Reaali syksyllä..

aapuva!!

Reaali siis edessä reilun viikon päästä ja täytyy sanoa, että lukeminen on jäänyt ERITTÄIN vähälle. Haluaisin nyt tietää vielä viime hetkellä teidän muiden tärppejä..mitä olette lukeneet?

16

1771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epätoivoinen itsekin

Biologiastaa risteytystehtävien teko, jos oot lainkaan niitä koulussa osannut. Ne on suunnilleen joka vuosi!

Itsellä on aikalailla sama tilanne.. Ajattelin vastata bilsaan ja fysiikkaan.

• PisaraSadetta

kysyä aineiden opettajilta asiaa. Tiedot ovat varmasti kaikkein ajankohtaisimpia. :)

• reaalista..

Sitten reaalin jälkeen kun voi niitä tuloksia kysellä, niin pitääkö sitä kiertää kyselemässä pisteitä jokaiselta niiltä opettajilta kenen aineisiin on vastannu, ja sitten ite laskeskella niistä pisteistä yhteen, että minkähän arvosanan mahdollisesti sais??? Vai miten...?

Ja toisekseen, että onko reaalissakin niitä suttupapereita, johon voi eka hahmotella jotain. Onko reaalissa yleensä ees tarkotus hahmotella mitään? Vai aiotteko vaan lähteä heti suoraan kirjottamaan vastausta?

• puh

On suttupaperia. Ensimmäiseen kysymykseen en osaa vastata, olen itsekin sitä tosin miettinyt.

• Mustakaapu

...ainakin maikkojen lisäksi sekä opinto-ohjaaja että apulaisrehtori vastaavat pistekyselyihin. En aio reaalin jälkeen tehdä mitään kyselyrundia jokaisen aineen maikalta erikseen vaan lähetän apulaisreksille mailin ja kysyn siltä.

• bimbo
        Mustakaapu kirjoitti:

...ainakin maikkojen lisäksi sekä opinto-ohjaaja että apulaisrehtori vastaavat pistekyselyihin. En aio reaalin jälkeen tehdä mitään kyselyrundia jokaisen aineen maikalta erikseen vaan lähetän apulaisreksille mailin ja kysyn siltä.

Meillä ei tarvitse kysellä, kun ne laitetaan koulun seinälle. Oppilasnumero tämä ja tämä on saanut näin ja näin paljon pisteitä.

• hehe
        bimbo kirjoitti:

Meillä ei tarvitse kysellä, kun ne laitetaan koulun seinälle. Oppilasnumero tämä ja tämä on saanut näin ja näin paljon pisteitä.

Viime keväänä E:n kirjoittaneena voin sanoa, ettei sinne vastauksiin kannata ruveta kirjoittelemaan mitään turhaa, yrität jäsentää vastaukset asiallisesti hyvä käsialalla. 2-2.5 sivun vastauksia itse tuli kirjoiteltua, vastasin maantietoon/historiaan, aikaa jäi lopussa yli tunti tarkastamiseen ja chillailuun. Kun on seurannut kursseilla hyvin ja hahmottaa pääkohdat on vastausten rakentaminen helppoa, itse lukemiseen reaalia varten käytin noin 3 päivää, sisältäen historian muistiinpanot 6 kurssista sekä mantsasta nuo tiivistelmät kappaleiden lopusta. Hyvinhän siinä pärjäsi verrattuna näihin "hauki on kala, hauki on kala" tyyppeihin, jotka kirjoihin upposivat jo joululomalla.

• N.O. Hääppönen

Sama juttu, ei paljon luettu.... Ajattelin vastata historiaan ja maantietoon...

Luen historiaan muistiinpanot vihkosta ja ehkä vähän kirjastakin katson joitain asioita, mutta maantietoon taitaa riittää pelkät tiivistelmän lukemiset ja peruskäsitteiden opetteleminen kirjan viimesiltä sivuilta......

Mutta sanokaas saapiko reaaliin ottaa mukaan taulukkolaskentakirjaa esim. jos on "helppoja" kemian tai fysiikan tehtäviä?!

• .,.,

joo kyllä ne saa olla koe tilanteessa mukana, mut meillä ainakin pitää jättää ne tarkastettavaksi edellisenä päivänä...

• kuulla että jollakin muullakin on lukeminen jääny vähiin. Aattelin vastata biologiaan ja maantietoon ja ehkä historiaan jos tulee joku maailmansota- tai sortokausikysymyskysymys (joita ei varmaankaan tule ihan sellaisenaan).

Biologiasta olen lukenut kirjat 1 ja 3, maantiedosta en vielä mitään mutta ajattelin että jos lukis tiivistelmät tarkkaan ja jotain tärppejä niin riittäs johonkin.

Aika on tosin niin vähissä että PELOTTAA!!!
        Mullon tavoitteena vähintään C, ja en sitä saa niin uusin keväällä.

• plup
        Zip1 kirjoitti:

kuulla että jollakin muullakin on lukeminen jääny vähiin. Aattelin vastata biologiaan ja maantietoon ja ehkä historiaan jos tulee joku maailmansota- tai sortokausikysymyskysymys (joita ei varmaankaan tule ihan sellaisenaan).

Biologiasta olen lukenut kirjat 1 ja 3, maantiedosta en vielä mitään mutta ajattelin että jos lukis tiivistelmät tarkkaan ja jotain tärppejä niin riittäs johonkin.

Ensi keväänä ei tätä nykyistä reaalia enää ole vaan kirjoitetaan joka aine erikseen.

• plup kirjoitti:

Ensi keväänä ei tätä nykyistä reaalia enää ole vaan kirjoitetaan joka aine erikseen.

Sehän siitä asiasta tekeekin niin kinkkisen.

• lukematon
        Zip1 kirjoitti:

kuulla että jollakin muullakin on lukeminen jääny vähiin. Aattelin vastata biologiaan ja maantietoon ja ehkä historiaan jos tulee joku maailmansota- tai sortokausikysymyskysymys (joita ei varmaankaan tule ihan sellaisenaan).

helppohan se on ko on jotaki lukenu :D

joo tota on tullu luettua yht. 81 sivua globus 1:stä eli maantiedon kirjaa, että ei kovin hyvin mene...

taitaa tulla uusintaa keväällä ko kuitenkin tavoite vähintään M, mutta jopa E... :P

• pete
        lukematon kirjoitti:

helppohan se on ko on jotaki lukenu :D

joo tota on tullu luettua yht. 81 sivua globus 1:stä eli maantiedon kirjaa, että ei kovin hyvin mene...

taitaa tulla uusintaa keväällä ko kuitenkin tavoite vähintään M, mutta jopa E... :P

Moro kaikille lajitovereille. Ite olen asettanut reaalissa tavoitteet korkealle. sen pitäisi olla L tai vähintään E. Olen lukenu n. kuusi kurssia Historiaa ja pari kurssia yhteiskuntaoppia ja jonkun verran muistiinpanoja. Ajattelin lukea vielä pari kurssia filosofiaa tärpeiksi. Ne on kysymyksiä, joista saa peruspohdinnallakin aivan hyvin pisteitä. Kannattaa harkita.

Nyt huomaa, miten suuri merkitys aktiivisella opiskelulla on ollut. Nyt lukeminen on ollut paljon helpompaa, kun on ollut peruspohja kunnossa.

vinkki: lukekaa historiasta aikajanat ja pyrkikää sovittamaan eri historiallisia tapauksia yhteen erilaisilla aasinsilloilla. sillä minäkin olen pärjännyt. ja tsemiä lopuksi kaikille!! ensi keskiviikkona otamme mittaa toisistamme:)

• ...

Pitääkö paikkansa että syksyn reaalin kysymykset tehdään maalis-huhtikuussa? Kevään reaalin kysymykset taas loka-marraskuussa?

• ...

Maantiedossa makea vesi.
        Historiassa Vietnamin sota, ETYK, toinen maailmansota, Suomen autonomia....jne...Saattaa tulla jotain mannerlaattojen liikkeistäkin ku oli se tsunami.Tsekatkaa mistä historiallisista tapahtumista on kulunu tasavuosia.Niinku esim. toi Vietnamin sota ja toisen ms:n päättyminen.Varmasti kysytään jompaa kumpaa...Tsemppiä kaikille :) Kertokaa sitten miten meni!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      89
      3288
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3047
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1923
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1653
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe