Hiilaripitoisuuksista

selvyyttä asiaan

Periaate on siis se, että kaikkia ruokia voi syödä, kunhan pitää PÄIVITTÄISEN hiilarinsaantinsa
alle sen tietyn tason, sanotaan vaikka 30 g.

KÄYTÄNNÖSSÄ tarkoittaa sitä että viljatuotteita ja sokeria sisältäviä tuotteita ei voi syödä.

Kertokaa minulle, mitä KASVIKSIA EI *kannata* käytännössä syödä, kiitos! Entä mitkä ovat hedelmistä ja marjoista ne EHDOTTOMAT eit?

Entäpä kasvis/lihaliemikuutiot ym? Niissä on hiilareita jotain 15% (?), kannattaako sellainen laittaa ruokaan vai meneekö siinä jo sitten se päivän hiilariannos?

Kiitoksia asiallisesti vastanneille!

2

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peikko

1. Kyllä.

2. Näin olen ainakin itse tehnyt viimeiset 8vk.

3. Katso finelistä. www.fineli.fi Valitse vasemmalta "eniten/vähiten" vaihtoehto, ravintotekijäksi "hiilihydraatti imeytyvä" ja ruoankäyttö luokaksi sitten erikseen "hedelmät" "kasvikset" jne. Valitse vielä määräksi 100kpl. Itse sitten otin nämä listat talteen Exceliin ja poistin sellaisia ruoka-aineita joita en koskaan tulisi käyttämään. Periaatteessa kaikkia joissa on HHta vähemmän kuin 5g/100g, niin voi käyttää. Tosin itse olen kyllä käyttänyt myös esim porkkanaa.

4. Meillä ei ollut juuri nyt lihaliemi kuutioita, joten en voinut tuota hiilari määrää tarkistaa. Finelin mukaan se olisi 15g/100g. Mutta koska yksi kuutio painaa vain 10g, niin HHta siinä on silloin 1,5g. Ja kun se jaetaan 2-4 syöjän kesken, niin sillä ei ole juurikaan merkitystä.

• Hiilareiden kannalta voi toki käyttää lihaliemikuutioita, mutta ota huomioon, että niissä on runsaasti transrasvoja(osittain tai kokonaan kovetetut kasvirasvat), eli juuri niitä huonoja rasvoja, joita tulee vältellä! Eli kannattaa etsiä sellaiset tuotteet, joissa niitä ei ole...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe