Tuli mieleeni jostain hassunhauska kysymys;
Jos olisit talo, millainen talo olisit?
Jos olisit
21
937
Vastaukset
- mari
puutalo. Vaalea väriltään. Nurkista vähän vetää ja kaakeliuunit sisällä. Puutarha rehottaisi kesäisin ympärillä kukkapaljoudessaan. Omenapuissa olisi hedelmiä syksyllä ja marjapensaissa marjoja. Talon ympärillä olisi vanha sammaloitunut kiviaita ja takorautaportti;)
- jpntar
se on..ehkä vielä omassani lisänä pienet ristikkoikkunat..:))
- vio-letti
Minä olisin vanha maalaistalo, vanha ystävällinen maalaistalo jonka ovet ovat auki vieraiden tulla ja mennä. Ehkä majoittua taloon joksikin aikaa, mennä sitten omia menojaan ja taas palata tervetulleena takaisin, kun siltä tuntuu.
Siellä on suuri väentupa, paljon muita huoneita ja iso kirjasto. Vanha sisustus, mutta myös nykyajan mukavuudet.
Sellainen talo minä olisin. - ggnojoP
Uteliaisuuden herättävä vanha hyväkuntoinen puu-
talo, jossa on torni huoneineen.
Heti ovesta astuttuaan vieras saa nenäänsä tukun
lapsuudesta tuttuja aisteja helliviä tuoksuja.
Puun tuoksu, ajan tuoksu, hyvien tuntojen tuoksu.
Ja kun noustessaan tornihuoneeseen, astuu hän mie-
lensä satumaailmaan ja kuvittaa näkemänsä haaveil-
laan.
Ja tornissa on viihtyisä laiskanlinna, josta voi
katsella ympäri huonetta olevista ikkunoista
lempeää luontoa ja halu jäädä siihen tuoliin
voimistuu vastustamattomaksi. - tuffe
Jos jotain tehdään, se tehdään kunnolla :) Vaivaton, turvallinen ja helppohoitoinen. Katto sais olla läpinäkyvä, nimittäin tähtiä ei ulkona kannata tiirailla, tulee vain kuhmuja leukaan lyhtypylväistä. Rappuset varustetut liukumäillä.
- Laahustava
IGLU
näköisessäni talossa.
Siis olen väh.yli sata vuotias, vanha hirrestä rakennettu pitkähkö ja hoikka.Pääni katettu saumapellein.
Perustani on kuivalle hiekkamaalle laskettu ja ikä ei ole ryhtiä saanut kumaraan,sillä rakennuspaikka on kuiva ja olen saanut huolenpitoa ja isännät ovat päivittäneet nykyaikaan määräajoin.
Sisällä sydän,suurehko olohuone takalla,puolet sisustastani on hirsipaneelia,toinen puoli,kammiot, ovat levypintaisia joko maalattuja tai tapetein pinnoitetut.
Sijainti taajamassa,mutta suojassa,jyrkän rotkon reunalla,kosken kupeessa,joka antaa elämälle äänen,mutta se myös muistuttaa,että on vain pieni matka alas.
Siellä on vesi,joka antaa elämän kaikelle elävälle ja jota pitää kunnioittaa tai se voi näyttää myös voiman,joka ottaa mukaansa,jos sen kanssa ryhtyy uhittelemaan.- Loistava.polku
Niin, siinä se.
- Animus
Vanha, vähän rapistunut, villiintyneen metsän ja pienen lammen reunalla ;))
mutta vanhaan tyyliin rakennettu, josta löytyisi takkahuone, kirjasto ja askartelutila maalaamiseen.
Kaikki mukavuudet pitäisi olla, mutta tyyli voisi olla kumminkin vanhahtava.
Suuri lasiveranta, joka pysyisi lämpimänä pitkään syksyyn, ja jossa vopisi pitää ystävien kanssa tunnelmallsia kynttiläiltoja viinin kera.
Vanhoja puita kasvava puutarha, jossa kuumana kesäpäivänä voisi istua puitten varjossa siemailemassa jääteetä.
Ja saiskos sinne vielä sen sylin, johon käpertyä syksyiltoina takkatulen ääreen,,,ah,- Animus
guassiN kirjoitti:
mutta vanhaan tyyliin rakennettu, josta löytyisi takkahuone, kirjasto ja askartelutila maalaamiseen.
Kaikki mukavuudet pitäisi olla, mutta tyyli voisi olla kumminkin vanhahtava.
Suuri lasiveranta, joka pysyisi lämpimänä pitkään syksyyn, ja jossa vopisi pitää ystävien kanssa tunnelmallsia kynttiläiltoja viinin kera.
Vanhoja puita kasvava puutarha, jossa kuumana kesäpäivänä voisi istua puitten varjossa siemailemassa jääteetä.
Ja saiskos sinne vielä sen sylin, johon käpertyä syksyiltoina takkatulen ääreen,,,ah,...täytyy majan olla!! Ei tiskipöytää edes.
Pihalla porakaivo, hyvä sauna, ei erillisiä makuuhuoneita vaan paksuilla verhoilla erotettu makuusoppi jossa kaikki nukkuu lähes vierekkäin, takka tietysti, seinällä karhun ja hirventalja ja täytettyjä haukkoja, aseita, kalastusvälineitä...ahhh! - Risuparta
Animus kirjoitti:
...täytyy majan olla!! Ei tiskipöytää edes.
Pihalla porakaivo, hyvä sauna, ei erillisiä makuuhuoneita vaan paksuilla verhoilla erotettu makuusoppi jossa kaikki nukkuu lähes vierekkäin, takka tietysti, seinällä karhun ja hirventalja ja täytettyjä haukkoja, aseita, kalastusvälineitä...ahhh!Punainen tupa ja perunamaa,kakluunit sun muut lämmöt,
3h ja tupakeittiö vautsi? Risuparta kirjoitti:
Punainen tupa ja perunamaa,kakluunit sun muut lämmöt,
3h ja tupakeittiö vautsi?asuin tuollaisessa vähemmän mukavuuksia olevassa talossa ja nyt noin vuoden päivät ihan kaikin mukavuuksin (lattialämmitykset kylppärissä jne.)
olevassa asunnossa ja enkä vaihtaisi takaisin puulämmitteiseen rintamamiestalooni, jossa ensimmäiseksi talvia-aamuina sai alkaa lämmittämaan tupaa, että tarkeni ylös nousta.
Aito saunakiuas on ainoa, jota kaipaan. ei vedä vertoja nykyiselle sähkökiukaalle.- ollikolli-63
guassiN kirjoitti:
asuin tuollaisessa vähemmän mukavuuksia olevassa talossa ja nyt noin vuoden päivät ihan kaikin mukavuuksin (lattialämmitykset kylppärissä jne.)
olevassa asunnossa ja enkä vaihtaisi takaisin puulämmitteiseen rintamamiestalooni, jossa ensimmäiseksi talvia-aamuina sai alkaa lämmittämaan tupaa, että tarkeni ylös nousta.
Aito saunakiuas on ainoa, jota kaipaan. ei vedä vertoja nykyiselle sähkökiukaalle.Asuit ilmeisesti hatarassa talossa..
Itselläni on juuri tuollainen ja on lämmöt sisällä pysyneet..
Sulla on huonot kokemukset ja mulla hyvät..
Ja jos jossitellaan että olisinkin yksin niin minä olisin talo missä on pyörät alla..
Muuten nykyinen mökkini on itseni näköinen ja väkisinkin koska sitä muokkaa koko ajan mieleisekseen..:)) ollikolli-63 kirjoitti:
Asuit ilmeisesti hatarassa talossa..
Itselläni on juuri tuollainen ja on lämmöt sisällä pysyneet..
Sulla on huonot kokemukset ja mulla hyvät..
Ja jos jossitellaan että olisinkin yksin niin minä olisin talo missä on pyörät alla..
Muuten nykyinen mökkini on itseni näköinen ja väkisinkin koska sitä muokkaa koko ajan mieleisekseen..:))ikkunatkin piti tilkitä vanhan menetelmän mukaan, eli liimapaperia ja pumpulia, ja silti niistä veti ihan tuhottomasti.
Alakerran kylppäri oli niin kylmä,ettei suihkuun halunnut mennä ellei saunaa ollut lämmitetty.
Kaikki romanttiset haaveilut vanhojen talojen idyllisyydestä karisivat noina vuosina.
Sinun talosi voi ollakkin tuollainen, lämmin ja omantuntuinen luomus.
Puulämmitys on ihan ok, jos sillä edes saisi jokunlaisen keskuslämmityksen lämmitettyä.
- Eirek O.
sellainen auton peräkärryyn viikattava, ja helposti mukana kuljetettava "kevyt organisaatio" olisin. Halpa pitää, yksinkertainen rakenne, helppo hoitaa. Riittää kunhan pitää suojassa tuulelta ja sateelta ja tuulettaa teltan silloin tällöin, ettei homehtumaan pääse ;)
- sinäkin sitten!
Näkyi löytyvän kolmaskin semmoinen!
Toivottavasti aloittaja on löytänyt analyysitkin jostain luettavaksemme kun minäkään en muista kaikkia yksityiskohtia luonteenpiirrejutuista näihin rakennuksiin liittyen!
- alter-egoni - - vio-letti
sinäkin sitten! kirjoitti:
Näkyi löytyvän kolmaskin semmoinen!
Toivottavasti aloittaja on löytänyt analyysitkin jostain luettavaksemme kun minäkään en muista kaikkia yksityiskohtia luonteenpiirrejutuista näihin rakennuksiin liittyen!
- alter-egoni -Ei ollut minun mielessä mikään analyysi sielun syvimmistä syövereistä. Tuli vain mieleeni tämä hauska kysymys ja me sen kanssa vähän leikimme täällä kotona.
Sanotaan että järki puhuu sanoin, sielu sisäisin kuvin. Ehkä tällainen kuvaus omasta itsestä talona kertoo paljon, ensikädessä omalle itselle. Talothan ovat melkein kuin me ihmiset, niillä on sielu ja oma viehättävyytensä, - tai sitten ei. Voi myös kysyä itseltään miksi "olen" juuri sellainen talo kuin "olen"? Tai vaikka elämänkumppanilta tai hyvältä ystävältä, millaisena talona hän minut kuvaisi.
Oi-voi, nyt tästä tuli liiaan vakava juttu...leikkiähän tämän vain piti olla. ;))) - testikirja!
vio-letti kirjoitti:
Ei ollut minun mielessä mikään analyysi sielun syvimmistä syövereistä. Tuli vain mieleeni tämä hauska kysymys ja me sen kanssa vähän leikimme täällä kotona.
Sanotaan että järki puhuu sanoin, sielu sisäisin kuvin. Ehkä tällainen kuvaus omasta itsestä talona kertoo paljon, ensikädessä omalle itselle. Talothan ovat melkein kuin me ihmiset, niillä on sielu ja oma viehättävyytensä, - tai sitten ei. Voi myös kysyä itseltään miksi "olen" juuri sellainen talo kuin "olen"? Tai vaikka elämänkumppanilta tai hyvältä ystävältä, millaisena talona hän minut kuvaisi.
Oi-voi, nyt tästä tuli liiaan vakava juttu...leikkiähän tämän vain piti olla. ;)))Minulla oli vielä viime vuosikymmenellä mukanani kaikina muutoissa kirja, jossa oli jos minkäkinlaista testiä! Se oli todella hauskaa ajanvietettä mutta ihan kaikkien kanssa ei voinut täytellä rasti ruutuun-tehtäviä: joskus jonkun antamat vastaukset saivat aikaan vasta-argumentteja ja tuli melkeinpä rähinänpoikastakin (siskoni oli esim. yksi tällainen tiukkapipo).
Harmittaa kun se katosi teille tietymättömille...
Mutta tuo talo/rakennusjuttu siellä mielestäni oli ja siksi luulin sinunkin sitä ajattelevan, testiä.
- alter-egoni - - Animus
vio-letti kirjoitti:
Ei ollut minun mielessä mikään analyysi sielun syvimmistä syövereistä. Tuli vain mieleeni tämä hauska kysymys ja me sen kanssa vähän leikimme täällä kotona.
Oi-voi, nyt tästä tuli liiaan vakava juttu...leikkiähän tämän vain piti olla. ;)))...ja totta toinen puoli.
Kuvasin itteni lähes erämaasta löytyväksi metsästysmajaksi. Sellainen taidan olla. Kaukana katala maailma. Elämää luonnon ehdoilla, yhdessä luonnon kanssa, samaa ilmaa hengittäen. Luonani on ihmisella lämmin ja turvallinen olo. Ikään kuin kotiin tulisi ;)))
- remontin
tarpeessa. Muttta helevetin iso ikuiseksi rakennettu hirsitalo kuitenkin, sellanen mikä oli koti lapsena.
No mikään ihmisen rakentama ei ole ikuista.
=DW=
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7395003Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192125MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401898- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711493OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941154