HRDC;n hyväksymää työtä 'Skilled Worker' Visa-hakemusta varten

Epätoivoon jo Vaivunko?

Eli: haluaisin laittaa hakemuksen menemään, tavoitteena muuttaa pysyvästi Kanadaan ja hankkia kansalaisuus.

Olen tutkinut asiaa jo kauan (www.cic.gc.ca-sivuilla lähinnä), mutta mistään en ole löytänyt vinkkiä miten saisin hankittua työtä ennen kuin alan hakemaan työlupaa/maahanmuuttolupaa (permanent resident status)?

Jos kukaan on tätä kautta saanut kansalaisuuden/ tietää asiasta enemmän/ tai tietää työnantajia, jotka ovat halukkaita palkkaamaan suomalaisia, niin laittakaa vinkkiä.

Thanks

3

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lannenhunttari

mutta uhrauksia se voi vaatia,ja yksi sellainen saattaa olla tyonhaku matka tanne can. jouduin sen itse tekemaan 30v. sitten,ennenko sain muuttoluvan.
      mutta usko pois se on sen arvoinen,jos joudut sen tekemaan,ja sen perusteella tanne paaset.
      kansalaisuus on eri juttu,silloin on oltava maassa
      vah.3 vuotta.ennenko voi anoa sita...l-h..

• JMA

sulla tarvitse olla työtä valmiina kun menet Kanadaan! Voit ensin hakea permanent resident-statusta Skilled Worker -kategoriassa, saat vain lisäpisteitä jos sinulla on valmiiksi työpaikka. Sinulla täytyy vain olla valmiiksi tarpeeksi kokemusta jostakin siinä skilled worker -listalla mainitusta työstä. Oletko laskenut omat pisteesi sivuilla? Kohtuuhelposti korkeakoulutettu ja vähän oman alan töitä jo tehnyt saa pisteet täyteen!

Statuksen saamiseen menee useampi kuukausi yleensä joten tuskinpa sinua kukaan valmiiksi jo palkkaisi. Tai siis ainahan voi niinkin hyvää tuuria olla, mutta todennäköisempää löytää töitä kun sulla on jo status valmiina. Eikä sinne tarvi samalla lähteä kun saat permanent resident -statuksen, muistaakseni siinä oli usea kuukausi aikaa tulla maahan, silloin voisit helpommin hakea töitä turvallisesti Suomesta käsin (ei tarvi HRDC-hyväksyntää kun olet permanent resident-statuksella) tai mennä ilman töitä paikan päälle, elää säästöillä tai ottaa jonkun hampurilaisbaarin työntekijän homman vähäksi aikaa kunnes löydät mieleistä työtä.

Voit toki mennä työluvalla Kanadaan ja hakea permanent residentiä sieltä mutta ei se helpompaa ole kun se työpaikka pitäisi silti olla.

Itse olen ollut tavallisella työluvalla ja avoimella työluvalla Torontossa, mutta se oli ihan eri juttu kun mieheni oli siellä lähetettynä työntekijänä, silloin on paljon helpompi saada työlupa, ei tarvi HRDC:n hyväksyntää. PErmanent residentiä minäkin olen miettinyt hakevani joku päivä, ehkä tässä lähivuosina lähdetään takaisin Kanadaan...

• Timpsax

Kauanhan tällä hetkellä kestää permanent resident statuksen käsittely skilled worker -kategoriassa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1108
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60