Moikka!
Äitini syntymäpäivät lähestyvät ja hän on kovasti tykästynyt vaeltamiseen ja retkeilyyn yleensäkin. Hän on useasti käynyt Lapissa vaeltamassa. Niinpä kysyisinkin, voitteko suositella jotakin aiheeseen liittyvää kirjaa?
Hyvä retkeilykirja
8
2580
Vastaukset
- emmy200
Stefan Källman&Harry Sepp: Selviydy luonnon ehdoilla.
Kyseessä mielenkiintoinen retkeilijän turvaopas jossa vinkkejä ja neuvoja luonnossa liikkumiseen. Tuossa olis yksi vinkki,oli kyseessä sitten kokenut tai aloitteleva retkeilijä.
Kun vielä kyseessä on äitisi,niin Päivin kirja sopisi mainiosti lahjaksi.
Päivi Koivisto-Alanko: Lapinkulkijan opas (WS 1998- hikeri
Päivi Koivisto-Alanko: Lapinkulkijan Opas (WSOY,v.1998) jos vaan löytyy jostain vielä. Huuto.netissä oli joskus myynnissä.
Kirjassa juttua Lapista ja paljon paljon muustakin, yleishyödylillistä juttua varusteista ja humosristisiakin kertomuksia...- kairankulkija
Jos retkeilyoppaat eivät käy niin mennään kaunokirjallisuuden puoleen eli Lapinvaeltajien profeetta Kullervo Kemppinen ja Tunturikoivun lastuja pitäisi olla saatavilla ainakin Metsähallituksen luontokeskukset tai postimyynti.
- hallava susi
hikeri: "Päivi Koivisto-Alanko: Lapinkulkijan Opas (WSOY,v.1998) jos vaan löytyy jostain vielä. Huuto.netissä oli joskus myynnissä."
Joo, mie ostin sen sieltä pois kuleksimasta. Enkä myy edelleen. Parhaita ja hauskimpia oppaita mitä yleensä on alalta kirjoitettu.
Mutta Yrjö Teeriaho: Pitkin poikin Saariselkää ja muita Lapin takamaita on uusi, tänä vuonna kirjoitettu Lapin-kirja. Tavallaan omakustanne, omalaatuinen, mutta erittäin mielenkiintoinen. Meänteiksen tarina sen itsensä kertomana ym. juttua Saariselältä.
http://www.2nd.fi/ykinkartat/pitkinpoikin.html
- miu
Juu Yrjö Kokkoa jos divarin kautta käyt,tai vaikkapa A.E.Järvistä.Mutta itsekin pidin myös
tuosta Tunturikoivun lastuista.Viimeksimainittua saa muuten myös Suomen Ladun kautta,jos lähikirjakauppa ei tärppää.Sieltä myös muita retkeilyaiheisia kirjoja. - Rölli
Hentmanin kuivaruokakirja retkeilijöille on ainakin hyvä, jos tykkää ruoanlaitosta.
http://www.varuste.net/tuotteet/?prodid=1445
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277