mitta alkaa täyttyä...

raadollista

Olen tavannut mieheni teini-iässä.Ihastuin hänen kiltteyteen,huumorintajuun,kohteliaisuuteen joka tuntui turvalliselta. Muutaman vuoden seurustelimme,kunnes ostimme yhteisen asunnon ja muutimme yhteen.Elimme onnellista perhe-elämää johon syntyi myös kolme lasta. Aika kului ja menimme naimisiin. Olin huomannut mieheni mustasukkaisuuden,jos esim.kävin ystävien kanssa ulkona.Vähensin menemisiäni,en halunnut tuottaa hälle pahaa mieltä. Nyt ollaan asuttu yhdessä 20 vuotta. Jo muutaman vuoden elämämme on ajautunut vain huonompaan suuntaan. Kaikki on varmaan lähtösin siitä,että minä haluan mennä ystävieni kanssa ja mieheni ei sitä halua mustasukkaisuutensa vuoksi,lisäksi olen koko ajan tiukasti hänen tarkkailun alla mitä teen ja mihin meen ja kuka esim. mulle soittaa.Tekstiviestini hän on lukenut jo pitemmänaikaa.On kulunut aikaa eikä meillä ole toisillemme ollut mitään sanomista, eli mykkäkoulua ollaan eletty.Lisäksi mieheni juopottelee joka viikonloppu. Alkuun ajattelin että jaksan tätä mustasukkaisuutta joka on yleensä henkistä sekä juopottelua lasten takia ja pysytään yhdessä.Mutta nyt alkaa mittani olla täysi.Henkisesti alan olla ihan loppu ja tuntuu ettei päivissäni ole mitään iloa.Olen alkanut miettiä erilleen muuttamista.Puhuin siitä miehelleni,mutta hänen mielestään meidän pitää jatkaa yhdessä. Mutta kun katson häntä ja ajattelen aikaa taakse päin en muista milloin oisin ollut oikein rakastunut häneen... en enään vuosiin. Miksi minusta tuntuu että elämäni valuu hukkaan koska en nauti tästä tilanteesta,haluaisin jotain muuta enkä elää näin,myös lapsia pitäisi ajatella he ovat tällähetkellä peruskouluikäisiä. Kuka tai ketkä tästä lähtee...

11

2710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teidän kannattaisi lasten kanssa muutta vaikka vähäksi aikaa pois taikka jotai muita ratkasuja tekemään kohta alat olla loppu.

• Eroamassa

Kuulostaa niin tutulta tuo sinun tarinasi. Itse olen ollut naimisissa 18 v, 2 lasta ja nyt eroamassa. Ero on pantu vireille jo kaksi kertaa ennenkin ja erilläänkin asuttu n. vuosi aikaisemmin. Aina vaan olen ottanut miehen takaisin, kun en ilmeisesti osaa päästää irti. Nyt mies muutti viikko sitten ja oloni on ihan kauhea, vaikka koko kesän odotin että lähtisi. Lasten kannalta tämä edestakaisin vatkaaminen on varmasti kamalaa, mutta en vaan voi sille mitään, että pohjimmiltani taidan kuitenkin rakastaa sitä luuseria. Meidän ongelmat on puhumattomuus ja viikonloppujuopottelu, mutta mukana on myös mustasukkaisuutta ja jopa pettämisiä. Aina on kuitenkin päätetty yrittää, mutta siihen se sitten jää, pelkkään yrittämiseen. Mitään konkreettista ei tapahdu. Luulen, että tässä vaiheessa sitä on jo niin kasvanut toiseen kiinni, ettei osaa elää ilman häntä, vaikka järki sanoisikin, että niin on parempi. Kunpa vaan löytäisi siihen voimat. Järjellä ajatellen tiedän, että lopullinen ero olisi parempi ratkaisu.

• myös minulle

Sanoit, että olette hakeneet eroa myös aikaisemmin? Miten elatus- ja tapaamissopimukset puretaan, jos sellaiset on kerennyt tekemään avioeron harkinta-ajan alussa. Sitten päättääkin yrittää yhdessä ja peruu avioeron??? Miten avioeron käsittely keskeytetään?

Meillä harkinta-aika (luultavasti) auttoi. Yritämme uutta yhteistä alkua, emme lasten takia vaan, koska Rakastamme toisiamme!!!

• Eroamassa
        myös minulle kirjoitti:

Sanoit, että olette hakeneet eroa myös aikaisemmin? Miten elatus- ja tapaamissopimukset puretaan, jos sellaiset on kerennyt tekemään avioeron harkinta-ajan alussa. Sitten päättääkin yrittää yhdessä ja peruu avioeron??? Miten avioeron käsittely keskeytetään?

Meillä harkinta-aika (luultavasti) auttoi. Yritämme uutta yhteistä alkua, emme lasten takia vaan, koska Rakastamme toisiamme!!!

Meillä tehtiin kaikki viimeksi heti harkinta-ajan alussa, eli elatus- ja tapaamissopimukset sekä omaisuuden ositus. Eroprosessihan keskeytyy itsestään, kun ei toista vaihetta haetakaan. Elatus- ja tapaamissopimuksia emme mitenkään peruneet, vaan nyt uuden harkinta-ajan alettua jatkamme siitä, miten aikanaan sovimme. Ainakin minä odotan näin. En siis ole varmistanut mistään, mutta oletan että on ok.

Harkinta-ajan tarkoitushan on nimenomaan harkita ja onnellisintahan on, jos käy kuten teillä, että yritätte uudelleen. Syvimmällä sydämessäni minäkin edelleen toivon, että niin kävisi meillekin, mutta miehelläni on jo toinen joten aika epätodennäköiseltä näyttää. Onnea ja voimia teille!

• vastauksestasi
        Eroamassa kirjoitti:

Meillä tehtiin kaikki viimeksi heti harkinta-ajan alussa, eli elatus- ja tapaamissopimukset sekä omaisuuden ositus. Eroprosessihan keskeytyy itsestään, kun ei toista vaihetta haetakaan. Elatus- ja tapaamissopimuksia emme mitenkään peruneet, vaan nyt uuden harkinta-ajan alettua jatkamme siitä, miten aikanaan sovimme. Ainakin minä odotan näin. En siis ole varmistanut mistään, mutta oletan että on ok.

Harkinta-ajan tarkoitushan on nimenomaan harkita ja onnellisintahan on, jos käy kuten teillä, että yritätte uudelleen. Syvimmällä sydämessäni minäkin edelleen toivon, että niin kävisi meillekin, mutta miehelläni on jo toinen joten aika epätodennäköiseltä näyttää. Onnea ja voimia teille!

näin ajattelinkin menevän. Meillä suhteessa ollut pettämistä ja aristelen jatkoa, vaikka toinen vannoo rakkauttaan. Pärjään ihan hyvin yksinkin lasten kanssa, mutta myönnettävä on, että rakastan itsekin. Pelko loukatuksi tulemisesta ja saman h.vetin kokemisesta uudestaan arveluttaa...

• niinpä niin

Mitäs tästä opimme? Sen että kannattaa aloittaa kaikki tosi nuorina ja tehdä lapset ajoissa, heti kun on menty avioon jne. Sillä tavalla saa hyvän verukkeen sille että "haluaa elää vielä elämäänsä, yhtä rattoisasti kuin silloin nuorenakin", vai mitä.
      Sen vaan sanon, että anna lapset miehellesi ja jatka sinä vaan sitä menetetyn nuoruutesi etsimistä, mutta älä sitten jälkeen päin tule itkemään jos kaikki ei mennytkään kuten kuvittelit!

• mitä?

Eikö oikeasti parisuhteessa olevalla ihmisellä saa olla omaa aikaa ja omia menoja??Kyllä pitää pystyä toiseen luottamaan.Molemmille omaa aikaa lisää,mut ei tietenkään liikaa.Ja etenkin sitä yhteistä aikaa.

• 'niinpä niin'

vaikeuksia luetun tekstin hahmottamisessa? Lue aloittajan juttu hitaasti uudestaan ja ala vasta sitten rähisemään, jos vielä huvittaa.

• JATKUVA ONGELMA

Miesten huono itsetunto!!??

Mustasukkaisuus, jatkuva juopottelu,
      oman ajan ottaminen itselleen, kun siltä tuntuu.

Jokainen järkevä nainen ottaa aikaa myös itselleen. Jos miehen itsetunto ei sitä kestä, niin mies hoitoon. Jos naisen itsetunto ei kestä, niin nainen hoitoon.

Jos kumpikin hoitaa itseään, niin varmasti suhde onnistuu. Muuten ei onnistu. Läheisriippuvuus, kyttäily, epäily, erouhkailu ym. eivät ole kuitenkaan rakkautta. Ne ovat alistamista tai valtataistelua, peliä ja pelaamista.

• Mies

Tuo huono itsetunto saattaa olla ennemmin seuraus kuin syy. Se on seurausta huonosta ja epätyydyttävästä suhteesta.

Toisaalta kirjoitat typerästi että huono itsetunto olisi miesten ongelma, kyllä se on sitä yhtä paljon naisillakin. Toisaalta asenteesi saattaa olla yksi syy miksi roikut Avioero palstalla ;-)

• eron partaalla

11 vuotta yhteistä taivalta ja niistä 5 vuotta naimisissa ja yhtenä päivänä kaikki sortuu. Sain tietää mieheni pettäneen minua ja sellaisen kanssa jonka kanssa olen päivittäin jutellut. Ei ole ystäväni. Yhteiselämä ei mielestäni enää onnistu ja harkitsen eroa. Mutta kun on 3 ihanaa tenavaa ja omistusasunto. Kysyin tältä kyseiseltä naiselta kuinka hän voi olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Syyttää omaa humalaansa jonka seurauksena "menetti muistinsa" ja eihän hän vaan minun mieheni on syyllinen. Millainen on ihminen kun ei kunnioita toisten elämää????? Mieheni luulee eron olevan minulle helppoa jäisiväthän lapset asumaan minun kanssani. Olen vain tekemässä elämäni raskainta ja vaikeinta päätöstä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7823
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5607
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4861
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4823
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3584
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2838
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      62
      2564
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2458
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2402
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2284
    Aihe