koira lapsiperheelle

jap

Onko vinkkejä mitä koiraa voisi ajatella perhekoiraksi kolmilapsiselle perheelle, joka asuu omakotitaloalueella. Aktiivinen isäntä kaipaisi koirasta lenkkikaveria ja sanomattakin on selvää että lapsien kanssa koiran pitäisi tulla hyvin toimeen.
Mieluusti koira saisi olla suht. helppohoitoinen ja keskikokoinen; ei ainakaan pieni eikä järin suuri.
Aikaisempaa kokemusta koirista ei
juurikaan ole (reilut 20 vuotta sitten ollut saksanpaimenkoira), mutta perheeseen kuului kissa 10 vuotta.

11

867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse voisin suositella kultaistanoutajaa..:)
      Hyvä lenkkikaveri ja yleensä tulee loistavasti toimeen lasten kanssa..:)Helppo kouluttaakin,kun on miellyttämisen haluinen!

• Tiinuu2

Samoin, täällä kanavan luona näkyy rotikoita jotka eivät ole oikein hallinnassa ;)

• lellu1960

...se noutaja on aika varma ratkaisu lapsiperheelle;kultsu tai lapukka varteenotettavimmat.Yksi voisi olla lyhytkarvainen collie,jos palveluskoirat miellyttää enemmän.Näissä,kuten kaikissa koirissa,on syytä tarkkaan ottaa selvää taustoista ja perintötekijöistä.Vanhemmat luonnetestattuja ja syytä on nähdä testitulos osa-alueittain.

• Tässä on tällänen suuntaa-antava testi koiraa harkitseville ihmisille:

http://www.interrogatum.com/cgi-bin/fun/kintro.Pl

Ja huom, ei kannata ottaa niin todesta tuota testiä, oma järki mukana. Testi antaa suuntaa, mutta sinä itse päätät ja olet vastuussa päätöksestäsi :D
      Minä itse suosittelisin myöskin jotain noutajaa, kunten labradorin noutaja tms.

• www.Interrogatum.com/cgi-bin/fun/kintro.pl

Toi on se osote, äskönen linkki ei ainakaan mulla toiminut.

• Maaret

springerspanielia suosittelisin lämpimästi...

• lappari

Minä voisin suositella teille lappalaiskoiraa, esim. suomenlapinkoiraa.
      Lappalaiskoirat ovat hyvin ystävällisiä, yhteistyöhaluisia, lapsiystävällisiä, helppoja kouluttaa ja meillyttämisenhaluisia. Ne tahtovat olla mukana perheensä ihan arkisessakin toiminnassa ja rakastavat perhettään. Suomenlapinkoiralla on kyllä melko pitkä turkki, mutta se ei vaadi trimmaamista, vaan harjaus kerran viikossa riittää.
      Lappalaiskoirat ovat keskikokoisia ja kaipaavat melko paljon liikuntaa ja tykkäävät liikkua etenkin luonnossa. Niistä saa oivan lennkikaverin.
      Sitten on myös lapinporokoira, jolla on lyhyempi karva. Myöskin todella ystävällinen ja lapsiperheeseen sopiva, mutta ehkä hieman energisempi kuin suomenlapinkoira.
      Miinukseksi sanottakoon, että lappalaiskoirilla on taipumusta herkkähaukkuisuuteen, mutta se on koulutettavissa pois, ja on hyvin yksilökohtaista.
      Jos kiinnostuitte rodusta niin käykääpä katsomassa osoite: http://personal.inet.fi/yhdistys/lappalaiskoirat/
      Lappalaiskoirat ovat aivan mahtavia koiria!
      Nimim. suomenlapparin omistaja

• hatamm

on ehdoton valinta omiin kriteereihisi. Minulla oli kolme lasta porokoiran kanssa ja kaikki tykkäsivät ja sopeutuivat toisiinsa vallan mainiosti. Se on aktiivinen ulkoilija mutta tarvittaessa myöskin seurakoira sisätiloihin.

• Mira

Itse ehdotan ensinnäkin lyhytkarvaista rotua. Kolmen lapsen äitinä joudut jo siivoamaan varmasti tarpeeksi, joten pitkäkarvainen rotu aiheuttaisi enemmän töitä. En väitä, etteikö lyhyt turkkisesta koirastakin karvaa lähtisi, mutta turkin hoito ja irtoaminen on kuitenkin vähäisempää. Rotu, joka tulee mieleeni tässä tapauksessa "ylitse muiden" on labradorinnoutaja. Se on luonteeltaan perheeseen sopiva eli reipas, muttei yleensä ylivilkas, ja siitä isäntä saisi hyvän lenkkikaverin itselleen. Turkki on helppo hoitoinen ja koko ei ole liian pieni tai suurikaan, jos ajatellaan lapsiperhettä.

• Naana

tosin ovat pieniä ja leijuvat joka paikkaan, jolloin hankalanpi puhdistaa, verrattuna pitkäkarvaisen mallin karvoihin, jotka jäävät lattialle pyörimään.

• moona69

minä voisin ehdottaa kultaistanoutajaa....Siinä on mukava perhekoira joka sopii yleensä ensimmäiseksi koiraksi,lapsirakas ja oppii helposti ja tykkää miellyttää....=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70