Niin siinä Keskeneräisten tarujen kirjassa oli taustatietoa sormuksien historiasta ja siinä mainittiin Sarumanin "pattitilanne" kun hänellä oli Gandalf vankina ja Nazgûlit tuli koputtamaan Orthancin ovelle. Eikös se ollut jotenkin niin että hän olisi voinut siinä vielä valehdella Nazgûleille ja pysyä hyvien puolella mutta kun hän huomasi että Gandalf oli paennut niin hänen oli pakko alkaa lopullisesti pahaksi? (en ole nyt aivan varma asioiden paikkaansapitävyydestä) Kuitenkin pointti on, että mitä luulisitte tapahtuneen jos Saruman olisi pysynyt hyvien puolella, mitä olisi tapahtunut? Kaikkihan kyllä päätyi hyvin, sormus tuhoutui, mutta olisivatko jotkin asiat menneet aivan toisin jos Saruman olisi pysynyt hyvillä?
Ensimmäisenä tulee mieleen tietysti Helmin syvänteen taistelu, joka olisi jäänyt väliin ilman Sarumanin Uruk-haita.
tässäkin on varmasti useampiakin asiavirheitä mutta siitä on jo aikaa kun olen lukenut Keskeneräisten tarujen kirjan ja nyt yhtäkkiä rupesi vaivaamaan ;)
Saruman & mitä jos..
Pafe
2
648
Vastaukset
- sarkku
suuttui niin gandalfin paosta että katumus kuihtui siihen. hänhän valehteli joka tapauksessa nazguleille, sanoi, että gandalf on hänellä vankina. eikä se ollut viimeinen kerta kun hänellä olisi ollut mahdollisuus vaihtaa puolta: orthancin parvekkeella hän sai mahdollisuuden tulla alas ja olla avuksi, mutta kieltäytyi. ja vielä senkin jälkeen kun sauron oli lyöty, hän kieltäytyi gandalfin ja frodonkin armosta.
- ...
...!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657