MF 175 Kytkin

Patse

Ostin tälläisen traktorivanhuksen ja kytkin ei irroita, aion katkaista traktorin ja tutkia kytkimen sielunelämää, onko jotain mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota ja meneekö pelkällä levyn vaihdolla. Kyseessä on ilmeisesti kaksoiskytkin, toinen ulosotolle. Onko
jotain säätömittoja huomioitavana. Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan.

7

6671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FE-35

Sinuna uusisin koko kytkimen kerralla, siinä on oma vaivansa katkaista ja liittää uudestaan paineasetelman tai painelaakerin vaihtamatta jättämisen vuoksi. Itselläni FE-35 johon olisi tarkoitus uusia koko kytkin talven aikana. Mulla on valmistenumeron yhteydessä on kirjainsarja SDM joka kertoo moottorin merkin S= standard 23c, käyttövoiman D= diesel ja kytkimen tyypin M= dual clucth , eli mulla on kaksoiskytkin.

• FE-35

Jäi sanomatta että käy IKH:n eli isojoen konehallin nettisivuilla katsomassa MF kytkimen osia.

• ressi
        FE-35 kirjoitti:

Jäi sanomatta että käy IKH:n eli isojoen konehallin nettisivuilla katsomassa MF kytkimen osia.

Itselläni on 165 . Mf 1971 olen tehnyt sen remontin ,on sama kytkin varmaan kun 175, kyllä osaa tehdä itse ,tein ihan traktori tallissa ,ei ollut edes betonilattiaa.Osat ovat ,melko halvat ,levyjä on kaksi,ja booritus eli hammastus keskiössä on harvempi tai tiheämpi ,ota selvää.uusi myös painelaakeri ja silmälaakeri ,ja stefat kampiakseliin eli koiranpaska ,haukkuma nimi sille,jos on multi-pofer, sinne myös pieni stefa ,itse en laittanut silloin ja oli uusi purku kun vuotivat ja levy piloilla ,on kokemusta .Pohjalla on luukku 4 isoa ruuvia ,luukku pois näkyy kolme säätö ruuvia kun moottoria pyöritetään tuuma avain käy 13 millin ei sovi ihan,ei pitäisi olla muuta säätöä kaksois kytkimellä sen raon pitäisi olla 1.7 mm 3kpl ja sitten kiristys mutteri kiinni,ota kirkas valo.Traktori pitää olla yhdessä ja korjattu kun pystyy tekemään tän säädön .Levyissä on vissii öljyä kun ei irroita ,niin oli mulla,ps olen massikka mies joka ei mielellään maksa maltaita korjauksesta.ps ei ihan kokematon ,mutta joutunut tekemään.

• ressi kirjoitti:

Itselläni on 165 . Mf 1971 olen tehnyt sen remontin ,on sama kytkin varmaan kun 175, kyllä osaa tehdä itse ,tein ihan traktori tallissa ,ei ollut edes betonilattiaa.Osat ovat ,melko halvat ,levyjä on kaksi,ja booritus eli hammastus keskiössä on harvempi tai tiheämpi ,ota selvää.uusi myös painelaakeri ja silmälaakeri ,ja stefat kampiakseliin eli koiranpaska ,haukkuma nimi sille,jos on multi-pofer, sinne myös pieni stefa ,itse en laittanut silloin ja oli uusi purku kun vuotivat ja levy piloilla ,on kokemusta .Pohjalla on luukku 4 isoa ruuvia ,luukku pois näkyy kolme säätö ruuvia kun moottoria pyöritetään tuuma avain käy 13 millin ei sovi ihan,ei pitäisi olla muuta säätöä kaksois kytkimellä sen raon pitäisi olla 1.7 mm 3kpl ja sitten kiristys mutteri kiinni,ota kirkas valo.Traktori pitää olla yhdessä ja korjattu kun pystyy tekemään tän säädön .Levyissä on vissii öljyä kun ei irroita ,niin oli mulla,ps olen massikka mies joka ei mielellään maksa maltaita korjauksesta.ps ei ihan kokematon ,mutta joutunut tekemään.

kun se kytkin on kerran auki niin kannattaa ehdottomasti tarkistaa myös vauhtipyörä ja sorvata, koska se ei ole enää yleensä tuonikäisissä suorapintanen.(SE nimittäin vaikuttaa siihen irrotukseenkin) Levypinnasta on otettava samanverran kuin asetelman kiinnituspinnasta, niin säädöt pysyy oikeassa suhteessa.Tuohon 2-kytkimen säätöön välykseksi riittää reilu 1mm, kunhan tarkistaa välillä ettei rupea kantamaan.Kannattaa pitää se öljyreikäkin auki sieltä kytkimen alta, alkujaan siinä reijässä on väljä sokka joka pitää sen auki.

• Saetkae

kytkin vanhassa, pitkään seisseessä 165:sessa.
      Ennenkuin tein muuta, pistin koneen käyntiin vaihde päällä, ja ajelin ympäri pihaa kytkin pohjaan painettuna. Kun olin hetken (10min. ??) ajellut kytkin irrotti. Sen jälkeen käytin traktoria päivittäin yli 6 vuotta ennen kun lopulta halkaisin sen öljyvuotojen takia. Kytkin toimi koko ajan moitteettomasti.

Eli ei sille välttämättä tarvitse tehdä mitään :)

• konemestari

165 ja 175 ilman multia olevat mallit jos käy paskatuuri että öljy vuoto on vaihelaatikosta,kykinakseleita on kaksi ja stefoja kaksi,toisen stefan voi vaihtaa etupuolelta mutta toisen stefan saa vasta vaihdettua kun on irrottanut vaihelaatikon ja kaikki osat pois sitten pääsee käsiksi stefaan.En tiedä muuta stefaa missään koneessa tämmösen työn takana.

• 165
        konemestari kirjoitti:

165 ja 175 ilman multia olevat mallit jos käy paskatuuri että öljy vuoto on vaihelaatikosta,kykinakseleita on kaksi ja stefoja kaksi,toisen stefan voi vaihtaa etupuolelta mutta toisen stefan saa vasta vaihdettua kun on irrottanut vaihelaatikon ja kaikki osat pois sitten pääsee käsiksi stefaan.En tiedä muuta stefaa missään koneessa tämmösen työn takana.

Mulla on multi-pofer 165 ,siihen tuli kaksi stefaa laatikon puolelle,ja nyt ei vuoda,vaihto oli helppo,ensin jarruakseli pois mikä menee traktorin läpi,sitten venttiili pois ja langat ja ruuvit,öljy putki,4 ruuvia auki ja vedä ulos osa varovasti rikkomatta öljy renkaita mitkä ovat sillä akselilla .Pura se osa ,mikä on myt irti ,löydät stefat sisältä ,mitkä yleensä vuotavat vanhemmite,vaihda myös o-rengas käyttöventtiiliin kun se on samalla irti.Tämä oli ninun versioni ja olen tehnyt työn itse ja pelaa kun enkeli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      123
      3520
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2346
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1463
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1428
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1291
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe