Hei te kaikki kultaisten noutajien omistajat! Itse olen ajatellut hankkivani lähitulevaisuudessa koiran ja haluaisinkin tietää, onko kultainen noutaja "hyvä" ensimmäiseksi koiraksi? Kotonani ei ole koskaan ollut koiraa ja nyt kun olen muuttamassa pois kotoa, haluaisin ihanan karvaisen kaverin:). Minkä hintaisia pennut on Suomessa ja kuinka paljon noutajat allergisoivat, poikakaverini kun taitaa olla koirille vähän allerginen.
eka koira
8
2806
Vastaukset
- kults
Tuosta allergiasta. Kaikki koirat allergisoivat. Rotukohtaisia eroja on, samoin eroja yksilöiden välillä, mutta mitään allergiavapaata koiraa ei ole olemassakaan. Myös allergiset ihmiset reagoivat hyvin yksilöllisesti eri koiriin (rotuihin ja yksilöihin), eli tuota on hyvin vaikea etukäteen arvioida.
Kultainen noutaja on kai sellainen peruskoira, että ihan keskiverrosti allergisoi. Kannattaisi varmaan testauttaa se poikakaveri, tai hankkia jostain vastaavan tyyppinen koira allergiatestilainaan pariksi viikoksi (tiedän, ei onnistu helposti). Näin olisi varmempi kuva siitä, uskallatko koiran ottaa. Toisaalta koirasta onkin sitten seuraa jopa seuraavaksi 15vuodeksi, uskotko tuon pojan pysyvän kuvioissa niin kauan? Tietysti uskot!
Muuten kultainen noutaja sopii hyvin ihan ensimmäiseksi koiraksi. - irkku
Minulla on kultsu (narttu) ja eräällä ystävälläni uros. Molemmilla eka koira. Uros on paljon ärhäkämpi toisille koirille ja se on myös tosi vahva, joten saa kyllä vetämällä pienen ihmisen mukaansa. Oma koirani on peruskoulutettu ja hyvin sopeutuva. Kannattaa käydä minkä koiran kanssa tahansa peruskoulutus, jotta (molemmat) oppivat käytöstavat. Vetävä koira on tosi rasittava. Kultsut ovat viisaita ja lempeitä sekä tosi uskollisia. Mielestäni myös helposti koulutettavia. Lempeästi mutta päättäväisesti. Sopii hyvin eka koiraksi. Narttu helpompi käsiteltävä tottumattomalle.
- Dude
kultsi on tosi hyvä koira ekaksi koiraksi. Sen mahtava luonne mahdollistaa sen oton millaiseen perheeseen tahansa (ei vahtikiraksi kyllä mielellään), se on niin ihmisrakas ja lapsille ystävällinen. Kannattaako ottaa riskiä ja ottaa koira jos sun poikakaveri on allerginen, koska sit se pentu saattaa jutuu etsimään uuden kodin jos ei voi asua teidän kanssa. Näitä asioita kannattaa miettii hyvin ennen ostoa! Kultsilla on pitkäkarva ja sitä irtoaa todella helposti, niin ei kyllä allergiseen perheeseen kannata ottaa pitkäkarvaista koiraa! :) Ihan koiran parasta ajattelen!
- -suokki-
kultsi on hyvä ensimmäiseksi koiraksi... ehdotan että haette lähimmästä löytöeläintalosta, sieltä löytyy ihania hylättyjä kultseja! samalla voit antaa kodittomalle kultsille hyvän kodin.
- kannata
allergisen hankkia koiraa itsellensa, eika varsinkaan kodittomia ja hylattyja koiria.Ajatteles nyt tarkkaan kun menet neuvomaan tallaista.eiko tule mieleesi etta taas tama kerran hylatty koira,voitaisiin taas hylata toisen kerran allergian takia.miltakohan siita koira ressukasta tuntuisi taas jos se hylattaisiin.
- ~Jemina~
kannata kirjoitti:
allergisen hankkia koiraa itsellensa, eika varsinkaan kodittomia ja hylattyja koiria.Ajatteles nyt tarkkaan kun menet neuvomaan tallaista.eiko tule mieleesi etta taas tama kerran hylatty koira,voitaisiin taas hylata toisen kerran allergian takia.miltakohan siita koira ressukasta tuntuisi taas jos se hylattaisiin.
Ei kannata ottaa koiraa aleergia perheeseen.
Kun se todennäköisesti joutuu etsimään uuden kodin todella pian.
Muuten kultainennoutaja sopii kyllä hyvin ensimmäiseksi koiraksi. - blackmagictiger
kannata kirjoitti:
ei allergiselle. mutta yleisesti ottaen kultsu on aina kärkisijoilla jos ekaa koiraa hankitaan
Hei!:)
Kyllähän kultainennoutaja sopii ensimmäiseksi koiraksi. Itsellänikin oli ensimmäinen koira rodultaan kultainennoutaja,ja hyvin pärjättiin!:)
Mutta,kannattaa poikakaverisi(jos asutte sitten yhdessä)käydä allergia-testeissä,että ei käy niin että joudutte luopumaan sen takia koirasta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927