Henkinen ikä -dilemma

Animus

http://testit.mine.nu/TestaaMinut

Tuolta löytyy aika pätevän tuntunen henkisen iän testi, kuka on tehnyt? Mä oon tehny monta kertaa ja tulos on 44-51, äsken tuli 51!!!!! KAIKKI mun tuntemat ihmiset on saanu 18-22, siis aivan kaikki. MItä tää siis kertoo?

MÄ oon ihan aina taistellut kynsin ja hampain kaikkea keskiluokkaista tylsää aikuisuutta vastaan. Mua oksettaa sellaset vekkihameiset rouvashenkilöt, mä oon ikuinen kapinoitsija...mustaa päälle, heviä soimaan kovaa ja baanalle...ikivanha tatska kädessä...kaljan juon pullon suusta aina kun mahdollista...

Jokin aika sitten tuli porukalla puhe tästä samaisesta testistä ja taas muut kerto että "joo mä sain 18, mä 20, mä 18" ja sitten mä kerroin...yks sanoi että sähän olet aina ollu tosi aikuinen!

En nyt tarkoita sitä että haluaisin olla henkisesti 18 - KAIKKEA MUUTA!! Mutta joku tässä nyt mättää. Kyllä mä tohon testiin uskon, tietyt asiat vetää ikää nuorempaan ja tietyt (puutarhatontut yäk) vanhempaan päin.

Olisko tällainen henkinen seesteisyys, tyytyväisyys, onnellisuus ja sisäinen rauha niin VANHETTAVAA....?

Comments please!

24

1578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H...

Oikea ikä on 41 ja henkinen ikä 51. Eikä hävetä, mut Apulanta on ihqu!

• keskiyonkehraaja

Mulle tuli 23 oikee ikä 45 enkä huijannut paljon yhtään:))

Ja sitä oluttahan ei lasiin kaadeta:))

• mielialoilla?

Eri mielialat ja vuorokaudenajat saattais vaikuttaa tulokseen...Vai oletko vartavasten testannu aina samaan aikaan seurataksesi huviksesi(?) onko muutosta?

Kerran testasin kauheella vitutuksella ja tulos oli fyysistä ikää 10v vanhempi. Olen 44v.

Nyt kun elämäni on muuttunut parempaan suuntaan ja on kaikenpuolin raflaavampaa, on henkinen ikä pudonnut jo kauan sitten just tuonne 25-30. Nyt kokeilin niin 25v.

• Animus

...ja tulos aina omaa ikää vanhempi. En nyt muista testasinko eri vuorokauden aikoihin, eikä mielialakaan kovin paljoa heittele.

Olen siis henkisesti hyvinkehittynyt...Jos sulla oli vitutuksessa vanha ja toisinpäin voisi vetää siis johtopäätöksen että mä olisin masennuspotilas! Mutta kun totuus on kaikkea muuta!!!

Mä oon vaistomaisesti jo pitkään kannattanut henkistä kehitystä, tuo fyysinen menee vaan pahempaan suuntaan ;))

• vastaukseksi 46 vuotta eli lähes oikein (44).
      Mutta tuossa tilastopuolesa oli paljon enemmän minua nuoremmat pisteet saaneita.
      En tunne itseäni edes 44-vuotiaaksi, ihan vihreäksi noviisikis, tässä elämänkoulussa.
      Mutta vastuulliseksi olen tuntenut itseni jo kaksikymppisenä.
      Henkinen seesteisyys ei ole minusta vanhan ihmisen merkki.Olen tavannut nuoria, jotka ovat paljon pidemmällä tässä elämänpohdinnassa kuin minä..
      Voinhan olla jäleenjäänytkin......

• Loistava.polku

Murrosiän kriiseissä painiskelen siis edelleen.
      Hmph.

• mirham

Ilmankos tuntuu niiin seesteiseltä.....:)

• Animus

.....?

• vio-letti

Mitäkö se kertoo? Juu että viihdyt "lapsellisten" ihmisten seurassa ja he sinun. Tai että he käyttävät testissä vastauksina teini-ikäisiltä lapsiltaan ja heidän kavereiltaan kuulemaansa, vaikuttaakseen nuorekkailta.. :)

Kiva testi, 43 tuli tulokseksi minulla ja niin rehellinen olin kuin osasin. Ihan OK! isoilla kirjaimilla, täytän 50 runsaan kuukauden päästä. Olisin ollut kauhian pettynyt jos olisi tullut tulokseksi 18-22. Herrejee, se olisi ilmaissut etten olisi mitään oppinut tässä kovassa elämän koulussa...

Onnittelut sinulle tuloksesta 51!

Paras on mielestäni jos kasvaa iän mukana aikuiseksi, mutta säilyttää kaikki iät sisällään, - lapsen leikkimielen ja avoimmuuden, nuoruuden hulluuden, intohimon ja elämännälän ja tässä iässä nauttii siitä, ettei enää tarvi "koohottaa".

Kaljan voi kyllä juoda pullonsuusta jos siitä sellaisena tykkää, mutta sen aromit tulevat paremmin esille lasissa. 25-vuotisen whiskeyn voi myös kaataa kurkkuunsa suoraan pullonsuusta jos niin haluttaa, mutta sekin on paremman makuista lasista, jäällä tai ilman. Ja viinin juon myös mieluiten kauniista lasista hyvän ruoan kanssa... Hevit, kapinoinnit ja baanat ovat minun osaltani nykyisin hauskoja nuoruusmuistoja..., vekkihametta ei löydy kaapista, - kuluneita, virttyneitä, ihanan pehmeitä vakosamettifarkkuja kyllä, melkein samanlaisia kun minulla oli 70-luvulla :)))

Aikuisuus näyttää olevan vähän niin kuin uskonasiatkin; kukin tulee tyylillään "autuaaksi". Pääasia on, että on oma itsensä ja tyytyväinen siihen. Millainen sitten onkin.

• Animus

"Paras on mielestäni jos kasvaa iän mukana aikuiseksi, mutta säilyttää kaikki iät sisällään, - lapsen leikkimielen ja avoimmuuden, nuoruuden hulluuden, intohimon ja elämännälän ja tässä iässä nauttii siitä, ettei enää tarvi "koohottaa."

Just noin!

Nuin mäkin sen ajattelen. MIksi ihmeessä tavoite pitäisi olla puolet omasta iästä? On mukavaa olla sellainen aikuinen kun on. Mulla kesti pitkään hyväksyä omanlainen naisellisuus ja aikuisuus, mutta mikäs sen parempi. Yhtäaikaa aikuinen, kokenut ja viisas sekä iloinen hulluttelija - siinä hyvä yhdistelmä!

Otan onnittelut omasta henkisestä kypsyydestä ilomielin vastaan, kiitos ;)))

• Tapsako

nuorempi olin, oikea ikä 45 ja tulos 43. Ehkäpä tuo 7% prosentuaalinen osuus yli 3000 otannan joukosta tarkoittaa tilastomatematiikassa suhteellisen varmaa tulosta.
      Toisin sanoen olen omaan ikäiseni, JIHUU!!!

• mulle tuli 54.aika hyvin,kun tunnen itseni joskus 100 vuotiaaksi....:)))

• ollikolli-63

Aamulla kokeilin ja sain 40..
      Just äsken koklasin siten et muuten samat paitsi ekassa vaihdoin summassa toisen bändin,tulos 37

• Animus

...siis sen nuorekkaamman bändin!

• tuffe

Voisko se kypsyysaste ;) johtua siitä että on ollut kiltisti sanottuna tapahtumarikas elämä? Yleensä ihmiset jotka ovat käyneet läpi vaikeita asioita kypsyy eri tavalla kuin suojattua elämää viettänyttä...

Minä olen jälkeenjäänyt, henkinen ikä 29.

Ja kyllä ne puutarhatontut herää öisin, naapuri kertoi :))

• ne kaikki elämän "ojaan tipahtamiset"kasvattaa ihmistä henkisesti...

• Henkinen ikäni on 60 vuotta. Ei kun eläkepapereiden täyttöön. Hoitakaa te nuoremmat yhteiskuntavelvoitteenne, minä muutan vanhainkotiin.

• tuffe

saat vielä punnertaa täällä 5 vuotta ennen kuin me päästetään sut pinteestä :)

• ccrstyle
        tuffe kirjoitti:

saat vielä punnertaa täällä 5 vuotta ennen kuin me päästetään sut pinteestä :)

Kerrankin napsahti kohalleen.. henkiseltä iältäni olen samalla aallolla fyysisen kans!! Eipä tällaista tunnetta ole ollut sitten kouluvuosien.Hm.. jotenki vaan olen pettynyt??

• Ja heitin vastaukset vähän 'lonkalta', paljoa miettimättä, mutta pyrin rehellisyyteen.
      Sain 43, oikeesti 46 v. Ihan tyytsi oon :))

• whyme

testi. Mä olen 43v. ja henkinen ikä olikin 46v. Kyllähän sen helposti saa jos haluaa niin nuoremmaksi jos ei vastaa rehellisesti.
      Mutta mitä tällasilla testeillä sitten yleensäkään on virkaa? Eiköhän se ole vaan hupia? Seurustelin jonkun aikaa 10 vuotta nuoremman kans ja se kyllä tuntu et ois ollu sen 10 vuotta mua vanhempi.

• Animus

...nää testit enemmän on, mutta luulenpa että tässä nimenomaisessa on vinha perä. Ehkä tulos kertoo eniten itselle, jos osaa tulkita, mä en osaa...

• omanikäinen?

Perkele, minua ottaa päästä tuo nuoruuden ihannointi, vaikka vain henkisen iän! Jos olen lähes viiskymppinen, olen sitä ja ylpeä siitä. Rohkeus on ainakin huomattavasti parempi kuin nuorempana.

• Nani65

hyvä kysellä juttukumppaneilta henkistä ikää ekaksi ja jutella sellasten kanssa jotka samalla aaltopituudella henkisen iän suhteen. Kertoohan se paljon ihmisestä. Mielestäni minulla jos henkinen ikä on 27 vaikka olenkin oikeesti 40, niin ei varmaan paljon yhteistä ole ihmisen kanssa jonka henkinen ikä on 40 ja oikea ikä 27 tai oikea ikä 40 ja henkinen 63, mutta tämä on minun mielipide :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4910
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      91
      1385
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      142
      1189
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      977
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe