ITSEMURHA

Teurastajan Lähiomainen

Miksi teillä tilallisilla on pakkomielle itsemurhiin? Kova halu aina niistä puhua ja muutenkin aina haluatte kuolemaa käsitellä, yleensä toisten?

Olen ajatellut että se on joku ammatitauti ja aika yleinen.

Minun puolesta saa kuka vaan tehdä itsemurhan eikä siitä kannata sen enempää välittää. Olen niin tottunut siihen kun moni naapuri ja tuttava on sen jo tehnyt. Kyllä se on niin, että jokainen on oman elämänsä seppä.

Saa vapaasti kommentoida.

17

2052

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T-arja

se on.Ei sota yhtä miestä tai naista kaipaa.Elämä on kaikin puolin vaarallista ja muutenkin paska homma.Vetkut ja vempulat kyllä pärjäävät kaupungissa,mutta kun maalla ihminen on vastuussa omasta toimeentulosta niin onhan se raskasta.

• sinä olet mitenkään

vastuussa omasta toimeentulostasi jos nostat jonkun sortin tukia? itse en ole saanut ikinä mitään avustuksia mutta olenkin vempula duunari raksalta ja uskokaa jo teidän tuotteitanne ei haluta joten ruvetkaa työttömiksi niin valtio pääsee halvemmalla ei muuta kun pellot pakettiin

• Majori

Mistä sinä olet vastuussa, me sinusta vastaamme. Lelut olet saanut valita ihan itse.

• jos ei perintöjä
        Majori kirjoitti:

Mistä sinä olet vastuussa, me sinusta vastaamme. Lelut olet saanut valita ihan itse.

Niinkö sinäkin lelusi itse valitsit? Tilan jonka perit? Entäs jos ei ole ollut mitään perittävää? Saiko silloinkin itse valita?

• tarvitse mistään vastata

Senkun tukiaisia nostatte. Siinä on yrittäjyys ja omasta toimeentulosta vastaaminen kaukana. Yrittäjyyden irvikuvia tosiaan.

• kaupunkilainen
        sinä olet mitenkään kirjoitti:

vastuussa omasta toimeentulostasi jos nostat jonkun sortin tukia? itse en ole saanut ikinä mitään avustuksia mutta olenkin vempula duunari raksalta ja uskokaa jo teidän tuotteitanne ei haluta joten ruvetkaa työttömiksi niin valtio pääsee halvemmalla ei muuta kun pellot pakettiin

Jos ymmärsin oikein Masa Yardskin saa tukiaisia ja taitaa niitä olla muitakin.
        Ja vuokralla asuvat saavat tukia. Ja mitä he sitten tekevät sen eteen. Makaavat sohvalla ja juovat kaljaa, arvaan.
        Kukaan ei vaadi niitä tukiaisia ikinä pois.
        Kun katastrofit maailmalla pahenee, niin kyllä parkuu tukiaisista katkerat ihmisetkin, jos maatalous on ajettu täällä kokonaan kumoon vaan sen takia, ettei ruoan alkutuottajat saisi tukia.
        Minä olen käynnyt kesäisin harjoittelemassa maatalon töitä ja täytyy sanoa, että en ole yhtään kateellinen. Raskasta työtä, suunnittelua, toteutusta, raportointia raportoinnin perään, hyvin vähän vapaata aikaa.
        Raha on laitteissa ja rakennuksissa kiinni, ei taskussa.
        Haluaisit varmasti itsekkin tukiaisia, jos työnantaja vaatisi sinua ostamaan toisen auton työautoksi ja ostamaan kaikki laitteet työtäsi varten itse ja käskisi huoltaa, korjata ja varastoida ne omassa rakennuksessa kotisi pihalla.
        Väärinkäyttäjiäkin kyllä löytyy, mutta niitähän löytyy joka yhteiskuntaluokasta!

• kaupunkilainen
        tarvitse mistään vastata kirjoitti:

Senkun tukiaisia nostatte. Siinä on yrittäjyys ja omasta toimeentulosta vastaaminen kaukana. Yrittäjyyden irvikuvia tosiaan.

Miksei maalle ole jo muodostunut jonoja ihmisistä, jotka vain nostelisivat tukia, kun se on niin helppoa?
        Siksikö, että syvällä sisimmässään monet kuitenkin tajuavat, että se vaatisi sitoutumista, vastuuta 24 h/vrk joka päivä, paljon paperitöitä, paljon raskasta työtä, suurten lainojen ottamista kalustoa varten...

Suomessa tehdään niin paljon itsemurhia,
        koska kirjoittamaton sääntö sanoo;
        kukaan ei saa menestyä (se on minulta pois),
        toisen onnesta ei voi (ei ole kannattavaa) iloita,
        toista ei voi auttaa hädässä, koska se voi hyötyä siitä jotenkin. jne.

KOULUIKÄISTEN itsemurhat riipaisevat minua eniten, mutta nekin johtuvat pääosin samasta suomalaisten kansankulttuurista.

Olisiko jo vihdoin aika etsiä järkeviä vaihtoehtoja muutoksille, etsiä tietoa ja kokemuksia, keskustella niistä ja jättää tuo syyttely ja syyllistäminen vähemmälle.

Oletko sanonut tänään jotain hyvää lähimmäisellesi?
        Hyvää oloa voi viljellä ilman tukiaisiakin :)

• Elät
        sinä olet mitenkään kirjoitti:

Miilläs sä paskahousu duunari sitten elät, syömällä omaa paskaas ja juomalla omaa kustas vai?, sitten kun sitä ei enää tule, voitkin ruveta syömään puistoista koiranpaskaa.
        Suomalaiset raksamiehet on paitsi helevetin tyhmiä ,myös erittäin heikon ammattitaidon omaavia.
        Nykyäänhän ei osata enää rakentaa kunnolla, on hometaloa, putkivuotoja, romahtavia kattoja. Milloinkaan ei ole Suomessa rakennettu niin surkeesti kuin nykyään, kirvesmiehille riittää kun rakennukset hätäisesti kyhätään kasaan ja sitten kiireenvilkkaa seuraavalle työmaalle.

Eipä silti, fiksuja ne rakennusliikkeet jotka tuo Virosta halpaa työvoimaa, Virolaiset onkin parempia ja halvempia työntrkijöitä kuin laiskat suomalaispaskapääduunarit jotka osaa hyvin vain yhden asian, LAKKOILUN

• Sä oot niin turha
        tarvitse mistään vastata kirjoitti:

Tervetuloa vaan nostelemaan tukia, miksi et ala maajussiksi ,jos tää on niin helppoa.
        Olet sitä tyypillistä kaupunkien roskaväkeä joka täällä räksyttää tuista ja niiden noston helppoudesta.
        Ei teistä ole mihinkään, olette mitättömyyksiä, jotka ette siellä kaupungeissa pysty muuhun kuin tekemään leivästä paskaa, se on teidän suurin saavutuksenne siinä mitättömässä roskaväen lähiöelämässä, senkuh ostat toilan ja alat nostelemaan tukia, mutta se ei tollaselta mitättömyydeltä onnistu ikinä.

• Pehkana
        Elät kirjoitti:

Miilläs sä paskahousu duunari sitten elät, syömällä omaa paskaas ja juomalla omaa kustas vai?, sitten kun sitä ei enää tule, voitkin ruveta syömään puistoista koiranpaskaa.
        Suomalaiset raksamiehet on paitsi helevetin tyhmiä ,myös erittäin heikon ammattitaidon omaavia.
        Nykyäänhän ei osata enää rakentaa kunnolla, on hometaloa, putkivuotoja, romahtavia kattoja. Milloinkaan ei ole Suomessa rakennettu niin surkeesti kuin nykyään, kirvesmiehille riittää kun rakennukset hätäisesti kyhätään kasaan ja sitten kiireenvilkkaa seuraavalle työmaalle.

Eipä silti, fiksuja ne rakennusliikkeet jotka tuo Virosta halpaa työvoimaa, Virolaiset onkin parempia ja halvempia työntrkijöitä kuin laiskat suomalaispaskapääduunarit jotka osaa hyvin vain yhden asian, LAKKOILUN

Voi voi ruikku se sunkin puostas nokkuu ,vai mitä vellihousu? Jotaki paat säki suuhus jotta henki kulukis vai mitä, vai ookko joku haamu hautuumaalta.
        Tai no ymmärrän jos oot sairaalas ja letkuruokinnalla.

• Pehkana
        jos ei perintöjä kirjoitti:

Niinkö sinäkin lelusi itse valitsit? Tilan jonka perit? Entäs jos ei ole ollut mitään perittävää? Saiko silloinkin itse valita?

Ehkä sait kotoas 100 metriä etumatkaa,hätätilas sekin riittää.

• Sputnikin kuljettaja

Kyllä se koti vasta vaarallinen on.Sodissakaan ei ole kuollut niin paljon kuin on kotiin kuolleita joko syystä tai syyttä.Ja se leivänsyönti, se on pirun vaarallista.Jotkut kuolevat leivänsyöntiin jo
      50 vuotiaina ja jopa alle,niin sitkeimmilläkin alkaa
      olla henkonen plöysässä viimeistään 90v iässä. Onko kukaan kuullut,jotta elämästä selviää hengissä,ei pehkana!!

• globbari

se globalisaatio tekee kaikkialla:

"Mutta paikallisesta takaisin globaaliin WTO:hon, jonka jäsen Intiakin on. Globalisaation varjopuolia ei Intiassa tarvitse etsimällä etsiä, ne näkyvät pelloilla ja puutarhoissa. Laitila mainitsee kaakkoisen Andrapradeshin osavaltion murheelliset maanviljelijät. He tekevät itsemurhia enemmän kuin mikään muu ihmisryhmä maassa, syinä lainakierre ja ylivelkaantuminen. Tanskasta dumpattu keinotekoisen halpa ruokaöljy maksaa puolet vähemmän kuin paikallinen - eikä intialainen kelpaa enää kenellekään."

http://www.kepa.fi/uutiset/talous/2887

http://www.kaleva.fi/cf/juttu.cfm?j=484569

• Niinpä. Itsemurhat puhuvat selvää kieltään umpikujaan ajettujen ihmisten ahdingosta, toivottomuuden tunteesta. Nazim Hikmetin runossa välikannella matkustavien maailman ihmisten mielissä oli vielä toivoa, mutta jos sekin puuttuu, ei ole kuin tyhjyys. On myös ihmisiä, joilla ulkonaisesti kaikki on hyvin, mutta masennus-niminen sairaus ajaa tyhjyyteen ja itsemurhaan.
        Muuten. Suomi on Euroopan väkivaltaisimpia maita.
        Kauna ja kateus vallitsee eri kansanryhmien välillä. Siihen on yksi hyvin ilmeinen syy. Meillä oli sisällissota v. 1918, eikä mikään totuuskomissio korjannut sen jälkiä.

• lomittaja

En yhtään ihmettele, että näin ikävää asiaa tilastot näyttävät.viljeliöitä ahdistetaan kuin sikaa nurkkaan.Mitään laskelmia ei ole, minkä varaan voisit ajatella tulevaisuutta, koska tukipolitiikka on sen mukaista, että kaikki muuttuu joka vuosi ja hyvin monella on suuretkin velat maksettavana.Pankki ja verottaja kyllä muistaa veloittaa omansa.Eri tahot määräävät sitä ja vaativat tätä...tiettyyn vuoteen mennessä pitää olla jätevesisysteemit, jalottelutarhat,lantalat...on pakko muistaa visut, paperit, lomakkeet, maanäytteet,korvamerkit eläinilmoitukset...ym ym..tai saat sanktiot ja menetät parhaassa tapauksessa tuet, pahimmassa tapauksessa tuet peritään takaisin useammalta vuodelta taaksepäin.Jos näin käy, luulen että siinä tulee aika äkkiä se nopein tapa ratkaista ongelma ja rahaongelmat.Jonkinasteisesta työuupumuksesta kärsii yli50% maatalousyrittäjistä ja olen huomannut, että sijaisapu tämän asia takia on lisääntynyt viimeisen kymmenen vuoden aikana räjähdysmäisesti.Itsenäisestä työstä on viety itsenäisyys.

• mitä niille

ihmisille on tapahtunut joilta nämä meidän pikkuhitlerit ovat jo tuhonneet toimeentulon ja elämän eli ne tilat jotka on joutuneet lopettamaan talouden romahdettua muita alhaisempien tuottajahintojen vuoksi, tästäkin saamme kiittää näitä ns. meidän omistamiemme laitoksia jotka raaka-aineen ostaa mutta näinhän ne pienet tilat saadaan tapettua pois.

• Maan ilveilijä

Kyllä näin on kuin Atte (Aada) vakuuttaa.Talonrempan
        aikana 98-99 iski burnutti ensimmäisen kerran,vp:tä n.5kk.Nyt kun on ikää,alkaa terveys mennä.Tenniskyynärpäätä ym. ja taas on ollut n.5-6kk
        vp:tä ja taaskin burnutti nostaa päätään.Ikää 51v. ja aktiivista navettahommaa 10v:sta
        alkaen eli yli 40v. Ja lomittajaa ei tahdo saada aina ollenkaan.Jotta mielehen on tullut kuinka täs selekiääs lainojen ym.laskujen kanssa.Jos olisin jäänyt neljän seinän sisälle niin horsmaa kasvaasin hautuumaalla.Mutta "Elämä on" joskus tällaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe