Tampereelta taitaa löytyä ainakin Shotokan,Wadoryu,Gojuryu ja Shitoryu tyylin seuroja. Onko muita? Mikähän suroista olisi sopivin tällaiselle vanhemmalle harrastajalle?
Karatea Tampereella
6
1287
Vastaukset
- tyylisuunnasta viis
käy katselemassa missä viihdyt ja missä on vähän ikäistäsi porukkaa. Katso myös vähän miten seurassa on asiat hoidettu harrastajan kannalta: leirejä, tarpeeksi ohjaajia, tarpeeksi kokeneita ohjaajia, tarpeeksi harjoituksia eri tasoryhmille ja tee valinta näiden perusteella. Tyylisuunnalla ei ole mitään merkitystä.
- toinen seniori
Niin, kertokaa harrastajat, onko niitä senioreita seuroissanne?
Sopisiko karate ylipäänsä seniorille? - Mika Kontiala
toinen seniori kirjoitti:
Niin, kertokaa harrastajat, onko niitä senioreita seuroissanne?
Sopisiko karate ylipäänsä seniorille?Hei!
Yli nelikymppisiä on jonkun verran. Samat epämukavuudet ja ikävyydet odottavat vanhempia harrastajia kuin nuorempiakin. Edistyminen ei tunnu koskaan niin nopealta kuin itse haluaisia, ja aina vieruskaveri tuntuu selviytyvän tekniikoistaan nopeammin kuin itse. Kärsivällisyys on lahjakkuutta tärkeämpi iästä riippumatta.
Hyvin monet lopettavat vuoden tai parin päästä aloituksesta, eli käytännössä juuri nopeamman oppimisen kynnyksellä.
Tampereella ei-kilpailullista karatea tarjoavat ainakin Zenshindojo (wado-ryu) ja Kihaku (shotokan). - toinen seniori
Mika Kontiala kirjoitti:
Hei!
Yli nelikymppisiä on jonkun verran. Samat epämukavuudet ja ikävyydet odottavat vanhempia harrastajia kuin nuorempiakin. Edistyminen ei tunnu koskaan niin nopealta kuin itse haluaisia, ja aina vieruskaveri tuntuu selviytyvän tekniikoistaan nopeammin kuin itse. Kärsivällisyys on lahjakkuutta tärkeämpi iästä riippumatta.
Hyvin monet lopettavat vuoden tai parin päästä aloituksesta, eli käytännössä juuri nopeamman oppimisen kynnyksellä.
Tampereella ei-kilpailullista karatea tarjoavat ainakin Zenshindojo (wado-ryu) ja Kihaku (shotokan).Kiitos rohkaisusta. Täytyypä selvitellä mahdollisuuksia.
Olen etsinyt itselleni pitkäaikaista harrastusta, jossa olisi mahdollisuutta treenata iänkin karttuessa kunnon lisäksi elastisuutta ja koordinaatiokykyä. Kuntonyrkkeily on ihan ok, mutta ne jalat...
Kärsivällisyys näyttää vuosi vuodelta olevan se vahvuus, muut ominaisuudet sitä vastoin pakkaavat teettämään enemmän työtä.
- xxx
Seigokanin (goju-ryu) alkeiskurssit ovat ainakin käynnissä, mukaan luulisi vielä mahtuvan!
lisätiedot www.seigokan.net - kempossa on
suosittelen ruykyu kempo karate-seuraa
se sopii kaiken ikäisille ja
seurassa on hyvä opetus, on mahtavia leirejä ym.
SUOSITTELEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50725- 33692
- 60689
- 50665
- 52657