vai tyydytkö uneksimaan, että sitten joskus kun...
Mistä uneksit?
Miten ja milloin aiot sen/ne toteuttaa?
Toteutatko unelmasi?
33
1996
Vastaukset
- tosi kookasta
naista samalla kun kattelen piirrettyjä.
- Jussi
Sen kun hankit videot ja ostat Lumikin ja 7:n kääpiötä.
- Pirre*
mikähän minulla nyt on..minulla ei ole unelmia..:(
Onkohan minusta tulossa vanha kääkkä..Tottakai sinulla Pirre on unelmia!
Itse ainakin yleensä toteutan / pyrin toteuttamaan kaikki unelmani, vaikka olen kyllä ymmärtänyt jo ajat sitten, että elääkseen onnellisena ei ihminen tarvitse toteutuneita unelmia, vaan unelmia vain!
Sitäpaitsi: usein ehtii jo muuttaa mieltään niistä unelmista, ennenkuin ne ehtivät toteutua. Sitten sitä ajattelee, että "no luojan kiitos"!- Pirre*
tiinamuori kirjoitti:
Tottakai sinulla Pirre on unelmia!
Itse ainakin yleensä toteutan / pyrin toteuttamaan kaikki unelmani, vaikka olen kyllä ymmärtänyt jo ajat sitten, että elääkseen onnellisena ei ihminen tarvitse toteutuneita unelmia, vaan unelmia vain!
Sitäpaitsi: usein ehtii jo muuttaa mieltään niistä unelmista, ennenkuin ne ehtivät toteutua. Sitten sitä ajattelee, että "no luojan kiitos"!jo niin, että melkein kaikki unelmat, tärkrimmät ovat toteutuneet...olen kai hannuhanhi..:))
Pirre* kirjoitti:
jo niin, että melkein kaikki unelmat, tärkrimmät ovat toteutuneet...olen kai hannuhanhi..:))
onnekas hanhi, vaan joka päivähän sitä tulee semmoisia pieniä mutta tärkeitä uusia unelmia.... Siis eiväthän unelmat ole vain muutama iso asia elämässä.
- Pirre*
tiinamuori kirjoitti:
onnekas hanhi, vaan joka päivähän sitä tulee semmoisia pieniä mutta tärkeitä uusia unelmia.... Siis eiväthän unelmat ole vain muutama iso asia elämässä.
unelmat ovat toteutuneet; talo järven rannalla, (melkein) kesämökkerö saaressa, o m a tila-auto, jne.jne..
Lapset kunnialla maalimalle saateltu,.. en mie tarvihe ennee mittää...:(
Eläkkeelle kun pääsis jotensakin elävänä, sese oisikin unelmaa..:)
- Yxjäbä
Unelmiahan voi olla monenlaisia. Esimerkiksi, että saisin lottovoiton, on unelma joka toteutuu tai sitten ei toteudu. Unelmani voi olla kaukosäätimestä avattava autotallin ovi, joka toteutuu. Unelma tasa-arvoisesta yhteiskunnasta jossa vähäosaisillakin olisi hyvä olla, tuskin toteutuu.
- Loistava.polku
Haaveilen vankkurimatkasta Irlannissa kahdestaan tyttäreni kanssa.
Ja omasta talosta.
Ja terveydestä.
Tuskin toteutuu mikään näistä ellei se lottovoitto sitten rämpsahdä jostain. Työtä tekemällä kun ei rikastu.- Setä
Noista kolmesta on kaksi itse toeteutettavissa
- Loistava.polku
Setä kirjoitti:
Noista kolmesta on kaksi itse toeteutettavissa
Nyt tarviin kyllä ohjeistusta. Pankkiryöstöä en rupee tekemään.
- Setä
Loistava.polku kirjoitti:
Nyt tarviin kyllä ohjeistusta. Pankkiryöstöä en rupee tekemään.
Se on ollut meillä sääntönä,siihen tavoitteeseen satsataan kaikki
Tuo matka nyt ei ole kovinkaan vaikeasti tavoitettavissa pienellä vuoden säästöohjelmalla,taloon taas saat lainaa nykyään helpostikin jos on vain vakituiset tulot etkä tavoittele mitään suurjartanoa - Loistava.polku
Setä kirjoitti:
Se on ollut meillä sääntönä,siihen tavoitteeseen satsataan kaikki
Tuo matka nyt ei ole kovinkaan vaikeasti tavoitettavissa pienellä vuoden säästöohjelmalla,taloon taas saat lainaa nykyään helpostikin jos on vain vakituiset tulot etkä tavoittele mitään suurjartanoaRutiköyhä yksinhuoltaja ei lainoja saa eikä takaisin maksele. Myöskin "säästöohjelma" on täysin teoreettinen käsite kun ei raha riitä edes laskujen maksuun..... eletään ehkä vähän eri maailmoissa.
Mutta hengissä pysytään ja kyllä se aurinko paistaa tähänkin risukasaan! - Setä
Rutiköyhä yksinhuoltaja ei lainoja saa eikä takaisin maksele. Myöskin "säästöohjelma" on täysin teoreettinen käsite kun ei raha riitä edes laskujen maksuun..... eletään ehkä vähän eri maailmoissa.
Mutta hengissä pysytään ja kyllä se aurinko paistaa tähänkin risukasaan!En aina oikein ymmärrä miksi yksinhuoltajalla olisi kovin paljon huonompi talous kuin korkeaveroisella yksineläjälläkään?Kaikkihan riippuu itsestä,monella yksinhuoltajallakin on hyvätuloinen ammatti ja sitäpaisti aina voi tehdä extratöitä jos on tavoitteita,lapsetkin voivat tässä avustaa jo teini-ikäisistä
- Loistava.polku
Setä kirjoitti:
En aina oikein ymmärrä miksi yksinhuoltajalla olisi kovin paljon huonompi talous kuin korkeaveroisella yksineläjälläkään?Kaikkihan riippuu itsestä,monella yksinhuoltajallakin on hyvätuloinen ammatti ja sitäpaisti aina voi tehdä extratöitä jos on tavoitteita,lapsetkin voivat tässä avustaa jo teini-ikäisistä
No jos palkka on pieni ja sillä elää useampi kuin yksi ihminen niin kyllä se aika tiukalle vetää. Yhdestä palkasta maksaa koko perheen vuokra, ruuat, bussiliput, siis kaikki.
Yhtään niin korkeaveroista yrittäjää en tunne että joutuisi samoissa rajoissa liikkumaan. Enkä muutenkaan puhu muiden kuin omasta puolestani.
Miten teini-ikäinen avustaa? Ei koulusta makseta palkkaa. Ja ekstratyötä teen jo nyt. - Loistava.polku
Setä kirjoitti:
En aina oikein ymmärrä miksi yksinhuoltajalla olisi kovin paljon huonompi talous kuin korkeaveroisella yksineläjälläkään?Kaikkihan riippuu itsestä,monella yksinhuoltajallakin on hyvätuloinen ammatti ja sitäpaisti aina voi tehdä extratöitä jos on tavoitteita,lapsetkin voivat tässä avustaa jo teini-ikäisistä
Luin väärin, ethän sä mistään yrittäjistä puhunut. No vastaus olisi kuitenkin ollut jotain samansuuntaista.
- nainen
Setä kirjoitti:
Voi sua setä :) Kyllä se on yksinhuoltajan arki melko rankkaa, hyvätuloisenakin. Lapsien opinnot vielä kesken ja suomessa asuminen/eläminen ei todellakaan ole edullista. Suomen vuokra- ja hintataso on normitettu niin, että jokaisessa perheessä on kaksi elättäjää.
Ja se extratyö, 12 -tuntisen työpäivän päälle ei tee enää mieli paljon miettiä lisätienistiä. Ja opiskelevat lapset ovat opinahjoissaan noin 6-7 tuntia päivässä ja koulumatkat ja tehtävät siihen päälle, jotta opinnot etenevät aikataulun ja opintoviikkojen mukaan. Ei se ole niin yksselitteistä ainakaan meillä. - Setä
Luin väärin, ethän sä mistään yrittäjistä puhunut. No vastaus olisi kuitenkin ollut jotain samansuuntaista.
Lähdetäänkö siitä mitkä oivat tavoittesi ja unelmasi ennen yksinhuoltajalsi "joutumistasi" ja mikset(te) toteuttanut/neet niitä jo silloin?
- Setä
nainen kirjoitti:
Voi sua setä :) Kyllä se on yksinhuoltajan arki melko rankkaa, hyvätuloisenakin. Lapsien opinnot vielä kesken ja suomessa asuminen/eläminen ei todellakaan ole edullista. Suomen vuokra- ja hintataso on normitettu niin, että jokaisessa perheessä on kaksi elättäjää.
Ja se extratyö, 12 -tuntisen työpäivän päälle ei tee enää mieli paljon miettiä lisätienistiä. Ja opiskelevat lapset ovat opinahjoissaan noin 6-7 tuntia päivässä ja koulumatkat ja tehtävät siihen päälle, jotta opinnot etenevät aikataulun ja opintoviikkojen mukaan. Ei se ole niin yksselitteistä ainakaan meillä.Luuletko että kolmesta lapsesta elatusmaksuja maksavalla vuokra-asunnossa asuvalla korkeaveroisella (koska äidillä lasten huolto) yksineläjämiehellä on parempi talous?
Ja väärinkäsitysten välttämiseksi: Olen itse edelleen naimisissa ja kahden aikuisen,nyt jo kauan sitten kotoa muuttaneen lapsen isä - Setä
nainen kirjoitti:
Ja se extratyö, 12 -tuntisen työpäivän päälle ei tee enää mieli paljon miettiä lisätienistiä. Ja opiskelevat lapset ovat opinahjoissaan noin 6-7 tuntia päivässä ja koulumatkat ja tehtävät siihen päälle, jotta opinnot etenevät aikataulun ja opintoviikkojen mukaan. Ei se ole niin yksselitteistä ainakaan meillä.Lähetin molemmille aikoja sitten vastaukset mutta katosivat etteriin?
Ensinnäkin:Mitkä olivat unelmanne ja tavoitteenne ennekuin "jouduitte" yksinhuoltajiksi ja miksi ette toteuttaneet niitä jo silloin?
Ja toiseksi,luuletteko että sen kolmesta lapsesta elatusmaksuja makksavan kalliissa vuokra-asunnossa ilman tukia elävän ex-miehen talous on parempaa kuin teidän,hänellä vielä korkea veroprosentti koska äidilla yksin huoltajuus,ruokatalouskin tulee kalliimmkais yksinäiselle kuin useammalle
Ja väärinkäsitysten välttämiskesi:Olen delleen jo yli 30 vuotta maimisissa saman vaimon kanssa,pian 60-vuotias kahden aikuisen,jo kotoa muuttaneen pojan isä - nainen
Setä kirjoitti:
Lähetin molemmille aikoja sitten vastaukset mutta katosivat etteriin?
Ensinnäkin:Mitkä olivat unelmanne ja tavoitteenne ennekuin "jouduitte" yksinhuoltajiksi ja miksi ette toteuttaneet niitä jo silloin?
Ja toiseksi,luuletteko että sen kolmesta lapsesta elatusmaksuja makksavan kalliissa vuokra-asunnossa ilman tukia elävän ex-miehen talous on parempaa kuin teidän,hänellä vielä korkea veroprosentti koska äidilla yksin huoltajuus,ruokatalouskin tulee kalliimmkais yksinäiselle kuin useammalle
Ja väärinkäsitysten välttämiskesi:Olen delleen jo yli 30 vuotta maimisissa saman vaimon kanssa,pian 60-vuotias kahden aikuisen,jo kotoa muuttaneen pojan isä*unelmia* -elämässä. Seesteinen loppuelämä, se olisi minun suuri unelmani. Ja yksinhuoltajuus ei todellakaan ole oma valintani, sillä olen jäänyt leskeksi joitakin vuosia sitten. Että se siitä, ja niistä elareista ja riutuvista ex -miehestä.
- Setä
nainen kirjoitti:
*unelmia* -elämässä. Seesteinen loppuelämä, se olisi minun suuri unelmani. Ja yksinhuoltajuus ei todellakaan ole oma valintani, sillä olen jäänyt leskeksi joitakin vuosia sitten. Että se siitä, ja niistä elareista ja riutuvista ex -miehestä.
Lapsesihan saavat eläkettä jos isä kuoli heidän ollessaan alaikäisiä joten ei valittamista?
No jos palkka on pieni ja sillä elää useampi kuin yksi ihminen niin kyllä se aika tiukalle vetää. Yhdestä palkasta maksaa koko perheen vuokra, ruuat, bussiliput, siis kaikki.
Yhtään niin korkeaveroista yrittäjää en tunne että joutuisi samoissa rajoissa liikkumaan. Enkä muutenkaan puhu muiden kuin omasta puolestani.
Miten teini-ikäinen avustaa? Ei koulusta makseta palkkaa. Ja ekstratyötä teen jo nyt.vaikka viisisataa kuusikymmentä euroa kuussa, niin sillä rahalla lyhentää kyllä korkoineen jo ihan mukavaa asuntolainaa. Kyllä se unelma omasta asunnosta on jokaisen palkansaajan ulottuvilla.
- Uskottava
Rutiköyhä yksinhuoltaja ei lainoja saa eikä takaisin maksele. Myöskin "säästöohjelma" on täysin teoreettinen käsite kun ei raha riitä edes laskujen maksuun..... eletään ehkä vähän eri maailmoissa.
Mutta hengissä pysytään ja kyllä se aurinko paistaa tähänkin risukasaan!Olen täysin samoilla linjoilla 'sedän' kanssa!
Harkitsematta asioita saa päivittäiseen kulutukseen uppoamaan hämmästyttävän paljon.
Pitkäjännitteisyys ja eläminen harkitusti omien todellisten tarpeiden mukaisesti ovat ratkaisevia tekijöitä.
Turha syyttää pieniä tuloja!
Tietenkin yksilöiden välisiä eroja on.
Omat,pienellä ikäerolla olevat penskamme, ovat rahankäytössä täysin erilaisia.
Toinen, yksineläjä,asuu vuokralla. Ansaitsi välillä mielestäni hyvin, 90-luvun lopulla n.40000mk/kk.Häneltä hupenevat rahat huomaamatta vaikka välillä sponssasimme heitä heidän oman palkkansa verran = tuplatulot vuositasolla.
Toinen on ostanut pääkaupunkiseudulta asunnon, maksanut sen osittain, elää opiskelevan avovaimon kanssa, suunnittelee omakotitalon hankintaa, maksaa eläkevakuutustaan ja hallinnoi osakepottiaan.
Molemmat ovat matkustaneet kaikki lomansa.
Samoilla eväillä lapsukaiset lähteneet mutta toinen on ehdottomasti sitä mieltä ETTEI HÄNEN TULOILLAAN MITÄÄN PYSTY HANKKIMAAN!!!
On se vaan kummaa!! - Loistava.polku
Setä kirjoitti:
Lähetin molemmille aikoja sitten vastaukset mutta katosivat etteriin?
Ja väärinkäsitysten välttämiskesi:Olen delleen jo yli 30 vuotta maimisissa saman vaimon kanssa,pian 60-vuotias kahden aikuisen,jo kotoa muuttaneen pojan isäJoo, anteeksi etten heti vastannut mutta en ollut enää koneen äärellä joten jäi kysymys näkemättä.
Silloin olivat unelmat lähes samat: oma talo, kiva ja rauhallinen elämä.
Sitten astuivat elämään vakavat sairaudet jotka toivat mukanaan suuria vaikeuksia sekä henkisesti että taloudellisesti. Mies ei tilannetta kestänyt vaan häipyi - 18 yhteisen vuoden jälkeen.
Siksi jäivät touteutumatta.
Ja eikö tätä raharutinaa voitaisi jo lopettaa? Uskon että jokainen tekee parhaansa niillä eväillä jotka on saanut. Sen vain sanon että pahempaa pihistelijää ei ole kuin minä, sen voimalla tähänkin asti pärjätty. Ja kenenkään muun rahankäyttöön en katso voivani puuttua. - Loistava.polku
tiinamuori kirjoitti:
vaikka viisisataa kuusikymmentä euroa kuussa, niin sillä rahalla lyhentää kyllä korkoineen jo ihan mukavaa asuntolainaa. Kyllä se unelma omasta asunnosta on jokaisen palkansaajan ulottuvilla.
Minulla OLI oma asunto, joka oli pakko myydä koska lainan lyhennykset olivat ihan ylivoimaiset ja eron jälkeen mahdottomat hoitaa. Mitä ihmeen lainaa lyhennetään perheasunnosta 560 euroa kuussa? Varsinkaan täällä Helsingin alueella.
Enkä toista kerrostalokämppää omaksi huolisikaan, oman talon kyllä ottaisin. - ollikolli-63
nainen kirjoitti:
*unelmia* -elämässä. Seesteinen loppuelämä, se olisi minun suuri unelmani. Ja yksinhuoltajuus ei todellakaan ole oma valintani, sillä olen jäänyt leskeksi joitakin vuosia sitten. Että se siitä, ja niistä elareista ja riutuvista ex -miehestä.
Aivan samat tavoitteet kuin sulla..
Siihen seesteiseen loppuelämään pyrin minäkin..:))
- Marion.T
unelmaani, ja onnistunkin siinä ihan kohtuullisesti.
En halua mitään mahdottomuuksia, joskus pelkkä mukava viesti täällä netissä tuo hyvän mielen koko päiväksi.
Nyt juuri mietin lähtisinkö miehen mukaan matkalle muutamaksi päiväksi - se olisi ihan kivaa vaihtelua ja kaupunki minne mentäis olis ihan kiva, mutta kuten sanoin ne pienet asiat on sitä onnea ja unelmointia...Ja ettei kenellekään tulisi paha mieli, niin voin paljastaa sen verran että se kaupunki on kyllä ihan täällä kotosuomessa :DD
Mutta ne toiveet ja unelmat mitä ihan pentuna uneksin, ovat kyllä aika lailla käyneet toteen - vaikka minusta ei kuuluisaa Hollywood tähteä tullutkaan :))
Mutta rikas (siis en puhu rahasta) ja hyvin "erilainen" on minun elämäni ollut, aina olen uskaltanut toteuttaa sen mitä olen halunnut...
Koskaan ei ole liian myöhäistä unelmoida ja myös toteuttaa omia unelmiaan...Se vaatii rohkeutta mutta on mahdollista kenelle tahansa.... - Chatti-Matti
Terve taas pitkästä aikaa.
Minä ajattelen näin, että osa unelmista on toteutunut ja joidenkin haaveiden ei vaan ole tarkoitus toteutua ollenkaan. Ja niin on hyvä. Ihmisen ei ole hyvä saada liikaa mammonaa tässä elämässä, vaan kaikella on oltava kohtuus.
Minä olen elämässä saanut hyvän puolison ja riittävästi rahaa, että ollaan tultu toimeen. Kaikkea on ollut vaihtelevasti, välillä tiukempaa, nykyisin rahat jo riittää. Matkustella ollaan saatu tarpeeksi ja kotikin on sievä. Unelmana oli nuorempana saada se suomalaisten toive, kesämökki. Ja saatiinhan sekin aikanaan.
Nyt on keski-ikäisenä hyvä olla. Puolison kanssa menee hyvin ja kaikki on mitä parhaiten. Voiko ihminen enää enempää toivoa. Siinä on unelmaa kerrakseen ja sitä toteutetaan joka päivä. Kumpa vaan terveyttä riittäisi. Muuta en pyydä. Onnellisuusmittarini keikkuu siellä yläpäässä.- ........................
eivät ole läheskään kaikki toteutuneet ,eikä onneksi toteudukaan.
Lapsena unelmoin,että tulisin äkkiä naimäikään ja saisin tehdä 7tytärtä,joita rakastaisin ja hellisin.En saanut 7 tytärtä,kun poikia pakkasivat olemaan ja ei onneksi 7.
Kaikista lapsista ja lapsenlapsista olen onnellinen.
Kunnon puolisostakin iloitsen.
On oma talo ja kesämökki ,mutta ei oma vaan siskosten kanssa yhteinen kesämökki.
Rahaa on niukasti,mutta kun ei ole velkaa niin pärjätään.
Ainoa toiveeni on ,että pysyttäis jonkinlaisessa kunnossa ja samoin läheiset pysyisivät terveenä.
Olen lukufriikki joten seikkailuja ym.on koettu muutaman kirjaston verran.
- PirreXX
onhan noita. Jotkut unelmat ovat toteutuneet, mutta se lottovoitto on saamatta.... uusi työpaikka olisi toiveissa..
Haaveilla saa, mutta parempi kun kaikki ei ikinä toteudukaan.. - Jermu
ja tietysti joukossa ihan sellaisia yleisiäkin, joita varmaan jokainen toivoo.
Lasten osalta toivon, että ne olis terveitä ja koulut ja elämä sais hyvän startin.
Omalta osaltani ne haaveet ja toiveet on tietty sellaisia omia juttua, joskin osa koskettaa koko perhettäkin.
Kotihommat tässä kuntoon ja sitten lisää lomamatkoja ja kaikenlaisia "seikkailuja". Kyllä se siitä. - lannenhunttari
mina kuulen kuin kukkaset kukkivat---ja metsassa puhuvat puut--ma luulen,nyt kypsyvat unelmat-ja toivot ja touot muut....
toivottavasti unelmat ei jaa aivan nain myohaiseen ajankohtaan kypsymaan...
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870