Hei, olisin kysynyt mielipiteitänne siitä kuinka usein keskikokoista koiraa pitää viedä ulos tarpeilleen? Miesystäväni mielestä olen ihan päästäni yksin keksinyt säännön, että vähintään 10 tunnin välein... Mitä mieltä te olette? Onko yli 12 tuntia sisällä pissimättä ja kakkimatta ok? Pitäisikö ulkouluväli mielestänne olla jopa lyhyempi? Miksi? Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
Koiran ulkoilutus
13
1588
Vastaukset
ulkoilutat noin 12 tunnin välein ja koira pystyy pidättämään niin se on ok,mutta missä välissä koirasi sitten pääsee kunnolla lenkkeilemään?jos aamulla on pissalenkki niin se ei varmaan kauan kestä?ja jos illalla sitten on kunnon lenkki niin mikäs siinä sitten,kukin tavallaan kait.muista kuitenkin että kun koirasi vanhenee,niin noin pitkät ulkoiluvälit aiheuttaa vahinkoja ihan varmasti.mielestäni se 3 kertaa päivässä kuullostaisi ulkoilun kantilta paremmalta,mut se on mun mielipide.
- mielestäni
kyllä mielestäni koiran kuuluu saada ulkoilla vähintään se 3 kertaa päivässä. itse vien koiraa yleensä neljä kertaa ulos: aamulla pikku lenkki, kun tulen töistä käydään hieman pitemmällä. illalla käydään sitten reilun tunnin lenkillä ja ennen nukkumaanmenoa kierretään pari korttelia. eikä lenkkely ole vain tarpeiden tekoa varten: lenkkeily pitää koiran kuntoa yllä ja painoa hallinassa, aivan samoin kuin ihmisellä.
No,meillä käydään kolme kertaa päivässä ulkona,joskus useamminkin!aamulla ja päivällä on lyhyemmät lenkit,ja illalla menee aina useampi tunti tuolla ulkona riehuessa..
- mä käytän
mä käytän koiraani n.3 kertaa päivässä ulkona.
riippuu siitä miten maha toimii..
joskus käytän 5:kin kertaa jos on kiva päivä mut en kyllä ole koskaan laskenut tunteja millon käytän.
yleensä sillon kun koira pyytää pissille...
kyllä koira voi olla sen 12 tun tiikin sisällä jos esim.olet töissä ja sen jälkeen käyt kaupassa...
ja jos koirasi osaa pidättää asiaansa. kyllä mä yleensä kuuntelen koiraa enemmän kuin lasken tunteja. - minis
ulkoilutus on muutakin kuin vain tarpeille pääsemistä. liian pitkä väli ehdottomasti tuo 10h,vai oletko itse niin pitkään käymättä wc:ssä? ja koira todellakin kaipaa myös liikuntaa ja virikkeitä, haisteluita ja merkkailuja ollakseen tyytyväinen,onnellinen koira.
- issu56
käyvät vähintäin viidesti päivässä nuo isoset, pentua käytetään tarpeen vaaties tosi useasti päivässä, jotta sisäsiisteys myöskin pysyisi!
- heh
issuhan ei ulkoiluta. pissivät sisälle..
- JJK
Kymmenen tuntia kuulostaa pitkältä päiväsaikaan - puhumattakaan 12 tunnista. Meillä lenkkeillään neljä kertaa päivässä (kyseessä suhteellisen pienikokoinen koira) 4-5 tunnin välein. Yön aikana aika venyy 9-10 tuntiin.
- Mappe
10h:n ulkoilutusväli on ehdottomasti ihan liian pitkä, oli koiralla minkäläinen pidätyskyky hyvänsä! Älä nyt suutu, mutta kuvittele miltä itsestäsi tuntuisi pidätellä 10-12h???
Itse pyrin käyttämään koiran ulkona 6-8h:n välein. Joskus on tietenkin tilanteita(työn vuoksi), että koira joutuu odottelemaan ulospääsyä kauemmin jopa 10h, mutta tuollaisen odottelun jälkeen palkitsenkin koiran extrapitkällä lenkillä.
Kannattaa muistaa että koirat(keskikokoisetkin) tarvitsevat kunnollista liikuntaa. Mahtaako koiran liikunnan tarve tyydyttyä kahdella "tarpeidenteko"-ulkoilulla? - koskaan
luetaanko koskaan ajatuksella toisten kirjoittamia viestejä vai halutaanko vain korostaa omaa erinomaisuuttaan kun samat asiat pitää toistaa jatkuvasti mitkä jo joku toinen on kirjoittanut aiemmin?????
- ulkoiluaikaa
Ite teen 3-vuoro työtä ja yöt vuorot on 11h:sia. Yö aikana meidän koirat nukkuu. Mutta mietippäs itse montako kertaa käyt yöllä vessassa... (jos ei oo eturauhasvaivoja) Koirat pärjää tosi hyvin kun ne lenkittä kunnolla ennen yö:hön menoa ja aamulla sama juttu. Ei ongelma
- Mappe
tarkoitus kohdistaa viestisi minulle???
Samapa tuo, viestin aloittajahan kysyi mielipiteitämme (monikossa, eli ilmeisesti halusi useammankin mielipiteen?). Aina ei tule luettua kaikkia aiempia vastauksia jonka vuoksi jotkin asiat toistuvat ehkä useissakin viesteissä.
Tässä tapauksessa tuskin kukaan haluaa korostaa omaa erinomaisuuttaan, vaan suurin osa on asiasta suht yksimielisiä, joka todennäköisesti auttaa viestin aloittajaa tekemään johtopäätöksiä aiheesta.
- SPK
Itse käytän koiraani ulkona joka päivä joka toinen tunti. Ymmärsittekö? Eli klo 14.00, seuraavan kerran 16.00.
Kaksi lenkkiä, muut pissalla.
Koirani on suuri.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955