yleismielipidettä..

Minävain^^

terriereistä kaipailisin? millaisia ovat rotuina? haukkuvatko paljon? ovatko sopeutuvaisia? yms.. kiitos vastanneille:)

6

346

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie
    • siskon veli

en enään ota muuta kuin terriereitä=) jokainen koirahan on oma yksilönsä, eli terriereitäkin on joka lähtöön. luonnetta löytyy tarvittaessa, ja se myös näytetään. jos kaikki menee koiran mielestä hyvin, niin ei mitään hätää. mutta jos koira kokee tulleensa kaltoin kohdelluksi, niin saa "varoa". koiran luonteen "muotoutuminen" on loppujen lopuksi niin paljon kiinni perheestä missä koira aikuistuu.

• Terriereitähän löytyy todella pienistä todella suuriin n.20-70cm ja painoltaan parista kilosta pariinkymmeneen kiloon ja ylikin. Eli on hyvin hankalaa sanoa, että millaisia terrierit ovat luonteeltaan. Vähän sama kuin kysyttäisiin, että millaisia ovat noutajat luonteeltaan. Mutta itse voisin oman kokemukseni perusteella sanoa, että haukkuminen on koulutuskysymys, mielestäni terrierit eivät hauku sen enempää kuin muutkaan koirat. Ovat yhtä sopeutuvaisia kuin muutkin ym.

• lellu1960

Ainakin ne terrierit,joita olen tuntenut,ovat olleet kivoja koiria.Sisua ja luonnettahan niistä löytyy usein enemmän kuin isommistaan.Monenkokoisiahan niitä on,mutta pienikin terrieri on "iso koira,pienessä koossa "

• Itselläni on kylläkin seropi, mutta koska siinä on pystykorvan lisäksi kettu- ja saksanmetsästysterrieriä, uskoisin että jotenkin on myös terrierit tulleet tutuiksi =) Tuo meidän poika kun näyttää ainakin luonteensa puolesta perineen juuri terrierigeenejä. Mitä itse olen ehtinyt tässä huomata, luonnetta ja omapäisyyttä kyllä ainakin löytyy, välillä jopa rasittavuuteen asti =P Vaikka välillä kovapäinen onkin, ei tuo meidän Risto kuitenkaan tyhmä ole. Nopeasti on monet temput oppinut, tietysti sen omilla ehdoilla kun on jaksanut innostua. Energiaa ja vauhtia kyllä riittää myös, ja uteliasuus muita ihmisiä, koiria ja asioita kohtaan yleensä on aina havaittavissa. Pääsipä tuo eilen livahtamaan ovesta ulos ja juoksi suoraan alakerran naapurin kämppään ja sukkana makuuhuoneen sängyn alle, heidän asuntonsa ovi kun sattui juuri olemaan auki. Kyllä oli hiukan noloa hakea poikaa pois, kun en edes kunnolla näitä ko. naapureita tunne.
      Niin, ja tuo itsetunto näyttäisi olevan myös ihan kohdallaan, välillä pikkukoiran ego tuntuu olevan jopa asuntoa isompi.
      Elikäs muutamalla sanalla kuvailtuna: energinen, itsevarma, iloinen, seurallinen, omapäinen, viisas, peloton, vauhdikas, utelias... Näillä sanoilla voisin ainakin Ristoa kuvailla =)

• Välillä kotona saa hirveitä räksytyskohtauksia, mikä kuitenkin lienee enemmän perua tuon pystykorva-äidin puolelta... Ulkona kuitenkaan muille ihmisille ja koirille ei yleensä hauku.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3500
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2316
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1701
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1418
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1236
    Aihe