Oikeustieteen avoimia kursseja

Aikuisopiskelija

Onko mahdollista suorittaa Helsingin, Turun tai Rovaniemen oikeustieteellisen tiedekunnan avoimen yliopiston opintoja ja vieläpä jollain muulla paikkakunnalla kun näillä mainituilla (esim lähiseuduilla)? Jos pääsee sisään, saako avoimen kautta suoritetut kurssit hyväkseen tai ehkä jopa lisäpisteitä pääsykokeissa?

3

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avoimen opiskelija

Avoimen yliopiston oikeustieteen opintoja voi lukea ainakin Rovaniemellä ja varmasti myös Helsingissä ja Turussa. Olen myös kuullut, että jonkin verran näitä opintoja tarjotaan lisäksi joissain sellaisilla paikkakunnilla, joissa ei ole oikeustieteellistä, esim. Oulussa.
      Avoimen yliopiston oikeustieteen opinnot saa hyväksilukuna sitten, kun pääsee varsinaiseksi opiskelijaksi tiedekuntaan. Itse käyn avoimen opintoja ja PIA-opintoja Rovaniemellä ja saan kaikki nyt syksyn ja kevään aikana käymäni opinnot suoraan hyväksilukuna, jos pääsen ensi keväänä sisään oikikseen. PIA-opinnoissa tarjonta muuten kursseista laajempaa, mutta luennot yleensä päivisin.
      Avoimen yliopiston opinnoista ja PIA-opinnoista saa myös hakiessa lisäpisteitä. Ainakin viime vuonna Rovaniemellä oli käytäntö, että täytyi olla 10 opintoviikkoa, jotta sai lisäpisteitä eli tällöin 10 lisäpistettä. Enimmillään pisteitä pystyi saamaan 15 opintoviikosta.

• k

Hei,
      Tiedättekö keneltä pystyn varmistamaan monta lisäpistettä juuri minä voin saada Rovaniemen yliopistossa oikkikseen hakiessa, kun minulla on 55 op avoimen yliopiston kautta suoritettuja kursseja, sekä 60 op suoritettuna Itä-Suomen yliopistossa siviilioikeus pääaineena. Pitääkö minun ottaa esim. yhteyttä Lapin yliopiston rehtoriin tms..?

• Hannakka1

Miksi ihmeessä rehtoriin? Oikeustieteellisen tiedekunnan opintopäällikkö on oikea henkilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60