Paljonko kilsoja

tänäkesänä

on tullu ajeltua?

28

3044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fz6s.......

7600km, mutta vielä on aikaa...

• mullakin

Huhtikuun puolivälistä 9.500 km.

• fz6s.......
        mullakin kirjoitti:

Huhtikuun puolivälistä 9.500 km.

Aloitit samaan aikaan :)

• vielä pari kuukautta

vailla 18 000 km , tulee lokakuuhun mennessä n.25 000 joka on normaali määrä joka kesä, ajokausi alkoi tänä vuonna 27.03.

• matkamotoristi

700-800 km , tänä kesänä on tullut poljettua fillarillakin enemmän. Kuinkahan siinä nyt näin kävikään?

• alkaa

kunto repsahtaa.

• Teme
        alkaa kirjoitti:

kunto repsahtaa.

Että sen verran.

• 9000 kilometriä. Meinaa työt haitata harrastusta

• Hondatar

6000 km eikä sisällä yhtään pitkää reissua. Eka pyöräkesä. Enkä sitäpaitsi kerää kilsoja vaan kokemuksia. :)

• Mr HOnda

kokemuksia varmaan hondatar saa vaikka ei ajaisi metriäkään mutta sitähän ei kysytty vaan ajettua kilometrimäärää... ja vielä moottoripyörällä.

• minkälaisia

kokemuksia keräät?

• Klonkku

...tullu 8000km vapusta mut lisää on tulos vielä ainakin 1500km. Vähä kans työt haittaa harrastusta kun matkatöitä, et noikin kilometrit tullu oikeistaan vaan viikonloppuisin.

• M.S.

Huonosti menee sillä vain 1300km toistaiseksi. Mutta alkusyksy on yleensä ollut kaikkein mukavista ajoaikaa joten odotan syyskuun kirkkaan koleita päiviä jolloin konekin laulaa mukavammin raikkaassa ilmassa.

• Teeppama

Samoin toukokuusta heinäkuuhun ja 1300 kilsaa. Elokuu onkin mennyt pyörää korjaillessa mutta syyskuussa pitää yrittää ajaa enemmän kuin alkukesästä!

• yhtään

vaan pelkkejä maileja.

• on...

tullu mittariin noin 12 tuhatta kilometria ja tänään ensimmäiset lipat. Etunen alta jyrkähkössä oikeassa oli sepeliä tiellä. nyt vähän kolottaa paikkoja mutta eiköhän sitä taas kohta olla puikoissa jälleen. Pyörä kärsi vain muutamia naarmuja ja peilin katkeamisen.

• vasta,

kaaduit,miten ihmeessä kesän pysyit pystyssä?
        Tää ei ole mitään vittuilua,koska minä kaadun keskimäärin kerran kuussa.

• Klonkku

...ensimäisenä, et näkikö kukaan. heh d=o) Onneksi ei käyny pahemmin.

• Jönssi
        vasta, kirjoitti:

kaaduit,miten ihmeessä kesän pysyit pystyssä?
        Tää ei ole mitään vittuilua,koska minä kaadun keskimäärin kerran kuussa.

Just... kerran kuussa. Ja toiset ajavat 20 vuotta kaatumatta kertaakaan. Itse kaaduin kyllä tänä kesänä kerran, mutta toivottavasti toista ei tule ainakaan viiteen vuoteen... _Toivottavasti_.

• tuli
        Klonkku kirjoitti:

...ensimäisenä, et näkikö kukaan. heh d=o) Onneksi ei käyny pahemmin.

katsottua mihin se pyörä jäi tai meni. sen jäleen tuleeko autoja (jäänkö vielä sen alle). Pyörä pystyyn ja turvammisille vesille katsomaan miten pyörän kävi.

Kukaan ei nähnyt kai, tosin ei sillä mitään väliä olisi vaikka näkisi. Ei ollu paljoa tehtävissä.

• Klonkku
        tuli kirjoitti:

katsottua mihin se pyörä jäi tai meni. sen jäleen tuleeko autoja (jäänkö vielä sen alle). Pyörä pystyyn ja turvammisille vesille katsomaan miten pyörän kävi.

Kukaan ei nähnyt kai, tosin ei sillä mitään väliä olisi vaikka näkisi. Ei ollu paljoa tehtävissä.

Ku itte joskus paljon paljon nuorenpana lippas nii ihan ekana sitä pää pyöriku pöllöllä, et näkikö joku ja jos näki nii muina miehinä sitä pyörä pystyyn ja mutkan taakse pitelemään kättä tai jalkaa mihin nyt sattu kipeetä saamaan ja hirvee sadattelu ja pyörän tutkiminen. Heh. Mut kyllä sitä saa tarkkana olla ku ne fiksaa noita asfalteja niin monesti on niiden jäljiltä jotai hiekkaa ja kiviä tiellä ja mutkis.

• Kake
        Klonkku kirjoitti:

Ku itte joskus paljon paljon nuorenpana lippas nii ihan ekana sitä pää pyöriku pöllöllä, et näkikö joku ja jos näki nii muina miehinä sitä pyörä pystyyn ja mutkan taakse pitelemään kättä tai jalkaa mihin nyt sattu kipeetä saamaan ja hirvee sadattelu ja pyörän tutkiminen. Heh. Mut kyllä sitä saa tarkkana olla ku ne fiksaa noita asfalteja niin monesti on niiden jäljiltä jotai hiekkaa ja kiviä tiellä ja mutkis.

About 8tkm on tullut tänä kesänä pörräiltyä, piikillä. Eli ensimmäinen pyöräkesä on tien päällä ollut, mutta vielähän kausi jatkuu...

• 1.4. alkaen

joista 0,40 eur / km ja hupiajoja noin 600 km.

Ja kautta on vielä pitkälti jäljellä...

• Matkamotoristi

vaikka siitä verot joutuu maksamaan. Mulle firma maksaa vain 27 snt/km, joka on verohallinnon määrittelemä veroton maksimikorvaus.

Mopon mittariin tälle kesälle tullu 17800 km.

• otapa selvää
        Matkamotoristi kirjoitti:

vaikka siitä verot joutuu maksamaan. Mulle firma maksaa vain 27 snt/km, joka on verohallinnon määrittelemä veroton maksimikorvaus.

Mopon mittariin tälle kesälle tullu 17800 km.

En sitten tiedä onko mopoille jokin eri korvaus kuin autoille, mutta kyllä verohallinnon määrittelemä maksimkorvaus oman auton käytöstä on 40 senttiä / km. En koskaan ole mitään veroja maksellut...Meidän firman matkalaskuohjelma ei tunne muuta kulkuneuvoa kuin oman auton, joten ei siinä laskua tehdessä tarvii edes omaatuntoa venytellä.

Sitä paitsi, miksi mopon km-korvaus pitäisi olla autoa pienempi? Työkalu maksoi yli 30 tonnia, vakuutukset vanhan tonnin kuussa ja samalla bensalla kulkee moni maantiepaise. Rengaskulut ja huollot ovat auton vastaavia kalliimmat (okei, unohdin auton talvirenkaat..)

• minä
        otapa selvää kirjoitti:

En sitten tiedä onko mopoille jokin eri korvaus kuin autoille, mutta kyllä verohallinnon määrittelemä maksimkorvaus oman auton käytöstä on 40 senttiä / km. En koskaan ole mitään veroja maksellut...Meidän firman matkalaskuohjelma ei tunne muuta kulkuneuvoa kuin oman auton, joten ei siinä laskua tehdessä tarvii edes omaatuntoa venytellä.

Sitä paitsi, miksi mopon km-korvaus pitäisi olla autoa pienempi? Työkalu maksoi yli 30 tonnia, vakuutukset vanhan tonnin kuussa ja samalla bensalla kulkee moni maantiepaise. Rengaskulut ja huollot ovat auton vastaavia kalliimmat (okei, unohdin auton talvirenkaat..)

Verohallinnon mukaan mp:n veroton kilometrikorvaus on 27 snt. Veropetos jos auton mukaan laskutat!

• Klonkku
        minä kirjoitti:

Verohallinnon mukaan mp:n veroton kilometrikorvaus on 27 snt. Veropetos jos auton mukaan laskutat!

...tekee matkatöitä ja joutuu käyttämään omaa kulkuneuvoa ympäri vuoden, niin talvethan sitä silloin kulkee autolla ja jos kesäksi vaihtaa työmatkat motukalla kulkemiseksi nii miksi siitä pitäisi eriksensä matkalaskussa ilmoitella?? Jos ne nyt kumminki 7kk maksaa sen 40c/km niin se 4kk mitä ajaa (jos kk:n kesäloma)motukalla nii tuskin edes firmaa kiinostaa... Vaikka kuilkisit hevosella.

• Harri

No näköjään tuli 127km. Ihan oikeasti. Edellisenä taisi tulla 22km. Ekana vuonna tällä pyörällä tuli ajettua 2750km. -03 ja nyt 2911km mittarissa. Öljyt vaihdettu kolme kertaa. Eikä ajettu metriäkään sateessa koko aikana. Joskus joku saa hyvän pyörän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3647
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2376
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1721
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1537
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1448
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe