kun olen kuullut esim. eräästä 17-vuotiaasta joka lomitti viikon kotona ja sai rahaa jostain kunnalta tai mistä ne lomittajat sitten saakaan rahaa.Kun minä en nyt oikein älyä niin voisitteko kertoa että kuka sitten saa lomittaa? onko tuo esimerkki edes mahdollista? pitääkö siihen olla joku koulutus että saa sitä palkkaa? onko siinä joku ikäraja? kiitos vastauksista.
kuka saa lomittaa?
5
854
Vastaukset
kun kyselet,niin saat varmasti oikeat vastaukset.
- vai itsellinen
Kunta ei yleensä palkkaa perheenjäseniä lomittajiksi jos omat lomittajat ovat vapaana. Alle 18-vuotiaitakaan ei hyväksytä kunnassa.
Mutta jos yrittäjä on ilmoittanut hankkivansa itse lomittajat, niin vastuu on hänellä ja silloin voi myös alle 18-vuotias perheenjäsen olla lomittajana. Kunnasta sitten anotaan palkka. - ------------------
No ainakin lomituslapussa, joka aina pitää joka työstä täyttää, on kohta jossa kysytään sukulaissuhteet tilaan. Kai se ainakin vaikuttaa palkan määrään jotenkin sitten.
- maajussii
et ainankaan sinä
- riikka
monesti koululaiset lomittaa esim koulujen loma-aikana ja kunta maksaa heille siitä tuntipalkkaa. jos navetointi tapahtuu lähisukulaisella,palkka on pienempi. eli ei tarvi olla 18 v täyttäny ja kunta maksaa palkan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1323587- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246