Poliisien ylivaltaa

Turku 1.10.2005

Kolme viikkoa sitten, minut huumattiin ja raiskattiin. Raiskaajia oli useampi. Onnekseni en muista tekijöitä tarkkaan, enkä tekotapoja. Eilen olin sisareni luona käymässä Turussa ja koska kuukautisiani ei kuulunut, ostin raskaustestin. Testi näytti positiivista, kuten olin epäillytkin. Join alkoholia ja ajattelin, etten kestä koko tätä tilannettani, ja sanoin sisarelleni, että teen itsemurhan, hyppäämällä hänen parvekkeeltansa alas. Soitin SOS-palveluun, jossa työntekijä keskusteli kanssani tilanteesta ja välillä annoin puhelimeni sisarelleni. Kuinka ollakaan, ei kauaa mennyt, kun sisareni oli soittanut poliisipartion paikalle. Istuin hänen parvekkeellaan ja olin jo luopunut ajatuksesta surmata itseni, kun tämä Turkulainen poliisipartio työntyi sisälle sisareni asuntoon ja vaati minua lähtemään heidän mukaansa. Siinä tilanteessa, ei muu auttanut kuin lähteä heidän mukaansa. Toinen poliiseista, huomattavan isokokoinen törkimys, alkoi sättimään minua jo autossa. Minut vietiin suoraan Turun Sairashuoneenkadulla sijaitsevaan poliisiaseman putkaan, missä vietin seuraavat viisitoista tuntia. Putka oli todella törkyinen, enkä pyynnöistäni huolimatta saanut peitettä, lakanaa, tai tyynyä, saatika vettä, tai edes sokeripaloja, vaikka sokeriarvoni menivät todella alhaisiksi. Poliisit ja putkavartijat käyttäytyivät todella törkeästi ja ivallisesti minua kohtaan. He jättivät korvakoruni korviini, joilla viiltelin ranteeni auki. Valvontakamerasta tämän nähtyään, tuli kyseiseen putkaan neljä isokokoista poliisia, itse painan 53kg, ja he kaikki kävivät kimppuuni. Vaikka pyysin lääkäriä paikalle, he eivät tähän suostuneet vaan käyttivät minua kohtaan alatyylin kieltä. Minun on huomautettava, että olen itse Helsingistä ja taustaltani tavallinen kansalainen. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni törmännyt todella törkeisiin poliiseihin. En olisi koskaan voinut edes uskoa, että joutuisin sellaiseen helvettiin tilanteessani, kuin mitä Turussa tapahtui. Olen pöyristynyt tapahtuneesta. Viisitoista tuntia, jouduin olemaan putkassa. Aikaisemmin, kun olen joutunut poliisien kanssa johonkin tekemisiin täällä pääkaupunkiseudulla, olen aina saanut asiallista ja hyvää palvelua. Nyt olen turvallisesti kotona. Sisarelleni, en tätä juttua voi koskaan antaa anteeksi ja mikä vielä pahempaa, en usko voivani enää koskaan luottaa poliisiin, missään asioissa.

94

8862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mitä sitten ?

Ei sinussa itsessäsi ollut vikaa ollenkaan. Pelastivat sinut itsemurhalta, vaikka . . . . tai ei sittenkään mitään !

• Turku 1.10.2005

Jos minut noilla keinoin pelastettiin itsemurhalta, niin johan on ihme. Mikäli sinä luulet olevasi oikeassa, kehoitankin kaikkia niitä ihmisiä, jotka elämässään jossain vaiheessa harkitsevat itsemurhaa, olematta missään tekemisissä poliisien kanssa. Tämän kokemukseni jälkeen, itsemurha on hyvinkin houkutteleva ajatus. Olen todellakin pettynyt ja pahoillani siitä, että luulin yhteiskuntamme olevan sellainen, missä saa apua viranomaisilta, kun sitä tarvitsee. Oliko kopittaminen mielestäsi paras vaihtoehto minulle? Miten nyt, kun en enää ole poliisien mielivallan alaisena, ehkäisikö poliisi itsemurha-aikeeni??? Vai lisäsikö sitä?

• Psykiatrian sairaanhoitaja
        Turku 1.10.2005 kirjoitti:

Jos minut noilla keinoin pelastettiin itsemurhalta, niin johan on ihme. Mikäli sinä luulet olevasi oikeassa, kehoitankin kaikkia niitä ihmisiä, jotka elämässään jossain vaiheessa harkitsevat itsemurhaa, olematta missään tekemisissä poliisien kanssa. Tämän kokemukseni jälkeen, itsemurha on hyvinkin houkutteleva ajatus. Olen todellakin pettynyt ja pahoillani siitä, että luulin yhteiskuntamme olevan sellainen, missä saa apua viranomaisilta, kun sitä tarvitsee. Oliko kopittaminen mielestäsi paras vaihtoehto minulle? Miten nyt, kun en enää ole poliisien mielivallan alaisena, ehkäisikö poliisi itsemurha-aikeeni??? Vai lisäsikö sitä?

Oletko jo hakeutunut hoitoon, sillä olet ilmeisesti kuitenkin ajatellut itsemurhaa ja täten hoidon tarpeessa? Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua päivystykseen ajatuksiesi kanssa. He kyllä ohjaavat sinut eteenpäin. Siskosi varmasti säikähti pahasti. On myös otettava huomioon kriisikeskuksen käytäntö akuutissa itsemuhatilanteessa; he kehottavat soittamaan poliisin näissä tapauksissa.

• Turku 1.10.2005.
        Psykiatrian sairaanhoitaja kirjoitti:

Oletko jo hakeutunut hoitoon, sillä olet ilmeisesti kuitenkin ajatellut itsemurhaa ja täten hoidon tarpeessa? Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua päivystykseen ajatuksiesi kanssa. He kyllä ohjaavat sinut eteenpäin. Siskosi varmasti säikähti pahasti. On myös otettava huomioon kriisikeskuksen käytäntö akuutissa itsemuhatilanteessa; he kehottavat soittamaan poliisin näissä tapauksissa.

..juurihan kerroin, että palasin Helsinkiin ja tulin kotiini näiden kauhutapahtumien jälkeen. Hoitoa tarvitsen varmastikkin lähitulevaisuudessa, sitä en kiistä. Mutta siitä asiasta ei nyt olekaan kysymys. Olen itse huomattavan oikeudenmukainen ihminen ja se, mikä minua nyt kovasti kaivelee, on juuri oikeudenmukaisuus.

• Ruokolahden leijona
        Turku 1.10.2005. kirjoitti:

..juurihan kerroin, että palasin Helsinkiin ja tulin kotiini näiden kauhutapahtumien jälkeen. Hoitoa tarvitsen varmastikkin lähitulevaisuudessa, sitä en kiistä. Mutta siitä asiasta ei nyt olekaan kysymys. Olen itse huomattavan oikeudenmukainen ihminen ja se, mikä minua nyt kovasti kaivelee, on juuri oikeudenmukaisuus.

Kyllä Suomen lain mukaan jokaisella on oikeus tehdä itsemurha. Se ei ole rikos, eikä juurikaan kuulu poliisille. Olenkin aina ihmetellyt, miksi poliisi hälytetään paikalle, missä tarvitaan lääkäriä jos sitäkään. Jokainen saa siis päättää milloin haluaa lopettaa täällä maan päällä tallustelun. Armomurha on asia erikseen, missä joku toinen tekee sen teon.

• vaan inhimmillisyydestä
        Ruokolahden leijona kirjoitti:

Kyllä Suomen lain mukaan jokaisella on oikeus tehdä itsemurha. Se ei ole rikos, eikä juurikaan kuulu poliisille. Olenkin aina ihmetellyt, miksi poliisi hälytetään paikalle, missä tarvitaan lääkäriä jos sitäkään. Jokainen saa siis päättää milloin haluaa lopettaa täällä maan päällä tallustelun. Armomurha on asia erikseen, missä joku toinen tekee sen teon.

kuka meistä on valmis ottamaan omalletunnolleen toisen ihmisen hengen? Jos, joku uhkaa riistää henkensä kodissani ja minulla ei ole fyysisiä resursseja tätä estämään, niin ihan varmasti haen apua. Jos yhteiskunta on sälyttänyt tämän tehtävän poliisille, niin sitten se on katsonut asian niin. Itsemurhauhkaus on aina avunpyyntö, oli se sitten tosissaan esitetty tai ei.

• PASKAAN

ja sitä ei saa täällä heitellä.

• tehdä virallisia...

valituksia poliiseista, kun voi asiat hoitaa niinkin, että naapurin Iigori hoitelee rahasta ongelmatapaukset.

• Turku 1.10.2005

En heittele paskaa, halusin vain kertoa, miten minulle tapahtui eilen ja mielestäni tapahtunut oli kaikkea muuta, kuin oikeudenmukaista ja sivistynyttä. Enpä tiedä teistä muista ihmisistä, mutta minun pisteeni poliiseista romahtivat kertaheitolla ja nyt ymmärrän niitä henkilöitä, jotka arvostelevat negatiivisessa mielessä poliiseja ja heidän tekojaan tai tekemättä jättämisiään. Tästä päivästä lukien, minä en halua olla poliisien kanssa missään tekemisissä. Vaikka näkisin jonkun tappavan toisen ihmisen silmieni edessä, en tee siitä ilmoitusta. Ja vaikka tietäisin jonkun pedofiiliksi, en ilmoita siitäkään. Tapahtui mitä tahansa, minä en ilmoita tiedoistani poliisille. Sain tarpeekseni viidentoista tunnin putkareissusta, missä minua kohdeltiin huonommin, kuin koiranoksennusta.

• aivan niin

En heittele paskaa, halusin vain kertoa, miten minulle tapahtui eilen ja mielestäni tapahtunut oli kaikkea muuta, kuin oikeudenmukaista ja sivistynyttä. Enpä tiedä teistä muista ihmisistä, mutta minun pisteeni poliiseista romahtivat kertaheitolla ja nyt ymmärrän niitä henkilöitä, jotka arvostelevat negatiivisessa mielessä poliiseja ja heidän tekojaan tai tekemättä jättämisiään. Tästä päivästä lukien, minä en halua olla poliisien kanssa missään tekemisissä. Vaikka näkisin jonkun tappavan toisen ihmisen silmieni edessä, en tee siitä ilmoitusta. Ja vaikka tietäisin jonkun pedofiiliksi, en ilmoita siitäkään. Tapahtui mitä tahansa, minä en ilmoita tiedoistani poliisille. Sain tarpeekseni viidentoista tunnin putkareissusta, missä minua kohdeltiin huonommin, kuin koiranoksennusta.

antaa muidenkin kärsiä kun minäkin kärsin.

...niin suomalaista..niin suomalaista.

• Kohtalotoveri hieman
        tehdä virallisia... kirjoitti:

valituksia poliiseista, kun voi asiat hoitaa niinkin, että naapurin Iigori hoitelee rahasta ongelmatapaukset.

Minutkin huumattiin ja käytettiin hyväksi turkulaisten kolmen miehen kokoonpanolla (olivat vielä tuttuja)mutta tekopaikka oli Helsinki eli siten vastakkaisesti kuin omassa tapauksessasi. Turussa vaan näyttää sitten liikkuvan jotain erityistä "seksi/raiskaushuumetta".

Onko sulla lisää kommentteja tähän? Onko tekijöiden tyyli arvovaltaisia / luusereita? Mun tapauksessa tekijöistä ei olisi ikinä uskonut.

• Paljon nähnyt

poliisi suhtautuu aina vakavasti. Kerroit, että olit humalassa, tälläisissä tapauksissa putka onkin ensimmäinen etappi ja psykiatri seuraava, selvittyäsi ja suostumuksellasi tietenkin. Poliisien olisi pitänyt poistaa korvakorusi, jos sait niillä itsellesi haittaa aikaiseksi. Siskosi luultavasti koki tilanteen uhkaavana sinulle ja siksi hälytti apua. Älä nyt kuitenkaan heitä uskoasi poliisiin, toimimme yleensä tilanteen mukaan ja kansalaisen turvallisuus ykkössijalla.

• poistetaan...

Ei korvakorujen poistaminen mitään auta. Monet piilottavat neuloja vaatteiden saumoihin, veitsiä "sisäänsä". Tutkippas ne kaikki.

• turku 1.10.2005

..sepä hienoa, että poliisi suhtautuu aina vakavasti. Minulle ei kuitenkaan kukaan maininnut tänään psykiatrista halaistua sanaakaan. Olin humalassa, toki, mutta oliko sinun mielestäsi aiheellista pitää minua putkassa viisitoista tuntia, ja miksi pyynnöistäni huolimatta, en saanut lääkäriä paikalle? Entäs verensokerini? Miksi en saanut vaikkapa sokerinpaloja, jotta se tulisi normaaliksi? Miksi neljä isokokoista ukkoa käy kimppuuni putkassa ja latelevat minulle herjauksia, vaikka en pystynyt muuta, kuin olemaan täysin alakynnessä? Ja kuinka voi olla edes mahdollista, että poliisi toimii raiskatun ja itsemurhaa harkitsevan puolustuskyvyttömän naisen kanssa kertomallani tavalla?

• Turku 1.10.2005
        poistetaan... kirjoitti:

Ei korvakorujen poistaminen mitään auta. Monet piilottavat neuloja vaatteiden saumoihin, veitsiä "sisäänsä". Tutkippas ne kaikki.

..minulla ei ollut neuloja saatika sitten veitsiä, vain korvakorut, siitä piti huolen kaksi isoa ja rumaa poliisinaista, jotka törkeällä tavalla laittoivat minut riisutumaan, olisivatkohan olleet lesboja, kuitenkin he nauttivat silmintähden saadessaan nöyryyttää minua.

• Paljon nähnyt
        turku 1.10.2005 kirjoitti:

..sepä hienoa, että poliisi suhtautuu aina vakavasti. Minulle ei kuitenkaan kukaan maininnut tänään psykiatrista halaistua sanaakaan. Olin humalassa, toki, mutta oliko sinun mielestäsi aiheellista pitää minua putkassa viisitoista tuntia, ja miksi pyynnöistäni huolimatta, en saanut lääkäriä paikalle? Entäs verensokerini? Miksi en saanut vaikkapa sokerinpaloja, jotta se tulisi normaaliksi? Miksi neljä isokokoista ukkoa käy kimppuuni putkassa ja latelevat minulle herjauksia, vaikka en pystynyt muuta, kuin olemaan täysin alakynnessä? Ja kuinka voi olla edes mahdollista, että poliisi toimii raiskatun ja itsemurhaa harkitsevan puolustuskyvyttömän naisen kanssa kertomallani tavalla?

Sinulle herjauksia? Ihan vain ilkeyttäänkö? Muihin esittämiisi väitteisiin on vaikea kommentoida, kun tässä on vain sinun alkoholin höyryinen tarinasi, ilman muiden asianosaisten kertomusta. Mutta, jos sinua on kohdeltu noin törkeästi, niin tee valitus ja asia varmasti tutkitaan perusteellisesti.

• Turku 1.10.2005
        Paljon nähnyt kirjoitti:

Sinulle herjauksia? Ihan vain ilkeyttäänkö? Muihin esittämiisi väitteisiin on vaikea kommentoida, kun tässä on vain sinun alkoholin höyryinen tarinasi, ilman muiden asianosaisten kertomusta. Mutta, jos sinua on kohdeltu noin törkeästi, niin tee valitus ja asia varmasti tutkitaan perusteellisesti.

..varmaankin se valitus jotain auttaisi. Luuletko tosiaan, että puhun paskaa huvikseni tällä palstalla? Ja sepäs vasta mielenkiintoista olisikin kuulla, näiden muiden, eli poliisien kertomus asiasta. Niin, miksi en tekisi valitusta, koska sillä valituksella ei olisi mitään merkitystä, kuten tiedät, on erittäin vaikea yksin hyökätä jollain valituksella kymmeniä poliiseja vastaan? eiköhän minun tuleva aikani kulu abortin merkeissä ja siinä, että selviän kaikesta kokemastani. Se, mitä jatkossa muuten tulee tapahtumaan, oli kyse sitten niistä poliiseista ja muusta, onkin sitten aivan eri tarina.

• mutta hallintokantelu

..varmaankin se valitus jotain auttaisi. Luuletko tosiaan, että puhun paskaa huvikseni tällä palstalla? Ja sepäs vasta mielenkiintoista olisikin kuulla, näiden muiden, eli poliisien kertomus asiasta. Niin, miksi en tekisi valitusta, koska sillä valituksella ei olisi mitään merkitystä, kuten tiedät, on erittäin vaikea yksin hyökätä jollain valituksella kymmeniä poliiseja vastaan? eiköhän minun tuleva aikani kulu abortin merkeissä ja siinä, että selviän kaikesta kokemastani. Se, mitä jatkossa muuten tulee tapahtumaan, oli kyse sitten niistä poliiseista ja muusta, onkin sitten aivan eri tarina.

eduskunnan oikeusasiamiehelle olisi varmana paikallaan. Vapaamuotoinen itse kirjoittamasi paperi em viranomaisen kansliaan.
        Aika lailla varmasti jokainen mukana olleista pääsee sen jälkeen kertomaan versionsa tapahtumista.

• yhden ihmisen kokemus

joka ei kerro asiasta yhtään mitään muuta kun ne faktat:
      - Henkilö juovuksissa
      - Henkilö yrittämässä itsemurhaa
      - Käytetään PolL 11§
      - Henkilö laitetaan säilöön
      - Tilattava lähete (virka-apupyyntö) lääkäriltä että henkilö pääsee hoitoon kun on selvin päin (silloin kyse ei ole enää potilaan omasta tahdostaan vaan hänet viedään vaikka voimakeinoin mielentila-arvioon)

Jos alkaa putkatiloissa viiltää itseään poliisi ei lähde ottamaan riskejä. Pienet tytötkin ovat puukottaneet poliiseja. Jos olet poliisin kanssa tekemisissä ei ole suurta väliä oletko pieni, iso, mies vai nainen. Poliisi tekee työnsä turvallisesti. Ei voi kuin pahoitella jos olet kokenut tilanteen tolla tavalla mutta turha on tehdä muuta kun katsoa itseään peiliin. Sun ajatusmaailmassa on muutenkin pahoja puutteita joten kehottaisin sinut menemään vapaaehtoisesti hoitoon. Onko sinun itsemurha-aikeissa edes totuutta vai kaipaatko pelkästään huomiota.

• Turku 1.10.2005

..voisin koskaan todistaa sitä kohtelua, mitä sain osakseni? Vastaus: En millään. Minun, tavallisen naisen kertomus tapahtuneesta, kymmeniä poliiseja vastaan, jotka suojelevat toinen toistaan?

• Näitä riittää

Kokemuksen mukanaan tuoma vaistoni kertoo, että olet tyypillinen rankasti ryyppäävä keski-ikäinen nainen, joka aika ajoin saa itsetuhoisia ajatuksia. Vaihtoehtoisesti olet nuori nätti nainen, joka on eksynyt väärään porukkaan ja ajautunut huumeiden kanssa ongelmiin. Kumpi tahansa, näiden kanssa meidän aikaamme tuhlataan kohtuuttomasti. Mielestäni tämän osaston tapaukset pitäisi siirtää pois meiltä kokonaan. Sosiaalitapauksethan kun kuuluvat valtiolle ja kunnan sosiaalitantoille. Usea yövuoro on kaltaistesi takia tuntunut niin turhalta yleisen järjestyksenpidon kannalta.
      En ota kantaa mahdolliseen raiskaukseesi. Siitä toivottavasti olet ilmoituksen tehnyt kuitenkin? Onneksi näitä ei tule vastaan joka yö.

• Turku 1.10.2005

..suustasi, taidat olla Turkulainen? Kokemuksillasi et voi ainakaan tuulettaa, minun tapauksessani. En ole keski-ikäinen, saatika huume-ongelmainen, nätti ja viehettävä kolmikymppinen kylläkin. Sosiaalitapauksena minua et voi pitää. Elän erittäin suurella budjetilla ja olen sinkku-nainen. Tienaan itse kaikki rahani. Kun et ota kantaa siihen, että minut on raiskattu, niin miten otat kantaa muihin asioihin? Eikös sinulle ole koskaan opetettu, että asioilla on olemassa syy ja seuraus? Mikäli olet poliisi ammmatiltasi, olet ehdottomasti väärällä alalla, kuten tekstistäsi voimme lukea. Saatat olla juuri se yksi mätäpaise, joka tekemisillään tuhoaa niin monen poliisin ja koko poliisiorganisaation maineen. Suosittelen sinulle alan vaihtoa, ja pikaisesti.

• Juoppoihin kyllästynyt

Kirjoitat juuri minun ajatuksiani! Itseäni risoo se, että kaduilla ja kodeissa tapahtuu ihan oikeita poliisille kuuluvia asioita, mutta me olemme kiinni tällaisissa syrjäytyneissä. Olo on usein kuin laittaisi pikku lasta nukkumaan.
        Ymmärrän täysin niitä poliiseja, jotka ryntäsivät kertomuksen mukaan putkaan viiltelyn huomattuaan. Me teemme parhaamme, ja silti asiakas ei arvosta pätkän vertaa. Kunnilla pitäisi olla säilö, jossa sossupäivystys ja vartija tällaisia tilanteita varten.

• Turku 1.10.2005
        Juoppoihin kyllästynyt kirjoitti:

Kirjoitat juuri minun ajatuksiani! Itseäni risoo se, että kaduilla ja kodeissa tapahtuu ihan oikeita poliisille kuuluvia asioita, mutta me olemme kiinni tällaisissa syrjäytyneissä. Olo on usein kuin laittaisi pikku lasta nukkumaan.
        Ymmärrän täysin niitä poliiseja, jotka ryntäsivät kertomuksen mukaan putkaan viiltelyn huomattuaan. Me teemme parhaamme, ja silti asiakas ei arvosta pätkän vertaa. Kunnilla pitäisi olla säilö, jossa sossupäivystys ja vartija tällaisia tilanteita varten.

Vai teette parhaanne? Enpä usko. Ainakin minun tapauksessani, olisi voitu käyttäytyä paljonkin toisella tavalla. Niinkuin olen aikaisemminkin sanonut, olen muissa yhteyksissä ollut eri poliisien kanssa tekemisissä ja koskaan en ole vielä joutunut samanlaisen törkeän mielivallan kohteeksi. Mitä kokemukseni kertookaan, tämänpäivän Turkulaisista poliiseista? Olen aina saanut poliisilta apua tarvittaessa, eikä kysymys ole ollut mistään pikku jutuista, vaan ihan oikeista hankaluuksista, mitä ei edes tavallinen partiopoliisi ole kokemattomuutensa tähden saanut hoitaa. Jos poliisissa on tänäpäivänä ruohonjuuritasolla kuvaamiani henkilöitä, niin mitä näistä poliiseista koskaan voi tulla, kun he eivät kykene asiallisesti suoriutumaan tehtävästä, mikä oli aika yksinkertainen ja kuuluisi heidän jokapäiväiseen duuniinsa?

• ylikonst.

Vai teette parhaanne? Enpä usko. Ainakin minun tapauksessani, olisi voitu käyttäytyä paljonkin toisella tavalla. Niinkuin olen aikaisemminkin sanonut, olen muissa yhteyksissä ollut eri poliisien kanssa tekemisissä ja koskaan en ole vielä joutunut samanlaisen törkeän mielivallan kohteeksi. Mitä kokemukseni kertookaan, tämänpäivän Turkulaisista poliiseista? Olen aina saanut poliisilta apua tarvittaessa, eikä kysymys ole ollut mistään pikku jutuista, vaan ihan oikeista hankaluuksista, mitä ei edes tavallinen partiopoliisi ole kokemattomuutensa tähden saanut hoitaa. Jos poliisissa on tänäpäivänä ruohonjuuritasolla kuvaamiani henkilöitä, niin mitä näistä poliiseista koskaan voi tulla, kun he eivät kykene asiallisesti suoriutumaan tehtävästä, mikä oli aika yksinkertainen ja kuuluisi heidän jokapäiväiseen duuniinsa?

Mitä tarkoitat tavallisella partiopoliisilla? Asennoidut itsekin kirjoituksessasi melko kyseenalaisesti näihin taviksiin. Millainen ihminen joutuu "oikeisiin hankaluuksiin"? Oikeilla hankaluuksilla käsitän ammattirikollisiin liittyviä asioita, joko uhrin osassa tai muuten osallisena.

• promilleja?

Poliisi kai puhallutti sinut? Kertomasi tuntimäärä kuulostaa siltä, että paljon. Emme pidä kansalaisia putkassa noin kauan, jos ei ole epäillystä rikoksesta tai asiakas ole niinsanotusti pistänyt hanttiin. Poliisilla ei ole minkäänlaista motivaatiota kiusata asiakkaitaan, joten jätätkö jotain kertomatta? Mitä opit tästä, ainakin sen, että humalapäissä ei kannata uhkailla itsemurhalla.

• Turku 1.10.2005

..poliisi puhallutti minut omasta käskystäni, muuten tuskin olisivat sitä tehneet. Promilleja varmasti oli, nyt en niitä tarkalleen muista, mutta jotain kertoo varmastikin se, että olin juonut puolen litran pohjanmaanpoika-pullon yksin. Jos poliisilla ei ole mielestäsi syytä kiusata kansalaisiaan, niin kerrohan minulle, miksi minua tarpeettomasti kiusattiin? Se, mitä opin tästä: En enää koskaan luota poliisiin. Ja kun haluan riistää oman henkeni, en kerro siitä kenellekään.

• ytimeen

..poliisi puhallutti minut omasta käskystäni, muuten tuskin olisivat sitä tehneet. Promilleja varmasti oli, nyt en niitä tarkalleen muista, mutta jotain kertoo varmastikin se, että olin juonut puolen litran pohjanmaanpoika-pullon yksin. Jos poliisilla ei ole mielestäsi syytä kiusata kansalaisiaan, niin kerrohan minulle, miksi minua tarpeettomasti kiusattiin? Se, mitä opin tästä: En enää koskaan luota poliisiin. Ja kun haluan riistää oman henkeni, en kerro siitä kenellekään.

Yhteiskunta ei voi estää ihmisten tekemästä itsemurhaa. Joten siihen päädyin kertomuksestasi että olet ainoastaan hakemassa huomiota. Todelliset itsemurhan tekijät ovat niin petollisen salakavalia etteivät kerro kenellekkään aikomuksistaan. On oikein sääli paapia näitä nuoria huomionhaluisia itsemurhakandidaatteja kun maailmassa on oikeesti apua tarvitsevia, syvässä masenuksessa olevia ihmisiä, jolla ei ole edes voimaa pyytää apua.

Voisin samalla mainita raiskaukset. On todellä törkeätä että ne todelliset raiskaustapaukset hukkuvat niihin perättömiin raiskaustapauksiin. Ensin on haluttu ja sitten kotona tultaessa ,oman poikaystävän luokse, ollaan taas sitä mieltä että on tapahtunut raiskaus. Kun taas mietitään sitä naista joka kävellessään kotiinsa piemään aikaan, yllätetään takaa, hakataan ja raiskataan.. siis se todellinen uhri.

Vielä kolmas ja uusin keino .. ja mielestäni törkein. Huotajuusriidoissa vedotaan siihen että lapsia on seksuaalisesti käytetty hyväksi. Tämä sen takia että huoltajuus tulisi itselleen.

Olen nähnyt ja kokenut paljon. Sääliin tosiaan rikoksen uhreja.. siis ne todelliset rikoksen uhrit. Ne harvoin saavat oikeutta. Enää ei pidä uskoa mitä ihmiset ensin kertovat. On pystyttävä näyttämään toteen.

Lopuksi haluan mainita että kertomukseni ei ota mitenkään kantaa sun raiskaustapaukseen.

• Turku 1.10.2005
        ytimeen kirjoitti:

Yhteiskunta ei voi estää ihmisten tekemästä itsemurhaa. Joten siihen päädyin kertomuksestasi että olet ainoastaan hakemassa huomiota. Todelliset itsemurhan tekijät ovat niin petollisen salakavalia etteivät kerro kenellekkään aikomuksistaan. On oikein sääli paapia näitä nuoria huomionhaluisia itsemurhakandidaatteja kun maailmassa on oikeesti apua tarvitsevia, syvässä masenuksessa olevia ihmisiä, jolla ei ole edes voimaa pyytää apua.

Voisin samalla mainita raiskaukset. On todellä törkeätä että ne todelliset raiskaustapaukset hukkuvat niihin perättömiin raiskaustapauksiin. Ensin on haluttu ja sitten kotona tultaessa ,oman poikaystävän luokse, ollaan taas sitä mieltä että on tapahtunut raiskaus. Kun taas mietitään sitä naista joka kävellessään kotiinsa piemään aikaan, yllätetään takaa, hakataan ja raiskataan.. siis se todellinen uhri.

Vielä kolmas ja uusin keino .. ja mielestäni törkein. Huotajuusriidoissa vedotaan siihen että lapsia on seksuaalisesti käytetty hyväksi. Tämä sen takia että huoltajuus tulisi itselleen.

Olen nähnyt ja kokenut paljon. Sääliin tosiaan rikoksen uhreja.. siis ne todelliset rikoksen uhrit. Ne harvoin saavat oikeutta. Enää ei pidä uskoa mitä ihmiset ensin kertovat. On pystyttävä näyttämään toteen.

Lopuksi haluan mainita että kertomukseni ei ota mitenkään kantaa sun raiskaustapaukseen.

..nytpä sain oikean ammattilaisen kertomaan meille, kuka ja millainen on oikea mahdollinen itsemurhan tekijä. Ei kannattaisi puhua asioista, mistä et selvästi ymmärrä mitään. Mikäli olet poliisi ja toimeenkuvaasi kuuluu myös kaikenlaisten ihmisten "paapominen", niin kaltaisesi älynlahjoilla ei ole mitään juhlimista.Onneksi sinunkaltaiset ihmiset eivät koskaan pääse etenemään virkaurallaan. Mitä tulee raiskauksiin, niin niitähän tapahtuu myös avioliitoissa tänäpäivänä, eikä mahdollinen raiskaaja ole aina se "pimeässä takaapäin tuleva pahoinpitelevä tuntematon". Raiskaus on aina rikos ja useinmiten nämä todelliset raiskaajat ovat uhrille tuttuja tai jopa parisuhteessa uhrin kanssa eläviä miehiä. Minä olen itse sinkku, enkä elä parisuhteessa, näinollen, minulla ei ole hakemaasi syytä valehdella mistään asioista kenellekään. Minä en hae huomiota tällä asialla muuten, kuin kertomalla minkälaisen mielivallan kohteeksi Turkulaisten poliisien taholta jouduin. Olet siis nähnyt ja kokenut paljon, mutta silti ajatuksesi ovat kokemattoman ja tyhmän ihmisen. Kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että juuri sinun kaltaisesi typerykset ovat niitä mätäpaiseita, mitä ei meidän yhteiskunnassamme ainakaan poliiseina tarvita. Itse tunnen niin paljon erilaisia ihmisiä, että tiedän moniakin tapauksia, missä isä on tehnyt seksuaalista väkivaltaa lapsilleen ja ne tekijät tulevat yhteiskuntaluokasta riippumatta esiin juuri huoltajuutta päätettäessä. On toki ikävää, että jotkut ihmiset keksivät perättömiä asioita ex-kumppanistaan eron aikoihin, mutta se ei tarkoita sitä, että kaikki ihmiset vain "keksivät" juttuja niinkin vakavasta aiheesta, kuin lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on. Minusta tuntuu, että sinä et ole poliisi. Niin tyhmiä juttusi ovat, että jo esimiehesi kuuluisi puuttua tuollaiseen alaiseen, joka ei näe metsää puilta.

• Ei syytä?

En usko, että pitivät 15 tuntia sisällä. Onko mahdollista että katkeruuttasi liioittelet? Jos todella pitivät noin kauan, niin kehoitan tekemään kantelun.

• Turku 1.10.2005

..uskon asioistahan ei pitäisi kiistellä. Minulle on aivan sama mitä uskot, mutta totuus on kuitenkin se, etten tunne mitään niin suurta katkeruutta, kuin annat viestissäsi ymmärtää. Totta on se, että minua pidettiin putkassa se 15 tuntia ja ei siinä mitään, mutta kokonaisuutta Turkulaisten poliisien kohtelusta, pidän törkeänä. Kantelusta sen verran, kuinka moni kanteluista on johtanut johonkin rakentavaan tulokseen? Saattaa olla, että kantelun teenkin, mikäli voimavarani sellaiseen nyt jaksan laittaa. Edessäni on vielä hankalia asioita ja pyrin elämään niin, että selviän päivittäisistä asioista ilman syöksyä itsetuhoajatuksiin. Helppoa ei varmasti tule olemaan, mutta onnekseni olen vahva ihminen. Kuinka vahva olen, sitä en tiedä, mutta aika näyttää.

• mielestäsi asia

..uskon asioistahan ei pitäisi kiistellä. Minulle on aivan sama mitä uskot, mutta totuus on kuitenkin se, etten tunne mitään niin suurta katkeruutta, kuin annat viestissäsi ymmärtää. Totta on se, että minua pidettiin putkassa se 15 tuntia ja ei siinä mitään, mutta kokonaisuutta Turkulaisten poliisien kohtelusta, pidän törkeänä. Kantelusta sen verran, kuinka moni kanteluista on johtanut johonkin rakentavaan tulokseen? Saattaa olla, että kantelun teenkin, mikäli voimavarani sellaiseen nyt jaksan laittaa. Edessäni on vielä hankalia asioita ja pyrin elämään niin, että selviän päivittäisistä asioista ilman syöksyä itsetuhoajatuksiin. Helppoa ei varmasti tule olemaan, mutta onnekseni olen vahva ihminen. Kuinka vahva olen, sitä en tiedä, mutta aika näyttää.

olisi tullut hoitaa poliisin puolelta? Kerrohan, kun näköjään tiedät miten asiat tulisi hoitaa!

• PASKA ..
        mielestäsi asia kirjoitti:

olisi tullut hoitaa poliisin puolelta? Kerrohan, kun näköjään tiedät miten asiat tulisi hoitaa!

edellyttää selkeää ohjeistusta miten tulee toimia. PASKALTA ei voi vaatia ajattelua.

• on ihmeellistä

Ajattele. Poliisilain 11§ mukaan henkilö voidaan pitää kiinni 24h mutta max niin kauan kun on tarpeen. Eli silloin kun henkilö on selvinpäin ja pärjää omillaan niin eiku pihalle. Ihan turha teidän tietämättömien on murehdittava siitä 15 tunnista. Mistä te tiedätte minkälainen p-r asiakas on ollut eikä häntä ole voitu päästä pois aikaisemmin pois. Kantelu vain sen takia että henkilö on ollut 15 t kiinniotettuna on kaukaa haettu. Ajattele esim. kiinniotto 17.00 ja päästetään aamulla heti pois klo. 08.00... 15 h ja jopa hyvinkin normaali jos on vahvasti juovuksissa ja lääketokkurassa.

Sitäpaitsi tämä henkilö ei edelleenkään olisi saatu päästää aamulla pois vaan hänelle olisi pitänyt järjestää ambulanssikuljetus sairaalaan mielentila-arvioon. Tämä olisi tapahtunut lääkärin pyynnöstä ja tarvittaessa vasten kiinniotetun tahtoa.

• lekuri
        on ihmeellistä kirjoitti:

Ajattele. Poliisilain 11§ mukaan henkilö voidaan pitää kiinni 24h mutta max niin kauan kun on tarpeen. Eli silloin kun henkilö on selvinpäin ja pärjää omillaan niin eiku pihalle. Ihan turha teidän tietämättömien on murehdittava siitä 15 tunnista. Mistä te tiedätte minkälainen p-r asiakas on ollut eikä häntä ole voitu päästä pois aikaisemmin pois. Kantelu vain sen takia että henkilö on ollut 15 t kiinniotettuna on kaukaa haettu. Ajattele esim. kiinniotto 17.00 ja päästetään aamulla heti pois klo. 08.00... 15 h ja jopa hyvinkin normaali jos on vahvasti juovuksissa ja lääketokkurassa.

Sitäpaitsi tämä henkilö ei edelleenkään olisi saatu päästää aamulla pois vaan hänelle olisi pitänyt järjestää ambulanssikuljetus sairaalaan mielentila-arvioon. Tämä olisi tapahtunut lääkärin pyynnöstä ja tarvittaessa vasten kiinniotetun tahtoa.

Mistäpä se lekuri tiesi että henkilö oli putkassa.
        Poliisikaan ei asiaa arvioinut,eikä tilannut ambulanssia, ilmeisesti järki
        ja kyrpä seisoivat yhtä aikaa.

• tehdä jotain
        lekuri kirjoitti:

Mistäpä se lekuri tiesi että henkilö oli putkassa.
        Poliisikaan ei asiaa arvioinut,eikä tilannut ambulanssia, ilmeisesti järki
        ja kyrpä seisoivat yhtä aikaa.

Niin... sen takia hänelle soitetaan (siis lekurille) ja kerrotaan tilannetta ja pyydetään virka-apupyyntö että henkilö tosiaan joutuu mielentila-arvioon aamulla kun on selvin päin. Mielentila-arvioita ei voida suorittaa juopuneelle henkilölle. Voihan se kyrpä ja järki seistäkin mutta se ei estä ajattelemasta.

• Turku 1.10.2005
        mielestäsi asia kirjoitti:

..sivistyneemmällä tavalla. Kun virkaansa suorittava poliisi/poliisit, toimivat edellä kerrotulla tavalla, on korvien välissä jotakin pahasti pielessä. Se, että itse olen nyt tässä tilanteessa, eli varmasti minulla jonkunasteinen mielialahäiriö on, koska ajattelin itsetuhoisesti, ei mielestäni oikeuta poliiseja alatyylin virkasuorituksiin.

• sivistyneesti

..sivistyneemmällä tavalla. Kun virkaansa suorittava poliisi/poliisit, toimivat edellä kerrotulla tavalla, on korvien välissä jotakin pahasti pielessä. Se, että itse olen nyt tässä tilanteessa, eli varmasti minulla jonkunasteinen mielialahäiriö on, koska ajattelin itsetuhoisesti, ei mielestäni oikeuta poliiseja alatyylin virkasuorituksiin.

ja rauhallisesti, säilössä ollessasi. Poliisit näkivät kiltin perhetytön ja päättivät sadistisuuttaan vähän kiusata tätä. Uskoo kuka tahtoo. Putka ei ole viiden tähden hotelli ja asiakkaatkin ovat toista luokkaa, joten suosittelisin menemään itseensä ja hakeutumaan pikaisesti apuun.

• tuota.

Puolustusvoimillakin on omat putkansa ja kyllä siellä pidetään kolme viikkoakin. Olen itsekkin toiminut putkavahtina, mutta nehän ovat varusmiehiä ja ovat ainoastaan myöhästyneet toistumiseen iltalomalta.

Poliisikaan ei pääse noita putkia tarkkailemaan.

Siellä on siisti selli ja ruokaa kaikille riittävästi. Toisaalta, onko kyseessä lievä tai kova rangaistus, niin lievässä tapauksessa saa pitää patjan päivällä, mutta kovassa otetaan päiväksi se pois. Kuitenkin yöllä on kaikilla patja.

Olen itse ollut Poliisin putkassa kerran ja se oli Krp:n pidätys selli. Oli puhdasta ja tyyny patjoineen oli paikalla.

Juopposelleissä on vain häiriköitä. Tosin poliisin putkavahti tarkkailee tilannetta koko ajan.

• ..mikään uskon asia...
        sivistyneesti kirjoitti:

ja rauhallisesti, säilössä ollessasi. Poliisit näkivät kiltin perhetytön ja päättivät sadistisuuttaan vähän kiusata tätä. Uskoo kuka tahtoo. Putka ei ole viiden tähden hotelli ja asiakkaatkin ovat toista luokkaa, joten suosittelisin menemään itseensä ja hakeutumaan pikaisesti apuun.

..koita säkin painaa se tyhmään päähäsi. Mikä olet huolehtimaan kenenkään avun-tarpeesta, kun oma elämäsikin on vähän niin ja näin? Kun sinun ikäisesi ihminen ei puhu asioista niiden oikeilla nimillä, niin mitä kuvittelet tulevaisuutesi sinulle tuovan?

• ..joka...
        PASKA .. kirjoitti:

edellyttää selkeää ohjeistusta miten tulee toimia. PASKALTA ei voi vaatia ajattelua.

..sana.

• Turku 1.10.2005

Pyysin useaan otteeseen poliiseilta, että he kutsuvat lääkärin paikalle tai vaihtoehtoisesti veisivät minut hoitoon. Päivällä kun he kello 14 päästivät minut putkasta pois, ei kukaan maininnut minulle lääkäristä sanallakaan. En ollut lääketokkurassa vaan ainoastaan humalassa ja ehkä lievässä shokkitilassa, saamani kohtelun vuoksi. En kritisoi poliiseja siitä, että minut vietiin itsemurha-ajatuksieni vuoksi putkaan vaan kritisoin näiden poliisien käytöstä ja heidän törkeää toimintatapaansa kohdallani.

• pari juttua?

Ensinnäkin haluasin tietää miten poliisit haukkuivat sinua. Kerro sanatarkasti mitä he sanoivat. Ja toiseksi, että vieläkö olet vihainen siskollesi?

kiitos.

• illi

heh,kiva satu. älkää nyt vaan menko mukaan tähän keksittyyn tarinaan.

• lauantai-illan tapahtumiin

Keskustelin kriisikeskuksen naisen kanssa ja tämän olit hyvin vakuuttanut, itsemurha aikeistasi, huusit puhelumme aikana mm. jos ei puolessa tunnissa tule apua, niin sitten hyppään. Nainen kehoitti minua soittamaan välittömästi 112.n, jossa todettiin tämän olevan poliisiasia. Tiedustelin sinulta useamman kerran, että haluatko tosiaan paikalle poliisin, ja eikö olisi parempi mennä nukkumaan, kun huomenna asiat näyttävät toiselta, jolloin olit vakaasti sitä mieltä, että poliisit paikalle vaan. Voit varmasti tarkistaa nämä asiat sekä kriisi- että hälytyskeskuksesta. Ainoa syy, miksi näin toimin oli huoli hyvinvoinnistasi, enkä tiedä miten muutenkaan olisin voinut siinä tilanteessa toimia.

• Pelimies

Jos olet yrittänyt itsemurhaan, ainakin olit suunnitellut semmoista ja vielä putkassa viiltelet ranteitasi, niin mitä hemmettiä vielä itket paskasesta putkasta ja vittuilevista poliiseista. Luulisi olevan ihan sama tuommoiset asiat jos hengestään haluaa ja aikoo päästä!!!

• ..se...

...sulle kuuluu luuseri?

• äly hoi

Jotenkin tota sun tarinaa on hyvin vaikee uskoo... Ensinnäkin se kuulostaa vähän liikaa joltain ö-luokan jenkkileffalta ollakseen totta ja toisekseen kukaan oikeesti huumattu, raiskattu ja itsemurhaa hautova ei varmasti kertoilis siitä avoimesti jollain keskustelupalstalla... Että mitä ikinä ne poliisit sulle onkaan tehny, ni en usko hetkeekään, että ainakaan sitä, mitä väität. Ja aika taitava oot, jos oot korviksilla repiny rantees auki.

Hohhoijaa...

• huone yöksi

niin makaa kuin petaa

• ei voi olla

tänä kirkon hehkuttamana keinohehelmöityksen aikana ehtii viidessätoista tunnissa tulla raskaaksi ellei löydä katumuspillereitä, ja oliko niillä niitä siellä putkassa esillä ollenkaan joten pitivät vähän turhan pitkään Sinua häkissä
        valita johonkin lastenneuvolaan kyllä ne osaavat neuvoa

• ..mitä..

..kylvää, muista se palikka.

• miä

olet hullu, hae apua mielisairalasta

• Kohtalotoveri hieman

Hei!

Jos luet vielä viestejä, niin huomaa viestini väärässä kohtaa ketjua samalla nimimerkillä. Tee ehdottomasti ilmoitus raiskauksesta, jollet ole jo tehnyt. Voi olla muita samanlaisia tapauksia ja henkilöt ja ainakin huumeet voidaan saada selville.

• raiskauksen

jälkeen? Ja jos et käytä ehkäisyä, niin mikset hankkinut katumuspilleriä? Raiskatuille naisille on apunsa ja ihan numerotiedustelusta saat numeron, sieltä saat henkistä tukeakin.

• JÄLLEEN KERRAN

homataan mitä PASKAA KYTÄT OVAT!!!!!!!!!!!!!!!

• "homataan" jällee...

minkälaisten sekojen kanssa poliisi joutuu kanssakäymisiin. Estämään itsemurhia ja saamaan paskaa palkakseen!

• Lääkäri
        "homataan" jällee... kirjoitti:

minkälaisten sekojen kanssa poliisi joutuu kanssakäymisiin. Estämään itsemurhia ja saamaan paskaa palkakseen!

Tässä tapauksessa virkansa puolesta järjestää kyseinen asiakas lääkärin hoitoon, varsinkin kun asiakas on tätä nimenomaisesti itse pyytänyt ja koska kyseessä oli itsemurhaa toistuvasti yrittänyt henkilö. Neuvoni uhrille onkin, että ota yhtys eduskunnan oikeusasiamieheen.

• juuro
        "homataan" jällee... kirjoitti:

Palkka maksetaan euroina. ei näissä ole mitään hermostumisen aihetta.
        Poliisi on tähän poliisityöhön palkattu.

• edes puolet
        Lääkäri kirjoitti:

Tässä tapauksessa virkansa puolesta järjestää kyseinen asiakas lääkärin hoitoon, varsinkin kun asiakas on tätä nimenomaisesti itse pyytänyt ja koska kyseessä oli itsemurhaa toistuvasti yrittänyt henkilö. Neuvoni uhrille onkin, että ota yhtys eduskunnan oikeusasiamieheen.

pitää paikkaansa,niin hyvä on.Huonompikin etsivä löytää ristiriitaisuuksia; 30v nainen raiskattu-ei ole jälkiehkäisyä ottanut, on ollut poliisin kanssa tekemisissä usein,muttei tavallisen poliisin-taustalla siis jotain muutakin, asiakas humalassa ja poliisi "nimitellyt"-omat käytöstavat? Kannattaa ottaa yhteyttä oikeusasiamieheen, selvittävät jutun juurta jaksaen...Onko valmis tähän?

• asioita?
        Lääkäri kirjoitti:

Tiedoksi vaan. Lääkäri EI KOSKAAN tee mielentila-arvion juopuneelle henkilölle. Henkilön veressä ei saa olla alkoholia. Tämä tietää poliisit varsin hyvin eivätkä roudaa ihmisiä turhaan lääkäriin. Jos on vaaraksi itselleen eikä ole muita sopivampia paikkoja minne viedä käytetään poliisilaki NIIN ettei henkiö ainakaan sinä iltana tappaa itsensä. Poliisi ei ole lääkäri eikä psykologi ja poliisi ei omalla toiminallaan voi pakottaa kenenkään menemään lääkäriin. Lääkäri olisi toki voitu konsultoida saadakseen lääkärin virka-apupyyntö. Henkilö olisi tällöin, aamulla, voitu viedä ambulanssilla sairalaan.

Kiistellä voi, pitäisikö sairaaloilla olla säilytystiloja tällaisille potilaille. Se olisi mielestäni sopivampi paikka kun putka. Kuitenkaan näin ei ole ja poliisi on se viranomainen joka saa tehdä lähes kaiken työn (koska muut viranomaiset "eivät jaksa" eivätkä viitsi hoitaa omia hommiaan) ja kuulla kaikkien valitukset.

• Suomi -Sisu
        asioita? kirjoitti:

Tiedoksi vaan. Lääkäri EI KOSKAAN tee mielentila-arvion juopuneelle henkilölle. Henkilön veressä ei saa olla alkoholia. Tämä tietää poliisit varsin hyvin eivätkä roudaa ihmisiä turhaan lääkäriin. Jos on vaaraksi itselleen eikä ole muita sopivampia paikkoja minne viedä käytetään poliisilaki NIIN ettei henkiö ainakaan sinä iltana tappaa itsensä. Poliisi ei ole lääkäri eikä psykologi ja poliisi ei omalla toiminallaan voi pakottaa kenenkään menemään lääkäriin. Lääkäri olisi toki voitu konsultoida saadakseen lääkärin virka-apupyyntö. Henkilö olisi tällöin, aamulla, voitu viedä ambulanssilla sairalaan.

Kiistellä voi, pitäisikö sairaaloilla olla säilytystiloja tällaisille potilaille. Se olisi mielestäni sopivampi paikka kun putka. Kuitenkaan näin ei ole ja poliisi on se viranomainen joka saa tehdä lähes kaiken työn (koska muut viranomaiset "eivät jaksa" eivätkä viitsi hoitaa omia hommiaan) ja kuulla kaikkien valitukset.

Kuinka moni itsemurhaa illalla, humalassa hautonut, on aamulla vielä sitä tekemässä? Jos poliisi sitä aamulla ehdottaa, niin räkäisen naurun saa palkakseen.

• Suomi-Sisu
        Suomi -Sisu kirjoitti:

Kuinka moni itsemurhaa illalla, humalassa hautonut, on aamulla vielä sitä tekemässä? Jos poliisi sitä aamulla ehdottaa, niin räkäisen naurun saa palkakseen.

psykiatria tms.

• Kiinnostunut asiasta
        Suomi-Sisu kirjoitti:

psykiatria tms.

Ehdotettiinko sitä, poliisin taholta?

• aivan sama
        Kiinnostunut asiasta kirjoitti:

Ehdotettiinko sitä, poliisin taholta?

Siis aivan samaa kysyttiinkö vai ehdotettiinko. Poliisi voi kuitenkin myötävaikuttaa siihen että lääkäri kirjoittaa kirjallisen virka-apupyynnön niin että henkilö toimitetaan mielentila-arvioon kun hän on selvin päin. Tästä ei potilaan kanssa tarvi edes neuvotella, mutta ilmoittaa toki pitää. Tämä tarkoittaa että henkilö voidaan toimittaa, myös vasten hänen tahtoaan, mielentila-arvioon. Poliisi antaa virka-apua jos henkilö kieltäytyy ja hänet vaikka fyysiesti kannetaan sairaalaan. Tämä estää tilanteen että henkilö itse pystyisi päättämään mikä on hänen mielestään itselleen parasta. Jää ne naurut sitten nauramatta.

Mielenterveyslaissa on myös kirjoitettu poliisin virka-avusta.

• toimi
        aivan sama kirjoitti:

Siis aivan samaa kysyttiinkö vai ehdotettiinko. Poliisi voi kuitenkin myötävaikuttaa siihen että lääkäri kirjoittaa kirjallisen virka-apupyynnön niin että henkilö toimitetaan mielentila-arvioon kun hän on selvin päin. Tästä ei potilaan kanssa tarvi edes neuvotella, mutta ilmoittaa toki pitää. Tämä tarkoittaa että henkilö voidaan toimittaa, myös vasten hänen tahtoaan, mielentila-arvioon. Poliisi antaa virka-apua jos henkilö kieltäytyy ja hänet vaikka fyysiesti kannetaan sairaalaan. Tämä estää tilanteen että henkilö itse pystyisi päättämään mikä on hänen mielestään itselleen parasta. Jää ne naurut sitten nauramatta.

Mielenterveyslaissa on myös kirjoitettu poliisin virka-avusta.

tässä tapauksessa, hoidettinko kyseinen henkilö hoitoon? Ja mikäli ei hoidettu, niin kysymys kuuluukin, miksi?

• Suomi-Sisu
        toimi kirjoitti:

tässä tapauksessa, hoidettinko kyseinen henkilö hoitoon? Ja mikäli ei hoidettu, niin kysymys kuuluukin, miksi?

"uhrin" pää selvitä ja huomattu, että eihän se juttu ihan niin mennytkään, kuin aluksi kuvittelin...

• ..että..
        Suomi-Sisu kirjoitti:

"uhrin" pää selvitä ja huomattu, että eihän se juttu ihan niin mennytkään, kuin aluksi kuvittelin...

.."uhrin" pää selviää, mutta sinä et ole sellaista tunnetta saanut koskaan edes kokea, koska olet lapsuudestasi lähtien ollut aina yhtä tyhmä ja sellaisena pysyt niin kauan, kuin tässä elämässä hengittelet.

• ...kirjoittamaan suomea...
        asioita? kirjoitti:

..ennenkuin kerrot typeriä lausahduksiasi täällä. Sinuna kiistelisin mielummin ulkomaalaisen elämästä nyky-yhteiskunnassa.

• ETTÄ...

POLIISIT ovat suuremmaksi osin täyttä PASKAA.

• ..ja..

..todellista.

• puh.pylväs

Mitäs tälle sun jutulles nyt kuuluu? Onko tullut tehtyä valitusta, tai edes aborttia? Kaltaistesi kun ei toivoisi lisääntyvän. Tiedä mitä pössyttelijöitä niistäkin tulisi..

• Toivottavasti...

..saat juuri sitä, mitä toisille ihmisille toivot. Yleensä asiat menevät kaltaistesi kohdalla niin, että pahat ajatuksesi tulevat itsellesi ja elämääsi moninkertaisina takaisin. Miksipä sinä olisit tässäkin asiassa pokkeus?

• tuli vaan mieleen

Sullako ei ole rekisterissä mitään, vaikka olet niin paljon meikäläisten kanssa ollut tekemisissä? Vinkiksi voin kertoa, että esim. huumetaustaa jos löytyy, emme voi olla varmoja johtuuko itsetuhoisuutesi vaikka vain huonosta tripistä.

• ..paljonkin...

..mutta ehkä parempi, ettet saa mitään vinkkejä. Salama kun voi aina iskeä, kuin kirkkaalta taivaalta..

• hassu

sanotaan että sivistys saapui suomeen turun kautta, muttei mitään sinne jäänyt.
      olet joutunut kärsimään tukkulaispoliisi oireyhtynästä, joka saatta olla hyvinkin vakavaa.
      ehkäpä he ovat nähneet taustatiedoistasi viittauksen tampereelle ja se on laukaissut em:oireyhtymän poliiseissa.
      koeta nyt vaan pärjäillä ja muista ettei turkuun kannata mennä kuin selvinpäin ja erityisen tärkeää on huolehtia että silloinkin on rokotukset kunnossa, koska aina on vaara saada sieltä tartunta.
      tartunnan saaneen tunnistaa siitä että puhuessaan hän jättää osan sanoista vajaaksi, aivankuin osa kirjaimista puuttuisi. tämä siis enisioireena, mutta jos turkulaisuus pääsee kehittymään krooniseksi, niin se on jo kamalaa katseltavaa, sekä kuunneltavaa.
      lohtuna mainittakoon ettei tauti leviä turun ulkopuoleella, ja onpa huomattu sen myös ajanmittaan häviävänkin kun sairastunut on riittävän kauan asunut, tarpeeksi kaukana turusta.

• ..sellaista se on...

..mikäli eksyy turkuun.

• "maisemiin"

älä sitten laita minun piikkiini näitä viestejä, olen ollut viime torstaista lähtien poissa netin äärestä...

• jjp

Poliisi voi kopittaa henkilön hänen itsensä suojaamiseksi...eli jos oot ollu aikeissa hypätä parvekkeelta ja muutenkin yläkerran asiat vähän viturallaan niin koppiinhan sitä joutuu kunnes lääkäri tulee puhelemaan pehmosia...
      Onneksi et muista tekijöitä???...ei sulla asiat kyllä hyvin oo

• absolutisti

Toi alkuperäinenhän on aivan sekopää! Päässyt vissiin hoidosta ja alkaa täällä uhota. Ne lääkkeet pitää ottaa myös kotona,hei..

• ..sekopää..
        absolutisti kirjoitti:

Toi alkuperäinenhän on aivan sekopää! Päässyt vissiin hoidosta ja alkaa täällä uhota. Ne lääkkeet pitää ottaa myös kotona,hei..

..niin sä olet KUSIPÄÄ, isäs ja äidis onnettomuudella nussittu pelkuri, joka kyllä uskaltaa täällä nimettömänä huudella, annappas osoitteesi niin tavataan runkku.

• ja tiedoksesi

typerys, tässsä ei ole kyse lääkäreistä, enkä heidän kanssaan ole ainakaan pehmoisia jutellut, vaan poliiseista ja heidän vallankäytöstään, tilanteessa missä he toimivat väärin.

• Stensson
        ja tiedoksesi kirjoitti:

typerys, tässsä ei ole kyse lääkäreistä, enkä heidän kanssaan ole ainakaan pehmoisia jutellut, vaan poliiseista ja heidän vallankäytöstään, tilanteessa missä he toimivat väärin.

Väärin, silloin kuin haluavat, seuraamuksista piittaamatta, koska sellaisia ei ole. Luonnollinen poistuma epäpätevistä tapahtuu onnettomuuksien, kuten poliisimurhien tai tappojen ja onnettomuuksien kautta. Poliisit ovat suomessa tilastollisesti itse kovia itsemurhan tekijöitä. Mielenterveys-ongelmia löytyy tänäpäivänä poliisien piiristä huomattavasti. Lisäksi poliisien perhe-suhteet ovat useinkin huonolla tolalla.

• Luuseri

Mitä sä kitiset ja vikiset? Jos maailma on niin paha paikka, niin aina pääsee pois. Ei tämä ruletti yhtä pelimerkkiä kaipaa, ja etenkään sitä mikä ei ikinä voita.

• Ei tämä palsta oikeuta lyömään lyötyjä tai esittelemään noita totalitaarisia ajatusmaailmojasi. Kaikilla meillä on heikkoja hetkiä, kaikki me ollaan siis luusereita. Autetaan toisiamme, sen minkä voimme, eiks niin?
        Raiskaajille potku persuksiin ja sterilointiin!!

• Teen sen lopullisen ratkaisun

..prinssinakki, mutta sitä ennen tulen hoitelemaan sut ja muutaman muun,koska yksin on niin suurta tuhlausta lähteä.

• koittaisit

ymmärtää, että jokainen meistä on erilainen ja JOKAISELLA on hyvät ja huonot päivänsä. Silloin, kun et tunne kostonhimoa, ilkeyttä, kaunaa olet Hyvä Ihminen ja Jumala on Sinut palkitseva. Tukekaamme, näitä vaikeuksissa kamppailevia, ymmärtämällä ja vaientamalla kitkerät kielemme. Ja, kuten Jumalakin, jokainen meistä TIETÄÄ, tekojensa hyvyyden. Siunausta uhreille ja muista, että kaunasi ei kierrättämällä parane.

• ihmeissään,
        Teen sen lopullisen ratkaisun kirjoitti:

..prinssinakki, mutta sitä ennen tulen hoitelemaan sut ja muutaman muun,koska yksin on niin suurta tuhlausta lähteä.

EIKÖ TÄLLÄ PALSTALLA KUKAAN SENSUROI TÄLLAISIA UHKAUKSIA!!? JÄRKYTTÄVÄÄ LUETTAVAA...

• järkytyt..
        ihmeissään, kirjoitti:

EIKÖ TÄLLÄ PALSTALLA KUKAAN SENSUROI TÄLLAISIA UHKAUKSIA!!? JÄRKYTTÄVÄÄ LUETTAVAA...

varsinkin jos nimesi löytyy listalta..

• TÄYSIPÄINEN
        Teen sen lopullisen ratkaisun kirjoitti:

TUOLLAISET HULLUT JUURI HAKEVAT VAIN HUOMIOTA JA LUULEVAT, ETTÄ MAAILMA PYÖRII HEIDÄN YMPÄRILLÄÄN. HEH, JOS PYÖRII, PYÖRII VÄÄRÄÄN SUUNTAAN..

• Psykologi
        ihmeissään, kirjoitti:

Tämä keskustelu on mielenkiintoista luettavaa. Kiinnitän huomioni erityisesti "uhrin" mieleen. Hän on muuttunut järkyttyneestä, sivistyneestä(?) ihmisestä, erittäin agressiiviseksi ja huono käytöksiseksi. Klassinen tapaus!

• CAPS LOCK..
        TÄYSIPÄINEN kirjoitti:

TUOLLAISET HULLUT JUURI HAKEVAT VAIN HUOMIOTA JA LUULEVAT, ETTÄ MAAILMA PYÖRII HEIDÄN YMPÄRILLÄÄN. HEH, JOS PYÖRII, PYÖRII VÄÄRÄÄN SUUNTAAN..

..jos olisin sinä, niin minua ei ainakaan naurattaisi.Mikä sinä olet arvostelemaan mielenterveyttäni, tai yleensäkään mitään muutakaan? Maailma pyörii käsittääkseni vain yhteen suuntaan, halusit sinä sitä tai et. Huomiota minun ei tarvitse hakea, sitä saan muutenkin tarpeeksi, ja sinunkaltaisilta ihmisiltä en halua mitään. Onnellista elämänjatkoa sinulle.

• johan olet...
        Psykologi kirjoitti:

Tämä keskustelu on mielenkiintoista luettavaa. Kiinnitän huomioni erityisesti "uhrin" mieleen. Hän on muuttunut järkyttyneestä, sivistyneestä(?) ihmisestä, erittäin agressiiviseksi ja huono käytöksiseksi. Klassinen tapaus!

..itsellesi ammatin keksinyt. Kuulehan nyt "kotipsykologi", minusta sinun ei pitäisi lainkaan käyttää kyseistä ammattinimikettä edes leikilläsi. Erikoisinta teissä ihmisissä on se, että luulette tietävänne, ketä ja millainen ihminen minä olen. Olen varma siitä, että teidän älynlahjanne ja muut resurssinne eivät siihen riitä. Kaikki kirjoitukset täällä, eivät ole minun käsialaani. Olen selviytynyt monesta onnettomuudesta elämässäni. Ja juuri siitä syystä osaan arvostaa elämääni ja kaikkea mitä se pitää sisällään.

• tyrmäystipoillako?

Mitä ainetta käytettiin huumaamiseesi? Poliisille varmasti teit ilmoituksen, kuten kaikki kunnon kansalaiset vastaavassa tilanteessa, jo pelkästään siksi, että syylliset eivät toista tekoaan johonkin muuhun henkilöön. Poliisi voi luvallasi otattaa sinusta tarvittavat näytteet sen selvittämiseen, mitä huumetta on käytetty. Myös raiskaukseen liittyvät jäljet on varmasti todennettu lääkärillä? Vaikka tuntuu raskaalta tuollaisen traagisen kokemuksen jälkeen tehdä nämä tutkimukset, on se ensiarvoisen tärkeää rikollisten kierteen katkaisemikseksi.

• ..käytettiin...

..huumaamiseeni, niin, sitä en tiedä, eikä tiedä mainitsemasi poliisitkaan. "Kunnon kansalaisista" voisimme keskustella laajemminkin, ja olisi hauska tietää, minkälaisia ja missä nämä määrittelemäsi ihmiset ovat? Poliisi ei muuten raiskaustapauksessa tarvitse minkäänlaista lupaa näytteistä, mitä uhrilta ottavat. Ja poliisi ei ota näytteitä, vaan senkin homman suorittaa lääkäri. Kuinka moni raiskari sitten jää kiinni, tekojensa ja näytteidenottojen jälkeen, onkin sitten jo aivan eri juttunsa. Oli rikoksentekijä kuka hyvänsä, niin useinmiten he toistavat tekonsa. Milloin se rikoskierre sitten tekijän kohdalla katkeaa, on myöskin kysymys, mitä voisimme tuloksetta pyöritellä kyllästymiseen asti, todellisuudessa, kun asiat eivät tapahdu niin nopeasti ja selkeästi, että paha saisi aina palkkansa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      55
      7187
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      714
      3343
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      144
      1630
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      260
      1481
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1230
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe