yksi mutta: Joku voi tulla kylään just kun on menossa se kolmiviivanen cee...

• suihkussakin laulelet. Siinä tulee sitten kiire pukeakin jos vieraita vastaan :))

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6275
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      642
      2594
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1209
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      82
      1113
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      75
      1064
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      59
      1064
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      65
      942
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      69