Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta ohjelmoinnista...
Mitä ohjelmia tarvitsen pystyäkseni aloittamaan ohjelmoinnin? Käyttöjärjestelmäni on windows XP.
Netistä olen tietoa koettanut haalia, mutta on vaikea saada vastauksia, kun ei edes tiedä mitä pitäisi etsiä :D
Kuitenkin olen tullut siihen tulokseen, että Microsoftin Visual C .NET 2003 on kaikki mitä tarvitsen, vai tarvitsenko jotain sen lisäksi?
Myös, koska netin käyttö mahdollisuuteni ovat rajalliset, tarvitsisin c kieltä käsittelevää kirjallisuutta, eli kirja jossa c kieltä opetetaan aivan alusta lähtien. suomenkielinen olisi tietysti paras.
Jos joku jaksaisi hieman valaista tyhmää, olisin kovin kiitollinen.
Mitä tarvitsen, jotta pääsen alkuun?
4
971
Vastaukset
- Builder
-Visual C .NET 2003 riittää vallan mainiosti ohjelmoinnin aloittamiseen kuten myös
lopettamiseenkin.
-Alla on hyvä nettitutoriaali visuaalia varten,mutta englanninkielinen
http://www.functionx.com/visualc/
ja tässä suomenkielinen
http://www.nic.funet.fi/c opas/
-Muuta suomenkielistä kirjaa en tiedä kuin
Päivi Hietanen, C ja olio- ohjelmointi
Se ei kuitenkaan käsittele tuota visuaalipuolta,mutta on hyvä nousta tyvestä puuhun. Hyvä kirja on ohjelmoinnin aloitukseen Microsoftin Visul C ohjelmoijan käsikirja (tekijät Jon Bates ja Tim Tompkins). Kirjaa saa lainaksi useimmista kirjastoista. Sisältää myos levykkeen jossa on C ohjelma. Siis kaikki mitä tatvitset...Mielenkiintoisia ohjelmointi hetkiä..
- Harrastelija...
Kannattaa lainata kirjastosta jokin kirja, jossa on C kääntäjä ja asentaa kääntäjä sitten omalle koneellesi.
Edelleen voit imuroida ilmaiseksi netistä ConTEXT -tekstieditorin. Siihen on erikseen ohjelmoitava käännös- ja suorituspainikkeet, mutta sen jälkeen se käy kyllä siinä kuin jokin muukin.
Lisäksi jos ohjelmoit AVR-ympäristössä, niin tarvitset mm WinAVR:n tapaisen AVR-ohjelman. WinAVR on ilmaiseksi saatavilla netistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329