Hirveitä kärpäsiä

Muutama vuosikymmen sitten ilmestyi Suomeen, ainakin Länsi-Suomeen, hirvikärpäsiä.

Aikanaan sain minäkin yhden hiuksiini, onnistuin saamaan sen sormiini ja puristin lujaa tappaakseni. Eikö mitä! Kun irroitin otteeni, vipelsi siivetön kärpänen kuin ei mitään olisi tapahtunut.

Uusi yritys ja kynsien välissä sain mokoman nitistettyä.

Jos siis haluatte tappaa hirvikärpäsen niin ottakaa iso vasara tai mieluummin kirves ja pölkky, ötökkä on iljettäväkin. Nykyään saa yhdellä marjastus-/sienestys-käynnillä kymmenen kärpästä hiuksiinsa.

Onvatko tuttuja?

6

1074

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi hirveitä tuttuja, nuo hirvikärpäset.

Ovat kuulemma jo Kuusamossa asti nousemassa ylös pohjoiseen, kuinkahan poroparoille käy kun nuo sitkimykset leviävät Lapin perukoille?

Laitoinpa kerran marja vaatteet pesukoneeseen. Kone pyörimään ja lopuksi puhtaat vaatteet pois.
      Hieman kun ravistin, kappas kummaa hirvikärpänen se sieltä iloisesti alkoi juosta täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Ei auttanut 40º eikä pesupulverin pyöritys, sitkeä ilkimys.

huh,huh.Tosi hirveitä tuttuja.

• ulkosuomalainen

Tutustuin noihin kavereihin kesalla Suomessa kaydessani,suomalaisen sisun ovat perineet ja sitkea henkisia ovat,voisiko niita jotenkin jalostaa kansakunnan hyodyksi, vaikkapa maanpuolustukseen?

• Prilli
        ulkosuomalainen kirjoitti:

Tutustuin noihin kavereihin kesalla Suomessa kaydessani,suomalaisen sisun ovat perineet ja sitkea henkisia ovat,voisiko niita jotenkin jalostaa kansakunnan hyodyksi, vaikkapa maanpuolustukseen?

...että ne ovat tulleet Venäjältä. Voi olla, että heikäläisillä, ne on jo valjastettu maanpuolustukseen, kun niitä on ollut siellä aina. Hirvikärpäs-know-how on ainakin kehittyneempää siellä.

• matteus
        Prilli kirjoitti:

...että ne ovat tulleet Venäjältä. Voi olla, että heikäläisillä, ne on jo valjastettu maanpuolustukseen, kun niitä on ollut siellä aina. Hirvikärpäs-know-how on ainakin kehittyneempää siellä.

Naapurissa ovat kehittäneet hirvikärpäset hyökkäyssotaa varten, ja menestyksellisesti ovatkin meillä edenneet, kuten edellä saimme kuull... eiku lukea.

Nyt ne pirulaiset on koulutettava tunnustamaan maamme puolueettomuuspolitiikka ja suuntaamaan tarmonsa terrorismin vastaiseen taisteluun. Jos homma onnistuu, voisimme muodostaa hirvikärpiäisistä EU:n erikoisjoukkoihimme keskeisen aselajin?

• sarkikala

metsään ollenkaan. Silti yksi komea hirvikärpänen hyökkasi rantatiellä kimppuuni. Ja olen kuullut että niitä on täällä Länsi-Suomessakin.

• mumeli

Eilen viimeksi tapoin 5 hirvikärpästä kun tulin vattuja poimimasta.Ne on niin kamalia otuksia,että huuuuiiii.muutama vuosi sitten olin ystävättäreni kanssa marjassa ja sitten menimme mökillä saunaan ja kunnon löylyt ja tukan pesut ja vielä papiljotit päähän,niineikös kaksi pirulaista mönki vielä huivin alta otsalle.hhrrrr.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3647
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1537
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe