Onko sinulla jokin rakas vanha sananlasku, joka olet todennut toteutuvan elämässäsi?
Sananlaskuista
22
2561
Vastaukset
- Marion.T
"Synkimmälläkin pilvellä on hopeareunus"
Se kuvaa jotenkin omaa suhtautumistani elämään ja asioihin...Mikään ei ole koskaan niin huonosti etteikö siitä voisi selvitä.
Olisi kiva saada tähän ketju noista sananlaskuista, niitähän tosiaan löytyy vaikka millä mitalla.
Ja uskon että jokaiselle löytyisi se omanlaisensa sananlasku.- Tanevaan
En tiedä onko sananlasku,mutta toimii:Asiat ei ole koskaan niin huonosti ettei niitä saa viinalla huonommaksi.
- Loistava.polku
Meidän mummo opetti tuon saman meille pikkulapsena, kun väännettiin kiukkuitkua milloin mistäkin.
Myöhemmin elämässä huomasin että se on kyllä ihan tosi.
Meillä muuten se reunus oli kultaa! >;]
sarvista härkää.
so.Ihmissuhde perustuu luottamukseen(sanasta miestä), sanotusta ja luvatusta pidetään kiinni.
Jos on sellainen konkreettinen tilanne,niin(sarvista härkää)se pitää "hoitaa", toiminnan kautta,eli asioita hoidetaan niiden vaatimilla toimenpiteillä ja silloin,kun sen suhteen on toiminnan aika.
Yrittänyt olen,mutta olen jäävi sanomaan miten hyvin se on toteutunut.- Risuparta
elämästä muuten opi niin se opettaa hiljaa kävelemään?
Risuparta kirjoitti:
sanomalla:Ei luulo ole tiedon väärtti.
Sen jälkeen hän kysyi perusteluita,jos oli jotain "uskomatonta"tullut sanoneeksi.
Hän kyllä samasta asiasta antoi oman perustelun, mielipiteensä tueksi.Risuparta kirjoitti:
minäkin opin äidiltäni,mutta vähän eri sanoin eli elämä opettaa,jos ei muuta niin hiljaa kävelemään..
- Jeppe
...vai on täällä tämmösiä hempeyksiä. Mulla olis, että "kyllä tehdä saa muttei joutua kiinni".
- Risuparta
metsä vastaa kuin sinne huudetaan!
- vannomatta paras
Risuparta kirjoitti:
metsä vastaa kuin sinne huudetaan!
Vannomatta paras tai pidempi versio
Sitä sanaa ihminen ei suustaan päästä, jonka perillä ei käy.
- alli
..Ja pieru paljosta nauramisesta!
Ja on toteutunut! - Jermu
kun seurailee joidenkin harhailuja ja nikkiarvuutteluita, eli:
"Parempi nikin verran harhaan, kuin virsta vainoon" - sananlaskut
"Synkimmälläkin pilvellä on kultaiset reunat" ja "Jos lähtee sutta karkuun, tulee karhu vastaan" ovat aina palauttaneet mieleeni uskoa ja luottamusta.
vielä: "kahden kauppa, kolmannen korvapuusti" on monissa asioissa hyvä muistaa, jos tietäväisenä meinaa toisia ns. neuvoa. - 55sinkku
"Maasta se pienikin ponnistaa",siksi toi kun olen pieni ihminen:))se on jäänyt mieleen..
- kokenut
-*työ tekijäänsä neuvoo* - tosi on!
-*minkä taakseen jättää se edestään löytää* - siis jos jonkun tekemisen kanssa vetkuttelee, näin käy!
-*pieni lapsi - pienet surut, iso lapsi - isot surut, -lasten kasvaessahan ongelmat useimmiten suurenee! - Ansku
Ja se on tosi.
- ++++++++++++
Lapset polkee pieninä syliä ja isona sydäntä.
Lapset polkee pieninä syliä ja isona sydäntä.
Mikä ei tapa se vahvistaa.
Molemmat olen omakohtaisesti kokenut.
- Ekitalo
Tätä noudatan mahdollisimman paljon
YHTEISPELILLÄ SE SUJUU tämä on kyllä tarkoitettu liikenteeseen mutta minun mielestä se sopii lähes kaikkeen elämässä. - Marja-Ainikki
"Ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin". En tiiä meniks se ihan sanatarkkaan.
- sanoi
Minkä voimassa voittaa, sen matkassa menettää.
Opin huomaamaan tämän kantapään kautta kun asuin kolmannessa kerroksessa eikä ollut hissiä - Risuparta
sanoi kirjoitti:
Minkä voimassa voittaa, sen matkassa menettää.
Opin huomaamaan tämän kantapään kautta kun asuin kolmannessa kerroksessa eikä ollut hissiäse hevonenkin potkii?
- Risuparta
sanat suuta halkaise!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864