Mulle iski taas tää jokasyksyinen hamstraus aika.
Mehua pitää olla ja hilloa joka lähtöön...
Sieniä purkit ja purnukat täynnä, porkkanaa ja kukkakaalia pakastin väärällään..
Kaikkea pitää olla ja runsaasti.
Onko tää nykyaikana ees normaalia kun kaikkea saa jo ympärivuoden kaupoistakin.
-Tää on vaan niin kivaa...
Ollaanko me "hamsterit" katoavaa kansanperinnettä vai onko meitä vielä paljon???
Oletko hamsteri??
6
449
Vastaukset
en hamsterikis lukeudu, mutta mehua pitää keittää, vaikka ei sitä kukaan joisikaan ja omenoita pitää säilöa,että talvella saa helposti omenapiirakkaa.
Olen siis pikkuhamsteri, marjat ostan kyllä torilta, metsään en hirvikärpästen syötäväksi lähde ja sieniä en tunne juuri lainkaan.
Mutta sisällä piilee silti tuo hamstraamisen riemu, ihan niinkuin niitä ei talvella kaupan pakastealtaasta saisi.
Riemua se on mehumaijan kanssakin touhuta...- keskiyonkehraaja
Sitä oon keittänyt jo niin reilusti että kellehän juottasin??
Onhan tää halvempaakin kuin kaupasta ostettuna..
Metsässä käyn monta kertaa viikossa mutta noita hirvikärpäsiä en oo vielä löytänyt.Oliskohan liiottelua niiden runsaus koska hirviä ja peuroja täältä kyllä löytyy.. - Sitroen.
keskiyonkehraaja kirjoitti:
Sitä oon keittänyt jo niin reilusti että kellehän juottasin??
Onhan tää halvempaakin kuin kaupasta ostettuna..
Metsässä käyn monta kertaa viikossa mutta noita hirvikärpäsiä en oo vielä löytänyt.Oliskohan liiottelua niiden runsaus koska hirviä ja peuroja täältä kyllä löytyy..niistä mehuistasi viiniä. Saat joulujuomaa itsellesi ISON pullollisen.
Minulla tulossa 20 litraa mustikkaviiniä... Slurp slurp! - keskiyonkehraaja
Sitroen. kirjoitti:
niistä mehuistasi viiniä. Saat joulujuomaa itsellesi ISON pullollisen.
Minulla tulossa 20 litraa mustikkaviiniä... Slurp slurp!Nyt menikin sormi suuhun että mites sitä sitten pitäisi tehdä???
- sitä
Tietenkin säilöä niin paljonko haluaa.Minä en vaan enään vihti.Koska elelen yksinään saan kaupasta sen mitä tarvin.Nautin kyllä luonnossa kulkemisesta.Syksyn terveiset!!
- PirreXX
mehupulloja sekä omppu-, mansikka- ja mustikkahilloa purkeissa. Toi hillosokeri on yksi parhaita keksintöjä, todella helppo käyttää.
Pakastimessa on kaikki mahdolliset marjat, varsinkin vadelmat ovat ihania talvella.
Vihanneksia en enää pakasta, kun nuo kaupan valmiit sekoitukset on niin helppoja käyttää. Sienet jätän metsään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351