Kun saan päähäni tehdä jotakin niin sen pitää tapahtua välittömästi, vaikka vaikuttaisi mahdottomalle yritykselle!
Tänään halusin siirtää yhden kirjahyllyn yläkerrasta alakertaan.
Viikonloppuisin on kyllä miehistä apua mutta en jaksanut odottaa vaan päätin kokeilla selviänkö puuhasta itse.
Tyhjensin kirjahyllyn ja sain nujutettua maton hyllyn toiseen päähän.
Sitten kohotin hyllyn toista päätä ja helpostihan hylly liikkui räsymaton avulla parkettia pitkin!
Olin hakenut pari lankkua rappuun, keikautin hyllyn syrjälleen lankkujen päälle ja annoin hyllyn laskea mäkeä alakertaan.
Siellä taas sama "mattomoottori" hyllyn päähän ja pikkuhiljaa paikoilleen uuteen olinpaikkaansa.
Siitä rohkaistuneena päätin siirtää auton talvirenkaat alakerran varastosta auton peräkonttiin, koska aion vaihtaa ne uusiin renkaisiin viikolla.
Renkaat on aika painavat, mutta keksin että voin pyörittää ne takapihan puolelle rinteeseen ja ajan auton rinnekadun puolelle ja nostelen renkaat sieltä autoon. Niin säästyin hinaamasta renkaat ensin yläkertaan ja talon edessä olevaan autoon.
Maasta se pienikin ponnistaa!
Mummeli on kova jätkä!
7
644
Vastaukset
- Iili
...eivät tunne edes tuota mattotemppua? Sillä pelin minä olen aina siirtänyt huonekaluja. Opin sen lapsena äidiltäni. Töissä tulin maininneksi siitä joskus, ja minua pidettiin lähinnä vinksahtaneena.
- vähävoimainen
Jouduin kerran käyttämään tuota mattotemppua vähän erilaiseen tarkoitukseen. Äitini eli viimeisiä kuukausiaan ja hän ei päässyt enää juuri liikkeelle. Olin kahden äitini kanssa ja vessa oli toisessa päässä taloa. Äitini painoi noin 80 kg ja minä alle 50 kg. Jokin konsti piti yrittää keksiä. Matolla sain sitten raahattua äitini ko paikkaan ja vielä jollain ihme sisulla vielä pöntöllekin. Ja samalla kyydillä takaisin vuoteeseen.
- näin se on
selviää yksin ja ei se voima vaan tekniikka.Eli hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
- ElinaS
Minulla mikään huonekalu ei ole kauaa samassa paikassa joten matot, patalaput ja villasukat ovat käytössä. Enhän etukäteen tiedä, onko sohvalle suunnittelelemani paikka sopiva, joten paras yksikseen riittailla. Yritän muistaa huonekaluja ostaessani, että niiden siirto on oltava kohtuullisen vaivatonta.
Betoniseinien poraaminen onkin toinen juttu. Nytkin on lamppuja&hyllyjä laittamatta. On kai ostettava porakone ja opeteltava uudelleen sen käyttö. 20 v. meni porailematta. - a-woman1
...siirtelen. Pianon siirron jälkeen sitten sain selkääni pysyvän pakotuksen :( . Oli nääs kynnys matkalla; sen yli ei liukunut rullien eikä matonkaan kanssa, piti nostaa ensin toinen ja sitten toinen pää. Mutta ei voi mitään; yksin eläjän on keksittävä ja osattava konstit itse!
Kävin Jyskistä ostamassa tuoli,sehän täytyi myös itse koota.Tälläinen 5-pyöräinen työtuoli.Hyvä tässä on istua ja naputella konetta.
HYvä me Mummelit.- Tyynentyttö
Huonekalujen paikka siirtyy meilläkin niin tiiviiseen tahtiin että mies kerran vihjaisi jonkun aviomiehen Amerikassa saaneen avioeron sillä perusteella ettei huonekalut pysyneet paikoillaan.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932