jos kumppani on pettänyt, satuttanut ja vienyt luottamuksen, niin onko petetyn mahdollista rakastua tai aluks edes ihastua uudelleen.
jostain kumman syystä halua olis.
mies on ns. hyvä tyyppi. hauska, hellä, rakastava, huomioon ottava jaihan hyvän näköinen (mun mielestä ja ilmeisesti jonkun muunkin) ja nykyään kuin "uudesti" syntynyt.
aina sanotaan, et aika auttaa antamaan anteeks, mut jos ei autakkaan?
mä sanoin sille heti aluks, et se on mennyt pilaamaan kaiken. siis meidän väliset jutut (olihan meillä paljon riitoja ja molemmat oli jotenkin kypsyneet toisiinsa, mut raukkamaista silti et pitää pettää. kai se nosti sen fiiliksii). se hokee et anteeks ja et on pahoillaan, mut eihän se enää auta. ei tehtyä saa tekemättömäks.
mä sanoin et aikuisen ihmisen pitää osata kantaa vastuu päätöksistään. ei sitä voi tehdä mitä huvittaa ja olettaa et ku pyytää anteeks, niin anteeks saa.
taas mä eksyin pääasiasta.
joten kysymys siis kuului et onks mahdollista rakastua uudelleen?
jos on, niin ois kiva kuulla miten se on onnistunut.
t: tällä hetkellä pelkkä tunteeton kuori. ei vihaa eikä rakkautta.
voiko rakastua uudelleen?
9
1600
Vastaukset
- kokenut
"...pettänyt, satuttanut ja vienyt luottamuksen..."
Se tekee sen uudelleen sulle, jos annat mahdollisuuden. Se on yhtä varma, kuin se, että aurinko nousee aamulla ja laskee illalla.
Voit rakastaa, mutta älä hyvä ihminen satuta itseäsi ottamalla sitä takaisin.
Mun ex soittelee edelleen aika ajoin ja yrittää perustella mulle pahoja tekojaan. Annan sen selittää, mutta en usko sanaakaan. Pahoillaan mukamas ja pöh!
Ne on niin villejä niiden (petturien) selitykset, mutta huvittavia. Älä rakas pieni usko sitä miestä. Kunnon mies ei petä vaan sanoo, jos alkaa olla ongelmia parisuhteessa. Pelkurit ja luuserit ei uskalla nostaa kissaa pöydälle ja siks ne puuhailee selän takana. Unohda se kokonaan. Sä ansaitset paljon paljon paremman ja niitä ON vaikka kuinka paljon "out there".- tapansa parantanut mies
heti alkuun: olen mies.
kyllä, tein jotain todella kamalaa: petin ja pilasin sillä vuosien pitkän ja todella kauniin suhteen.
en ole ottanut eksääni mitään yhteyttä eromme jälkeen, enkä otakkaan. Minulla ei ole ollut naisia sen jälkeen kun erosimme (tästä on yli vuosi) ja en aio ketään ottaakkaan. Mitä enemmän olen viettänyt aikaani yksin, sitä varmemmaksi olen tullut että hän on minulle "se oikea" ja haluan vain hänet. En kuitenkaan halua olla mitenkään päin itsekäs, siksi en ota häneen yhteyttä. Mikäli tämä mies on kertonut sinulle haluavansa koittaa: tartu tilaisuuteen! (me petturit voimme muuttua, ainakin minä tunnen vieläkin niin syvää ahdistusta siitä mitä tein etten yksinkertaisesti kykene tekemään samaa enää koskaan)
ole varovainen, älä mustasukkainen.
kyseenalaista, älä epäile
rakasta, älä pelkää
okei, voit saada "nenillesi" mutta niinhän kaikissa suhteissa voi käydä. Elämä on liian lyhyt elettäväksi epätietoisuudessa, yritä niin tiedät varmasti onko mies muuttunut vai ei. Veikkaan että nämä vastaukset jollain keskustelupalstalla eivät ole kuitenkaan tyhjentäviä, saati oikeita, tämä mukaanluettuna =) muuten asiaan ei sinulle siis tule selvyyttä, ellet yritä.
ja ihan kaikille tiedoksi: olen nuori ja kaikinpuolin hyvän näköinen ja komia poitsu, eli en mikää vanha patu joka ei ketään saisikkaan. (tämä siksi etten halua perään mitää "vai että sulla on muka vielä tunteita, my ass, sä vaa et saa mitää -viestejä) tapansa parantanut mies kirjoitti:
heti alkuun: olen mies.
kyllä, tein jotain todella kamalaa: petin ja pilasin sillä vuosien pitkän ja todella kauniin suhteen.
en ole ottanut eksääni mitään yhteyttä eromme jälkeen, enkä otakkaan. Minulla ei ole ollut naisia sen jälkeen kun erosimme (tästä on yli vuosi) ja en aio ketään ottaakkaan. Mitä enemmän olen viettänyt aikaani yksin, sitä varmemmaksi olen tullut että hän on minulle "se oikea" ja haluan vain hänet. En kuitenkaan halua olla mitenkään päin itsekäs, siksi en ota häneen yhteyttä. Mikäli tämä mies on kertonut sinulle haluavansa koittaa: tartu tilaisuuteen! (me petturit voimme muuttua, ainakin minä tunnen vieläkin niin syvää ahdistusta siitä mitä tein etten yksinkertaisesti kykene tekemään samaa enää koskaan)
ole varovainen, älä mustasukkainen.
kyseenalaista, älä epäile
rakasta, älä pelkää
okei, voit saada "nenillesi" mutta niinhän kaikissa suhteissa voi käydä. Elämä on liian lyhyt elettäväksi epätietoisuudessa, yritä niin tiedät varmasti onko mies muuttunut vai ei. Veikkaan että nämä vastaukset jollain keskustelupalstalla eivät ole kuitenkaan tyhjentäviä, saati oikeita, tämä mukaanluettuna =) muuten asiaan ei sinulle siis tule selvyyttä, ellet yritä.
ja ihan kaikille tiedoksi: olen nuori ja kaikinpuolin hyvän näköinen ja komia poitsu, eli en mikää vanha patu joka ei ketään saisikkaan. (tämä siksi etten halua perään mitää "vai että sulla on muka vielä tunteita, my ass, sä vaa et saa mitää -viestejä)tästä positiivisestä palauttesta.
mulla on nyt vaan jotenkin pää kun hiiren juoksupyörä. kaikki ajatukset pyörii yhtenä sekamelskana.
eilen mä sanoin sille, et ei tästä mitään tuu. se alkoi tipat linssissä (vihasena) mäyhäämään, et se ei ois voinu uskoa et mä oon luovuttaja.
aika hölmösti sanottu?
no, täytyy yrittää "kestää" ja "katsoa", miten käy, kun aikaa menee vähän kauemmin.
toivottavasti sulle käy hyvin eksän kanssa.
mitä jos ottaisit kuitenkin yhteyttä?
(edes kerran, niin tietäisit missä mennään)voihan olla että hän odottaa sun yhteydenottoas?
jos sä saat "pakit", niin ainakin oot yrittänyt, ja saatpahan tietää onko peli jo menetetty.
ehkä kun sä saat tietää kummalle puolelle vaaka näyttää, (toivottavasti plussaa) ja jos se valitettavasti näyttää miinusta, niin sit sun pitää hyväksyä se ja päästää irti.
onnea sulle
- WDWFD
Älä ota sitä takaisin! Etkä anna anteeksi. Sanot vaikka pahasti jos se ei muuten tajua.
- seppo42
Ihmettelen kysymystäsi. Eikö sinulla ole lainkaan itsetuntoa? Sinä et ole ollut tuon miehen arvoinen. Kysymyksestäsi ei selvinnyt onko sinulla lapsia, jos on niin ehkä niillekin on parempi että ette miehenne kanssa leiki yhdessäoloa vaan aloitatte oman elämänne.
- Amanda
Aina on mahdollista saada onnellinen loppu. Minä itse en ole sellaisten kerrasta poikki ratkaisujen kannalla.
Jokaisessa asiassa on aina kaksi puolta. Jos miehesi on oikeasti pahoillaan ja katuu sekä näytää myös teoillaan se todeksi. Tällöin kannattaa antaa ajan hieman kulua. Nimittäin molempien pitää oikeasti yrittää yhdessä, jotta se onnistuisi.
Koska henkinen tyytyväisyys on suhteessa kaikista tärkein. Sen myötä tulee myös fyysinen. Pitkässä suhteessa saatamme olla henkisesti tyydyttämättömiä.
Sitten tulee toista sukupuolta oleva henkilö, joka sopivasti osuu tähän. Sitä saattaa hullaantua hetkeksi varsinkin jos alkoholia on kuvassa mukana.
Mutta toista kertaa ei enää kannata antaa anteeksi. Silloin kumppani käyttää joustavuuttamme hyödyksi ja pettää uskoen kaiken selviytyvän, taas.
Puhun sekä petettynä että pettäjänä. Olemme antanet mieheni kanssa molemmat kerran anteeksi eikä se ole avioliittoomme vaikuttanut. Ihan helposti luottamus ei kuitenkaan palannut. Meillä on nyt hyvä ja luottava suhde. Osaamme huoltaa liittoamme ja lapset ovat pois muuttaneet. Nyt saamme rakastella vaikka keskellä päivää kenenkään yllättämättä. - Virve
mielenkiintoinen kysymys sinulla, olen itsekin vähän samassa tilanteessa ja nyt kysynkin et miten teidän seksielämä voi tällä hetkellä? meillä ei ole sellaista enää ollut pitkään aikaan, eikä itsellä ole enää haluakaan touhuta hänen kanssaan, se on jotenkin 'kuollutta' koko homma.
- Virve
olis oikeesti mielenkiintoista kuulla et miltä susta tuntuu nyt tää 'kanssakäyminen' miehesi kans.. kuten kerroin niín mun tunteet on kuolleet.
- voi olla totta
ei tulis mieleen ees miettiä näin, jos on petetty niin on petetty, oletko varma et tää oli eka kerta? tää oli ehkä eka kerta kun hän jäi kiinni.. itse en lähtis ees miettimään koko asiaa vaan muistelisin hyviä hetkiä ja lähtisin sovussa kohti uutta elämää, varsinkin jos on yhteisiä lapsia sillä ei se 'vanha arki' enää takas palaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577250Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243418Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1581719Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3181682- 841375
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631227Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2491217- 811144