Yliopistossa opiskelevat muka jotenkin parempia kuin ammattikorkeakoulussa. Hohhohhoo! Ei sinne kaikkien tarvi mennä tai edes pyrkiä, kyllä sinne on varmasti tarpeeksi vaikea päästä muutenkin. Ja sitä paitsi, mitä järkeä on ylikouluttautua pois työmarkkinoilta? Ensin jauhaa jossakin ylihelvetinopistossa kymmenen vuotta ja sitten joutuu työttömäksi. Ja tuleeko se elämä jotenkin ruusuiseksi sillä, että opiskelee ihan opiskelun vuoksi? Se 6-10 vuotta on pitkä aika ihmisen elämässä. Joku tulee ja kysyy "Noh mitäs oot työkses tehny" ja toinen siihen, että "No, opiskellu oon". Suomessa on tarpeeksi näitä ikuisia opiskelijoita, joille vaan verovaroja syydetään opintotukina ja sitten ne on työttöminä lopun elämäänsä. Tai ei löydy oman alan töitä ja koko opiskelu aloitetaan alusta. Ja sitten vielä ihmetellään veronkorotuksia ja kuvitellaan, että se valtionkassa on kuin pohjaton kaivo josta sitä rahaa ammenetaan.
Niin ja muistuttaisin näitä eräitä yli-ihmisiä siitä että ammattikorkeakoulu ei ole sama kuin ammattikoulu! Hyvin suuri osa ammattikorkeakouluun menijöistä on lukion käyneitä aivan muin yliopistoon pyrkivätkin eikä heidän lukiotodistuksensa ole välttämättä edes yhtään sen huonompi.
Piste tälle paskanjauhannalle
34
3125
Vastaukset
- jauha
hommaa itsellesi elämä ettei tarvitse taas aloittaa tätä samaa iänikuista jauhamista
- ei millään
Kirjoituksesi oli ihan fiksu. Hieman kärjistetty, mutta ihan fiksu. Pistettä tälle paskanjauhannalle ei vaan saa yhtään millään.
Ihmiset joiden älyllinen kapasiteetti riittää kommentteihin (varioiden poimittu käydyistä keskusteluista): "Olet luuseri, olet AMK:ssa" tai "Yliopisto on yliopisto, AMK on opisto" eivät paskanjauhantaansa ihan hevillä lopeta. Taitaa tämäkin ketju kohta saada osansa niiden parempien korkeakoululaisten vihasta...- parempi korkeakoululainen
joo, mutta jos AMK olisi samanarvoinen kuin tiede- yms. korkeakoulut olisi tämä palstakin siellä (yliopistot ja korkeakoulut) eikä oman otsikkonsa alla.
- yhtä hyvä korkeakoululainen
parempi korkeakoululainen kirjoitti:
joo, mutta jos AMK olisi samanarvoinen kuin tiede- yms. korkeakoulut olisi tämä palstakin siellä (yliopistot ja korkeakoulut) eikä oman otsikkonsa alla.
Juuri näin... Suomi24 -palstan ylläpito päättää koulujärjestelmän eriarvoisuudet maassamme.
Samanarvoisuudesta en tiedä, enkä edes välitä, mutta oman perustelusi mukaan AMK ainakin sitten on korkeakoulu, koska Suomi24 -palstalla lukee ammattiKORKEAKOULUT. - AMK:ssa ollut
yhtä hyvä korkeakoululainen kirjoitti:
Juuri näin... Suomi24 -palstan ylläpito päättää koulujärjestelmän eriarvoisuudet maassamme.
Samanarvoisuudesta en tiedä, enkä edes välitä, mutta oman perustelusi mukaan AMK ainakin sitten on korkeakoulu, koska Suomi24 -palstalla lukee ammattiKORKEAKOULUT.Vaikka amk:n nimi olisi koirakoulu ei se muuttaisi sitä totuutta ettei sieltä saa korkeakoulutasoista opetusta vaan lähinnä leikkimistähän se opiskelu siellä on.
- tzottis
Samanarvoisuudesta en tiedä, enkä edes välitä, mutta oman perustelusi mukaan AMK ainakin sitten on korkeakoulu, koska Suomi24 -palstalla lukee ammattiKORKEAKOULUT.kyllä vain ja nimenomaan ammattikorkeakoulu ja julkinen sana ja valtaväestö se on joka statuksen joko antaa tai ottaa pois. Etkai sinä nyt kuvitellut että itse voit oman todellisen arvosi tässä yhteiskunnassa määrätä???
- sieg heil itselles
tzottis kirjoitti:
kyllä vain ja nimenomaan ammattikorkeakoulu ja julkinen sana ja valtaväestö se on joka statuksen joko antaa tai ottaa pois. Etkai sinä nyt kuvitellut että itse voit oman todellisen arvosi tässä yhteiskunnassa määrätä???
Ainakin moni yliopisto-opiskelija näissäkin keskusteluissa määrittää omansa ja AMK-opiskelijan arvon. Eikä se mitenkään mairittele AMK- opiskelijoita.
Ja minä tyhmä kun luulin että jo perustuslaki määrittää ihmiset Suomessa keskenään yhdenvertaisiksi, välittämättä käydyistä kouluista. Toisaalta minulla ei olekaan yliopistotutkintoa,eikä toisaalta tarvetta pätemiseenkään, joten tällainen tyhmyys minulle sallittakoon. - tzottis
sieg heil itselles kirjoitti:
Ainakin moni yliopisto-opiskelija näissäkin keskusteluissa määrittää omansa ja AMK-opiskelijan arvon. Eikä se mitenkään mairittele AMK- opiskelijoita.
Ja minä tyhmä kun luulin että jo perustuslaki määrittää ihmiset Suomessa keskenään yhdenvertaisiksi, välittämättä käydyistä kouluista. Toisaalta minulla ei olekaan yliopistotutkintoa,eikä toisaalta tarvetta pätemiseenkään, joten tällainen tyhmyys minulle sallittakoon.no mutta sieg heil vain! Kyllä perustuslaki määrittää ihmiset yhdenvertaisiksi, mutta se ei määritä koulutuksia samanarvoisiksi. Ihmisarvo ei ole kiinni koulutuksesta, mutta koulutusten arvostuksissa on eroja ja siihen ei laki puutu. Onhan naiset ja miehetkin lain edessä ja mukaan tasa-arvoisia, mutta käytännön työelämässä eivät.
"Ainakin moni yliopisto-opiskelija näissäkin keskusteluissa määrittää omansa ja AMK-opiskelijan arvon." Käsittääkseni tämänkin keskustelun aloitti kyllä AMK.lainen ja nimenomaan määrittääkseen oman arvonsa yliopistossa opiskelevien yläpuolelle - väitteesi
AMK:ssa ollut kirjoitti:
Vaikka amk:n nimi olisi koirakoulu ei se muuttaisi sitä totuutta ettei sieltä saa korkeakoulutasoista opetusta vaan lähinnä leikkimistähän se opiskelu siellä on.
Mihin perustat väitteesi?
Koulujen tasoerot ovat niin suuria, että tuollaisilla yleistyksillä ei juurikaan ole arvoa. Vai oletko tosiaan istunut useassakin AMK:ssa elämäsi aikana ja kaikkialla opiskelu oli leikkimistä? Vai ovatko kaverit kertoneet? - ei lähellekään
tzottis kirjoitti:
no mutta sieg heil vain! Kyllä perustuslaki määrittää ihmiset yhdenvertaisiksi, mutta se ei määritä koulutuksia samanarvoisiksi. Ihmisarvo ei ole kiinni koulutuksesta, mutta koulutusten arvostuksissa on eroja ja siihen ei laki puutu. Onhan naiset ja miehetkin lain edessä ja mukaan tasa-arvoisia, mutta käytännön työelämässä eivät.
"Ainakin moni yliopisto-opiskelija näissäkin keskusteluissa määrittää omansa ja AMK-opiskelijan arvon." Käsittääkseni tämänkin keskustelun aloitti kyllä AMK.lainen ja nimenomaan määrittääkseen oman arvonsa yliopistossa opiskelevien yläpuolelle"...ja nimenomaan määrittääkseen oman arvonsa yliopistossa opiskelevien yläpuolelle."
Oikeistolaistervehdys oli lähinnä yhteiskunnallisesti hyvin erottelevan kommenttisi vuoksi. Sivistystasosi huomioon ottaen sinun pitäisi myös tietää mihin moinen ajatusmaailma vähän muunneltuna sekä väärässä päässä johti erään muinaisen Preussin alueella reilut 60 vuotta sitten...
Voi kuule, kyllä tässa AMK:laisilla on pitkä matka tuohon yläpuolelle arvottamiseen. Kyllä me AMK -opiskelijat aika nöyrinä olemme pysyneet. Lähinnä kyllästyttää olla keskustelupalstojen sylkykuppi koulutuksensa takia. Minä en ainakaan arvota itseäni yo-opiskelijoiden yläpuolelle, mutten myöskään myönnä olevani mitenkään huonompi tai tyhmempi ihminen.
Eikö silloin jo mennä tekopyhyyden puolelle jos ensin käy taistoon omien oikeuksiensa puolesta ja sen jälkeen rupeaa polkemaan toisia samoin kuin on itse aiemmin tullut poljetuksi... Ei, hyvä tzottis
ja muut, minun tarkoitukseni ei ole väittää AMK:ta yliopistoa paremmaksi, eikä edes suoraan siihen rinnastettavaksi. Kuitenkin väitän ja lakikin väittää, ettei AMK ole amis tai opisto vaan ihan oma kouluasteensa. Jos nimessä oleva korkeakoulu saa jotkut apinat takajaloilleen, syyttömiä me opiskelijat siihen olemme. Tämän saman pilkkauslogiikan mukaan näiden "parempien korkeakoululaisten" pitäisi pilkata vähempiään myös tuolla ammattioppilaitosten puolella käytävässä keskustelussa... näin ei kuitenkaan ole. Pistää mietitittymään miksi. Olisiko yksi mahdollisuus että AMK- järjestelmä on astunut muutaman snobin varpaille vähän liian kipeästi? - AMK:ssa ollut
väitteesi kirjoitti:
Mihin perustat väitteesi?
Koulujen tasoerot ovat niin suuria, että tuollaisilla yleistyksillä ei juurikaan ole arvoa. Vai oletko tosiaan istunut useassakin AMK:ssa elämäsi aikana ja kaikkialla opiskelu oli leikkimistä? Vai ovatko kaverit kertoneet?olet oikeassa tasoero ko. koulujen välillä on todella suuri. Itse olen kärsinyt opiskeluni stadiassa (tekniikan puoli), lisäksi kavereita on ollut Evtek:ssä sekä OAMK:ssa. En edes halua tietää minkälaista se koulu on niissä lukuisissa maalaiskouluissa...
- ................
olet oikeassa tasoero ko. koulujen välillä on todella suuri. Itse olen kärsinyt opiskeluni stadiassa (tekniikan puoli), lisäksi kavereita on ollut Evtek:ssä sekä OAMK:ssa. En edes halua tietää minkälaista se koulu on niissä lukuisissa maalaiskouluissa...
Aivan, myö maalaisethan ollaan myös automaattisesti huonompia ihmisiä kuin muut.
- Jallu
Samanarvoisuudesta en tiedä, enkä edes välitä, mutta oman perustelusi mukaan AMK ainakin sitten on korkeakoulu, koska Suomi24 -palstalla lukee ammattiKORKEAKOULUT.Siinä oli kirjoitusvirhe. Piti lukea ammattiSURKEAkoulut.
ei lähellekään kirjoitti:
"...ja nimenomaan määrittääkseen oman arvonsa yliopistossa opiskelevien yläpuolelle."
Oikeistolaistervehdys oli lähinnä yhteiskunnallisesti hyvin erottelevan kommenttisi vuoksi. Sivistystasosi huomioon ottaen sinun pitäisi myös tietää mihin moinen ajatusmaailma vähän muunneltuna sekä väärässä päässä johti erään muinaisen Preussin alueella reilut 60 vuotta sitten...
Voi kuule, kyllä tässa AMK:laisilla on pitkä matka tuohon yläpuolelle arvottamiseen. Kyllä me AMK -opiskelijat aika nöyrinä olemme pysyneet. Lähinnä kyllästyttää olla keskustelupalstojen sylkykuppi koulutuksensa takia. Minä en ainakaan arvota itseäni yo-opiskelijoiden yläpuolelle, mutten myöskään myönnä olevani mitenkään huonompi tai tyhmempi ihminen.
Eikö silloin jo mennä tekopyhyyden puolelle jos ensin käy taistoon omien oikeuksiensa puolesta ja sen jälkeen rupeaa polkemaan toisia samoin kuin on itse aiemmin tullut poljetuksi... Ei, hyvä tzottis
ja muut, minun tarkoitukseni ei ole väittää AMK:ta yliopistoa paremmaksi, eikä edes suoraan siihen rinnastettavaksi. Kuitenkin väitän ja lakikin väittää, ettei AMK ole amis tai opisto vaan ihan oma kouluasteensa. Jos nimessä oleva korkeakoulu saa jotkut apinat takajaloilleen, syyttömiä me opiskelijat siihen olemme. Tämän saman pilkkauslogiikan mukaan näiden "parempien korkeakoululaisten" pitäisi pilkata vähempiään myös tuolla ammattioppilaitosten puolella käytävässä keskustelussa... näin ei kuitenkaan ole. Pistää mietitittymään miksi. Olisiko yksi mahdollisuus että AMK- järjestelmä on astunut muutaman snobin varpaille vähän liian kipeästi?oikeistolaistervehdys!? Eipäs nyt sekoiteta asioita, kyseessä on kansallissosialistinen tervehdys, jota myös käyttävät tietyt äärioikeistolaisryhmät, mutta oikeistolaistervehdys se ei ole, vain vasemmistolaiset tai huonon peruskoulutuksen saaneet käyttävät tuollaista yleistystä.
Sisälukutaitoisena olisit varmasti ymmärtänyt, että itseasiassa juuri sanoinkin kyseessä olevan korkeakoulu, mutta ei rinnasteinen koulu yliopistoon tms. Minulle on ihan sama miten ihmiset kokevat itsensä suhteessa muihin, siinä on lähinnä kyse kunkin itsearvostuksen tasosta ja se on jokaisen subjektiivinen kokemus. Tosiasia kuitenkin on, että yhteiskuntamme ei miellä ammattikorkeita samalle tasolle kuin yliopistoja. Se onko se sitten oikein tai väärin on taas ihan mielipidekysymys ja jokainen sivistynyt ihminen tietää ettei mielipiteistä voi riidellä -siitä kun ei koskaan tule loppua. Ja ketjun aloittajan tarkoituksena olikin vain provosoida sama keskustelu alkamaan taas alusta.
Vielä selkeyden vuoksi todettakoon, että olen käynyt AMK.n ja nyt olen graduvaiheessa yliopistolla, minulla ei ole kuitenkaan mitään tarvetta henkilökohtaisella tasolla arvostella kumpaakaan laitosta suhteessa toisiinsa tai arvostella tutkintojen paremmuutta keskenään. Ovat samaa alaa mutta toinen on käytäntöä ja toinen teoriaa, se kumpi niistä sitten on parempi on taas mielipidekysymys.
Ja siitä itsensä nostamisesta muita alentamalla -sitä harrastavat ihan yhtäpaljon molempien laitosten opiskelijat, sekä oppilaitoksissaan että tällaisilla palstoilla. - Koulutettu
Vaikka amk:n nimi olisi koirakoulu ei se muuttaisi sitä totuutta ettei sieltä saa korkeakoulutasoista opetusta vaan lähinnä leikkimistähän se opiskelu siellä on.
Leikkikoulu=> koulu
Ammattikorkeakoulu=> leikkikorkeakoulu
:)
- jåppio
Mitäs höpäjät... EI yliopistossa pitäisi mennä 6 vuotta kauempaa. Itse luin DI:n paperit 4.5 vuodessa, eli 1/2 vuotta hitaammin kuin perusinssi. Arvostus on aivan eri luokkaa amk:sta ja yo:sta valmituneella. Meidänkin firmassa minun ikäiseni inssit tekevät niitä hommia jotka pystyy tekemään myös amiksesta valmitunutkin, kuten asennuksia ja linjahommia. Totuus vain on se ettei amk pysty millään tavalla kilpailemaan yo:n kanssa kuten ei ole tarkoituskaan.
- koulutettu
Piste paskanjauhannalle...just. Tästä tämä vaan yltyy.
- annetaan kaikkien vaan olla
Ammattikorkeastakin kuule löytyy niitä,otka ovat opiskelleet tyyliin 12vuotta!
nim.8 vuotta takanapäin tradenomi opiskeluita. - totta_
annetaan kaikkien vaan olla kirjoitti:
Ammattikorkeastakin kuule löytyy niitä,otka ovat opiskelleet tyyliin 12vuotta!
nim.8 vuotta takanapäin tradenomi opiskeluita.Mitenhän se on mahdollista kun ainakin meidän koulusta saa monoa 4,5 vuoden jälkeen jos ei ole pätevää syytä yhden lisävuoden myöntämiseen...
- vastaus sinulle
totta_ kirjoitti:
Mitenhän se on mahdollista kun ainakin meidän koulusta saa monoa 4,5 vuoden jälkeen jos ei ole pätevää syytä yhden lisävuoden myöntämiseen...
Aloitin opiskelut ennen opintoajan rajausta ja lisäksi lisävuosia saa puhumalla,ainakin minun opinahjossani.
- vai mitä?
vastaus sinulle kirjoitti:
Aloitin opiskelut ennen opintoajan rajausta ja lisäksi lisävuosia saa puhumalla,ainakin minun opinahjossani.
Ammattikorkeiden arvostusta saadaan lisättyä:
1)Pienemmät sisäänottomäärät
2)Koulujen karsiminen
3)Höpölöpölöö alojen hävittäminen kouluista
4)Erittäin vaikeat pääsykokeet - Rane
vai mitä? kirjoitti:
2)Koulujen karsiminen
4)Erittäin vaikeat pääsykokeetAivan samaa mieltä! Lisäksi lisäisin myös vaativamman koulutuksen!
- Hellä Ori
vai mitä? kirjoitti:
2)Koulujen karsiminen
4)Erittäin vaikeat pääsykokeetMäärittele mitkä ovat näitä höpölöpöö aloja? Sen haluaisin kuulla..
Toimivassa yhteiskunnassa tarvitaan kuule muitakin kuin insinöörejä. Kaikille on paikkansa, näissä erikoisemmissa aloissa sisäänotto määrät ovat niin pieniä, etteivät vaikuta paljoa edes työttömien määrään, vaikka kaikki sinne "sijoittuisivatkin". - DI_2004
Hellä Ori kirjoitti:
Määrittele mitkä ovat näitä höpölöpöö aloja? Sen haluaisin kuulla..
Toimivassa yhteiskunnassa tarvitaan kuule muitakin kuin insinöörejä. Kaikille on paikkansa, näissä erikoisemmissa aloissa sisäänotto määrät ovat niin pieniä, etteivät vaikuta paljoa edes työttömien määrään, vaikka kaikki sinne "sijoittuisivatkin".Tuota eikös ole olemassa joku vartijakoulutus AMK:ssa??? Minä en niinkään tiedä mitä kaikkia aloja siellä voi opiskella mutta tuli mieleeni yksi juttu kun amk:set huutelevat siitä kuinka töitä kyll löytyy. Kaverini valmistui jokin aika sitten Oulun ammattikorkeasta hyvinvointitegnologian puolelta töitä. Alan töitä ei ole löytynyt yhdellekkään tältä kurssilta valmistuneelle (n. 20 kpl), vaikka koko opiskelujen ajan heille oli väitetty että työllistyminen on lähes varmaa (firmat muka oikein kyselivät amk:sta milloin näitä osaajia valmistuu???). Suurin osa ko. luokasta tekee hanttihommia (kaverini on mäkkärissä) kuten siivoaa, tarjoilee jne. jne..
- tradenomiopiskelija
"Yliopistossa opiskelevat muka jotenkin parempia kuin ammattikorkeakoulussa"
Ei kait opiskelijoissa pahemmin ero ole, mutta yliopistosta _valmistuneet_ saavat paljon parempaa palkkaa kuin amiksesta _valmistuneet_.
"Ensin jauhaa jossakin ylihelvetinopistossa kymmenen vuotta ja sitten joutuu työttömäksi"
"Suomessa on tarpeeksi näitä ikuisia opiskelijoita, joille vaan verovaroja syydetään opintotukina ja sitten ne on työttöminä lopun elämäänsä. "
Oletpa pahasti vieraantunut tästä maailmasta. - Koulutettu
Yliopisto on korkeampi opinahjo kun AMK. Yliopistoon on vaikeampi päästä ja vaikeampi opiskella, niin koulutuksen vaatimustason kun opiskeluympäristönkin kannalta. Ei yliopistoon kuulukaan olla helppoa päästä, eikä täällä kaikki pärjää. Sitä varten on AMK:t. Opiskelijakiintiö ja kovat pääsykokeet huolehtii siitä, että väestö ei ylikouluttaudu, vaikka kaikki hakeutuisi yliopistoon.
(Syvä huokaus)
Kandin paperit saa (sai) 80 opintoviikolla, maisterin 160 ov:lla. Siihen ei kyllä 6-10 vuotta mene. Mutta yliopistossa saa jokainen itse päättää mihin tahtiin opiskelee. Toiset opiskelee nopeammin, toiset hitaammin.
Yliopisto-opiskelijoille on varattu tietty määrä opintotukikuukausia, minkä jälkeen rahaa ei enää heru. Täällä on joakisen oma asia miten opintonsa rahoittaa, harvat katsoo pärjäävänsä valtion tuella, suurin osa käy töissä opintojen ohella.
>>Niin ja muistuttaisin näitä eräitä yli-ihmisiä siitä että ammattikorkeakoulu ei ole sama kuin ammattikoulu!- mitenkäs on
"Idiootti saa olla jos rahkeet riittää yliopistoon, ja silti valitsee ammattikorkeakoulun. Ei, en usko että yksikään järkevä ihminen tekee niin. Se valinta tehdään kyllä yliopistossa ylioppilaan puolesta."
Entäpäs jos haluaa vaikka kätilöksi? - TtM.si
mitenkäs on kirjoitti:
"Idiootti saa olla jos rahkeet riittää yliopistoon, ja silti valitsee ammattikorkeakoulun. Ei, en usko että yksikään järkevä ihminen tekee niin. Se valinta tehdään kyllä yliopistossa ylioppilaan puolesta."
Entäpäs jos haluaa vaikka kätilöksi?niin siis jos haluaa hoitotieteitä lukemaan, silloin on pakko olla taustalla sosiaali- tai terveydenhuollon ammattitutkinto?
Pelkällä ylioppilastodistuksella ei voi edes hakea... - Pera
TtM.si kirjoitti:
niin siis jos haluaa hoitotieteitä lukemaan, silloin on pakko olla taustalla sosiaali- tai terveydenhuollon ammattitutkinto?
Pelkällä ylioppilastodistuksella ei voi edes hakea...Oon ylioppilas ja mulla on ollut aika monta "hoitoa". Pääsenkö hakemaan? Tiede kiinnostais.
- ei Suomessa
Pera kirjoitti:
Oon ylioppilas ja mulla on ollut aika monta "hoitoa". Pääsenkö hakemaan? Tiede kiinnostais.
... ole yo:n opintotarjonnassa. Olisi pitänyt mennä Hollantiin asti, ja siksi valitsin tradenomikoulutuksen Suomessa. Lisäksi olen kokovartalokyrpä ja vittumaiseksikin on haukuttu, että eiköhän näillä homma hoidella.
- hukkaan olisi mennyt
ei Suomessa kirjoitti:
... ole yo:n opintotarjonnassa. Olisi pitänyt mennä Hollantiin asti, ja siksi valitsin tradenomikoulutuksen Suomessa. Lisäksi olen kokovartalokyrpä ja vittumaiseksikin on haukuttu, että eiköhän näillä homma hoidella.
seksologina voinkin muistuttaa sinua, että seksuaaliongelmissa on aika yleistä puhua siitä mistä on puute. Sinä väitit itseäsi kokovartalokyrväksi...
Ei olisi seksologian opinnot olleetkaan sinua varten, siinä pitää miehellä olla iso muna ja hyvä itsetunto! - seksologiasta..
hukkaan olisi mennyt kirjoitti:
seksologina voinkin muistuttaa sinua, että seksuaaliongelmissa on aika yleistä puhua siitä mistä on puute. Sinä väitit itseäsi kokovartalokyrväksi...
Ei olisi seksologian opinnot olleetkaan sinua varten, siinä pitää miehellä olla iso muna ja hyvä itsetunto!... eli käytännön köyrinnästä. Yo:ssa riittää, että tietää isoja munia olevan; niiden soveltamista käytäntöön pidetään rahvaanomaisena amistouhuna, jossa hikoillaan ja haistaan.
- Joppadippa
seksologiasta.. kirjoitti:
... eli käytännön köyrinnästä. Yo:ssa riittää, että tietää isoja munia olevan; niiden soveltamista käytäntöön pidetään rahvaanomaisena amistouhuna, jossa hikoillaan ja haistaan.
Mutta loppujen lopuksi se yliopistosta valmistunut saa paljon paremmat hommat. Amiksille jää yleensä se likainen työ eli lähinnä 50v karvaturrit. Nykyään amikset eivät enää saa johtajien paikkoja vaan haaremin kuninkaana toimii lähes aina maisteris mies jonka etuudet ovat todella hyvät.
- Koulutettu
mitenkäs on kirjoitti:
Entäpäs jos haluaa vaikka kätilöksi?Joo siis puhuin niistä, jotka "valitsee" ammattikorkean ennen yliopistoa. En sinunkaltaisista, jotka tietää mihin ammattiin haluaa, ja hakeutuu sen mukaiseen koulutukseen.
AMK ei edelleenkään ole mikään yliopistoon rinnastettava korkeakoulu, eikä siitä sellaista koskaan tulekaan. Onneksi. Täten ei sinustakaan tule kätilönä "korkeasti koulutettua".
Työn arvostukseen en ota mitään kantaa. Esimerkiksi merikapteenilla on enemmän valtaa ja vastuuta kun kummallakaan meistä tulee koskaan olemaan, eikä tähänkään työhön tarvita akateemista koulutusta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329