Hei!
Onkos "minä rakastan sinua" viittomakielellä niin että ensin viitotaan "minä" sitten "sinä" ja lopuksi "rakastaa"?
"Minä rakastan sinua" viittomakielellä?
5
10112
Vastaukset
- -TP-
Viitotaan yleensä vain "rakastan" sitten "sinua". Ei välttämättä tarvi viittoa "minä", mutta voihan sen viittoa jos haluaa.:)
- Kikkarapää
viittoisin: Mä rakastan sua. Suomenkielen mukaan siis. Hmm...
- Iitu
eli voit myös viittoa sen i love you eli peukku, etusormi ja pikkurilli pystyyn. :D
-vk:n ohjaajaksi opiskeleva-
- SusQ
Meille ainakin opetettiin se "tavallisin tapa"(?) viittoa "minä rakastan sinua". Eli minä (osoitus itseen) rakastan (kädet ristissä sydämen päällä) sinua (osoitus toiseen). :)
- Kuuron_puoliso
On paljon eri tapoja viittoa "minä rakastan sinua." Tavat vaihtelee viittomakielittäin. Suomen taktillinen (kuurosokeille) viittoma lauseella on "sormella olkapäälle (ei oikeastaan väliä mille ruumiin osalle) koskettaminen ja saman kohdan koskettaminen heti perään koko kämmenellä."
Amerikan viittomakielellä voit tunnustaa rakkautesi osoittamalla itseäsi, laittamalla kätesi ristikkäin rintakehän päällä ja osoittamalla rakkautesi kohdetta.
Yleispätevä rakkauden merkki on yhdellä kädellä viitottavissa. Käytännössä näytät rakkauden kohteellesi kättäsi, josta olet "laittanut nyrkkiin" keskisormen ja nimettömän. Eli juurikin tuo hevimerkki, mutta peukalo vapaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971535Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521042
- 72965
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
- 105855
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 82820
- 42814