Lista hyvistä tuotteista

Tahtoo tasoa

Voisitteko kirjata tähän ketjuun sellaisia tuotteita, jotka ovat tuotteina muita parempia, tuovat elämään yllättävää helpostusta, järjestystä tai muuta extraa ja kertokaa myös miksi. Tuote voi olla kallis tai edullinen, mutta hinta / laatusuhteen pitäisi olla kohdallaan.

Omalta kohdaltani voisin mainita esim. Marimekon vaakaraidoitetun kylpytakin, jossa on trikoopinta ja froteinen vuori. Eipä kylpytakki voi parempi olla; kaunis, pysyy hyvin kiinni (nepparit), ei liian paksu, kuivuu nopeasti ja joskus mökillä huppu on kiva, jos hyttyset syövät. Laatukin on hyvä, vaikka oon jo monet kerrat pessyt, niin edelleen kuin uusi. Voi käyttää myös aamutakkina.

22

1250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vexi

sen parempaa hinta/laatu suhteeltaan saa hakea
      ja tuskin löytää.Mä ostin sen pari kymppisenä
      eikä ole menny vielä mikskään ja kymmeniä
      kantoja ja kiviä oon sillä vääntäny.Työkalu
      sarjassa varmasti paras:)

• Talousihme

on hyvä keksintö. Munakello toinen, kun on huono muisti niinkun mulla. Kello päälle kun pistää potut kiehumaan, tai kananmunat, tai mitä vaan. On sitten kattilasta muutakin noukittavaa kuin mustunut pohja.

• Iili
        Talousihme kirjoitti:

on hyvä keksintö. Munakello toinen, kun on huono muisti niinkun mulla. Kello päälle kun pistää potut kiehumaan, tai kananmunat, tai mitä vaan. On sitten kattilasta muutakin noukittavaa kuin mustunut pohja.

Kummallista, että Amerikassa käytetään yhä sellaisia omituisia 1800-luvun pyykkipoikia, jotka ovat paljon huonompia kuin meillä ja muualla maailmassa.

• Iili

Lähes 50 vuotta vanha kahvimerkki. Hyvää kahvia, joka on sinnitellyt hengissä kaikkien mullistusten läpi. Vaaleampi paahto kuin pahimmassa kilpailijassaan Juhla-Mokassa. Molemmat ovat hyviä, mutta Kulta-Katriina on säilyttänyt minun mielessäni aina sen ykkössijan.

Varmasti hyvä rautakanki ja hyvä kirves ovat sellaisia tuotteita, jotka kestävät ihmisiän.

(Anekdootin tapaisena voin kertoa isäni kylpytakista. Hän osti sen 1930-luvun lopulla. Hän käytti sitä 40 vuotta, kunnes hän kuoli. Hänen jälkeensä minä käytin sitä 20 vuotta. Se pestiin monta sataa kertaa. Se oli siis jokapäiväisessä käytössä 60 vuotta, kunnes meni rikki! Mitään niin hyvää laatua ei voi nykyisin edes kuvitella.)

• Nailonsukat kestää 30 vuotta käyttöä ennen kuin kuluu puhki. Talvisukiksi saa jalkapallo- ja urheilusukkina, kesälaatua en ole löytänyt 30 vuoteen, puuvillantuottajat painostivat lopettamaan tuotannon.

Toinen hyvä oli nailonpaita. Kesällä viileä, kun tuuli pääsi läpi esteettä, talvella lämmin kun sitoi paljon ilmaa neuleeseensa. Helppo pestä ja rypistymätön. Kesti kulutusta. Puuvillantuottajat painostivat tehtaat lopettamaan tuotannon.

Karvalakki aitoa turkista. Paljon lämpimämpi ja kevyempi kuin tekoturkis.

• lannenhunttari

meilla koko perhe on 'perso' tuolle tuotteelle. vahinko,etta suamalaiset ei osaa myyda muailman parasta suklaata,tanne lannelle.sita hyvin harvasta paikasta taalta saa.
        tai ehka se on hyvakin...vois tulla entista pahempi 'linjavika' jos olis joka kaupassa suatavana.

• Iili
        sitroen kirjoitti:

Nailonsukat kestää 30 vuotta käyttöä ennen kuin kuluu puhki. Talvisukiksi saa jalkapallo- ja urheilusukkina, kesälaatua en ole löytänyt 30 vuoteen, puuvillantuottajat painostivat lopettamaan tuotannon.

Toinen hyvä oli nailonpaita. Kesällä viileä, kun tuuli pääsi läpi esteettä, talvella lämmin kun sitoi paljon ilmaa neuleeseensa. Helppo pestä ja rypistymätön. Kesti kulutusta. Puuvillantuottajat painostivat tehtaat lopettamaan tuotannon.

Karvalakki aitoa turkista. Paljon lämpimämpi ja kevyempi kuin tekoturkis.

...oli puuvillaa. Se oli froteeta molemmilta puolilta. Sisäpuolelta frotee oli leikattu auki. En ole millonkaan nähnyt samanlaista kudosta.

Juu, nailon kestää ja kestää.

Vielä 60-luvulla oli miesten sukkia, jotka oli vahvistettu nailonilla, evätkä ne menneet rikki ollenkaan. Sen takia varmaan nailonvahvisteet lopetettiin.

Suomessa oli Wickströmin moottoritehdas. Se teki moottoreita veneisiin. Ne eivät rikkoutuneet milloinkaan. Samaa moottoria käytettiin veneessä vuosikymmenestä toiseen. Niitä on vieläkin käytössä, ja Wickströmin maine on aivan legendaarinen.

Wickström meni kumoon: sen tuotteet olivat liian hyviä! Kenelläkään ei ollut koskaan tarvetta ostaa uutta moottoria. Vanha moottori siirrettiin uuteen veneeseen.

• Iili

...jonka nimi oli "Peach Milk". Käytin sitä vuosia. Se oli ruotsalaisen Barnängenin tuote. Sitten se vedettiin pois markkinoilta. Kävin parin vuoden ajan ostamassa sitä Ruotsista. Minulla on arka iho, ja se oli minulle aivan ihanteellinen saippua.

Sitten, kuin taivaan lahjana ilmestyi markkinoille LV! "Kahdesta en luovu", ja se toinen on LV. Minulla oli allerginen työtoveri. Eräänä päivänä hän tuli luokseni, näytti kätensä, ja sanoi: "TSADAA. Ei mitään ihottumaa!" Hän oli alkanut käyttää LV-saippuaa ja LV-pesuainetta.

Saas nähdä, miten kauan tällaista mainostavaa keskustelua hyväksytään!

Minulle on elämäni aikana tullut se kokemus, että jos pidän jostakin tietystä tuotteesta, niin sen valmistaminen lopetetaan. Sellainen oli esimerkiksi tammisaarelaisen firman "Erikoismetwursti". Se oli tosi hyvää, ja sitä oli vaikea löytää mistään kaupasta. Sitten yhtäkkiä yrityskaupan seurauksena sen laatu huononi niin dramaattisesti, että sitä ei enää ostanut kukaan, ja se vedettiin pois markkinoilta.

• Pirre*

frotee tuotteet ovat hyviä.. ja kalliita...
      Yksi vika niissäkin on, väriään ne eivät pidä.

• Hämmästyin kuullessani uutisista, että Marimekkokin teettää tuotteitaan Kiinassa.
        Taitaa olla hieman kiinalainen juttu. ;)

Mitä mieltä te olette?
        Tiedättekö te tuotteita, jotka ihan varmasti olisivat puhtaasti suomalaisia?
        Onko asialla merkitystä?

• Iili
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Hämmästyin kuullessani uutisista, että Marimekkokin teettää tuotteitaan Kiinassa.

Mitä mieltä te olette?
        Onko asialla merkitystä?

EU puuttui tässä takavuosina jopa "Suosi suomalaista" -kampanjaan.

"Made in Finland" -merkki ei sekään merkitse, että tuote olisi kokonaan tehty suomessa. Onkohan sen kotimaisuuden asteen oltava jotakin 80%:n luokkaa?

Marja Kurki on aikojen alusta teettänyt huivinsa Kiinassa. Luultavasti kaikki tekstiilituotteet tehdään suurimmaksi osaksi ulkomailla.

• Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Hämmästyin kuullessani uutisista, että Marimekkokin teettää tuotteitaan Kiinassa.

Mitä mieltä te olette?
        Onko asialla merkitystä?

kuiskittu julkisuudessa, että Marimekkommekin saa ne "Porsensa" Virosta ja Kiinasta..:)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

kuiskittu julkisuudessa, että Marimekkommekin saa ne "Porsensa" Virosta ja Kiinasta..:)

merkitystä sillä ei kai itse tuotteen laatuun ole, mutta työllisyyteen tietenkin on, mutta minkäs näille teet...osingot ovat tärkeämpiä kuin se mahdollinen työttömäksi jäävä ompelija...maalimassa vallitsee nyt kovat arvot; markkinavoimien lainalaisuudet.

• ovat hyviä

Kastike- ja myös puurokattilana on ihan ohittamaton se Hackmanin kuparikasari. Kallis, mutta kestääkin ihmisiän ja joka kerran kun käytät, voit olla tyytyväinen.
      Naisten arkialusvaatteista; sloggejakin paremman ovat Mey-merkkiset alushousut, puuvillaiset ja mukavat käyttää. (Hinta noin 15 euroa. Juhlahepeneet ovat ihan eri juttu!

• olen allekirjoittanut

sponsorointisopimuksen kyseisten firmojen kanssa.

• kataloogi sekä oluet/siiderit kaikkineen taitaa olla kokonaisuutena niitä käyttäjiensä mielestä parhaita,laadun,kuin hinta/laadun suhteen;valitettavasti ehkä vain liian monen.

Omakohtaisesti parasta ja edullisinta on radiokanavien tuotteet kokonaisuutena.
      Lähes maksutonta ja helposti käytettävää nautintoa jokaiseen vuorokaudenaikaan.

• Remmari

Se ei enää ole suomalaista. Eipä silti: en ikinä ole ostanut sitä, joten minulle on yks hailee.

• Remmari
        Remmari kirjoitti:

Se ei enää ole suomalaista. Eipä silti: en ikinä ole ostanut sitä, joten minulle on yks hailee.

Nyt taisin sekoittaa Koskenkorvan ja Finladia-votkan keskenään. Noh, en ole ikinä ostanut kumpaakaan.

• Remmari kirjoitti:

Nyt taisin sekoittaa Koskenkorvan ja Finladia-votkan keskenään. Noh, en ole ikinä ostanut kumpaakaan.

mutten juonut.

Pro Koskenkorvakin tarvittiin,ettei sitäkin menetetty 'vihulaiselle'.

• pitävät kutinsa

Olen ostanut Boråsin niitä luxuslaatuisia (satin?) pussilakanoita. Hirvitti hinta, kun ostin, mutta ovat todella mukavat käyttää. Ei muuta kuin pesuun ja käyttöön. Kyllä on eroa kuin yöllä ja päivällä, kun vertaa esim. tavallasiin puuvillaisiin.

• Iili

Minulla on kaksi Finlaysonin pussilakanaa, joita olen käyttänyt jo 30 vuotta. Ostin ne alennuksella tehtaan myymälästä. Ne ovat parhaat, joita minulla on koskaan ollut: Ne ovat 260 cm pitkät ja itsestään siliävät. - Minä haluan, että lakana pysyy jalkopäästä patjan alla, ja nämä ovat ainoat, jotka ovat niin pitkät, että ne tosiaan pysyvät. En käytä peittoa, vaan pelkkää lakanaa. Pussilakana on lämmin, kun sen on kaksinkertainen ja sisään jää ilmaa.

Olen kyllä kuullut, että jossakin myydään "ylipitkiä" (pussi)lakanoita, mutta en tiedä missä.

Onkohan koko Finlaysonia enää edes olemassa?

• Blondi

suloisen pehmeitä satiinilakanoita ei voita sitten mikään, kun nukun ilman yöpaitaa aina. Suorastaan sivelevät ihoa, kokeilkaa. Ovat aika hintavia, mutta kannattaa hankkia.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      181
      7614
    2. Suomea odottaa karu kohtalo

Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.
      Maailman menoa
      266
      1854
    3. Kerro mistä alkaen

Se ihastuminen alkoi? Mikä vuosi?
      Ikävä
      68
      1299
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      72
      1223
    5. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      64
      1197
    6. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      57
      1188
    7. Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!

Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1124
    8. Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja

Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa
      Ikävä
      93
      1112
    9. Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?

Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti
      Tv-sarjat
      51
      1095
    10. Olet upea nainen

Upea nainen oot.
      Ikävä
      36
      1046
    Aihe