Mikä saa sinut kirjoittelemaan täällä? Kirjoitteletko/luetko palstaa päivittäin?
Saatko tästä itsellesi jotain vai vain ajankuluksi kirjoittelet?
Oleko koskaan ollut kiinnostunut henkilökohtaisesti jostain nimimerkistä?
Voiko mielikuvaan/kuviin/ääneen ihastua ja kuinka kauan ihastus voi kestää, jos tapaamisia ei ole?
Oletko koskaan löytänyt "kumppania" netistä ja millaisia kokemuksia siitä on?
MIELENKIINNOLLA KYSELEN
39
2302
Vastaukset
- äskettäin
Käyn täällä siksi että kotona ei jutella tarpeeksi asioista. Lohduttaa kun huomaan että muillakin on aika samanlaisia juttuja mielessä . Joskus vastaan jollekin jos osaan keksin jotain fiksua. Olen kiinnittänyt huomiota niihin jotka käyvät usein omalla vakitunnuksellaan, jonkinlainen mielikuvakin heistä on syntynyt. En ole ottanut kehenkään yhteyttä ainakaan vielä.
- jpntar
varmasti löytääkin täältä samassa tilanteessa olevia, ja monelle täälläolo on tärkeääkin. Anonyymiys on turvallinen muoto jutella vaikeistakin asioista..Kyllä tuokin on varmaan totta, että kun seuraa kirjoittelua täällä pitempään on helppoa luoda "kuva" hlöistä..Itse en jouda enää tänne kuin käväisemään, mutta se on minulle tapa moikata vanhoja "tuttuja"..Ja kyllä täälläkin on ilmassa kemiaa..yksi passaa toiselle, toinen toiselle..:))Mutta tarkkana pitää kulkea täällä!!!!
- tuffe
"Mikä saa sinut kirjoittelemaan täällä?"
Sopii hyvin minun elämäntilanteeseen, ei ole työkavereita ketä kiusata, ja lapset ovat vielä sen verran pieniä (2 x 7 v) etten vapaasti pääse lähtemään. Kotityötkin on tehty yleensä vasta siihen aikaan ettei enää kehtaa sen jälkeen mennä kylään :)
"Saatko tästä itsellesi jotain vai vain ajankuluksi kirjoittelet?"
Saan hyvän mielen. Jos en saa, pysyn poissa.
"Oleko koskaan ollut kiinnostunut henkilökohtaisesti jostain nimimerkistä?"
Jep. Niin kuin Goldie kirjoitti, seurailen myös välillä mitä joku tietty henkilö kirjoittaa. Niin naisista kuin miehistä.
"Voiko mielikuvaan/kuviin/ääneen ihastua ja kuinka kauan ihastus voi kestää, jos tapaamisia ei ole?"
Hups, alkaa kaduttaa että valitsin tämän vastaustyylin, siis että vastaan sun joka kysymykseen erikseen ;) *Rykäsee kurkkua* Menipä vaikeaksi... Totta kai voi ihastua, mutta oisko niin että kannattais siinä tapauksessa varautua siihen että mielikuvitus voi tehdä kepposet? Eli ei silti odottaa liikaa. Olisikin hauska tietää kuinka kauan ihmiset ovat kirjoittaneet toisilleen ennen tapaamista. Suhteet ovat yleensä kehittyvää sorttia, joten en usko että se samanlaisena pysy pelkkänä viestittelynä.
"Oletko koskaan löytänyt "kumppania" netistä ja millaisia kokemuksia siitä on?"
Ystäviä on löytynyt. Muuten uskoisin että täältä kumppanin hakeminen voi olla hyväkin tapa. Oppii ensin tuntemaan sen tärkeämmän, eli elämänkatsomuksen.- jpntar
yhtä tervejärkinen Tuffe..:))))
- istuttua
koneella aika paljon, töitten tai työn puutteen takia.
Ei tää mikään mun ykköspalsta ole, välillä menee vuosia ettei viitsi ees lukee. Nyt kaiketi ollut sen verran tylsää että tullut lueskeltua tätäkin monta kertaa viikossa. Riippuu miten aiheet sattuu meneen.
Vähän vaihtelee: joskus sätti buumeja, joskus jotain nettipelejä, joskus kovaa meilailua, nyt enenpi ihmisten riesana keskusteluissa. Eli ajankulua.
Noita ammatti- ja asiapalstoja seurailen aina tilanteen mukaan.
Se tällaisessa yleiskeskustelussa on hyvä että tänne voi kirjoittaa melkein asiasta kuin asiasta. Tai no ainakin asian vierestä.
Ei oikein ihmiset kiinnosta yleensäkkään, saati teennäiset nimimerkkipersoonat. ... kuka helevatan tollo täältä kumppaneita liveen hakee????
Ai jaa että mitä saa??? No ihmetellä ihmisten kummallisia käsityksiä elämästä ja asioista..... Toisekseen pienet konekirjoitussulkeiset ei tee mulle pahaa jos jostain innostuu vaahtoamaan.
=DW=- jpntar
pahasti silmiin tuo.."teennäisistä nimimerkkipersoonista..."..Kaikki me olemme merkkimme takana persoonia. Jokainen meistä on erilainen, ja kirjoittaa tyylillään, joten ei kai nyt sentään..TEENNÄISIÄ...Ei tässä jaksaisi keksimällä keksiä, mitä kirjoittaisi..kaikki lähtee ihmisestä itsestään..Jos joku valehtelee ja kieroilee niin se on hänen häpeänsä! Mutta vain HÄNEN! Ajankulukin voi olla rehellistä..joillekin..
- ainoastaan
jpntar kirjoitti:
pahasti silmiin tuo.."teennäisistä nimimerkkipersoonista..."..Kaikki me olemme merkkimme takana persoonia. Jokainen meistä on erilainen, ja kirjoittaa tyylillään, joten ei kai nyt sentään..TEENNÄISIÄ...Ei tässä jaksaisi keksimällä keksiä, mitä kirjoittaisi..kaikki lähtee ihmisestä itsestään..Jos joku valehtelee ja kieroilee niin se on hänen häpeänsä! Mutta vain HÄNEN! Ajankulukin voi olla rehellistä..joillekin..
että kirjoittajilla on nettiyhteys ja että he osaavat sen verran suomea että saavat jonkinlaisen sepustuksen aikaiseksi.
Lukemaan pystyy jos on nettiyhteys ja osaa jotenkin tavailla suomea.
En usko joulupukkiin, mutta vielä vähemmän uskon virtuaalipersooniin. Taitaapi tällanen keskustelupalsta olla helpoimpia paikkoja esittää ihan mitä tahansa. Harvempi tosin esittää huumeriippuvaista umpitolloa murrosikäistä nettihäirikköä. (kolme pistettä)
=DW=
- suna45
oikein asetun illalla koneen ääreen ja tutkin mitä on kirjoitettu ja otan osaan keskusteluun jos vain voin ja asia on kiinnostava.
en ole tavannut netistä ketään,mutta moikka tuttuja on,ja yksi kirjeenvaihto kaverikin on löytynyt,enkä montaa niitä tarvi.näin voimme mielipiteitä vaihtaa ja "kuunnella" toisia. ihan hyvä juttu nykypäivänä;)) - Laahustava
Päivittäen luen mitä on palstalla kirjoiteltu.
Itse vasta opettelen kirjoittelua ja on aika vaikea saada sitä mitä on mielessä tänne kirjoitettua.(eikä se onnistunut nytkään) - Loistava.polku
Kun on hiljaisia hetkiä duunissa, selailen mitä ihmiset on kirjoitelleet ja vastailen jos siltä tuntuu. Kausittaista minullakin: vuosi-pari chattipalstalla, sitten taas sama aika keskustelupalstalla enkä chatin ovea suunnilleen aukaisekaan.
Vapaa-aikanani en koneen äärellä istu.
Muutama nikki on joiden jutuista pidän tosi paljon ja joita oikeesti arvostankin, sukupuolesta riippumatta.
Netistä en "kumppania" etsi, yhden tosi hyvän live-ystävän olen löytänyt chattipalstalta. - Nani65
nettituttavuuksissa on se, että jokainen ihminen tietää millainen pidetty ihminen on. Mielipiteet voi kirjoittaa sen mukaan miten ne "kuuluisi" olla, mutta todellisuudessa ei kuitenkaan pysty elämään niin. Jokainen tietää hetken keskusteltuaan toisen kanssa mitä toinen haluaa kuulla ja sanoo ne asiat ollen silloin toisen mielestä "täydellinen" mutta todellisuus on kuitenkin aivan muuta. Minä olen mielestäni aika hyvä ihmistuntija, mutta käytän siinä paljon toisen eleiden ja katseiden ym. tutkiskelua, joka kertoo paljon enemmän kun sanat eli en toisen kirjoituksesta tai puhelinkeskustelusta pysty vetäämään juuri mitään käsitystä toisesta. Eipä sen puoleen, ei kait sitä netin kautta tarvitse kenenkään korvien väliin yrittää tosissaan päästä :)
- Loistava.polku
Minulla taas on nettikirjoittelusta ihan päinvastainen kokemus. "Live-elämässä" pyrin pikemminkin olemaan loukkaamatta ketään, varon vähän sanomisiani, olen liiankin kohtelias jne... Netissä sen sijaan töräyttelen ihan mitä sattuu ja olen itse asiassa paljon rehellisemmin oma itseni enkä muuta tahdo edes yrittää.
Koska minusta tuntuu ettei kukaan voi netissä "oikeasti" loukkaantua... Pelkästään netin kautta tutuiksi tulleet tuntuvat jotenkin kuvitteellisilta henkilöiltä, ihan kuin tv-sarjan hahmot tai jotain....
Olen vissiin vähän pöpi. - samanlainen ote
Loistava.polku kirjoitti:
Minulla taas on nettikirjoittelusta ihan päinvastainen kokemus. "Live-elämässä" pyrin pikemminkin olemaan loukkaamatta ketään, varon vähän sanomisiani, olen liiankin kohtelias jne... Netissä sen sijaan töräyttelen ihan mitä sattuu ja olen itse asiassa paljon rehellisemmin oma itseni enkä muuta tahdo edes yrittää.
Koska minusta tuntuu ettei kukaan voi netissä "oikeasti" loukkaantua... Pelkästään netin kautta tutuiksi tulleet tuntuvat jotenkin kuvitteellisilta henkilöiltä, ihan kuin tv-sarjan hahmot tai jotain....
Olen vissiin vähän pöpi.Itse tykkään jotta teksi on "puhtaanpaa" kun nonverbaaliset jutut eivät ole sotkemassa asioita. Samaten liven kaikenlaiset takaumat ja suhdeasiat ja oman edun tavoittelut jäävät netissä paljon vähemmälle.
Luulen että monesti tulee toimittua itelleen "totuudentorvena" kun saapi paukautettua just niinkuin aatteleepi. Olen muutamia vuosia kirjoittanut valtavasti kaikenlaista nettiin ja meileihin ja pöytälaatikkoon, se tuntuu selvittävän omia ajatuksiani.
Mua ei ihmiset kirjoituksiensa takana juurikaan kiinnosta. Lukisin joskus mieluusti pelkät tekstit ilman nimmareita, kun tahtoopi joittenkin jutut jäädä lukemati jos nikki on tullut liika tutuksi:)
=DW= - PirreXX
Olen vissiin vähän pöpi.Olen samaa mieltä kanssasi Loistava Polku tuosta ekasta kappaleesta. Eli oikeassa elämässä olen minäkin liian kiltti ja toimin liikaa muiden mukaan.
Täällä netissä olen usein erimieltä kuin muut ja kirjoitukset lähtee joskus aika äkkiä..Ketään en halua loukata (olen varmasti tehnyt sen jo)..:(((
Täällä on helppo sanoa oikea mielipiteensä, mitä ei kyllä siviilissä tulisi sanottua.
Miksi täällä pitäisi yrittää jotakuta miellyttää.. minun tapani on tämä ja muut saavat toimia kuten haluavat..:) - ollikolli-63
Kirjottaa voi tosiaan niin että toinen/toiset saa susta halutunlaisen kuvan mutta miksi ihmeessä mitään roolia pitäisi vetää täällä..
Eikö siitä ennemmin tai myöhemmin jää kiinni kun joka tapauksessa puhuu itsensä pussiin..jossain vaiheessa.
Itse toimin niinkuin opetan eli jos mölisen niin vain ja ainoostaan totta, ehken lapsellisesti ajattelen myös toisten tekevän niin..
Eihän tämä palsta mikään lihatiski ole ettei korvien väliin edes yritetä päästä jos aistin toisen jatkuvan epäluulon ja tuntisin olevani esim.sinun suurennuslasin alla olisi se minusta melko kiusallista..
En Nani usko ihmisten pahansuopuuteen äläkä sinäkään.. - jpntar
ollikolli-63 kirjoitti:
Kirjottaa voi tosiaan niin että toinen/toiset saa susta halutunlaisen kuvan mutta miksi ihmeessä mitään roolia pitäisi vetää täällä..
Eikö siitä ennemmin tai myöhemmin jää kiinni kun joka tapauksessa puhuu itsensä pussiin..jossain vaiheessa.
Itse toimin niinkuin opetan eli jos mölisen niin vain ja ainoostaan totta, ehken lapsellisesti ajattelen myös toisten tekevän niin..
Eihän tämä palsta mikään lihatiski ole ettei korvien väliin edes yritetä päästä jos aistin toisen jatkuvan epäluulon ja tuntisin olevani esim.sinun suurennuslasin alla olisi se minusta melko kiusallista..
En Nani usko ihmisten pahansuopuuteen äläkä sinäkään..ihminen muuttuu kokemusten myötäkin monesti araksi ja epäileväksi..Valitettavasti..itsepuolustustako?
- Nani65
ollikolli-63 kirjoitti:
En Nani usko ihmisten pahansuopuuteen äläkä sinäkään..usko, mutta sinut voisin ottaa suurennuslasin alle ;)
olen kiinnostunut kaikkien kirjoittelusta, vaikka hyvi harvalle tulee vastattua. Se on kai persoonallisuuskysymys.
Ajankukuksi aloitin täällä kirjoittelemisen, ja samalla mentaliteetilla aion jatkaakin.
Jotkut nikit tulleet ihan niin tutuiksi, että oikein innolla seuraa heidän kirjoituksiaan.
Sätistä olen löytänyt meilikavavereita, täältäkin olisi niitä kiva löytää.
Muutamia sätti ystäviä olen tapaillutkin ja mukaviksi ihmisiksi ovat osoittautuneet.
Nyt kotona netti rikki, en pääse kuin täältä töistä tsekkailemaan muiden kirjoituksia. Vähän on vieroitusoireita havaittavissa...ja viikonloppukin tulossa..voi minua- Eirek O.
että minkä hiton takia... pimeä puoleni?
Ei vaiskaan, ei kai sitä kirjoittelis, jossei siinäkin hommassa oma sihninkinsä olisi.
Voihan sitä kuvitella sci-fi -tyylisesti, että tämä palsta on sellainen yhtäaikaa "kaikentietävä, humaani ja blondi" tietokone, jolle voi heittää retosteltavaksi minkälaisen ropleemin tahansa. Kommenttien kirjo tosin vaatii jonkinmoista suodatusta - muuten alkaa löytyä etelän hetelmiä nenästä. Olen täällä lanseerannut mielestäni kuvaavaa termiä "kollektiivinen prosessointi" (suom. porukalla vunteeraaminen), joka on sinänsä mielenkiintoista ja näkökulmaa avartavaa.
Kommentit kertovat mun mielestä aika paljon mm. ihmisen ajattelun määrästä, laadusta ja sielun kokoluokasta. Varmaan elämänkokemuskin paistaa läpi, usein jopa kankeasta kirjallisesta ilmaisusta huolimatta. Ja kyllähän lueskelun sivutuotteena muodostuu jonkinlainen henkilögalleria - ei sitä voi kieltää. Tällä hetkellä kiinnostavimpia ovat muutamat rekkaamattomana kirjottelevat. Enemmän silti otsikot ratkaisevat, mitä tulee luettua.
Täällähän ei ole tarvis tuntea kaikkia/ketään. Asioista keskustellaan, mielipiteiden ei ole tarvis personoitua. Personoituminen sitä paitsi häiritsee usein asiaan keskittymistä, ja sen huomaa monien teksteistä. Silloin alkavat riidellä persoonat, asioiden asemesta. Eikä silloin kellään oo enää hauskaa.
Menee vähän itsensä toistamiseksi, mutta totean silti ääneen oman periaatteeni palstalla:
>> Keskitytään asiaan enemmän kuin henkilöön - Animus
Jonkunlainen keskustelupalsta pitää ihmisellä olla mielipiteiden vaihtoon, väittelyyn ja kahvi/lounas/muuten vaan -taukoja viihdyttämään. Mulla kausiluontoista.
Ihastuminen vaatii aina IRL treffit.
Treffasin yhden, tapailtiin pari kk, mutta se paljastu alkkikseks sohvaperunaks joten baibai. ..tähän vastaan ;)
Minusta on aika kiehtovaa, ettei juuri kenestäkään täällä tiedä kovin paljoa, 'liikaa'.
Jää hiven omalle mielikuvituksellekin tilaa. Ja suunnilleen kaikki, joita olen lukenut täällä vaikuttavat omalla tavallaan mielenkiintoisilta.
Mulle tämä on paljolti ajankulua/hupia.
Toisaalta kun olemus, ilmeet ja eleet eivät ole käytettävissä, paljosta jää myös paitsi, Eikä itsekään aina tule ymmärretyksi niin kuin haluaisi, se kait on omasta kirjallisesta ulosannista taas kiinni :)
Kyllä, mielikuviin voi ihastua, helpompaa kait se on kuin.. niin no, riippunee tapauksesta.
Joudun aika paljon töissä päätteeseen sidottuna olemaan, niin hienoa rentoutua näin.- mari
täällä ja muualla. Jos on mielenkiintoisia keskusteluja osallistun, jos ei ohitan ja vaihdan palstaa. En ole työelämässä tällä hetkellä, joten aikaa löytyy aina jostain rakosesta. Töissä ollessani ei meinannut löytyä aikaa edes lakisääteisiin taukoihin saati nettisurffailuun työaikana. Olenkin aina ihmetellyt, missä on sellaisia ihmeduuneja, että voi ja saa netissä surffailla työaikana. Olin itse pomona ja kamala piiskuri. Kenkää olisi tullut aika nopeasti lusmuille;)
- Loistava.polku
Joidenkin työtä ON netissä surffailu. >;)
Ihan oikeesti. - Animus
ratkaisee. Kun tekee työt nopeesti voi pari minuuttia sen jälkeen nettailla ;))
Jos pomo alkais mua kyttäilee ettisin paremman työpaikan. Ehdottomasti. Mä TARVITSEN luottamusta ja vapaat kädet. No pomo sanoi että sille on ihan sama millon oon paikalla ja miten teen hommat jos ne hoituu yhtä hyvin kun tähän asti. Jees! - välissä ennättää
Animus kirjoitti:
Jos pomo alkais mua kyttäilee ettisin paremman työpaikan. Ehdottomasti. Mä TARVITSEN luottamusta ja vapaat kädet. No pomo sanoi että sille on ihan sama millon oon paikalla ja miten teen hommat jos ne hoituu yhtä hyvin kun tähän asti. Jees!Joo just noin se on. Kyllä töiden välissä jää aikaa aina muutama minsa surffailuun. Nopeus töissä on kaiken a ja o. Jää aikaa huvitteluun, ja palkka juoksee, yes!!!;)
- Loistava.polku
Animus kirjoitti:
Jos pomo alkais mua kyttäilee ettisin paremman työpaikan. Ehdottomasti. Mä TARVITSEN luottamusta ja vapaat kädet. No pomo sanoi että sille on ihan sama millon oon paikalla ja miten teen hommat jos ne hoituu yhtä hyvin kun tähän asti. Jees!Sama juttu täällä - pomon yks lempilauseista on, että "meillä ei makseta työpaikalla vietetystä ajasta vaan tehdystä työstä" - ihan sama missä ja milloin se on tehty kunhan on hyvä ja ajoissa.
Jonkun kellokallen varmaan ennen pitkää kuristaisin. - mari
Sama juttu täällä - pomon yks lempilauseista on, että "meillä ei makseta työpaikalla vietetystä ajasta vaan tehdystä työstä" - ihan sama missä ja milloin se on tehty kunhan on hyvä ja ajoissa.
Jonkun kellokallen varmaan ennen pitkää kuristaisin.pitäen työntekijöiden kanssa firmaa pystyssä. Ei siinä taukoja mietitty, kun piti selvitä. Rahaa ei ollut mihinkään uudistuksiin. Kierrätys oli pop. Ja selviytyminen pääasia niin, että sinne nettotulosriville tuli vielä jotain plussaakin. Kai se vaikutti vahvasti ajatusmaailmaan, kun ei ollut varaa eikä aikaa miettiä minkäänmoisia huvituksia työajalla, vaikka olisi sitten ollut kyse kuinka pienistä asioista. Visiot liittyivät lähinnä myyntiin, kannatukseen, asiakaspalveluun, budjettiin, tuloslaskelmiin jne...
- Loistava.polku
mari kirjoitti:
pitäen työntekijöiden kanssa firmaa pystyssä. Ei siinä taukoja mietitty, kun piti selvitä. Rahaa ei ollut mihinkään uudistuksiin. Kierrätys oli pop. Ja selviytyminen pääasia niin, että sinne nettotulosriville tuli vielä jotain plussaakin. Kai se vaikutti vahvasti ajatusmaailmaan, kun ei ollut varaa eikä aikaa miettiä minkäänmoisia huvituksia työajalla, vaikka olisi sitten ollut kyse kuinka pienistä asioista. Visiot liittyivät lähinnä myyntiin, kannatukseen, asiakaspalveluun, budjettiin, tuloslaskelmiin jne...
Siitä juuri onkin kysymys... Mitä merkitystä on työajalla kun lopputulos on se merkitsevä? Munkin duunipaikassa juuri lama-aikana tehtiin töitä yötä myöten silloin kun oli homma hoidettava - jos taas töitä ei ollut, ihan turha siellä roikkua tyhjää toimittaen.
Työaika ja itse tuote, työn tulos (oli se sitten palvelu, tv-ohjelma tai tiiliskivi) on ihan eri asiat. Ei kaikissa työpaikoissa ajasta makseta vaan tuloksesta - syntyi se sitten yöllä tai päivällä. - Nani65
Siitä juuri onkin kysymys... Mitä merkitystä on työajalla kun lopputulos on se merkitsevä? Munkin duunipaikassa juuri lama-aikana tehtiin töitä yötä myöten silloin kun oli homma hoidettava - jos taas töitä ei ollut, ihan turha siellä roikkua tyhjää toimittaen.
Työaika ja itse tuote, työn tulos (oli se sitten palvelu, tv-ohjelma tai tiiliskivi) on ihan eri asiat. Ei kaikissa työpaikoissa ajasta makseta vaan tuloksesta - syntyi se sitten yöllä tai päivällä.todellakin noin motivoituneita työhönsä? Eihän tässä sitten yrittäjällä ole hätäpäivää riskien suhteen työtekijöiden palkkaamisessa. Se on kumma muuten kuinka palkkatyössä sairastelin kaikki flunssat ym. AINA viikolla työaikana, mutta yrittäjänä ollessani sairaudet osuu jostainkumman syystä viikonloppuun :)
- sanonta
Nani65 kirjoitti:
todellakin noin motivoituneita työhönsä? Eihän tässä sitten yrittäjällä ole hätäpäivää riskien suhteen työtekijöiden palkkaamisessa. Se on kumma muuten kuinka palkkatyössä sairastelin kaikki flunssat ym. AINA viikolla työaikana, mutta yrittäjänä ollessani sairaudet osuu jostainkumman syystä viikonloppuun :)
Eikös se olekin vanha sanonta, että hyvät työntekijät sairastuvat aina viikonloppuisin :)
- jpntar
sanonta kirjoitti:
Eikös se olekin vanha sanonta, että hyvät työntekijät sairastuvat aina viikonloppuisin :)
taitaa kuulua näin..mikä lie, mutta meillä vkloppuisin terveyskeskuksessa varsin hiljaista...ja taas viikolla enemmän sairastelevia..:)
- ollikolli-63
Nani65 kirjoitti:
todellakin noin motivoituneita työhönsä? Eihän tässä sitten yrittäjällä ole hätäpäivää riskien suhteen työtekijöiden palkkaamisessa. Se on kumma muuten kuinka palkkatyössä sairastelin kaikki flunssat ym. AINA viikolla työaikana, mutta yrittäjänä ollessani sairaudet osuu jostainkumman syystä viikonloppuun :)
Monta vuotta tein töitä urakkapalkalla ja motivaatio työtahti oli huima..
Siinä isäntä ja renki oli tyytyväiset kun rahnaa tuli isolla lapiolla..
Lamaa en ees huomannut muuten kuin lehdistä..
Tietty, kaikille se ei sovi mutta firmassa on kaikkien etu kun samaan hiileen puhalletaan.. - annina 2
jpntar kirjoitti:
taitaa kuulua näin..mikä lie, mutta meillä vkloppuisin terveyskeskuksessa varsin hiljaista...ja taas viikolla enemmän sairastelevia..:)
itse ainakin sairastun aina viikonloppuisin :(
- Nani65
ollikolli-63 kirjoitti:
Monta vuotta tein töitä urakkapalkalla ja motivaatio työtahti oli huima..
Siinä isäntä ja renki oli tyytyväiset kun rahnaa tuli isolla lapiolla..
Lamaa en ees huomannut muuten kuin lehdistä..
Tietty, kaikille se ei sovi mutta firmassa on kaikkien etu kun samaan hiileen puhalletaan..sinä tiedät sen ja minä tiedän sen, että kannattaa puhaltaa yhteen hiileen... sen tietää jokainen. Minä olen ollut niin monessa lafkassa duunissa, missä työntekijät ajattelee vaan omaa napaa, työnantaja ei kannusta millään tavalla. Työntekijät notkuu työpaikalla vaan sen takia, että kerran kuussa kolahtaa rahaa tilille. Eikö jossain ole sillon pahasti pielessä? Mutta näin se vaan on... valitettavasti! Luulenpa, että minä työntekijänä niin paljon nähneenä toimisin toisin... eikö? Mutta mikä se porkkana voisi olla normaalille kuukausipalkkalaiselle, kun ei ole urakkaa eikä provikkaa?
- jpntar
annina 2 kirjoitti:
itse ainakin sairastun aina viikonloppuisin :(
ehdi sairastaa viikolla..sen tietää, että itse ne poissaolot joutuu sitten kuitenkin korvaamaankin..:))
- annina 2
jpntar kirjoitti:
ehdi sairastaa viikolla..sen tietää, että itse ne poissaolot joutuu sitten kuitenkin korvaamaankin..:))
Nimenomaan, ja työt löytyy sieltä työpaikalta. Ei niitä kukaan muukaan ole tehnyt! :))
- ollikolli-63
Nani65 kirjoitti:
sinä tiedät sen ja minä tiedän sen, että kannattaa puhaltaa yhteen hiileen... sen tietää jokainen. Minä olen ollut niin monessa lafkassa duunissa, missä työntekijät ajattelee vaan omaa napaa, työnantaja ei kannusta millään tavalla. Työntekijät notkuu työpaikalla vaan sen takia, että kerran kuussa kolahtaa rahaa tilille. Eikö jossain ole sillon pahasti pielessä? Mutta näin se vaan on... valitettavasti! Luulenpa, että minä työntekijänä niin paljon nähneenä toimisin toisin... eikö? Mutta mikä se porkkana voisi olla normaalille kuukausipalkkalaiselle, kun ei ole urakkaa eikä provikkaa?
Yhteiset saunaillat, joulu muistamiset tavarana jos tulos on hyvä..
Innostaminen unohtamatta kehumista, antaen työntekijän ymmärtää että hänen panosta todellakin tarvitaan jotta näihin tavotteisiin päästäisiin..
En koskaan ole ollut ns.suojatyöpaikassa enkä edes ymmärrä kuvaamaasi asennetta työpaikalla notkumisesta..
Jotta kilpailussa pärjää niin mielestäni työntekijöiltä vaaditaan sitoutumista,lojaaliutta ja joustavuutta työssään..
Tämän päivän nuorisolla olisi tässä paljon oppimista.. - jpntar
annina 2 kirjoitti:
Nimenomaan, ja työt löytyy sieltä työpaikalta. Ei niitä kukaan muukaan ole tehnyt! :))
siellä odottavat..yhtä uskollisesti aina..:))
- Nani65
ollikolli-63 kirjoitti:
Yhteiset saunaillat, joulu muistamiset tavarana jos tulos on hyvä..
Innostaminen unohtamatta kehumista, antaen työntekijän ymmärtää että hänen panosta todellakin tarvitaan jotta näihin tavotteisiin päästäisiin..
En koskaan ole ollut ns.suojatyöpaikassa enkä edes ymmärrä kuvaamaasi asennetta työpaikalla notkumisesta..
Jotta kilpailussa pärjää niin mielestäni työntekijöiltä vaaditaan sitoutumista,lojaaliutta ja joustavuutta työssään..
Tämän päivän nuorisolla olisi tässä paljon oppimista..minun mielestä työntekijöitä täytyy pitää kun kukkaa kämmenellä... siihen ei edes tarvitse paljoa panostaa! Ja yhteishengen luominen on todella tärkeää... mutta sekin täytyy luoda tavalla tai toisella...ei se itsestään synny :)
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144