tuntuu, et nykyään en osaa tehdä mitään ilman viiniä.Pienessä pöhnässä kaikki inhottavat kotityötkin sujuu kun tanssi ja mikä pahinta, tykkään oikeesti konjakin mausta, joten sitäkin kuluu. Kuvittelen kai olevani jotenkin parempi, kun en juo esim. olutta, vaan muka hienommin viinejä ja konjakkia. Keksin myös hyviä selityksiä juomiselleni. En ole koskaan kovasti humalassa, mutta sen verran, et hauskalta tuntuu. Miten saisin kierteen poikki?
huolestuttaa
8
805
Vastaukset
- sAAmari
join fiinisti viiniä. Ja brandya, calvadosia, sherryä... Paitsi että silloin tällöin oli pakko hakea lisäksi olutta, ja mitä enemmän join niin sitä halvempiin laatuihin siirryin. Olin mukamas viininharrastaja, mutta lopulta ostin viinini 2-3 litran pahvilaatikoissa. Se siitä "makunautinnosta"...
Selityksiä löytyi myös. En mukamas saanut inspiraatiota töihin (luova työ) ilman "paria paukkua". Tai olin stressaantunut liiasta työstä ja tarvitsin "pari paukkua" rentoutuakseni. Jos jännitin jotain asiaa tai tulevaa tapahtumaa niin se oli hyvä syy ottaa parit. Sitten jälkeen päin oli taas hyvä syy ottaa parit. Jos myöhästyin metrosta niin oli hyvä syy käydä Alkossa. Jos ehdin metroon niin oli hyvä syy jäädä pari pysäkkiä aikaisemmin pois ja käydä Alkossa. Siivouspäivä oli hyvä syy juoda. Ja kun koti oli siisti niin oli mukava juoda. Jne jne.
En tiedä oliko se missään vaiheessa pelkkä tapa vai heti alusta alkaen riippuvuutta, mutta ainakaan vähentämisyritykset eivät onnistuneet, vaikka kerta toisensa jälkeen itselleni sääntöjä teinkin ('ei enää koskaan keskellä viikkoa'; 'ei enää yksin juomista'; 'ei ennen työpäivää'...)
Minun kohdallani toimi vasta AA, mutta se on sitten toiminutkin niin hyvin ettei enää tarvitse yhtään kaivata niiden entisten brandyjen ja viinien perään.
Jos haluat kuulla AA:sta lisää niin soita vastauspalveluun 040 8484000, saat langan päähän toisen naisalkoholistin (arvaan että olet nainen, arvaanko väärin?). Suosittelen, et voi ainakaan hävitä mitään! - Mullakin
Mutta mä ajattelen taas toisin päin, eli ajattelin olevani ihan ok normaali äijä, kun vedän kaljan aina joka väliin. Sitten kun en ole pöhnässä niin en meinaa saada unta ja maailma masentaa.
Tarvii koittaa nyt olla pari viikkoa juomatta, ettei tule oikeasti deekuksi.- j.e.j
Toi alkoholi-masennus-alkoholi kierre on paha. Kumpikin ruokkii toistaan. Alkoholi käyttö lisää masennusta ja masennus alkoholin lääkkeenä käyttämistä. Masennus ei pääse parantumaan niin kauan kuin alkoholi on mukana. Voi mennä kuukausia masennuksen paranemiseen täysin raittiinakin, joillekkin muutama viikko riittää. Masennus vaan tuppaa tulemaan takasin jos alkaa taas lipitellä alkoholia missään muodossa.
Ennen tuota maailmalle kuuluttamaani kännäystä olin liki 3 kuukautta vesilinjalla, ja myönnettävä on, että parempi siirtyä takaisin vesilinjalle. Pari ensimmäistä viikkoa on vaikeaa. Välillä iskee hillittömän levottomuuden ja tyytymättömyyden, ja ihmeellisintä on, kun ei itsekään tiedä mikä veetuttaa? Sen kuitenkin tiedostan, että hermostohan se rallattaa, ja huutaa lisää viinaa. Siitä se sitten olo rauhottuu, ja alkaa mieli kirkastumaan. Kolmannella viikolla huomaa, että eihän tässä mitään hätää ole. Suomessa ei kukaan nälkään kuole, ja kattokin on pään päällä. Mitä muuta ihminen tarvitsee? Alan tässä varttumaan puolukoiden kypsymistä, mutta niitä en tarvitse kossua varten, vaan syötäväksi.
- kaappijuoppo
onkaan, että nuo kotityöt jostain syystä sujuvat niin helposti ja vaivattomasti, kun on viinilasi odottamassa hyllyn reunalla pölyjä pyyhkiessä. Silitysrautakin luistaa kumman liukkaasti, kun viinitilkan hörppäsee välillä. Aikani minäkin olen sitä tehnyt ja nyt olen lopullisen päätökseni tehnyt, että se on loppu. Jääkööt kotityöt tekemättä, jos ne eivät ilman viiniä tule tehtyä. Tipattomuus ottaa koville, hermot on kireällä ja muutenkin raivo päällä. Mutta eiköhän se jossain vaiheessa helpota. Toivottavasti.
- kokenut
otti minullekin aluksi, mutta kun olen käynyt AA:ssa tuulettumassa, eivät kaikki pienet vastoinkäymiset enää riepottele. Ryhmistä saat tietoa puh. 09-750200.
- taas..
kävi näin.Ostin viiniä kun väsytti,ja teki mukamas mieli touhuta jotain esim.vaikkapa silitys(tykkään silittämisestä).No,piristihän se viinin otto,mutta eipä muutaman lasillisen jälkeen puuhastelut kiinnostaneetkaan,vaan siirryinkin puhelimeen pälpättämään:)t pörri
villapaju@suomi24.fi..niin eiköhän se
ratkaisu löydy..jos vain on sitä omaa halua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124